Razer avtäcker det smarta armbandet Nabu

Permalänk
Melding Plague

Razer avtäcker det smarta armbandet Nabu

Gamingföretaget Razer lämnar sin trygghetszon på årets CES-mässa med Nabu, ett smart armband med dubbla OLED-displayer och fitnessfunktioner för Android och IOS.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så gullig...

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som tycker att dessa "smart klockor" är det mest ointressanta som kommit ut på marknaden på år och dagar?
Vad är funktionen egentligen när man ändå måste ha med sig mobilen? Är det för att en person är för lat för att dra upp den ur fickan?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Entusiast

Lite väl brett armband va? Hade ju föredragit klockformat alltså.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Är det bara jag som tycker att dessa "smart klockor" är det mest ointressanta som kommit ut på marknaden på år och dagar?
Vad är funktionen egentligen när man ändå måste ha med sig mobilen? Är det för att en person är för lat för att dra upp den ur fickan?

Hlåler med dig fullständigt. Känns helt meningslöst.

Med det sagt så undrar jag också lite över något annat; detta innebär ju en konstant bluetooth-uppkoppling med mobiltelefonen i ens ficka. Behöver man verkligen något som käkar ännu mer batteri från det lilla batteri som smartphones idag har? :/

Permalänk
Skrivet av Ninjaflipp:

Hlåler med dig fullständigt. Känns helt meningslöst.

Med det sagt så undrar jag också lite över något annat; detta innebär ju en konstant bluetooth-uppkoppling med mobiltelefonen i ens ficka. Behöver man verkligen något som käkar ännu mer batteri från det lilla batteri som smartphones idag har? :/

Konstant Bluetooth? Inga barn i framtiden... :c

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem

De borde ha satsat på något annat...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ninjaflipp:

Hlåler med dig fullständigt. Känns helt meningslöst.

Med det sagt så undrar jag också lite över något annat; detta innebär ju en konstant bluetooth-uppkoppling med mobiltelefonen i ens ficka. Behöver man verkligen något som käkar ännu mer batteri från det lilla batteri som smartphones idag har? :/

Får lite personsökarvibbar över det hela.. Kommer det precis som med personsökare bara vara något som varar några år för att sedan försvinna helt utan att folk ens känner av dess frånvaro?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Haha. jag vill ha en

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av RainesX:

Haha. jag vill ha en

Det kommer antagligen kosta mer än det smakar, men vill ha-faktorn är hög här också

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Som sagt, tillverkarna gör inte prylarna för att det behövs, utan för att dom kan..

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Ligger ju helt klart rätt i tiden såsom videon också påpekar. Hur användbar den egentligen är kan ju dock diskuteras både en och två gånger.

Lite vill-ha faktor finns det bara för att det känns som en kul grej.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Såååå, Windows phone är inte inräknat... Jaja jag börjar bli van nu

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |
Pirat Prusa MK2 | Prusa Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uniko:

Som sagt, tillverkarna gör inte prylarna för att det behövs, utan för att dom kan..

Bästa anledningen som finns ju

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Sen får vi nog ha ett par smarta brillor som kan kommunicera med armbandet, och berätta att vi har ett inkommande samtal, eller ett nytt mail. Sen får vi ha en smart hörsnäcka som kan berätta vad brillorna mottagit för info från armbandet, som mottagit info från mobilen i fickan...

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

Som någon sade eller skrev:
Produktframtagning har gått från att möta ett behov till att skapa ett begär...

Permalänk
Inaktiv

Ett armband med med inbyggd vibrator och accelerometer. Hoppas dom får upp leaderboard på nätet så man ser vem som tagit flest "Steg" per dag

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Ett armband med med inbyggd vibrator och accelerometer. Hoppas dom får upp leaderboard på nätet så man ser vem som tagit flest "Steg" per dag

Kan även med fördel användas på andra kroppsdelar i andra lekar.
Multifunktion är alltid bra.

Permalänk

jag vill ha en i ring format och med display på insidan.

Visa signatur

- Pappadel: Corsair CX500M - Mammakort: ASRock Z87 Pro3
- Korttidsminne: Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 CL8 - Tänkarhjärna: Intel i7-4790K
- Sekort: Zotac GTX670 2GB - Långtidsminne: Samsung 840 250GB Basic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuNK1LLeR:

jag vill ha en i ring format och med display på insidan.

på insidan!? haha.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeGreeZ:

Såååå, Windows phone är inte inräknat... Jaja jag börjar bli van nu

Mmm varför gör dom så? Fan va sne man blir :/

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Får lite personsökarvibbar över det hela.. Kommer det precis som med personsökare bara vara något som varar några år för att sedan försvinna helt utan att folk ens känner av dess frånvaro?

Är det inte först nu personsökare har börjat fasas ut på Amerikanska sjukhus? Vet att de fortfarande används på många stora sjukhus i Asien iallafall.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tumnus:

Får lite personsökarvibbar över det hela.. Kommer det precis som med personsökare bara vara något som varar några år för att sedan försvinna helt utan att folk ens känner av dess frånvaro?

Perssonsökare var väldigt stora i USA under väldigt lång tid. De slog inte alls i Sverige men sålde bättre på andra ställen. I USA berodde det på det helt värdelösa mobilnätet.

