Importera PS4, Billigast?

Permalänk

Importera PS4, Billigast?

Hej tänkte kolla lite var man kan importera in PS4 ifrån? eftersom det inte finns några i sverige att få tag på.
Så vill ha tips om sidor tex amazon, ebay eller liknande där man kan köpa ifrån.
Och även hur det blir med tull, skatt, garantiärende osv
Vill att alla spel och filmer man köper i Sverige ska fungera på konsollen.

Tack för alla tips i förhand

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Om jag fattat saken rätt så är bluray (och DVD?) region,s låsta så ska du ha sånt att funka köpt i Sverige så måste du köpa från ett land inom samma region ( Pal har vi väl här) och så tror jag genast du ska sluta jaga det billigaste då det är brist på ps4or i hela världen så man får nog ta det man får tag i till hyfsat pris åtminstånde.

Permalänk

Lättast att få tag i en PS4 till bra pris, är på Amazon.es
Den Spanska Amazon alltså. Jag har för mig att regions-koden ställer in sig automatiskt, på den Europeiska PS4:an. Volt o spänning har samma standard som i Sverige, dvs Spänning 230V och frekvens 50Hz.

Lycka till /AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Lättast att få tag i en PS4 till bra pris, är på Amazon.es
Den Spanska Amazon alltså. Jag har för mig att regions-koden ställer in sig automatiskt, på den Europeiska PS4:an. Volt o spänning har samma standard som i Sverige, dvs Spänning 230V och frekvens 50Hz.

Lycka till /AP

Spanska Amazon levererar inte PS4 till Sverige tyvärr. PS4or helt enkelt sjukt svåra att få tag i så lättast om du ska ha en på en gång är nog Tradera/Blocket, det finns ju en anledning att priserna ligger som de gör.

Permalänk
Medlem

Tyska och Franska amazon levererar, "Gamer Pack" tror jag är prisvärdast. (om man vill ha kamera, kz och extra kontrol)

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoClue:

Tyska och Franska amazon levererar, "Gamer Pack" tror jag är prisvärdast. (om man vill ha kamera, kz och extra kontrol)

Amazon levererar från England/Tyskland/Frankrike/USA vad jag vet, de fanns i lager ett tag idag på Franska men tog slut snabbt. Hann beställa mina men då uppdaterar jag typ var 10e minut hela dagarna på alla de Amazon som jag vet levererar.

Permalänk
Medlem

Jag beställde Killzone bundlen på Amazon UK, gick på 4000 kr. Tycker det är ett bra pris med tanke på att får den nästa vecka också

Visa signatur

NCase M1 v6 | Intel Core i9 9900K | ASRock Z390 Phantom Gaming ITX | Corsair VENGEANCE LPX 32GB 3200MHz | ASUS GeForce GTX 1080 Ti STRIX | Corsair Force MP510 SSD 960GB | 2x Samsung 860 EVO 500GB | Corsair SF750 | LG 34GK950G | Acer XB271HU |

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite här också eftersom jag är ute efter samma sak.

Såg precis att Amazon UK har schysst pris på PS4 http://www.amazon.co.uk/gp/offer-listing/B00BE4HOIM/ref=dp_ol...

Fungerar alla svenskköpta spel och filmer på ett PS4 från England? (Utan några modifikationer dvs) Blev nämligen lite osäker på det ni skrev i tidigare inlägg.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Skrivet av Big Lars:

Lånar tråden lite här också eftersom jag är ute efter samma sak.

Såg precis att Amazon UK har schysst pris på PS4 http://www.amazon.co.uk/gp/offer-listing/B00BE4HOIM/ref=dp_ol...

Fungerar alla svenskköpta spel och filmer på ett PS4 från England? (Utan några modifikationer dvs) Blev nämligen lite osäker på det ni skrev i tidigare inlägg.

Spel är inte regions låsta dock är Blu-ray flimer det. I Sverige har vi ett system som heter PAL som exempel.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Spel är inte regions låsta dock är Blu-ray flimer det. I Sverige har vi ett system som heter PAL som exempel.

England har också pal.

Permalänk
Medlem

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0d/PAL-NTSC-S...
där har du vilka länder som är uppkopplad via NTSC, PAL och SECAM

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

Det finns på Elgiganten i Danmark http://www.elgiganten.dk/product/konsol-spil/konsoller/PS4500GBKZEU/playstation-4-konsol-500-gb-killzone-shadow-fall Om det nu fungerar att köpa där ifrån. Billigt är det dock inte 5954,17 Skr, så kan nästan lika gärna köpa från blocket

Spelbutiken verkar också ha några på lagret https://www.spelbutiken.se/catalog/product/85983-playstation-4-console-killzone-shadow-fall-bundle

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mightybjorn:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0d/PAL-NTSC-S...
där har du vilka länder som är uppkopplad via NTSC, PAL och SECAM

Okay då borde alltså en PS4 från England vara exakt likadant som ett Svenskt? Syftar på funktionsmässigt då dvs

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Okay då borde alltså en PS4 från England vara exakt likadant som ett Svenskt? Syftar på funktionsmässigt då dvs

yes det stämmer. så länge det är en PAL version och så att den inte är importerad från TEX USA så går det.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk

På Amazon.co.uk finns ett PS4 för 349.99 pund, vilket är ca: 3.627 kr och då ingår fri frakt. Länk-exempel --->

http://www.amazon.co.uk/gp/cart/view.html/ref=lh_cart_vc_btn

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

På Amazon.co.uk finns ett PS4 för 349.99 pund, vilket är ca: 3.627 kr och då ingår fri frakt. Länk-exempel --->

http://www.amazon.co.uk/gp/cart/view.html/ref=lh_cart_vc_btn

/AP

De lägger till skillnaden för svensk moms och har usel växelkurs så det blir närmare 4k innan du har det hemma.

Permalänk
Skrivet av Kakann:

De lägger till skillnaden för svensk moms och har usel växelkurs så det blir närmare 4k innan du har det hemma.

hur kan man se slutpriset då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrikNordstrm:

hur kan man se slutpriset då?

UK har 19% moms, Sverige har 25% moms, dvs 6% ökning av priset. Sedan får du kolla upp din bank och vad för växelkurs de har just nu, vissa banker lägger på extra när du betalar i annan valuta. T.e.x Swedbank lägger på en 2,5% avgift.

Frakt? Vet inte om amazon.uk skickar gratis till Sverige på alla produkter, står Free UK delivery på sidan bland annat på dom.

Samt i skrivande stund så har enbart deras parners den i lager och inte Amazon själv, billigast i lager just nu är 430 pund.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Jag köpte min på ebay.co.uk, skönt att det är på engelska men går ändå att filtrera från hela Europa.
Fick tag på min via en trevlig kille från Frankrike, paketet med Killzone, 2 kontroller och kamera för 5500kr inkl frakt. Tycker jag var ok.

Det som är bra med ebay är att de har sin "Money Back Guarantee" om man betalar via PayPal. Jag blev först lurad (borde anat, för priset var lite "för bra") men var inga problem att få tillbaka sina pengar, även om det tog lite tid. Men känns skönt att det är tryggt.

Permalänk
Medlem

Jag köpte från amazon.co.uk och fick mitt på en vecka (var snabb när knack bundlen kom in i lager) fri frakt om man så önskar. Annars kan man betala extra för leverans på 1-2 dagar ^^

Edit: betalade ca 4900 för detta plus Killzone shadow fall

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk

Förstår inte hur folk tänker ibland, ifall man köper saker inom EU (speciellt Amazon uk) så kommer det vara samma sak som om det vore köpt i Sverige, garantin kommer fortfarande att gälla och priset kommer vara en bra bit billigare... Varför ska alla vara så rädda för att importera saker?

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

UK har 19% moms, Sverige har 25% moms, dvs 6% ökning av priset. Sedan får du kolla upp din bank och vad för växelkurs de har just nu, vissa banker lägger på extra när du betalar i annan valuta. T.e.x Swedbank lägger på en 2,5% avgift.

Frakt? Vet inte om amazon.uk skickar gratis till Sverige på alla produkter, står Free UK delivery på sidan bland annat på dom.

