Vriden över headsets/hörlurar

Permalänk

Vriden över headsets/hörlurar

Är inte så insatt i det här med headsets och sånt, så jag hoppas kunna få lite svar här!

Jag ska köpa nytt headset till gaming (näst intill endast gaming), musik/film och skype. Jag har en budget på runt 2000kr, vill helst ha mic men kan tänka mig att köpa modmic till.

Många säger att man ska köpa hörlurar utan mic för att man får bättre ljudkvalite då. Men jag har ändå siktat in mig på Steelseries Siberia Elite, men efter jag kollat recensionen här på Sweclockers så fick jag lite andra tankar och kollade runt lite till. Då hittade jag Sennheiser G4ME ZERO och blev sugen på dom. Jag är inte så utseendefixerad eftersom dom bara ska vara hemma, men jag vill att dom ska vara hyggliga att kolla på.

Om ingen rekommenderar något annat, mer prisvärt/bättre, kommer jag att köpa G4ME ZERO. Är det någon av er som har testat dessa?
Jag har hört så mycket bra om Sennheiser så jag antar att det är riktigt bra grejer.

Jag har inget ljudkort och vill inte köpa ett sådant heller. Jag vet itne hur mycket skillnad externa ljudkort gör, men någon av er kanske vet om det är någon större skillnad?

Tack!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem