Nytt Ljudkort + Hörlurar + Mic?

Permalänk
Medlem

Nytt Ljudkort + Hörlurar + Mic?

Tjena

Nu har jag bestämt mig för att skaffa mig ett ljudkort.

Har för tillfället en A40 från Astro men läst mycket på nätet om att "gaming" headsets inte är värd ett ljudkort då de oftast innehåller så "skitiga" drivers.

Bestämt mig för hörlurar med separat mic.

Frågan är då, vad för hörlurar? Vad för ljudkort? Vad för mic?

Tänkte på Phoebus ljudkortet då de hade virtuell 7.1 som kan vara roligt o ha till t.ex. BF4 då jag känt på att de ger ett övertag.
Men då phoebus har mic problem, så måste man då skaffa en USB mic med den.

Vad tycker ni?

För övrigt tänkte jag på denna http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/141319-akg_horlu...
Vad tycks? Finns de bättre? Duger dessa?
Jag är ganska så bestämt på sluten? Gillar inte öppen... Vill inte att hela huset ska höra min musik, spel, vad jag nu gör.

Vad för ljudkort passar till dessa? Vad för Mic?

tacksam för svar

Permalänk
Medlem

ModMic är riktigt bra, hade innan ett Siberia V2 där mikrofonen var riktigt dålig, ModMic låter väldigt bra. Finns här: http://www.modmic.com/

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Du har oändligt med stålar antar jag?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

ModMic är riktigt bra, hade innan ett Siberia V2 där mikrofonen var riktigt dålig, ModMic låter väldigt bra. Finns här: http://www.modmic.com/

OJ den såg mysig ut!
Analog däremot va?
Då kan jag inte ha Phoebus pga att den tar upp störningar från strömen och spelar upp den i micen när du spelar spel ... http://www.youtube.com/watch?v=_3E-uhY-TJ4

Så ett annat ljudkort? Tips

Skrivet av RedSparowes:

Du har oändligt med stålar antar jag?

Säg 3-4k budget sorry att jag missa det

Permalänk

Köp en modmic, bra grejjer, haft min ett bra tag nu och är riktigt nöjd, sen är det bara att balansera övrig budget på hörlurar och eventuellt ljudkort/dac om det nu behövs.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Jag kör med en webkamera, en logitech c270, som mic. Fungerar riktigt bra faktiskt. Inge static alls. Dock tar den lätt in alla "skrivbordsljud" så tangentbordet och musklick hörs.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Augustini:

Köp en modmic, bra grejjer, haft min ett bra tag nu och är riktigt nöjd, sen är det bara att balansera övrig budget på hörlurar och eventuellt ljudkort/dac om det nu behövs.

Jo, kanske blir en, men Modmic 3.0s släpps denna månad? Vad blire då med ljudkort och hörlurar? Vad tycks om den jag länka?
http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/141319-akg_horlu... ? Tips på Ljudkort till den?

Skrivet av Blupparen:

Jag kör med en webkamera, en logitech c270, som mic. Fungerar riktigt bra faktiskt. Inge static alls. Dock tar den lätt in alla "skrivbordsljud" så tangentbordet och musklick hörs.

Jag har tyvärr ingen kamera:p förutom Ipaden då, och mobilen, men inget jag föredrar :/
Modmic gillade jag dock, anledningen till att inte gick på hörlurar förr vad pga, att jag vll ha micen på hörlurarna, så denna är ett stort plus!

Permalänk
Medlem

asus xonar essence stx + Beyerdynamic dt 990 250 ohm + modmic/blue snowball

Visa signatur

Haf 912 | I7 2600 | Phanteks PH-TC14PE | Asrock extreme 3 |
| LP 2x4GB | GTX 680 | Corsair Ax 650 | Qnix Qx2710 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompan99:

asus xonar essence stx + Beyerdynamic dt 990 250 ohm + modmic/blue snowball

Beyerdynamic dt 990 Är öppen :/

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Hagge:

Beyerdynamic dt 990 Är öppen :/

DT770 då?

http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=179340
Så fall.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Lite för dyr, och stark? Den går ju inte ens o koppla in utan ett ljudkort? behöver förstärkare

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Hagge:

Lite för dyr, och stark? Den går ju inte ens o koppla in utan ett ljudkort? behöver förstärkare

Denna så fall
http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=168090

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Den såg lite fin ut men fortfarande 3k, hade en max budget på 4, tänkte jag 3-4.. ink. ljudkrt då

Så AKG 550 och Asus STX tänkte jag med en modmic, sen en sleeve kanske så jag får en kabel istället för 2? Men ingen av er verkar rekommendera AKG?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Hagge:

Men ingen av er verkar rekommendera AKG?

