Permalänk

Inspelningsprogram

Jag vill ha ett program som jag kan spela in skärmen med för att kunna lägga upp på youtube.

Jag vill inte ha FRAPS av två anledningar:

1. Tar mycket plats när man spelar in i 1080p
2. Man kan inte välja vart man spelar in utan det spelar automatiskt in spelet...

Jag har aldrig riktigt förstått punkt två. Jag vet bara att det inte är jag som bestämmer vart den spelar in utan den bara spelar in spelet. Jag vill kunna justera rutan så att säga... Jag vet att bandicam är bra för punkt två, men hur är den för kvalité?

I alla fall... Kan ni komma med några förslag...? Afterburner är uteslutet för jag kan helt enkelt inte förstå hur den jäkla saken funkar :/

Permalänk
Medlem

OBS, Dxtory

Permalänk
Medlem

Shadowplay eller DXtory. Har inte prövat spela in med OBS men hört att det ska vara bra också.
Själv kör jag med Shadowplay då det fungerar bäst för mig. Tappar nästan inga frames heller. Men det är ju ifs bara för Nvidia kort.
DXtory är trevligt då man kan ställa in väldigt mycket av det. Dock kan du inte välja hur stor del av skärmen du spelar in, det är dock oftast något du gör när du editerar det hela. Borde inte ta många sekunder att fixa det i Vegas eller dylikt.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harveyspec:

Jag vill ha ett program som jag kan spela in skärmen med för att kunna lägga upp på youtube.

Jag vill inte ha FRAPS av två anledningar:

1. Tar mycket plats när man spelar in i 1080p
2. Man kan inte välja vart man spelar in utan det spelar automatiskt in spelet...

Jag har aldrig riktigt förstått punkt två. Jag vet bara att det inte är jag som bestämmer vart den spelar in utan den bara spelar in spelet. Jag vill kunna justera rutan så att säga... Jag vet att bandicam är bra för punkt två, men hur är den för kvalité?

I alla fall... Kan ni komma med några förslag...? Afterburner är uteslutet för jag kan helt enkelt inte förstå hur den jäkla saken funkar :/

På punkt två.
Så kan du i alla dessa sorters program välja vart/till vilken hårddisk/mapp du pekar den till d v s vart den sparas.
Afterburner, fraps, Shadowplay eller DXtory har alla samma val i inställningar.

Och som alltid, spara till en dedikerad hårddisk.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

Mirillis Action är rikitgt bra kostar ca 300 kr och är mycket bättre än bandicam och fraps.

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

Dxtory. Kom ihåg att testa lite innan du börjar spela in. Prova olika codecs etc.

Permalänk
Medlem

Spelar man in i 1080p och skall ha någon sorts kvalitet på sina videos, så blir filerna stora. Skall du spela in i 60fps dessutom så räkna med enormt stora filer. Har du inte HD utrymme för detta kanske du skall tänka över ditt projekt lite grand. Det finns inget magiskt sätt att ha små filer och ändå bibehållen kvalitet. h.264 och en komprimering runt 80% räcker bra för att inte förlora kvalitet och ändå inte få filstorleken att skena iväg.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Tack för alla snabba förslag!!

Jag kom just att tänka på detta med redigering. Just nu har jag bara Windows Movie Maker, and it doesn't cut it liksom... Har ni några billiga förslag på redigeringsverktyg?

Jag kommer att köpa både inspelningsprogrammet och redigeringsverktyget till alla er som kommer föreslå att jag illegalt laddar ner t.ex Vegas eller liknande...

Permalänk

Kom ihåg att jag vill ha ett inspelningsprogram, inte ett streamingprogram som OBS är t.ex.

Jag kollade närmare på Mirillis Action och jag gillar det!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Harveyspec:

Kom ihåg att jag vill ha ett inspelningsprogram, inte ett streamingprogram som OBS är t.ex.

Jag kollade närmare på Mirillis Action och jag gillar det!!

Köp det värt pengarna. Där kan man zooma när man spelar in och skaffa powerdirector som viedeoredigerings program för det är lätt att lära sig och har ändå lite avancerade inställningar för proffset.

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz