Permalänk
Medlem
Skrivet av Helios:

Intressant, tack för hjälpen! Du verkar ha fått ett toppenexemplar, grattis!
Det talas lite olika forum om en U2713HMt modell, detta står då på baksidan av skärmen. Står detta på din?

Japp, det står HMt på min

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av brorsan:

Japp, det står HMt på min

Står det även HMt på kartongen?

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av brorsan:

Japp, det står HMt på min

Läste detta på ett forum...

"The HMt is the same, it just has a silver bezel. All new HM's and HMt's are shipping with the Rev A00 Oct 2013 panel."

Har din "t" något som skiljer sig från den vanliga? Vet inte riktigt vad han menar med silverkant. Den vanliga har ju lite silver baktill och på sidan. Sedan finns det en variant som har silverskärmar.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Står det även HMt på kartongen?

Nope, endast på skärmen... Skärmen ser exakt likadan ut som den första, dvs svart med silverkant och lite silverdetaljer på fot-delen.

För att förtydliga mina inlägg: Den nya skärmen är lätt värd sina pengar. Så vitt jag kan se har alla problenm som folk tagit upp om de tidigare panelerna helt försvunnit. Som jag skrev tidigare, är jäkligt nöjd med denna skärm.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köpte en Dell U2713HM Rev01 mars eller om det var maj men vetifasen om det är acceptabelt med blbn som syns på bilden.

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Skrivet av Tickles:

Köpte en Dell U2713HM Rev01 mars eller om det var maj men vetifasen om det är acceptabelt med blbn som syns på bilden.

https://lh5.googleusercontent.com/-LLQnfQV9fEY/Upt4bzAg0AI/AA...

Hej Tickles

Jeg har besvaret din private besked, og vil naturligvis meget gerne hjælpe med at ombytte denne skærm, da bleeden bestemt ikke er acceptabel i så stor en mængde.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Köpt en U2713HM för några dagar sedan. Är en Rev A00 Sep 2013, med liten text på ett ställe på förpackningen står det 2713HMt.

Den lätta biten. Kan inte se några döda pixlar. Kan inte heller se någon BLB, testar dock bara vid normal användning, finns ingen tendens överhuvudtaget till någon cross hatching.

Svåra biten är dock ghosting, vet inte riktigt vad man skall förvänta sig och hur en bra skärm skall se ut. I Firefox så blir det helt klart en hackande effekt, där texten inte ser ut att hänga med. Detta verkar dock vara en effekt i Firefox, testar jag att scrolla text i Word så blir detta mycket mindre men en liten hackande effekt finns nog dock. Vet inte om detta är normalt.

Kollat på videos och videoklipp och jag kan inte se att det skulle vara några fördröjda effekter.

Testat dom bilder som varit i tråden innan och jag kan nog inte se någon större effekt av ghosting, å andra sidan vet jag ju som sagt inte riktigt hur en bra skärm skall se ut och vad jag skall förvänta mig.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Detta verkar dock vara en effekt i Firefox, testar jag att scrolla text i Word så blir detta mycket mindre men en liten hackande effekt finns nog dock. Vet inte om detta är normalt.

Det är nog alltid lite skakigt och ojämnt om du scrollar med mushjul eller tangentbordet eller liknande. Ta tag i överkanten på ett icke-maximerat fönster och veva runt det lite över skärmen istället. (du lär tex upptäcka att text ganska fort blir suddig även om du rör musen ganska långsamt)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa mig en sån här i butik och undrar om det finns något sett att se på kartongen att det verkligen är den nya panelen man får? Man vet ju inte hur länge den legat på hyllan

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zunil:

Tänkte köpa mig en sån här i butik och undrar om det finns något sett att se på kartongen att det verkligen är den nya panelen man får? Man vet ju inte hur länge den legat på hyllan

Bump på detta. Tänker köpa denna skärm på en Netonnet-butik och ska givetvis fråga personalen där, men jag anar att de inte kommer att ha en aning.

Permalänk
Medlem

Det står tillverkningsdatum på en klisterlapp som sitter på utsidan av kartongen.

Permalänk
Medlem

På mina lådor satt det iaf en tydlig lapp med revision och tillverkningsmånad, juli för min del. Har inte märkt av några brister i bilden.

