"Begränsad Åtkomst" Win 8.1 bootcamp

Permalänk
Medlem

"Begränsad Åtkomst" Win 8.1 bootcamp

Jag har en MacBookPro late 2011 med två hårddiskar, en SSD där Maverick är installerat samt en 320GB vanlig hårddisk istället för CD-läsaren.

Efter en del krångel lyckades jag installera Windows 8.1 med bootcamp från ett USB minne. (var tvungen att ändra i info.plist filen för att få installera från USB då min mac endast tillät att installera från CD egentligen).
Installationen fortsatte utan problem och jag installerade alla drivrutiner manuellt efter för att va säker på att ingen skulle missas.

När jag startar Windows 8.1 och skall logga in på mitt Wifi eller med nätverkssladd får jag endast "begränsad åtkomst".
Den säger där att jag saknar en tjänst, diagnostic policy service. När jag försöker starta tjänsten får jag åtkomst nekad felkod:5.

Kan inte heller starta vissa andra tjänster eller starta windows security center.

Har luskat lite och verkar inte som Windows 8.1 har fullt stöd via bootcamp men vore jävligt trevligt att få igång nätverket..

Någon som har lösning på problemet?

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro, 16GB, 180GB SSD (dualboot Windows 8).
NAS: Synology DS1812+, 5st WD RED 4TB.
Mediaspelare: BoxeeBox

Permalänk
Medlem

Drivrutinerna som levereras med bootcamp kan nog vara ganska gamla, speciellt kan det säkert vara problem med 8.1. Prova att leta reda på vad det är för nätverksdel och se om du kan ladda hem drivrutiner från tillverkaren istället för de som följer med bootcamp.

Permalänk
Medlem

efter lite letande verkar det som windows 8 stöds utav bootcamp men inte 8.1. Någon som vet när 8.1 får stöd i bootcamp?

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro, 16GB, 180GB SSD (dualboot Windows 8).
NAS: Synology DS1812+, 5st WD RED 4TB.
Mediaspelare: BoxeeBox

Permalänk
Medlem

Jag har själv installerat windows 8.1 på Mac-dator, använde bootcampdrivrutinen. Vet dock att jag fick problem med något, tror att det var ljudet som jag behövde hitta en extern drivrutin till lr något. Men fungera kan deet alltså göra, fast man kan väl (som jag sa) få leta lite i vissa fall efter drivrutiner om något inte skulle fungera.