Gaminglurar för tusenlappen! Tips?

Permalänk

Gaminglurar för tusenlappen! Tips?

Hallöjs. Har då 1000:- kvar såhär efter jul att spendera på mig själv. Tänkte då investera i ett headset då jag spelar väldigt mycket CS:GO och andra FPS spel så ett 7.1 eller liknande skulle ju vara guld. Framförallt nu såhär inpå mellandagsrean

Vilket headset skulle ni rekommendera för en CS:GO galning, samt musikfanatiker?

Enda kraven jag har är en relativt bra mic. Typ så som Kraken 7.1 headsettet har, riktigt bra mic. (Tänker dock inte köpa razer då det ej är kvalité.)

Kan tänka mig att gå upp till 1200:- ifall det behövs.

Tipsa på!

Permalänk
Medlem

Qpad QH-90. Finns säkert bättre om du betalar 1k+ men det finns samtidigt ingen som kan förnkeka att det är ett riktigt bra, prisvärt headset. Sweclockers testade även detta headset och gav det betyget Utmärkt om jag minns rätt.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Skrivet av Treant:

Qpad QH-90. Finns säkert bättre om du betalar 1k+ men det finns samtidigt ingen som kan förnkeka att det är ett riktigt bra, prisvärt headset. Sweclockers testade även detta headset och gav det betyget Utmärkt om jag minns rätt.

QH-90't är 2.1 väl? Om jag inte misstar mig nu?

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=148#rparams=l=s15550183...

Tritton 720+ har 7.1 ljud och är riktigt bra enligt personliga referenser!

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plutoniumxx:

QH-90't är 2.1 väl? Om jag inte misstar mig nu?

Ok, vad gör ett 7.1 headset egentligen som QH-90 inte kan?.. har aldrig förstått mig på 7.1 osv i hörlurar. Förklara gärna!

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Skrivet av Treant:

Ok, vad gör ett 7.1 headset egentligen som QH-90 inte kan?.. har aldrig förstått mig på 7.1 osv i hörlurar. Förklara gärna!

Ja men det är väl just det, 7.1 fördelen. Att kunna lokalisera fienden lättare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Treant:

Ok, vad gör ett 7.1 headset egentligen som QH-90 inte kan?.. har aldrig förstått mig på 7.1 osv i hörlurar. Förklara gärna!

ska tydligen vara bättre för att höra var folk kommer ifrån.. har dock hört det sen 1.6 tiden så jag tror att det är försäljnings bullshit

Permalänk
Medlem

Köp QH-90 från inet nu på mellandagsrean för 599 tror jag det var, resten lägger du på ett bra ljudkort. Finns redan 1000 sånna här trådar, kan du inte leta lite innan du startar en ny tråd?

Permalänk

En gammal god klassiker är steelseries siberia v2. Jag köpte ett par som höll galant i 3 år sedan önskade jag mig dem här nu i julklapp:
https://www.google.se/search?q=steelseries+siberia+v2+heat+or...
De finns på teknikmagasinet. Riktigt nöjd!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Linuschka:

En gammal god klassiker är steelseries siberia v2. Jag köpte ett par som höll galant i 3 år sedan önskade jag mig dem här nu i julklapp:
https://www.google.se/search?q=steelseries+siberia+v2+heat+or...
De finns på teknikmagasinet. Riktigt nöjd!

nej. de har fått den värsta kritiken jag någonsin sätt på hörlurar
v1 skulle vara bättre enligt alla som testat båda. dock oerhört sköna så det är ju ett plus..

Permalänk
Medlem

QH-90 är bra

jag har och min bror har och vi älskar dom

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p