Permalänk
Skrivet av brorsan:

Har haft min skärm ett tag nu och är toknöjd. Fick en med små fläckar likt döda pixlar, diagonala linjer samt en hel del BLB först, kontaktade dell här på swec och de skickade hem en ny, till dörren, direkt. Den nya har noll BLB, inga diagonala linjer och en endast ett minimalt dammkorn i ytbehandlingen som jag endast ser om jag synar den väldigt nära och i en viss vinkel.

Jag är väldigt känslig för input-lag och jag kan inte känna nån övht på den här skärmen. När jag köpte en 24" för några år sen var jag tvungen att skaffa en TN då alla andra hade oacceptabel input lag.

Kan iaf lätt rekommendera den här skärmen åt andra!

Att du inte känner något kan ju ha att göra med att du inte alls är så känslig som du tror.
Det är så det brukar vara.

U2713HM har runt 23 millisekunders inputlagg enligt tre olika tester, vilket det är få skärmar som överskrider idag (och gjorde för fem, sex år sen också för den delen).

Men visst, det kanske har förändrats i den senaste revisionen som just du sitter med. Jag hittade dock ingen information som antydde att så var fallet vid en snabb sökning.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Tänkte bara slänga in en rad och säga att jag fick mitt exemplar häromdagen och är riktigt nöjd. Inga problem förutom en blå pixel uppe i högra hörnet mot svart bakgrund, dock inte jag stör mig på så orkar inte byta. Beställde den från Inet (sweclockers fraktfritt ftw!) och skärmen var tillverkad September 2013. Om någon undrar nåt är det bara att fråga, fast de flesta frågor är väl redan besvarade vid det här laget

Edit:

Skrivet av Helios:

Ni som inte ser ghosting, scrolla eller ännu hellre spara ner och öppna följande bild i ett nytt fönster. Rör sedan runt fönstret för att testa ghostingen:
http://i.imgur.com/U02xF8C.png

Så här ser det ut på min skärm:
http://i.imgur.com/tFCddib.jpg

Skrivet av Helios:

Här är en annan väldigt problematisk bild för mig som jag vore tacksam om ni andra med U2713HM kunde testa:
http://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2013/11/hue3-li...

För mig så blir det stora färgförändringar, banding i gradienterna samt en sorts blinkade stroboskopisk effekt vid scrollning eller rörelse.

Testade dessa två bilder och den första får jag lite ghosting vid den vita pricken men ingen annan kant på någon av cirklarna. Samma med den andra bilden, det uppstår andra färger och ungefär som du beskrev i en annan post fast inte alls lika mycket. Dock så uppstår det enbart när man rör bilderna riktigt fort fram och tillbaka.

I mina ögon är det nog något jag aldrig skulle upptäckt om ni inte visade det här i tråden så finner det inte som något problem i mina användningssyften.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

pixelfel

Jag har haft min skärm sen strax före jul. I vänstersidan finns en fläck med felaktiga pixlar.
Fotade med kamera så skärpan är väl inte perfekt.

Är detta ett fall för reklamation?

Edit: Borde inte bilden synas lr har jag gjort ngt fel?

Permalänk
Medlem

jagx: Bilden syns.

Läste här att Inet tydligen enbart hade senaste revisionen i lager så jag beställde en skärm därifrån men fick tyvärr en Rev. A01 tillverkad i Maj 2013. Den har både backlight bleed och cross hatching i undre halvan. Så nu är jag i valet och kvalet om jag ska reklamera och hoppas på att få en bättre. Kantblödningen på min skärm är ungefär likadan som den i Sweclockers test: http://www.sweclockers.com/image/red/2013/02/04/U2713HM_unifo...
Jag arbetar inte med grafik och foto och kan nog acceptera den nivån (min äldre Dell hade en lägre grad av rödaktig kantblödning i nedre vänstra hörnet). Samma sak med kryssmönstret egentligen. Det som är störande är vetskapen om att jag kunde ha fått ett bättre exemplar.

Ni som bytt skärmar, har ni åberopat garantin i direkt kontakt med Dell eller har ni krävt ett byte av säljaren (att säljaren åtgärdar felet)?

Permalänk
Medlem

Såg nu när jag ställde ner lådan i källaren att min som jag beställde från Inet (30/12-13), som de sa skulle vara från September 2013, visst var från November 2013 samt Rev. A00 U2713HMt. Är det säkert att anta att de allra senaste inte lider av allt för många sjukdommar? (enda med min var en blå pixel).

