Battlefield 4 Patcher: Uppdaterat - 2014-08-22

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Försvann inte allt långt gräs också på alla banor efter denna uppdatering?

Jo, det är mycket problem med texturer som försvinner sporadiskt, ävem laddningstiden från död till deploymenyn har blivit längre.. Känns bara mer buggigt rent allmänt det här.

Permalänk
Medlem

Tyckte jag fick microstuttering nu. Någon annan som upplevt liknande?
Måste testa vidare.

Permalänk
Skrivet av Imaculent:

Ser ut som en alpha.

Ja det gör det faktiskt, nu ska det ju tydligen finnas en workaround för nvidia genom att aktivera "SLI_RENDERING_MODE_FORCE_SFR" via nvidiainspector. För att överhuvudtaget kunna spela igår så var jag tvungen att avaktivera SLI, men då åkte jag på den där härliga revivebuggen då man ser "Press space to accept" och den övriga HUDen försvann.

Helt otroligt bra timat att släppa en sådan tokig update innan julledigheterna...

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

För att överhuvudtaget kunna spela igår så var jag tvungen att avaktivera SLI, men då åkte jag på den där härliga revivebuggen då man ser "Press space to accept" och den övriga HUDen försvann.

Samma. Aldrig varit med om den buggen tidigare. Otroligt irriterande.

Permalänk
Medlem

Nån som vet när battlelog beräknas vara uppe?

edit: uppe -.-

Permalänk
Skrivet av daaim_:

Nån som vet när battlelog beräknas vara uppe?

edit: uppe -.-

Jag är lite intresserad av vad de gjorde för något, står inget i forumet om nedtiden vad jag kan hitta.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem

DiCE känns idag är ett gäng lallare, med amatörer som leder arbetet, utan samordning, utan egenkontroller, utan ansvar, som ett gäng 21 åriga killar utan nån egentlig erfarenhet som gör allt för att gömma undan sina misstag eller skylla på nån annan, vi ser idag resultat, en soppa som förmodligen inte är möjlig att helt reda ut...

Om dom vågar sig på att försöka göra ett BF5 så bör dom krympa studion och anställa gediget erfaren projektledning, BF4 är ett så stort misslyckande att det saknar motstycke i branschen.

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Skrivet av thomasson:

Ja det gör det faktiskt, nu ska det ju tydligen finnas en workaround för nvidia genom att aktivera "SLI_RENDERING_MODE_FORCE_SFR" via nvidiainspector. För att överhuvudtaget kunna spela igår så var jag tvungen att avaktivera SLI, men då åkte jag på den där härliga revivebuggen då man ser "Press space to accept" och den övriga HUDen försvann.

Helt otroligt bra timat att släppa en sådan tokig update innan julledigheterna...

Det roliga är att de skriver i changeloggen att den buggen är fixad LOL.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Ja det gör det faktiskt, nu ska det ju tydligen finnas en workaround för nvidia genom att aktivera "SLI_RENDERING_MODE_FORCE_SFR" via nvidiainspector. För att överhuvudtaget kunna spela igår så var jag tvungen att avaktivera SLI, men då åkte jag på den där härliga revivebuggen då man ser "Press space to accept" och den övriga HUDen försvann.

Helt otroligt bra timat att släppa en sådan tokig update innan julledigheterna...

Aha, kanske ska testa. Även om jag ogillar workarounds.
Men rendering mode är jag ganska säker på att det finns i Nvidias kontrollpanel. (Kan inte kolla nu eftersom jag är på jobbet.)

Permalänk
Medlem

Jag har 0 problem med Bf4 (undantag ressbuggen) var nått småfel i början men det funkar helt perfekt och har gjort det ett bra tag aldrig krascher eller ljudloopar såå antingen har jag en jävla tur med min hårdvara eller är det skit bakom spakarna hoss många av er.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Fick UI buggen vid revive trots fix. Dock verkar det vara fixat att man själv och fienden inte dödar varandra samtidigt. Brukar hända ett par gånger i alla fall varje gång man kör, men igår hände det inte en enda gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Skrivet av Zero Cool:

Fick UI buggen vid revive trots fix. Dock verkar det vara fixat att man själv och fienden inte dödar varandra samtidigt. Brukar hända ett par gånger i alla fall varje gång man kör, men igår hände det inte en enda gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Nae det är bara du som har blivit bättre Beiner. Reffi här

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Nae det är bara du som har blivit bättre Beiner. Reffi här

Haha, ja sedan jag såg dig sist här på SweC har jag väl blivit bättre. Men från en dag till en annan vette fan gött att se dig mannen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Får man reklamera spel om man köpte på release? Detta är det sämsta jag varit med om. Tom värre än BF3.

Ang "Space to Accept revive" eller vad det är så slipper man den om man inte är för snabb att trycka space när man blir ressad. Men då dör man istället.. iaf vad jag märkt. FML.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

hej efter sista upp dateringen så har mina skuggor börja flamma över hela skärmen på långt håll och kort håll . någon som upplever det samma ?