Jo jag rekommenderar AKG men inte till det du frågar efter, de tillverkar bara öppna lurar om det ska vara bra detsamma gäller Sennheiser, Beyer är nog de slutna lurar som låter bäst i den klass du söker och de "fullstora" som går runt örat är dessutom väldigt bekväma.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Antingen är de

http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/141319-akg_horlu... AKG 550
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/95434-asus_xonar_esse... Essence STX

Eller

http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/141319-akg_horlu... AKG 550
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/179219-asus_rog_xonar... - Phoebus

Nackdelen med Phoebus är att jag måste ha en USB mic för att slippa mic problemet, om jag nu ens får det.. Men har virtuell 7.1 och de senaste Home Theatre?

Essence vet jag inte ens vad den har? Kommer AKG 550 kunna utnyttja STX till fullt? De verkar ju vara ett monster kort?

Lyssnar mycket på musik, Rap mest, men även musik från spel, t.ex. AC2s musik, lugnande, eller EvE online musik
Film kollar jag på hela tiden
Spel är nog FPS mest för tillfället, men annars mycket story, typ, Metro, AC

Som USB mic...
En svart Bords mic?
Detta ifall de blir phoebus?

Annars blire modmic med STX?

Skrivet av mrqaffe:

Jo jag rekommenderar AKG men inte till det du frågar efter, de tillverkar bara öppna lurar om det ska vara bra detsamma gäller Sennheiser, Beyer är nog de slutna lurar som låter bäst i den klass du söker och de "fullstora" som går runt örat är dessutom väldigt bekväma.

Jaha, så AKGs 550 slutna är inte bra då?

Permalänk
Medlem

Audio Technica ATH-M50/BeyerDynamic DT770 Pro + Mod Mic/Blue Snowball + Schiit Magni & Modi/02 + oDac.

Schiit-grejerna är lite bättre, men kostar mer än O2+oDac i slutändan då dem tillverkas i USA.

Skrivet av Hagge:

Nackdelen med Phoebus är att jag måste ha en USB mic för att slippa mic problemet, om jag nu ens får det.. Men har virtuell 7.1 och de senaste Home Theatre?

Virtuellt surround är ganska mycket bullshit. Du har fortfarande bara 2st element i hörlurarna, en till varje öra.

Prova lyssna på "Virtual Barbershop" med ett par stereohörlurar, du får minst lika bra positionering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Audio Technica ATH-M50/BeyerDynamic DT770 Pro + Mod Mic/Blue Snowball + Schiit Magni & Modi/02 + oDac.

Schiit-grejerna är lite bättre, men kostar mer än O2+oDac i slutändan då dem tillverkas i USA.

Virtuellt surround är ganska mycket bullshit. Du har fortfarande bara 2st element i hörlurarna, en till varje öra.

Prova lyssna på "Virtual Barbershop" med ett par stereohörlurar, du får minst lika bra positionering.

Okej, läst på hela natten nu?
Anledningen till att folk rekommenderar Hörlurar och Separat mic är för att du får bättre ljud för pengarna? bättre kvalité, bättre komponenter?
Men de flesta säger inget om ljudkort?

Alltså om jag köper en AKG 550 med en modmic? Så blir de bättre ljud än de flesta "gaming headsets"? Inget ljudkort behövs..
Räcker inte din onboard ljud för att driva upp hörlurarna du väljer? Köper du en DAC som u kopplar utifrån datorn för att slippa all störnings i chassit?
Då mitt inbyggda har 600Amp/THX.. Vilka hörlurar kan jag då driva? Om min budget är 3k?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Okej, läst på hela natten nu?
Anledningen till att folk rekommenderar Hörlurar och Separat mic är för att du får bättre ljud för pengarna? bättre kvalité, bättre komponenter?
Men de flesta säger inget om ljudkort?