Samt i skrivande stund så har enbart deras parners den i lager och inte Amazon själv, billigast i lager just nu är 430 pund.

okej, tack så mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av eatyourdog:

Förstår inte hur folk tänker ibland, ifall man köper saker inom EU (speciellt Amazon uk) så kommer det vara samma sak som om det vore köpt i Sverige, garantin kommer fortfarande att gälla och priset kommer vara en bra bit billigare... Varför ska alla vara så rädda för att importera saker?

Just från UK så är ju strömsladden ett problem men det borde ju vara exakt samma som denna

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...

Fast med bara en annan stickpropp, så den borde således funka utan problem ?

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem

Media Markt kommer få in PS4 denna eller nästa vecka, hyfsade kvantiteter, kolla om din butik låter dig boka. Vi pratar om KZ-bundlingen. Vad jag vet så är inte PS4:an regionslåst men utgivare kan välja att regionslåsa spel om de vill.

Permalänk
Skrivet av Fetkoala:

Just från UK så är ju strömsladden ett problem men det borde ju vara exakt samma som denna

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...

Fast med bara en annan stickpropp, så den borde således funka utan problem ?

Jupp, den ska fungerar felfritt...

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk
Skrivet av Kakann:

De lägger till skillnaden för svensk moms och har usel växelkurs så det blir närmare 4k innan du har det hemma.

Nog för att växelkursen kan vara dålig hos vissa banker. Men inom EU betalar vi inte skillnaden mellan momssatserna. Alla priser är med inkl. Moms.

Citat från Wikipedia-mervärdesskatt= moms.

"Det finns en momsunion inom EU, EU:s mervärdesskatteområde, som omfattar merparten av EU:s territorium. Det gemensamma regelverket innebär att försäljning av varor och tjänster till andra medlemsländer i grunden sker med det egna landets moms. Försäljning inom gemenskapen räknas därmed inte som export.
Under vissa förutsättningar kan dock försäljning av varor och tjänster till företag i andra medlemsländer ske utan att moms läggs på försäljningsvärdet, trots att varan eller tjänsten som säljs i grunden är momspliktig. Momsen ska då istället redovisas av köparen i köparens hemland, alternativt i annat land där köpet är momspliktigt.
Det gemensamma regelverket har utvecklats för att flytta över ansvaret till företagarna och kontrollavstämningar sker främst utifrån alltmer komplexa momsdeklarationer samt övrig rapportering av handel. Regelverket ger även visst utrymme för olikheter i medlemsstaternas mervärdesskattelagstiftning, och tillsammans med tolkningsskillnader i olika länder ger det upphov till ett totalt sett mycket komplext regelverk. Det innebär att besparingar för minskad byråkrati för gränskontroller i realiteten givit högre kostnader för många företag, såväl säljande och köpande.[källa behövs]
Privatpersoner har inget eget ansvar för momsen, och kan köpa fritt inom gemenskapen för eget bruk, både vid resa och postorder. Vid försäljning till privatpersoner är det alltid säljaren som har det fulla ansvaret för momsen. Endast vid import (införsel), det vill säga när varor kommer in i gemenskapen, ska moms (införselmoms) betalas särskilt. Undantag för vissa små mängder vid resa, till exempel 1 liter sprit.
Vissa tydligt geografiskt avgränsade delar av EU-länderna är undantagna från de gemensamma momsreglerna och ingår således inte i det gemensamma momsområdet. Bland de områden som är undantagna finns till exempel Åland. För Åland är ett motiv att man omfattas av taxfree på båttrafiken till och från ön, vilket gynnar turismen i stort, även om den egna momsen i land är hög. För övriga områden är det främsta motivet att kunna utesluta moms eller att hålla en mycket låg egen momssats. På så sätt gynnas invånarna och turismen, och merkostnader relaterade till geografiskt läge, till exempel för transporter, kan kompenseras något. För närmare uppgifter, se Europeiska gemenskapens mervärdesskatteområde"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mervärdesskatt

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Nog för att växelkursen kan vara dålig hos vissa banker. Men inom EU betalar vi inte skillnaden mellan momssatserna. Alla priser är med inkl. Moms.

Citat från Wikipedia-mervärdesskatt= moms.

