Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucifr:

Beställde en Xbox One nu på tyska Microsoft store (verkar finnas i lager igen). Håller tummarna för att de skickar iväg den redan idag.

EDIT: När jag kollar köphistorik så står konsolens status som: "Backordered". Ni som beställt från Microsoft Store, hade ni också denna status? Känns konstigt att den är på backorder om den finns i lager...

De allra flesta utav oss som beställt har fått samma meddelande. Så även jag när jag köpte från Franska för några veckor sedan.
Oroa dig inte, den kommer skickas om någon dag.
Lagret ligger i Holland där dom skickar alla sina konsoler ifrån som det verkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demus:

De allra flesta utav oss som beställt har fått samma meddelande. Så även jag när jag köpte från Franska för några veckor sedan.
Oroa dig inte, den kommer skickas om någon dag.
Lagret ligger i Holland där dom skickar alla sina konsoler ifrån som det verkar.

Tack, då vet jag!

Permalänk

Kan man inte köra snap på youtube? Får det inte att fungera

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Skrivet av bobcat031:

Ni som har skaffat Xbox One en liten fråga till er hur skaffar jag Xbox live till one på billigaste sätt? Kan man fortfarande köpa live billigt hur fungerar det? Om jag köper härifrån kommer det att fungera?

http://www.cheapxboxlivecodes.com/xbox-live-gold-subscription...

Permalänk
Medlem

Fick min one igår och är galet nöjd. Var lite orolig att kontrollen skulle vara sämre än förra men satan va jag gillar den. Riktigt trevligt med vibrationerna i triggerknapparna!

Har dock en fråga; valde att xboxen ska vara i standby läge, igår hade jag kopplat in xboxen i sovrummet men den surrade trots att den var avstängd så fick rycka kabeln. Någon mer som har reagerat på detta?

Blev galet orolig att xboxen var trasig igår då den var kvar på den gröna skärmen där det står xbox one ett bra tag. Var tvungen att starta om den två gånger innan allt funkade. Men nu är det inga problem med den. Upplevde en till konstig sak, när jag först kopplade in den och den började uppdatera sig så började taklampan i rummet flimra, kan ha varit slumpen men kändes väldigt konstigt. Har en UK box och köpte kabeln mellan nätagg och vägg på kjell o co.

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maccswe:

Fick min one igår och är galet nöjd. Var lite orolig att kontrollen skulle vara sämre än förra men satan va jag gillar den. Riktigt trevligt med vibrationerna i triggerknapparna!

Har dock en fråga; valde att xboxen ska vara i standby läge, igår hade jag kopplat in xboxen i sovrummet men den surrade trots att den var avstängd så fick rycka kabeln. Någon mer som har reagerat på detta?

Blev galet orolig att xboxen var trasig igår då den var kvar på den gröna skärmen där det står xbox one ett bra tag. Var tvungen att starta om den två gånger innan allt funkade. Men nu är det inga problem med den. Upplevde en till konstig sak, när jag först kopplade in den och den började uppdatera sig så började taklampan i rummet flimra, kan ha varit slumpen men kändes väldigt konstigt. Har en UK box och köpte kabeln mellan nätagg och vägg på kjell o co.

Taklampan var nog bara slumpen...

Vad gäller surret så har jag precis samma. Det beror på, som någon sa, att Xboxen är i "instant-on"-läge och är redo för röstkommando.

Ställer man om den till "energy-saving" så tystnar den, men då kan man inte starta med röstkommando plus att det tar betydligt längre tid för maskinen att starta.

För egen del kör jag på "energy-saving". Röstkommandon är ganska begränsade just nu (blir nog bättre i framtiden) och man ska ändå ha handkontrollen i 9 fall av 10 så man kan lika gärna starta boxen med den.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Taklampan var nog bara slumpen...

Vad gäller surret så har jag precis samma. Det beror på, som någon sa, att Xboxen är i "instant-on"-läge och är redo för röstkommando.