Alltså om jag köper en AKG 550 med en modmic? Så blir de bättre ljud än de flesta "gaming headsets"? Inget ljudkort behövs..
Räcker inte din onboard ljud för att driva upp hörlurarna du väljer? Köper du en DAC som u kopplar utifrån datorn för att slippa all störnings i chassit?
Då mitt inbyggda har 600Amp/THX.. Vilka hörlurar kan jag då driva? Om min budget är 3k?

Kör extern DAC delvis för att slippa störningar i datorn, samt att man lätt kan flytta den mellan enheter eftersom alla har USB för digital signal, optisk om det är en lite mer påkostad version. Något som möjliggör att köra en kraftfull dator i mini-itx format då du inte behöver en extra PCI-Express plats för just ljudkortet.

Ingen aning vilka lurar din enhet klarar av att driva, kolla upp hur många Ohm den klarar av, det säger oss mer än ampere.

Man får oftast bättre ljud för pengarna med riktiga hörlurar, såvida det inte är extrem rea på gamingheadset. När det kommer till mer eller mindre allt som är gaming-relaterat, så läggs stora delar av pengarna på just marknadsföring. Till skillnad från hörlurar där i princip allt läggs på utveckling av teknik och själva produkten. Sennheiser och BeyerDynamic m.fl. har sysslat med ljud längre än t.ex. Steelseries och Corsair funnits till som företag.

Permalänk
Rekordmedlem

Ljudkort eller dac handlar mest om kvaliten på dem när det gäller uppspelning, men en dac har aldrig ingångar, då är det en adc.
Vill man använda svårdrivna lurar skaffar man en hörlursförstärkare oavsett var man omvandlar signalen, däremot finns det lurdrivare hopbyggda med dacar och ljudkort.
Slutna lurar låter generellt sämre än öppna som princip
Speciella surroundlurar är en ploj som oftast gör att lurarna bara låter sämre.
Ett alternativ om man vill ha dac, lurdrivare och surround är att skaffa en hembiomaskin med Dolby headphone dekoder, den ger även en del andra möjligheter.
Däremot så verkar ju surroundkodningen i spel vara på väg in i grafikkorten (true audio) och det innebär kanske att det blir en sanering av surroundtramset även hos de som gör "spelprylar"

Hur 2 specifika hörlurar står sig mot varandra bör du lyssna och känna på själv så länge det inte rör sig om extrema variationer, tex hur de sitter på huvudet kan påverka både komfort och ljud, men se till att driva lurarna med nått vettigt när du jämför, telefoner o dyl är inte bra att använda till sånt om det inte handlar om just en lur till den specifika telefonen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Kör extern DAC delvis för att slippa störningar i datorn, samt att man lätt kan flytta den mellan enheter eftersom alla har USB för digital signal, optisk om det är en lite mer påkostad version. Något som möjliggör att köra en kraftfull dator i mini-itx format då du inte behöver en extra PCI-Express plats för just ljudkortet.

Ingen aning vilka lurar din enhet klarar av att driva, kolla upp hur många Ohm den klarar av, det säger oss mer än ampere.

Man får oftast bättre ljud för pengarna med riktiga hörlurar, såvida det inte är extrem rea på gamingheadset. När det kommer till mer eller mindre allt som är gaming-relaterat, så läggs stora delar av pengarna på just marknadsföring. Till skillnad från hörlurar där i princip allt läggs på utveckling av teknik och själva produkten. Sennheiser och BeyerDynamic m.fl. har sysslat med ljud längre än t.ex. Steelseries och Corsair funnits till som företag.

