Blåst på blocket samt min jakt på bedragaren.

Permalänk

Hehe snyftbrevet, hon var otrogen med 10 pers. Och att bruden sa att hon blev äcklad av han, sånt händer inte. Även om hon var äcklad av han så hade hon inte sagt något för ha kvar bostad/pengar(vilket han förmodligen inte hade för han lurade dig), pga av som han säger att hon hade förlorat bostad/pengar. Om det nu var så, hade hon inte sagt så och gjort så. Med andra ord han ljuger. Och gav endast tillbaka pengarna för du kom på han. Riktigt bra av dig!

"När allt uppdagades framkom det att hon varit otrogen med inte mindre än 10 män. När jag skulle kräva min ursäkt fick jag som svar att jag var en benig smal jävel och hon äcklades av mig. "

"Hon höll på i en timme då jag numera krävde skilsmässa, hon kunde inte hantera att jag skulle lämna henne, hon skulle därmed förlora bostad pengar och ett liv i överflöd."

Makes no sense what so ever. Haha liv i överflöd och pengar, sure

Permalänk
Medlem

Grattis, jag är glad att det löste sig för dig!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Bra läsning, glad att det löste sig!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Medlem

Låter jävligt klyschigt att hon lämnat honom för brevbäraren (what?). Rätt säker på att han ljög ihop en historia och fixade fram pengar för att betala tillbaka för att du helt enkelt synade honom och fick reda på alldeles för mycket.

Btw så är sånt här skit anledningen att jag aldrig valt att köpa begagnat för att spara några hundralappar trots att man blir så sugen när någon säljer exakt det man hade tänkt att köpa.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Inaktiv

Jag brukar se till att det är jag som säljer de gamla grejerna Köper dock väldigt sällan begagnat.

Permalänk
Inaktiv

Blev lurad av en person på Blocket som sålde två stycken Radeon Hd7850 för runt 2000kr, detta var precis när de var nylanserade. Så korkad som jag var gick jag på bedrägeriet. Frågade efter telefonnummer och han skrev att han hade tappat den i toan, redan där borde jag fattat att något var lurt. Som någon annan skrev här så hjälper det nog inte ens att ringa dem då de enkelt kan skaffa ett kontantkort.

Hur undviker man då bedragare när man handlar på Blocket?

Permalänk
Skrivet av Klappa:

Blev lurad av en person på Blocket som sålde två stycken Radeon Hd7850 för runt 2000kr, detta var precis när de var nylanserade. Så korkad som jag var gick jag på bedrägeriet. Frågade efter telefonnummer och han skrev att han hade tappat den i toan, redan där borde jag fattat att något var lurt. Som någon annan skrev här så hjälper det nog inte ens att ringa dem då de enkelt kan skaffa ett kontantkort.

Hur undviker man då bedragare när man handlar på Blocket?

Du möter upp och testar produkten.
Finns ingen anledning att betala i förskott till folk på blocket då ingen bryr sig om det går snett.

Permalänk
Inaktiv

känns som att han tog lite script från p-rullar och filmer när han satte ihop den där historien, men samtidigt så är den ju lite väl absurd för att hitta på..
vill ju personligen tro på snubben men det är ju en aning svårt.
klart den mest intressanta tråden jag läst hittills

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Du möter upp och testar produkten.
Finns ingen anledning att betala i förskott till folk på blocket då ingen bryr sig om det går snett.

Jo om det är mer än några hundra det rör sig om kan man väl köpa det osett. Men annars om det rör sig om ett antal tusen... nja, då ska man nog ta sig dit personligen..

Men ibland är det ju bara inte rimligt att åka. Brorsan beställde nå bildelar från en FIRMA i USA för ett antal år sen till exempel, och då är det inte så rimligt att åka och hämta. Men de blåste honom på mer än 4k om jag minns rätt. Han höll på och tjafsa med dem ett tag om det, men de påstod att delarna måste kommit bort i frakten, och att de skulle skicka nya. Minns jag rätt så "skickade de nya" två gånger minst. Men det kom aldrig några grejer. Och när det kommer till att köpa nått från ett annat land så är man ganska maktlös om man blir blåst tyvärr.

Även råkat ut för en som försökt blåsa far min. Jag följde med honom för att kolla på en bilmotor. Den existerade ju för visso, men den var HELT JÄVLA SLUT. Skojaren försökte däremot in i det sista hävda att det inte var nått fel på den. Han var rätt uppenbart mytoman för övrigt.

Och till sist kan jag säga att jag även har en inte helt okänd Internetbedragare som kollega på mitt jobb. Och där rör det sig om ganska stora belopp, i nått fall uppåt 50k om jag minns rätt. Personen i fråga har vart uppe i rätten vid ett antal tillfällen, men blivit frikänd på grund av att det inte funnits "bevis om uppsåt" eller nått sånt.

Det finns tyvärr skitmycket oärligt folk där ute. Ibland till och med människor man aldrig trodde det om.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Intressant läsning, ljuger han i brevet så borde han få något slags pris för det.

Skönt att det tillslut ordnade upp sig.