Sen handlar det inte om lathet utan smidighet. Det är inte smidigt att dra upp telefonen ur fickan när man sitter ner bara för att kolla klockan om man bara kan snegla på handleden. Om man då dessutom kan få extra information från telefonen på samma sätt är det ju bara smidigt? På vilket sätt är det en nackdel att en klocka får utökad funktionalitet? Sen tycker jag att Samsung tog i för mycket med en hel smartphone på armen men Pebble är väldigt intressant. Deras nya version med stålarmband ser dessutom riktigt bra ut.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Perssonsökare var väldigt stora i USA under väldigt lång tid. De slog inte alls i Sverige men sålde bättre på andra ställen. I USA berodde det på det helt värdelösa mobilnätet.

Sen handlar det inte om lathet utan smidighet. Det är inte smidigt att dra upp telefonen ur fickan när man sitter ner bara för att kolla klockan om man bara kan snegla på handleden. Om man då dessutom kan få extra information från telefonen på samma sätt är det ju bara smidigt? På vilket sätt är det en nackdel att en klocka får utökad funktionalitet? Sen tycker jag att Samsung tog i för mycket med en hel smartphone på armen men Pebble är väldigt intressant. Deras nya version med stålarmband ser dessutom riktigt bra ut.

Det är ju därför man har en vanlig klocka. Känns dumt det här med smartwatch, ska man alltid vara konstant uppkopplad och konstant "på". Allting strävar mot att alla ska bli beroende av andra, ingen kommer klara sig själv.

Permalänk
Medlem

Hade gärna haft en smart watch med bra batteritid och inte för klumpig.
Perfekt när man kör bil och det ringer så man ser vem det är, eller när man sitter i möte.
Hade varit skönt att inte behöva dra upp mobilen ur jeansen för att se vad klockan är.
Men denna såg ju faktiskt intressant ut.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Perssonsökare var väldigt stora i USA under väldigt lång tid. De slog inte alls i Sverige men sålde bättre på andra ställen. I USA berodde det på det helt värdelösa mobilnätet.

Sen handlar det inte om lathet utan smidighet. Det är inte smidigt att dra upp telefonen ur fickan när man sitter ner bara för att kolla klockan om man bara kan snegla på handleden. Om man då dessutom kan få extra information från telefonen på samma sätt är det ju bara smidigt? På vilket sätt är det en nackdel att en klocka får utökad funktionalitet? Sen tycker jag att Samsung tog i för mycket med en hel smartphone på armen men Pebble är väldigt intressant. Deras nya version med stålarmband ser dessutom riktigt bra ut.

Om man tittar på dom lösningarna som finns i dagsläget så tycker jag nog Sonys smartwatch är den snyggaste. En klocka ska enligt mig vara stilfull och lagom stor, vilket Sonys är. Sen är ju frågan med funktionalitet osv men på den fronten fortsätter utvecklingen framåt så klockorna kan ju bara bli bättre och bättre.

Det känns som att det är precis samma som med iPad och andra surfplattor där folk till en början var skeptiska, men helt plötsligt blev även plattorna sjukt populära. Det skulle inte förvåna mig om Apple eller något annat företag släpper en väl genomarbetad smartwatch tillsammans med en stor marknadsföringskampanj som även får dessa "smart devices" att blomma i popularitet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Är det bara jag som tycker att dessa "smart klockor" är det mest ointressanta som kommit ut på marknaden på år och dagar?
Vad är funktionen egentligen när man ändå måste ha med sig mobilen? Är det för att en person är för lat för att dra upp den ur fickan?

Nope det är du inte.
Företag och firmor vill haka på smartphone-trenden och försöka uppfinna nya saker vi inte kan klara oss utan.
Själv har jag väldigt svårt att se några som helst fördelar med en armbandsklocka som är så stor att man får ta i när man skall ta på sig jackan, men så liten att man behöver förstoringsglas för att göra något med den. Jämför sedan batteritiden med ett vanligt batteridrivet armbandsur....

Många av dessa saker kommer att gå till historien som floppar.
Minns du toalettpappershållarradion?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeGreeZ:

Såååå, Windows phone är inte inräknat... Jaja jag börjar bli van nu

Att det inte finns nån WP app har tydligen med begränsningar i OS:et att göra. Tredjepartsappar har inte tillgång till inkommande telefonsamtal eller sms(det är väll därför det inte finns nån eniro app) samt att de inte kan köras i bakgrunden under en längre tid. Tydligen så ska WP 8.1 fixa detta så det är bara att vänta, som man alltid får göra med WP.

//Alex

Visa signatur

Alex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Perssonsökare var väldigt stora i USA under väldigt lång tid. De slog inte alls i Sverige men sålde bättre på andra ställen. I USA berodde det på det helt värdelösa mobilnätet.

Sen handlar det inte om lathet utan smidighet. Det är inte smidigt att dra upp telefonen ur fickan när man sitter ner bara för att kolla klockan om man bara kan snegla på handleden. Om man då dessutom kan få extra information från telefonen på samma sätt är det ju bara smidigt? På vilket sätt är det en nackdel att en klocka får utökad funktionalitet? Sen tycker jag att Samsung tog i för mycket med en hel smartphone på armen men Pebble är väldigt intressant. Deras nya version med stålarmband ser dessutom riktigt bra ut.

Det var de, och är antagligen fortfarande.
Minns att USA är ett av de få länder där det kostar att svara på ett samtal....
Alltså är det smart att ha en personsökare för då ser man vem som ringer.

Då förstår även man varför det i Amerikanska filmer görs en så stor sak av att få någons telefonnummer.

Permalänk
Medlem

Såg denna för ett tag sedan...

Pebble is a customizable watch. Download new watchfaces, use sports and fitness apps, get notifications from your phone.

http://www.kickstarter.com/projects/597507018/pebble-e-paper-...