Skrivet av mrqaffe:

Ljudkort eller dac handlar mest om kvaliten på dem när det gäller uppspelning, men en dac har aldrig ingångar, då är det en adc.
Vill man använda svårdrivna lurar skaffar man en hörlursförstärkare oavsett var man omvandlar signalen, däremot finns det lurdrivare hopbyggda med dacar och ljudkort.
Slutna lurar låter generellt sämre än öppna som princip
Speciella surroundlurar är en ploj som oftast gör att lurarna bara låter sämre.
Ett alternativ om man vill ha dac, lurdrivare och surround är att skaffa en hembiomaskin med Dolby headphone dekoder, den ger även en del andra möjligheter.
Däremot så verkar ju surroundkodningen i spel vara på väg in i grafikkorten (true audio) och det innebär kanske att det blir en sanering av surroundtramset även hos de som gör "spelprylar"

Hur 2 specifika hörlurar står sig mot varandra bör du lyssna och känna på själv så länge det inte rör sig om extrema variationer, tex hur de sitter på huvudet kan påverka både komfort och ljud, men se till att driva lurarna med nått vettigt när du jämför, telefoner o dyl är inte bra att använda till sånt om det inte handlar om just en lur till den specifika telefonen.

Jo, men om problemet sitter i hörlurar så kanske jag inte behöver en DAC än?
Låt oss säga så, jag kan köpa ett par hörlurar, sen om jag vill ha bättre ljud än vad jag får? Skaffar jag DAC?
Egentligen är jag nöjd med mitt inbyggda... Väntar bara på att MSI ska uppdatera THX drivisar för 8.1 .. finns bara för win8 just nu.

Den största anledningen till att jag vill ha ett ljudkort var för en bättre mic. De inbyggda ljuden har alltid en tendens att brusa lite i Skype t.ex... Vill inte ha de..
Men om jag skaffar säg ett par bra hörlurar + mic, säg usb mic. T.ex. AKG 550. Då får jag bättre ljud än vad gaming headsets för samma pris ger? Overall?
Bättre än mina gamla PC360 och A40 nu?

För övrigt vet jag om att öppna ger en mer "realistisk" ljud? Men kan inte ha öppet, då jag lyssnar på musik, rap och vill helst inte störa runt om mig
Så därför undrar jag också hur AKGs 550 funkar? De är ju slutna, men ska prestera nära öppna?

Permalänk
Rekordmedlem

Dacen påverkar omvandlingens kvalitet och ev nivå på de störningar som lätt bli hos ljudkort och dacar som delar nätdel med datorn eller sitter i samma låda, har man oljud av nån sort tex att det kvittrar när man kopierar filer eller liknande så beror det på sånt.

En hörlursförstärkare kan dels påverka hur starkt man kan spela men den kan även göra så att impedansförhållandet mellan utgången och luren (dämpfaktor) inte gör att det blir en filterverkan, det kan annars leda till att det ofta blir en bummligare (starkare, mer diffus) basåtergivning dämpfaktorn ska inte vara lägre än 8, dvs luren ska ha en impedans som är minst 8 ggr högre än utgångens för att det inte ska bli en hörbar "tonkontroll" av kombinationen. Det finns apparater som har ganska hög utimpedans speciellt portabla saker som ska ha lång batteritid, men även ljudkort, det var Asus som började med inbyggda hörlursförstärkare på sina kort för at kunna driva på ett korrekt sätt men nu finns det flera kort som klarar det.

Så det beror på vad man har problem med/vill förbättra hur man löser det om man inte ger sig på båda bitarna.

Det går även att ha ett ljudkort till mikrofonen och en dac/hörlursförstärkare samtidigt och thxdriver låter mest som marknadsföringsfloskler

Jag har inte lyssnat seriöst på alla kombinationer av lurar och vill inte uttala mig om specifika modeller som jag inte lyssnat länge på under kontrollerade förhållanden, men en hörlur från nån av de seriösa tillverkarna låter generellt bättre än en från designmärken och gamingmärkena om de kostar lika mycket, desto mer reklam du sett för luren eller desto fler "namn/varumärken" de trycker på desto sämre brukar det låta, tex Beats och liknande skräp bör man undvika.