Ställer man om den till "energy-saving" så tystnar den, men då kan man inte starta med röstkommando plus att det tar betydligt längre tid för maskinen att starta.

För egen del kör jag på "energy-saving". Röstkommandon är ganska begränsade just nu (blir nog bättre i framtiden) och man ska ändå ha handkontrollen i 9 fall av 10 så man kan lika gärna starta boxen med den.

Haha ja vi får hoppas det

Okej, jag hade den i sovrummet igår men den ska stå i vardagsrummet från imorgon så den kommer får stå på instant-on sen, är rätt smidigt vad jag har förstått att den startar tv, surroundljud och xbox på kommando?

Hittar den rätt källa på tv´n direkt då också? Om någon har testat?

Måste ändå säga att dom röstkommandona som finns fungerar väldigt bra, jag fick upprepa mig en gång och då var det mycket bakgrundssurr.

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maccswe:

Haha ja vi får hoppas det

Okej, jag hade den i sovrummet igår men den ska stå i vardagsrummet från imorgon så den kommer får stå på instant-on sen, är rätt smidigt vad jag har förstått att den startar tv, surroundljud och xbox på kommando?

Hittar den rätt källa på tv´n direkt då också? Om någon har testat?

Måste ändå säga att dom röstkommandona som finns fungerar väldigt bra, jag fick upprepa mig en gång och då var det mycket bakgrundssurr.

Jag hittar min förstärkare, men den sätts inte igång osv, så det fungerar väl sådär, men jag antar att även en sån här sak kan bli bättre med framtida uppdateringar.

Rätt källa? Ingen aning. Orkar inte mickla mer med det förrän det faktiskt fungerar.

Jag köpte X1 för spelkänslan dock, och där är vi väl iaf på 95% än så länge. Inga större klagomål. Jag är nöjd.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av maccswe:

Haha ja vi får hoppas det

Okej, jag hade den i sovrummet igår men den ska stå i vardagsrummet från imorgon så den kommer får stå på instant-on sen, är rätt smidigt vad jag har förstått att den startar tv, surroundljud och xbox på kommando?

Hittar den rätt källa på tv´n direkt då också? Om någon har testat?

Måste ändå säga att dom röstkommandona som finns fungerar väldigt bra, jag fick upprepa mig en gång och då var det mycket bakgrundssurr.

Jorå, säger jag xbox on så går både tv och förstärkare igång. Dock så har jag ställt min tv på att aktivera förstärkaren så om det är xboxet som styr förstärkaren eller inte vet jag ej, men tvn startar den iaf

Permalänk

Fick hem min xbox one idag. Måste säga att jag är mycket positiv! Kinect funkar faktiskt riktigt bra! Perfekt för frugan också som vill köra lite träning. Efter lite fixande så sätter frasen "Xbox on" nu igång både tv och förstärkare, likaså stänger "Xbox turn off" av alltihopa. Riktigt häftigt! Jag har än så länge endast FIFA 14. Lägg hemskt gärna till mig som vän, min gamertag är Jixel

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem

Gjorde ni något särskilt för att få igång förstärkaren? Min vill bara inte...

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Doktor_Krall:

Du får två veckors gold med maskinen. Xbox live har alla. Tror NetOnNet tar 399:- för 12 månaders gold. Kan alltid kolla prisjakt, CDON säljer ibland ut gold för snudd på inga pengar alls.

Det är alltså samma koder som te 360 som till one?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Gjorde ni något särskilt för att få igång förstärkaren? Min vill bara inte...

Kör Xbox TV Guide eller vad det nu heter via Xbox TV inställningarna så ska det fungera. För mig så slår TV, digitalbox, soundbar, Xbox på när jag säger Xbox On

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

http://www.offgamers.com/xbox-live/xbox-eu/xbox-live-eu-gift-...
Här har ni 12 månader för 290 kr som jag tkr är väldigt bra pris!

