Problem med Revodrive X2

Permalänk
Medlem

Problem med Revodrive X2

Hej!
Köpte en RevoDrive x2 på Dreamhack och nu har jag fått lite problem med den. Direkt efter jag köpte den så installerade jag Windows 7 enligt denna länk förutom att jag installerade 32-bit istället för 64-bit (jag använde 32-bit drivers också osv osv)

Igår när jag startade datorn som kom det upp att den datorn ville göra en diskkontroll bla bla men jag hade bråttom så jag avbröt den. Senare när jag kom tillbaks till datorn så var datorn avstängd och när jag startade den ville den göra en systemåterställning men det fungerar inte. Jag kommer inte in i operativsystemet utan får bara välja att vissa återställningalternativ och minnesdiagnostik osv. När man stoppar i skivan och väljer att boota från skivan kommer det fortfarande upp systemåterställningsrutan

Hur ska jag göra för att få igång datorn?
Och om jag måste formatera datorn, hur gör jag då det via kommandotolken?

Mvh. Jesper

Permalänk
Medlem

Börja med att göra den där diskkontrollen som du hoppade över, att den dök upp beror på att Windows har hittat problem med disken eller filsystemet.

Starta datorn spamma F8 i menyn där sen väljer du felsäkert läge med komandopromt.
Skriv chkdsk c: /f eller chkdsk c: /f /r och låt den köra tills den är klar.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Lät datorn stå avstängd en dag och sen fungerade den av någon konstig anledning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Börja med att göra den där diskkontrollen som du hoppade över, att den dök upp beror på att Windows har hittat problem med disken eller filsystemet.

Starta datorn spamma F8 i menyn där sen väljer du felsäkert läge med komandopromt.
Skriv chkdsk c: /f eller chkdsk c: /f /r och låt den köra tills den är klar.

Nu har samma problem inträffat igen och när jag försöker göra en diskkontroll står det bara "det går inte att öppna volymen för direktåtkomst" hur ska jag lösa det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeppe.-:

Nu har samma problem inträffat igen och när jag försöker göra en diskkontroll står det bara "det går inte att öppna volymen för direktåtkomst" hur ska jag lösa det?

Har du ställt in i UEFI att den ska boota från PCI-Express som förstaboot? För din Revodrive har ju det.

För som jag tolkar det och tittar på länken som du följde, så ändrades förstaboot till CD/DvD precis som man skall göra när man ominstallerar.
Men min fråga är, har du ändrat tillbaka så att förstaboot är PCI-Express x4?
Jag vet av egen erfarenhet, att det finns visa moderkort som inte kan boota PCI-Express x4.
Vad har du för moderkort?

Och kör inte på 32 bit! Gör om allting o lägg in 64 bit versionen.

Jag vet inte om detta är problemlösningen, skjuter lite från höften här. Men det kan ju vara bra att veta.

Lycka till.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]