Efter patch 16.12 kan jag inte längre spela BF4.

Permalänk
Medlem

DICE är helt förtvivlade över missarna i koden, det är jag övertygad om. De arbetar hårt för att bättra på sitt, nu något skamfilade, rykte. Det är helt klart friendly fire och teamkill att kalla dem för idioter, för även om det skulle finnas en sådan bland dem har de tidigare gjort väldigt bra spel och bör få åtnjuta respekt. Har vi nu gett dem pengar för spelet redan så är det nog snarare vi som får stå för IQ testet.

Det bästa vi kan göra nu är att stötta DICE och hjälpa dem hitta buggarna innan det är försent.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem

Någon mer som upplever att det är någon konstig delay när man blir dödad?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frozensweetness:

[rant][/rant]

Bara jag som tycker att DICE gör ett bra jobb trotts omständigheterna? Tror att många av de som förklarar sin hatkärlek till DICE inte har insikten i speltillverkningsprocessen för att förstå hur komplicerat ett spel kan vara fixa. Oftast när de fixar en sak så går en annan sönder, detta görs mycket bakom lyckta dörrar innan spelet släpps då spelutvecklarna kan sitta i "lugn och ro" utan att ha en community med virtuella högafflar efter sig.

Men eftersom att Utgivaren till detta spel (EA) pressat utvecklarna (DICE) i detta fall så han utvecklarna inte göra det som vanligtvis görs bakom lyckta dörrar och därför blev det som det blev.

Håller med till viss del. Knacka kod till BF-spelen är nog ingen lek. Och när det väl fungerar som det ska är det få fps som är lika underhållande, varierande och kaosartat.
Däremot är jag lite bitter på att Dice låter sej köras över av jänkarpacket EA och släpper ett halvfärdigt spel (sett till buggar). Så jävla typiskt svenskt....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hullsc:

DICE är helt förtvivlade över missarna i koden, det är jag övertygad om. De arbetar hårt för att bättra på sitt, nu något skamfilade, rykte. Det är helt klart friendly fire och teamkill att kalla dem för idioter, för även om det skulle finnas en sådan bland dem har de tidigare gjort väldigt bra spel och bör få åtnjuta respekt. Har vi nu gett dem pengar för spelet redan så är det nog snarare vi som får stå för IQ testet.

Det bästa vi kan göra nu är att stötta DICE och hjälpa dem hitta buggarna innan det är försent.

Men har du lite koll på Dice och deras tidigare spel så vet du hur de skött detta förr! samma cirkus med strul å en djävulskt massa patchar som ibland förstör mer än gör nytta. Om nån nu minns hur BF2, BF2142 och BF3 sköttes från release? De gör såhär hela jävla tiden! Varför? Uppenbarligen lär de sig ingenting. Vore det inte för att spelen är roliga, när de funkar, så skulle jag gett upp för länge sedan!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av Gwaniiz:

Någon mer som upplever att det är någon konstig delay när man blir dödad?

börja bli one shottad tack vare denna patch,

Permalänk
Skrivet av larsamagnusson:

börja bli one shottad tack vare denna patch,

Detta plus att det nästan är mer "kill trades" än det var innan. O så alla vackra texturer som jag inte längre ser eller som syns dubbelt så mycket...

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Skrivet av larsamagnusson:

börja bli one shottad tack vare denna patch,

Ha one shottad blir jag hela tiden medans det krävs 14 mag för att döda någon.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

CF problem

Efter gårdagens patch ser spelet skit ut i CF men fungerar bra med ett kort.
Har installerat om spelet och drivarna men felet kvarstår..

Någon mer med samma fel?

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fysman:

Håller med till viss del. Knacka kod till BF-spelen är nog ingen lek. Och när det väl fungerar som det ska är det få fps som är lika underhållande, varierande och kaosartat.
Däremot är jag lite bitter på att Dice låter sej köras över av jänkarpacket EA och släpper ett halvfärdigt spel (sett till buggar). Så jävla typiskt svenskt....

Är det typiskt svenskt att som företag göra som ägaren vill? Det är väl snarare så alla företag funkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Ett spel blir inte roligare ju mer avancerat det är.
BF4/Frostbite # är uppenbarligen för avancerat.
Kul att de sade att de möjliggör inte moddar "det är för avancerat och användarna klarar inte av det". Vafan de klarar ju inte av det själva.

Spelet är för avancerat. De borde ta ett steg tillbaka.

Permalänk
Skrivet av robbankentor:

Efter gårdagens patch ser spelet skit ut i CF men fungerar bra med ett kort.
Har installerat om spelet och drivarna men felet kvarstår..

Någon mer med samma fel?

Alla med multi gpu ser det ut som, mig inkluderat.

/S

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Alla med multi gpu ser det ut som, mig inkluderat.

