Var säljer ni Litecoins ? (gärna till SEK)

Permalänk

Var säljer ni Litecoins ? (gärna till SEK)

som titeln säger, var kan man smidigast sälja Litecoins? (till bra/aktuell kurs)

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

btc-e.com

Permalänk
Skrivet av Irdeto:

btc-e.com

jag kanske är lite för trött, men ser bara bitcoin?
ahaaaa jag måste föra över från plånboken dit, nu hittade jag litecoin knappen tack!
fråga nummer 2: det blir då i dollar, måste man växla ännu en gång på banken sen för att få svenska kronan?

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

jag kanske är lite för trött, men ser bara bitcoin?
ahaaaa jag måste föra över från plånboken dit, nu hittade jag litecoin knappen tack!

Litecoinlocal funkar bra, btc-e är lägre i pris oftast också.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Litecoinlocal funkar bra, btc-e är lägre i pris oftast också.

skickade över mynten till andra sidan just nu =/

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

skickade över mynten till andra sidan just nu =/

De går att skicka tillbaka, på funds och withdraw om du känner för det.
Men ja du säljer till dollar och inte alla betalsätt som funkar på btc-e om du inte säljer stora mängder LTC/BTC.

Litecoinlocal väljer du betalsätt och pris så får andra köpa, lite som ebay fast crypto.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

De går att skicka tillbaka, på funds och withdraw om du känner för det.
Men ja du säljer till dollar och inte alla betalsätt som funkar på btc-e om du inte säljer stora mängder LTC/BTC.

Litecoinlocal väljer du betalsätt och pris så får andra köpa, lite som ebay fast crypto.

hmm ok är det där du säljer? vilket betalsätt väljer du?
jag skulle personligen då jag är lat, vilja ha allt i SEK på mitt bankkonto

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Få inte panik att sälja nu bara för att värdet har ökat rejält på ett par dagar. Lite is i magen och snart är den uppe i 200:-

Permalänk
Skrivet av Irdeto:

Få inte panik att sälja nu bara för att värdet har ökat rejält på ett par dagar. Lite is i magen och snart är den uppe i 200:-

tänkte serva bilen och behöver ha lite extra cash tror det var ca 20mynt eller något
kikade på litecoinlocal men jag är alldeles för snurrig för att hitta hur man för över
eller fungerar det bara så att man kontaktar en köpare där man skriver jag har har "x antal coins, vill sälja för totalt x" där den säger "ok" sedan får den bankuppgifter, och jag skickar till den personens litecoinwallet?

men om man kikar på btcE (som verkar smidigare just nu för min del)
vilket överföringsätt är bäst vid: små summor respektive högre summor? (både dollar och euro)

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

hmm ok är det där du säljer? vilket betalsätt väljer du?
jag skulle personligen då jag är lat, vilja ha allt i SEK på mitt bankkonto

Du kan få det i SEK till ditt bankkonto via kontonummer, swiss mm. Bara kolla in sidan så ser du alternativen

20 coins är Najs, har själv 4 stycken, hade jag följt noga och sålt innan kraschen och köpt igen hade ja haft 12 :/

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Kraken.com funkar finfint

Permalänk

för skojs skull sålde jag ett mynt för 22.9XX något på btcE, hur får jag över små skramlet nu?
vågar man chansa på payeer ? 0% avgift på själva btce sidan, minimum 10USD

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

jag skickade över mina btc till btc-e för 30 min sedan ifrån cryptzy men har inte fått in dom på btc-e ännu? bör jag vara orolig?

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Skrivet av Lagun:

jag skickade över mina btc till btc-e för 30 min sedan ifrån cryptzy men har inte fått in dom på btc-e ännu? bör jag vara orolig?

jag fick en "generated" kod/adress, som jag sedan i min plånbok valde att skicka till. på natten tog det ca 30minuter.
förmodar det är bara att hålla utkik

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Fick du löst det med betalning från BTC-E?
Och fick du pengarna till ditt konto (bank)?