Kontruktören till lurarna bör kunna prata Tyska eller Japanska med ett fåtal undantag om de dessutom tillverkar mikrofoner så är det också en fördel.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Okey. Då lärde man sig ett eller annat
Men då lurar allmänt ska låta bättre och 32 ohms ska gå o driva me integrerade kan man testa

Tror köpet blir ett par AKG K550 som min första "seriösa" hörlur utan mic... Till mig kanske jag skaffar en Samson meteor som jag tyckte såg gulliga ut. Ifall jag sen vill ha starkare ljud skaffar jag en DAC Låter det bra? Senare kan jag skaffa beys för 3K plus. Dessa får bli nybörjar smak

Permalänk
Rekordmedlem

Desto lägre impedans luren har desto svårare är den att driva, 32/8 ger att utimpedansen får vara maximalt 4 ohm vilket brukar innebära att det krävs en inbyggd hörlursförstärkare för att klara av det, vad har du för ljudkort ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Desto lägre impedans luren har desto svårare är den att driva, 32/8 ger att utimpedansen får vara maximalt 4 ohm vilket brukar innebära att det krävs en inbyggd hörlursförstärkare för att klara av det, vad har du för ljudkort ?

Enligt LinusTechTips forum ska man kunna driva 32 Ohms med integrerade? Utan förstärkare?

Jag har Realtek® ALC898 - Ska va en av de starka? Vad jag läst?

För övrigt? Vad tycks om denna? Bra eller dåligt? http://www.4sound.se/itempg.aspx?artno=261237&gclid=COu48Or88...

EDIT: Jag har nu testat dem, i min dator, AKG 550.. Jag tror jag aldrig hört så bra ljud i min dator förr.. hörs t.o.m. bättre än när jag hade phoebus med ljudkort förr.. Så naturligt.. Undrar nu hur dessa låter med phoebus ..

Permalänk
Rekordmedlem

Många likställer högt ljudtryck med att det är lättdrivet ur ett ljudkvalitetsperspektiv men det är olika saker, en lägre impedans på luren ger högre ljudtryck om inget annat ändras jämfört med en lur med enbart högre impedans, men det brukar även innebära en påverkan av frekvensresponsen om utgångsimpedansen är hög och/eller lurens impedans är låg.
Här har du bra artiklar om impedansens påverkan:
http://nwavguy.blogspot.se/2011/02/headphone-impedance-explai...
http://nwavguy.blogspot.se/2011/02/headphone-amp-impedance.ht...

Jag har inte provat den mikrofonen men det är ju Samson och Yeti som brukar rekommenderas om an ska ha en billigare usbmikrofon.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Många likställer högt ljudtryck med att det är lättdrivet ur ett ljudkvalitetsperspektiv men det är olika saker, en lägre impedans på luren ger högre ljudtryck om inget annat ändras jämfört med en lur med enbart högre impedans, men det brukar även innebära en påverkan av frekvensresponsen om utgångsimpedansen är hög och/eller lurens impedans är låg.
Här har du bra artiklar om impedansens påverkan:
http://nwavguy.blogspot.se/2011/02/headphone-impedance-explai...
http://nwavguy.blogspot.se/2011/02/headphone-amp-impedance.ht...

Jag har inte provat den mikrofonen men det är ju Samson och Yeti som brukar rekommenderas om an ska ha en billigare usbmikrofon.

Tack så mycket

Permalänk
Medlem

NAD VISO HP50 är antagligen de bästa slutna du kan köpa just nu för en "billig" peng. Finns på din lokala hifi-klubb.

Har själv köpt ett par för tillfällen när de öppna inte fungerar. Borde räcka med en extern dac för dessa. Väldigt lättdrivna.

http://www.innerfidelity.com/content/i-love-these-headphonest...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Brekan:

NAD VISO HP50 är antagligen de bästa slutna du kan köpa just nu för en "billig" peng. Finns på din lokala hifi-klubb.

Har själv köpt ett par för tillfällen när de öppna inte fungerar. Borde räcka med en extern dac för dessa. Väldigt lättdrivna.

http://www.innerfidelity.com/content/i-love-these-headphonest...

De såg bra ut, men har nu skaffar ett par AKG 550 som jag är tok nöjd med faktiskt. Men känns som att jag vill ha effekter o så.. Kanske blir ett ljudkort trots allt för just Home Theather känslan, eller för att höja mer.. men vet inte om jag vill de, blir nästan döv med denna och moderkortets ljud.

Mic blire nog Samson Meteor eller Samson go beror på hur jag vill ha de. Micen du länka "Kozmoz" är lite för stor tycker jag :/