/S

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här, för jävligt. Jag har inte klagat tidigare, men nu jävlar får de ju skärpa upp sig riktigt jävla rejält alltså.

Verkar som att "flickering"-problemet gäller outdoor textures, t.ex Op. Locker verkar fungera helt ok, så länge man är inomhus.

Permalänk
Medlem

Första gången sedan betan som jag kunnat spela Siege Of Shanghai utan att det krashar i princip på direkten..äntligen! Krashade inte på någon map på hela kvällens 3h spelande.

Visa signatur

[ASUS P8Z77-V] [INTEL Core i5-3570K@4.2ghz] [HyperX1600/16gb]
[Asus GTX1070] [Samsung 830 256gb x2 ]
[BENQ XR3501] [Logitech G27] [Logitech 3D PRO]

Permalänk
Medlem

använd bara en gpu tills dom fixat crossfire/sli buggen så fungerar det som innan jag har inge som helst problem .. directx crasherna har försvunnit för mig och allt flyter på kanon

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Är det typiskt svenskt att som företag göra som ägaren vill? Det är väl snarare så alla företag funkar.

Äh. Bara att stå på sej.
Å andra sidan har du kanske rätt, det kanske står i kontraktet att Dice ska göra allt som EA begär....
Frågan är vem som satte tidplanen, Dice själva eller EA?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Samma här, för jävligt. Jag har inte klagat tidigare, men nu jävlar får de ju skärpa upp sig riktigt jävla rejält alltså.

Verkar som att "flickering"-problemet gäller outdoor textures, t.ex Op. Locker verkar fungera helt ok, så länge man är inomhus.

Har exakt samma inomhus OK, utomhus Skit

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Efter gårdagens patch ser spelet skit ut i CF men fungerar bra med ett kort.
Har installerat om spelet och drivarna men felet kvarstår..

Någon mer med samma fel?

Tror alla med SLI/CF har flicker problem

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Glad att jag inte bokade spelet efter betan som knappt fungerade för mig. Fyfan lider med er..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mange75:

Tror alla med SLI/CF har flicker problem

japp är bara för dom med sli och cf. Jag kör CF och om jag stänger av det och kör ett kort så ser allt normalt ut i spelet.

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem

Jag klarar snart inte mer av det här eländet. Det är en jävla tur att man inte känner nån som jobbar på DICE... Jag spenderar mer tid på att försöka spela skiten än vad jag faktiskt spelar eländet. Fantastiskt!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

De har förstört sniperklassen helt i BF4 och Assault är ännu mer OP än i BF3, herregud Ace 23. En buffad M16A3.. Hur tänkte dom?
Jag har för övrigt inga som helst problem med spelet förutom lite texture flickering.
Hade ett 290X och då var det ospelbart, min FPS gick ned till sjukt låga värden när jag siktade in med sikten med högre än 4X zoom.
Flöt på bättre med mitt GTX 670 än med R9 290X och 290X har BF4 på kartongen.. Bra jobbat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frozensweetness:

Men eftersom att Utgivaren till detta spel (EA) pressat utvecklarna (DICE) i detta fall så han utvecklarna inte göra det som vanligtvis görs bakom lyckta dörrar och därför blev det som det blev.

Det låter säkert jättevettigt om man inte varit med sen första början och sett att DICE presterade minst lika illa på egen hand utan EA.
Codename Eagle var extremt buggigt. Battlefield 1942 var också buggigt när det kom ut. Battlefield Vietnam var helt ospelbart när det släpptes och återintroducerade massa buggar från 1942.

Jag arbetar med mjukvaruutveckling av stora applikationer på ett företag, så jag är väl införstådd i komplexiteten. Men i min mening är det inte EA vi ser, vad vi ser är brist på regressionstester, isolerade silos till utvecklingsmiljöer och brist på respekt mot sina slutanvändare.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Har fått igång Battlefield helt perfekt nu

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

EA/DICE har sagt att en fix för SLI/CF ska komma imorgon.
Det får vi hoppas på , så att man kan lira igen

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Får en j*vla massa directx error efter den här uppdateringen, aldrig stött på det innan :s

Permalänk
Medlem

Nu är i alla fall blinkningarna borta

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av adamq10:

Det låter säkert jättevettigt om man inte varit med sen första början och sett att DICE presterade minst lika illa på egen hand utan EA.
Codename Eagle var extremt buggigt. Battlefield 1942 var också buggigt när det kom ut. Battlefield Vietnam var helt ospelbart när det släpptes och återintroducerade massa buggar från 1942.

Sant, jag kan bara utgå ifrån Bad company, Bad company 2 och Bf3. De är de enda Battlefield spelen jag lagt vantarna på.

Visa signatur

To See That Which Is Not There,
Gaze Upon What Is