Angående röstkommandona så är det väldigt bekvämt att navigera de för att slippa navigera med dosan och även enkelt att säga "xbox record that" när man lyckas med något väldigt extraordinärt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eggi8finger:

http://www.offgamers.com/xbox-live/xbox-eu/xbox-live-eu-gift-...
Här har ni 12 månader för 290 kr som jag tkr är väldigt bra pris!

Angående röstkommandona så är det väldigt bekvämt att navigera de för att slippa navigera med dosan och även enkelt att säga "xbox record that" när man lyckas med något väldigt extraordinärt!

Köpte du där? funderar på att köpa, men funkar dessa till XBOX ONE också?

Permalänk

Har alltid köpt där och Ja de ska funka till xbox one!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Kör Xbox TV Guide eller vad det nu heter via Xbox TV inställningarna så ska det fungera. För mig så slår TV, digitalbox, soundbar, Xbox på när jag säger Xbox On

Detta förutsätter att man har parabolen inkopplad i X1 gissar jag?

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knuckles:

Kör Xbox TV Guide eller vad det nu heter via Xbox TV inställningarna så ska det fungera. För mig så slår TV, digitalbox, soundbar, Xbox på när jag säger Xbox On

Alltså det här är ju bara så sjukt coolt. Måste ha!

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Alltså det här är ju bara så sjukt coolt. Måste ha!

Haha ja det funkar faktiskt löjligt bra måste jag säga, fick köra guiden för att få det att funka två gånger men nu rullar det på hur bra som helst.

Trist bara att man inte kan byta kanal med xbox kontrollen ännu, men det kommer väl stöd för våra digitalboxar när den släpps officiellt i Sverige.

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem

Förstärkaren sätts fortfarande inte igång för mig. Surt.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Förstärkaren sätts fortfarande inte igång för mig. Surt.

Hur har du kopplat?

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Skrivet av baxee:

Det är alltså samma koder som te 360 som till one?

Det borde det vara då mitt gamla gold konto (som ju användes och betalades på 360) funkar.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maccswe:

Haha ja det funkar faktiskt löjligt bra måste jag säga, fick köra guiden för att få det att funka två gånger men nu rullar det på hur bra som helst.

Trist bara att man inte kan byta kanal med xbox kontrollen ännu, men det kommer väl stöd för våra digitalboxar när den släpps officiellt i Sverige.

Vad har du för digitalbox? Går det att byta kanal med röstkommandon eller inte alls?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd

Gamertag: baxeee om någon här är sugen på gamea, har CoD Ghosts och BF4 just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Vad har du för digitalbox? Går det att byta kanal med röstkommandon eller inte alls?

Har en viasat HD box för bredbandstv, nepp går inte att byta kanal via xbox kontrollen eller kinect kommandon. Det kommer nog att funka först när xboxen lanseras i Sverige, för min box fanns inte med i listan för dom som har support.

Men man kan höja/sänka ljudet, är ju alltid nått

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Gamertag: baxeee om någon här är sugen på gamea, har CoD Ghosts och BF4 just nu.

Har addat dig, har för tillfället AC Black Flag och BF4, Fifa, och cod är på ingång från hong kong så kommer om några veckor. Har samma nick som här.

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem

Fick en fråga av en polare som är sugen på en xbox, han har ett tv-kort i tv'n alltså ingen digitalbox, kommer han kunna se tv via xboxen?

EDIT: CA Modul heter det nog tror jag.

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk

Hur nöjd som helst med min X1 men har en dröse frågor/förundringar som jag kanske inte är helt ensam om.

1: När i haelvetes jävla fan kommer 3e parts headseten? (ex Turtle Beach) Är stört omöjligt att få en datum på när de kommer vara tillgängliga i butik.
Och nej jag är inte intresserad av att mekka ihop det headsetet man får i boxen med ett gammalt!

2: Om jag inte har misstagit mig så är nästa "stor release" Thief 4 i februari och Titanfall i mars. Har jag missat någon titel mellan jan-mars?