"Det finns en momsunion inom EU, EU:s mervärdesskatteområde, som omfattar merparten av EU:s territorium. Det gemensamma regelverket innebär att försäljning av varor och tjänster till andra medlemsländer i grunden sker med det egna landets moms. Försäljning inom gemenskapen räknas därmed inte som export.
Under vissa förutsättningar kan dock försäljning av varor och tjänster till företag i andra medlemsländer ske utan att moms läggs på försäljningsvärdet, trots att varan eller tjänsten som säljs i grunden är momspliktig. Momsen ska då istället redovisas av köparen i köparens hemland, alternativt i annat land där köpet är momspliktigt.
Det gemensamma regelverket har utvecklats för att flytta över ansvaret till företagarna och kontrollavstämningar sker främst utifrån alltmer komplexa momsdeklarationer samt övrig rapportering av handel. Regelverket ger även visst utrymme för olikheter i medlemsstaternas mervärdesskattelagstiftning, och tillsammans med tolkningsskillnader i olika länder ger det upphov till ett totalt sett mycket komplext regelverk. Det innebär att besparingar för minskad byråkrati för gränskontroller i realiteten givit högre kostnader för många företag, såväl säljande och köpande.[källa behövs]
Privatpersoner har inget eget ansvar för momsen, och kan köpa fritt inom gemenskapen för eget bruk, både vid resa och postorder. Vid försäljning till privatpersoner är det alltid säljaren som har det fulla ansvaret för momsen. Endast vid import (införsel), det vill säga när varor kommer in i gemenskapen, ska moms (införselmoms) betalas särskilt. Undantag för vissa små mängder vid resa, till exempel 1 liter sprit.
Vissa tydligt geografiskt avgränsade delar av EU-länderna är undantagna från de gemensamma momsreglerna och ingår således inte i det gemensamma momsområdet. Bland de områden som är undantagna finns till exempel Åland. För Åland är ett motiv att man omfattas av taxfree på båttrafiken till och från ön, vilket gynnar turismen i stort, även om den egna momsen i land är hög. För övriga områden är det främsta motivet att kunna utesluta moms eller att hålla en mycket låg egen momssats. På så sätt gynnas invånarna och turismen, och merkostnader relaterade till geografiskt läge, till exempel för transporter, kan kompenseras något. För närmare uppgifter, se Europeiska gemenskapens mervärdesskatteområde"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mervärdesskatt

/AP

Din länk har ju inte fel men det tar inte upp alla scenarion. Det som står på Wikipedia gäller om du t.ex. själv handlar i en butik när du är utomlands. Detta gäller dock om du handlar över nätet:

http://www.eu-upplysningen.se/Du-i-EU/Handla-i-EU/

Om ni inte orkar klicka:

"Du ska betala svensk moms för varorna om företaget du handlar av säljer för mer än 320 000 kronor per år till Sverige. I annat fall ska du betala den moms som gäller där företaget är etablerat. Momsen betalas direkt till företaget i samband med köpet.

Innan du köper något på distans från ett annat EU-land har du rätt att få veta hur varan ser ut och fungerar. Du ska också få information om priset, inklusive moms, och om hur betalningen ska gå till. Du har 14 dagars ångerrätt från det att varan levererats. Observera att ångerrätten inte gäller för alla typer av varor.".

Testa själv och lägg en produkt i varukorgen på Amazon och gå till sista steget innan betalning så får ni se det live också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caoz:

Media Markt kommer få in PS4 denna eller nästa vecka, hyfsade kvantiteter, kolla om din butik låter dig boka. Vi pratar om KZ-bundlingen. Vad jag vet så är inte PS4:an regionslåst men utgivare kan välja att regionslåsa spel om de vill.

Är det ett begränsat parti de får in,eller kommer de att ha den i lager fr.o.m nu?

Permalänk
Medlem

Finns i lager hos Media Markt, gjorde nyss en beställning där.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om dem som finns på MediaMarkt är importerade eller om dem är för svensk försäljning?

UPDATE : Har hört med Media Markt nu och enligt dem så är dem inte importerade, utan dem är anpassade nordiska marknaden :). Har nu köpt min och ska hämta ut min i Umeå om ett par dagar :). Så dem verkar har dem i lager i Umeå iaf. Så skynda på att beställa en innan dem tar slut

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4