Permalänk

har inte 'vågat' chansa på något utbetalningsätt, payeer hade väldigt låga avgifter på hemsidan när jag kikade lite snabbt men, vet inte om man vågar som sagt haha

iofs är det ju bara 23dollar men ändå. jag skulle kunna göra det för SweC

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Litecoinlocal funkar fin fint, många svenskar där också som använder sig av swish, så du får det direkt. Har sålt några ggr där själv och det har funkat galant.

Permalänk
Skrivet av nillas85:

Litecoinlocal funkar fin fint, många svenskar där också som använder sig av swish, så du får det direkt. Har sålt några ggr där själv och det har funkat galant.

skulle kunna ta de andra mynten där iofs. sålde ett mynt på btc-e bara för att testa sidan

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Jag sitter nämligen exakt i samma sits som dig truedesire. Testade föra över en LTC som jag sålde där för 24 dollar.
Ville testa hur man får betalning till sin bank. Vågar inte heller testa

Permalänk

Testade att sälja 5 LTC på BTC-E. Har nu $130 där och är lite nyfiken på hur jag ska "få hem dom". Meddela gärna om ni har något bra sätt med rimliga avgifter.

Permalänk
Medlem

Då är vi tre i samma sits. Vi får hjälpas åt.

Permalänk
Medlem

Jag är fullt medveten om att detta inte är en annons, men just i detta fallet vill jag bara påpeka att jag utforskar andra halvan: var jag köper dem.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Jag är fullt medveten om att detta inte är en annons, men just i detta fallet vill jag bara påpeka att jag utforskar andra halvan: var jag köper dem.

Titta i Sweclockers marknaden, eller på litecoinlocal.org

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Jag är fullt medveten om att detta inte är en annons, men just i detta fallet vill jag bara påpeka att jag utforskar andra halvan: var jag köper dem.

http://www.btcx.se

Permalänk
Medlem

Jag har tyvärr hört en del negativt om dem. Som att de håller en betalning och slutar svara. Vet du något om detta?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Skrivet av dwd:

Jag är fullt medveten om att detta inte är en annons, men just i detta fallet vill jag bara påpeka att jag utforskar andra halvan: var jag köper dem.

går utmärkt att köpa på btc-e och sen föra över till din plånbok. det är hämta ut riktiga pengar som är den svåra grejen (finns paypal, högre summor måste dock skickas)

fick meddelande om att jag måste vara medlem på btc-e i tre (3) dagar innan jag kan föra över. jag kommer då testa payeer (23 USD) och meddelar sen er på SweC om det fungerade hyffsat smärtfritt

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Jag har tyvärr hört en del negativt om dem. Som att de håller en betalning och slutar svara. Vet du något om detta?

Jag köpte lite Litecoins av dom och betalade med swish. Funkade bra och det gick snabbt.

Permalänk

planerar lite inför slutet på karenstiden
ska jag välja överföring via:
VISA
Gate fees: 1%+2$
Payeer fees: 3.9 %
Min. amount: 1 USD Max. amount: 1200 USD

eller
Paypal
Gate fees: 1%
Payeer fees: 5.9 %
Min. amount: 20 USD Max. amount: 4000 USD

högre avgift på paypal, men som har gratis överföring i sin tur till kopplad bank. känns säkrare än ge ut visa numret? (spekulation)
visa är smidigare, då det kommer direkt på kontot? iofs vill visa ha sina 2dollar så för små summer kanske det inte är så smidigt?

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Men jag tror det är lugnt att ge ut visakortets nummer där.
För du menar BTC-E eller?
Ska kolla detta när jag kommer hem

Permalänk
Medlem

Jag växlar LTC -> BTC på BTC-e och för sedan över till Bitstamp.net för växling till USD och vidare till svensk bank. Så snart Mt.Gox har validerat bankkontot så kommer jag att skicka mina BTC dit (efter samma växling från LTC på BTC-e) istället.

När och om Mt.Gox börjar med Litecoin så blir det ju ännu enklare.

(Jag skickar inte direkt mellan de olika Exchanges utan det vänder i den lokala plånboken.)

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.