Permalänk
Medlem

Köp av tangentbord, behöver tips!

Hej sweclockers, är så att jag nu ska köpa mig mitt första mekaniska tangentbord och kan inte riktigt bestämma vilket.
Vet att jag vill ha ett med MX brown, men efter det inte så mycket.
De jag kollat lite på är Ducky Mini ( http://www.inet.se/produkt/6606822/ducky-mini-mx-brown-white-... ), CM Storm Quickfire TK Brown ( http://www.inet.se/produkt/6101826/cm-storm-quick-fire-tk-bro... ) och Corsair K70 ( http://www.inet.se/produkt/6101864/corsair-vengeance-k70-mech... )
Vilket av dessa skulle ni valt/ inte valt och om ni orkar så skulle jag uppskatta en förklaring varför.
Har inte tänkt gå högre i pris än 1200 kr, och det är på smärtgränsen

Tack på förväg MVH Garreet

EDIT: Vill klargöra att jag är helt öppen för förslag med andra tangentbord

Permalänk

Jag har ett ducky mini, som jag valde just för att det är så pass litet. Att ha musen så nära tangentbordet som möjligt tycker jag är kanon. Tangentbordet har lite macrofunktioner, och är bakbelyst, men det bästa med det är just storleken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smygbas:

Jag har ett ducky mini, som jag valde just för att det är så pass litet. Att ha musen så nära tangentbordet som möjligt tycker jag är kanon. Tangentbordet har lite macrofunktioner, och är bakbelyst, men det bästa med det är just storleken.

Och du skulle rekommendera det?

Permalänk
Medlem

Hur jag rankar de tre nämnda, samt deras minus.

Ducky, saknar numpad (ett måste)
Corsair, halv enter-tangent
CM Storm, halv enter-tangent och så har de flyttat runt på ? + >< : ; ¨^ mm så att dessa inte är standard.

Gemensamt för alla, priset! På tok för dyrt tycker jag.

Summa, jag hade valt Ducky om det stod mellan dessa tre. Hade väl fått köpa mig en lös numpad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Hur jag rankar de tre nämnda, samt deras minus.

Ducky, saknar numpad (ett måste)
Corsair, halv enter-tangent
CM Storm, halv enter-tangent och så har de flyttat runt på ? + >< : ; ¨^ mm så att dessa inte är standard.

Gemensamt för alla, priset! På tok för dyrt tycker jag.

Summa, jag hade valt Ducky om det stod mellan dessa tre. Hade väl fått köpa mig en lös numpad.

Kan du rekommendera något tangentbord, annat än dessa tre som är värt pengarna?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk

QPAD MK 85, det är det enda mekaniska tangentbordet jag har haft och jag vet inte om det är det bästa för priset osv, men jag är iallafall jättenöjd och har inget att klaga på.

Permalänk
Skrivet av napahlm:

Hur jag rankar de tre nämnda, samt deras minus.

Ducky, saknar numpad (ett måste)
Corsair, halv enter-tangent
CM Storm, halv enter-tangent och så har de flyttat runt på ? + >< : ; ¨^ mm så att dessa inte är standard.

Gemensamt för alla, priset! På tok för dyrt tycker jag.

Summa, jag hade valt Ducky om det stod mellan dessa tre. Hade väl fått köpa mig en lös numpad.

Du har nog inte tittat på ett med nordisk layout isf. Butikerna brukar oftast ha eng layout som exempel

Permalänk
Medlem

Jo har kollat på den, hade direkt tagit den om det inte varit för att den inte funnits i lager

Permalänk
Medlem
Skrivet av garreet:

Jo har kollat på den, hade direkt tagit den om det inte varit för att den inte funnits i lager

Bor du inte i närheten av ett av varuhusen då?

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Skrivet av garreet:

Och du skulle rekommendera det?

Har bara använt det sen i september, så jag vet inget om hur länge det håller, men än så länge är det kanon.

Permalänk

BAM å jeflar vad billigt!

Hade jag inte nyss tjöpt ett Ducky med bruna för faen så mycket mer pengar hade jag slagit till direkt!

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danmyr:

Bor du inte i närheten av ett av varuhusen då?

Närmast skulle vara en 2 timmars bilresa, tyvärr
Då känns det inte värt det

Permalänk
Medlem

Ingen annan som har något förslag/input? Har lite problem, då alla verkar bra och vet inte vilken jag ska ta

Permalänk
Skrivet av garreet:

Ingen annan som har något förslag/input? Har lite problem, då alla verkar bra och vet inte vilken jag ska ta

Ja det är ju det, det är inte IMO så stor skillnad mellan cherry-tangentbord. Köp det som har funktioner du vill ha, typ usb-portar och 3,5mm, eller bara det som är snyggast. Det som länkades till ovanför är ju billigt, men jag vill inte ha det på mitt skrivbord.

Permalänk

http://www.sweclockers.com/recension/15413-tesoro-durandal-g1...

Testet fick mig intresserad av tangetbordet, så jag promenerade till netonnet (bor i princip bredvid) och köpte den med bruna brytare, och har inte ångrat mig.
Köpte dock ultimate modellen med armstödet (som kunde varit större), men fortfarande är bekväm.
Så det är min rekomendation