3: Just nu sitter jag inne på Ryse (awesome) och COD Ghosts (helt ok), av de lir som finns ute har jag missat något super-duper awesome? (ej sportspel då jag väntar på 2015 versionerna)

4: När jag kör "instant on" setupen på boxen så slutar TVn att fungera efter ett tag, när jag kör "energy save" mode så fungerar den klockrent. Någon mer som har samma huvudbry?

5: Märker man av någon skillnad i spel (t.ex. Ghosts) när man kör med DVR på kontra av? (jag själv gör det inte men vad vet jag)

6: Slutligen ett tips, gå in på Xbox.se och registrera er X1 så utökas garantin med 1 år. Ert reg nummer hittar ni i console info.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lille kapten:

Hur nöjd som helst med min X1 men har en dröse frågor/förundringar som jag kanske inte är helt ensam om.

1: När i haelvetes jävla fan kommer 3e parts headseten? (ex Turtle Beach) Är stört omöjligt att få en datum på när de kommer vara tillgängliga i butik.
Och nej jag är inte intresserad av att mekka ihop det headsetet man får i boxen med ett gammalt!

2: Om jag inte har misstagit mig så är nästa "stor release" Thief 4 i februari och Titanfall i mars. Har jag missat någon titel mellan jan-mars?

3: Just nu sitter jag inne på Ryse (awesome) och COD Ghosts (helt ok), av de lir som finns ute har jag missat något super-duper awesome? (ej sportspel då jag väntar på 2015 versionerna)

4: När jag kör "instant on" setupen på boxen så slutar TVn att fungera efter ett tag, när jag kör "energy save" mode så fungerar den klockrent. Någon mer som har samma huvudbry?

5: Märker man av någon skillnad i spel (t.ex. Ghosts) när man kör med DVR på kontra av? (jag själv gör det inte men vad vet jag)

6: Slutligen ett tips, gå in på Xbox.se och registrera er X1 så utökas garantin med 1 år. Ert reg nummer hittar ni i console info.

Hittar inte vart man registrerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lille kapten:

Hur nöjd som helst med min X1 men har en dröse frågor/förundringar som jag kanske inte är helt ensam om.

1: När i haelvetes jävla fan kommer 3e parts headseten? (ex Turtle Beach) Är stört omöjligt att få en datum på när de kommer vara tillgängliga i butik.
Och nej jag är inte intresserad av att mekka ihop det headsetet man får i boxen med ett gammalt!

Verkar fortfarande vara någon gång 2014 som tidigare uttalanden http://www.engadget.com/2013/10/18/microsoft-no-third-party-x...

2: Om jag inte har misstagit mig så är nästa "stor release" Thief 4 i februari och Titanfall i mars. Har jag missat någon titel mellan jan-mars?

Vet inte om den räknas som stor release, men Tomb Raider kommer i slutet på Januari

3: Just nu sitter jag inne på Ryse (awesome) och COD Ghosts (helt ok), av de lir som finns ute har jag missat något super-duper awesome? (ej sportspel då jag väntar på 2015 versionerna)

Jag kan rekommendera AC4 Black Flag, och självklart BF4

4: När jag kör "instant on" setupen på boxen så slutar TVn att fungera efter ett tag, när jag kör "energy save" mode så fungerar den klockrent. Någon mer som har samma huvudbry?

Upplever inte samma problem, hade det igång i ca 3-4 timmar igår utan problem

5: Märker man av någon skillnad i spel (t.ex. Ghosts) när man kör med DVR på kontra av? (jag själv gör det inte men vad vet jag)

Har inte heller märkt någon skillnad här, så tror inte det

6: Slutligen ett tips, gå in på Xbox.se och registrera er X1 så utökas garantin med 1 år. Ert reg nummer hittar ni i console info.

Stort tack för detta! Ska göras ikväll

//

Maccswe

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.