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Kryssmönstret på min skärm blev ganska irriterande så småningom, bl.a. märkte jag av det när jag kort blundade med ögonen och mönstret blev kvar på ögonhinnan. Så i fredags var jag i kontakt med Dells support och de var väldigt tillmötesgående och skickade en ny bildskärm som kom idag (måndag), väldigt snabbt måste jag säga (jag bor i Umeå) och UPS som utförde leveransen tog på samma gång emot den äldre skärmen. Den nya skärmen är tillverkad i oktober 2013 och är en rev. A00. Den har minimalt med vit/grå kantblödning i nedre högra hörnet som är helt klart acceptabelt. Jag kan inte upptäcka något kryssmönster, även om jag ibland när jag snabbt gör en huvudrörelse indirekt kan förnimma något slags mönster men det är svårt att säga om det är verkligt eller om det är jag som börjat inbilla mig. Så med tanke på hur enkelt det var att byta skärmen med Dell är jag helt klart nöjd.

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför både Komplett och Inet verkar ha tagit bort och lagt till denna skärm i samband med att priset gick upp? Köpte min för några veckor sedan och då fanns det en hel del recensioner på båda sidorna. Nu när Komplett höjt med 100 och Inet med 300 finns det inga omdömen på dem längre, står inget om en ny modell heller...

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Är det någon som har problem med att skärmen inte går igång korrekt efter att den blivit helt strömlös; vid exempelvis strömavbrott eller att du medvetet ryckt strömsladden? Min är numer helsvart och svarar inte på kontrollerna. Ibland om jag tycker strömmen igen och sätter i den så ser jag att panelen lyser, men inget mer: ingen bild eller OSD...

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk

Har läst genom största delen utav tråden nu och kan inte låta bli att få intrycket att detta är en ganska medioker skärm, och för ca 4000kr är det dessutom ganska dyrt skräp. Nej. Skämt o sido. Det som skrämmer mig mest är all bleeding. Ser hemskt ut på många bilder. Verkar ju vara väldigt vanligt...

Permalänk
Medlem

Vad händer om man kör spel i andra upplösningar än max på den här skärmen? Sträcks den ut för att täcka hela skärmen, blir det svarta kanter runt, eller vad? Om man skulle köra ett spel i 1280x768 (dvs nästan precis hälften av 2560x1440), skulle man få svarta kanter på 2 pixlar uppe och nere i bild, eller vad händer? Går det att välja mellan olika alternativ?

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helios:

För att bättre illustrera ghostingen jag ser på min skärm så har jag gjort lite bildbehandling på bilden som jag postade ovan. Här är originalet:
http://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2013/11/hue3-li...

Ghostingen (utöver detta syns även en stroboskopeffekt)
http://i.imgur.com/a7DN8oL.jpg

Har tyvärr inte tillgång till en tillräckligt bra kamera men skall försöka få tag på en så att jag kan filma effekten.

Ser ni andra med RevA00 och nya panelen samma mängd ghosting eller har jag haft extrem otur med mina två exemplar?

Gammal tråd och gammalt inlägg men jag märkte nu att när jag råkade starta FF (där jag inte inaktiverat smooth scrolling) så syns ghostingen du pratat om tydligt! Aja, lider inte av det vid normalt bruk då jag aldrig har nån mjuk skrollning aktiverad

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Nu sitter jag förvisso med en U2713H men mitt exemplar får vågräta linjer som utgår från övre högra hörnet av fönster. Syns som en svak linje som rör sig när man flyttar ett fönster. Steam gör det rätt tydligt på denna skärm. Diagonala streck har jag läst om men inte vågräta. Bara att kontakta Dell och skicka in den igen eller finns det någon lösning på detta?

EDIT: Lyckades ta lite bilder. Lägger in de även här om någon mer skulle vilja se. De syns mycket lättare IRL. Steam får en linje som utgår från övre högre hörn. Jag noterade medans jag fotade att Firefox får två linjer, dessa borde kanske vara lättare att se.

Permalänk

Hej Anders

Prøv at send mig lidt billeder & dit servicetag i en privat besked, så ser jeg gerne nærmere på sagen.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.