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI GENE mATX / BenQ 24'' XL2420T 144hz /
Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB / Intel Core i7 4770K 3.5 GHz
Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum / Corsair Obsidian 350D /
Kingston 32GB (4x8GB)DDR3 2400Mhz/CL11/Beast Series /2X Asus 980 Strix

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kamil05:

hej efter sista upp dateringen så har mina skuggor börja flamma över hela skärmen på långt håll och kort håll . någon som upplever det samma ?

Japp, det har med SLI att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Japp, det har med SLI att göra.

ok jag har 290x i crossfire samma skit

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI GENE mATX / BenQ 24'' XL2420T 144hz /
Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB / Intel Core i7 4770K 3.5 GHz
Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum / Corsair Obsidian 350D /
Kingston 32GB (4x8GB)DDR3 2400Mhz/CL11/Beast Series /2X Asus 980 Strix

Permalänk
Medlem

Hittade en ny bugg igår.

Dog och blev revivad men rutan med texten "[SPACE] Accept revive bla bla" var kvar. Jag kunde dock springa runt som vanligt. Efter en stund försvann de blåa pilarna på medspelarna och spotting på fienderna så jag inte visste vem som var vem (tur att det inte var friendly fire plus att det måste sett roligt ut när jag sprang runt och sköt alla som var i närheten av mig) och när jag tryckte på ESC så försvann hela HUD:en. Så jag körde en kamikaze in mot ett gäng som höll på att skjuta men inget hände (de var friendlies). Efter ett tag hittade jag dock fienden, dog men blev revivad utan att märka det! HUD:en fortfarande borta men dog igen och när jag respawnade var HUD:en åter synlig.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Är battlefield 4 ett bra mutiplayer spel?
Jag lirar annars de verkligen riktigt snabba FPS spelen som UT03/UT04 och gillara de där snabba stuket.
Är battlefield ens i närheten av det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 100mbit:

Jag har 0 problem med Bf4 (undantag ressbuggen) var nått småfel i början men det funkar helt perfekt och har gjort det ett bra tag aldrig krascher eller ljudloopar såå antingen har jag en jävla tur med min hårdvara eller är det skit bakom spakarna hoss många av er.

Du är inte ensam, jag har inte heller några problem med bf4.

Permalänk
Inaktiv

Betafield 4

Permalänk
Medlem

Vetti tusan vad det har gjort med spelet asså !?!?

För mig har spelet funkat absolut felfritt fram tills igår när senaste patchen kom.

Då blev det såhär --> https://www.dropbox.com/s/pyuuy9ih0123jvx/VID_20131217_174108...

Någon som vet om där finns en lösning på detta ?
Har provat att installera om mina drirutiner (de senaste) samma med DirectX.
Men inget hjälper...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Skrivet av soulis:

Du är inte ensam, jag har inte heller några problem med bf4.

Då är vi 3

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Skrivet av Homer_S1:

Vetti tusan vad det har gjort med spelet asså !?!?

För mig har spelet funkat absolut felfritt fram tills igår när senaste patchen kom.

Då blev det såhär --> https://www.dropbox.com/s/pyuuy9ih0123jvx/VID_20131217_174108...

Någon som vet om där finns en lösning på detta ?
Har provat att installera om mina drirutiner (de senaste) samma med DirectX.
Men inget hjälper...

/Homer_S

Det är så för alla med sli/crossfire lösningar. Vi med 2 st kort kan stänga av ett kort och på så sätt komma runt problemet... Men med ett dual gpu kort blir det värre...

Själv så spelar jag med GTX580 SLI @ 2580x1440. Men stänger jag av ett kort så blir min fps så jäkla låg så det är ingen idé att köra med ett kort iaf...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag tycker att FPS:en bara blir sämre för varje update. Har problem med stora CPU spikes på många av banorna där jag får FPS drops. Har läst om en massa tips och ideér på hur man får bort det men inget verkar fungera.

Permalänk
Medlem

Borde det inte finnas någon lag eller liknande som kan ge oss konsumenter någon slags ersättning för detta? Jag menar, det har gått 1 ½ månad och det är fortfarande halvfärdigt.. För detta är i mina ögon helt oacceptabelt.. Känns som att dem har släppt detta spelet " halvfärdigt " för att pengarna tagit slut, och då lurar dem oss " konsumenter " på detta.. Visst jag har kommit undan bf4+premium för ca 500kr, men för dem som har köpt det via Origin ( Sverige ) då hamnar summan över 1000kr. Nä, någon form av ersättning är det minsta DICE/EA kan ge oss. För detta är långt ifrån ett färdigt spel..

KATASTROFALT AS DÅLIGT.

Permalänk
Medlem

Har sjukt mycket texturflimmer och riktigt mycket stutter och kommer aldrig över 80 fps längre med 680 SLI påslaget.

Herregud..

Permalänk
Medlem

Nu rann bägaren över. DICE kan fara åt helvete

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Någon som vet om netcoden ("tradekills") har försvunnit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fneakY:

Någon som vet om netcoden ("tradekills") har försvunnit?

Nope

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9