Permalänk
Medlem
Skrivet av csoLs:

http://samkear.com/wp-content/uploads/2013/05/Litecoin-Miner....

L-profiler i aluminium räcker gott och väl, ta bara lite mått och se till så att allt får plats

Edit: Inte min rigg, men tänker bygga något liknande inom en snar framtid

Och var finns sådana L-profiler att få tag på? Förhoppningsvis är det inte någon special butik som bara finns i Sverige?

Nå min backup plan är att göra ett chassi av Lego för min maskin, om jag gör ett chassi utav Lego måste då moderkortet vara i stående position såsom det är i normala chassin eller kan jag ha det liggande?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Och var finns sådana L-profiler att få tag på? Förhoppningsvis är det inte någon special butik som bara finns i Sverige?

Nå min backup plan är att göra ett chassi av Lego för min maskin, om jag gör ett chassi utav Lego måste då moderkortet vara i stående position såsom det är i normala chassin eller kan jag ha det liggande?

om du bygger med lego får du se till att posta en bild när det är klart

Permalänk
Medlem
Skrivet av alact:

Var kan man köpa material till att bygga sånt?
Jag var på Biltema häromdagen och kunde inte hitta något.

Skrivet av Equilibrium:

Och var finns sådana L-profiler att få tag på? Förhoppningsvis är det inte någon special butik som bara finns i Sverige?

Nå min backup plan är att göra ett chassi av Lego för min maskin, om jag gör ett chassi utav Lego måste då moderkortet vara i stående position såsom det är i normala chassin eller kan jag ha det liggande?

Mjo, är lite dåligt utbud i Sverige, men jag tror att profilerna som Clas Ohlson säljer duger gott och väl: http://www.clasohlson.com/se/Aluminiumprofil/Pr412692000

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500K @ 4,7GHz Mobo: Asus P8Z68-V
GPU: Asus STRIX 970 RAM: 8GB Corsair Vengence 1600 MHz CL9
PSU: OCZ ModXStream 700W Chassi: NZXT Phantom

Citera så att jag hittar tillbaka!