Permalänk
Avstängd

spelet suger lagt ned att spela skiten.
att det krashar beror på EA som inte ger tid för dice som är dåliga kodare att hinna med att göra det de ska.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av MacPain:

När man sitter på en 64p server. Med 5000tickets och 60min gräns.
Man har spelat 50min och har en massa härlig score som kommer ge flera lvlar. Hunnit unlockat flera grejer under rundan och livet leker.

BOOM, BF4 HAS STOPPED WORKING! YOU JUST WASTED AN HOUR OF GAMEPLAY! PLEASE GIVE US MORE MONEY!

Nej, krashar spelet så sparas din progress. Det är fixat.

Edit: Kan bekräfta detta då jag själv har problem med krashar, har ändå lyckats bli max level! Det är mest på Shanghai / Paracel Storm jag har haft problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjukihuvet:

Nej, krashar spelet så sparas din progress. Det är fixat.

Edit: Kan bekräfta detta då jag själv har problem med krashar, har ändå lyckats bli max level! Det är mest på Shanghai / Paracel Storm jag har haft problem.

När ska detta ha fixats? Jag trodde också att det gjorde det förut. Men för några dagar sedan när jag spelade, en låång runda och spelet kraschade. Så hade jag efteråt fortfarande 0 kills på några nya vapen som jag började använda den där matchen. Kan det ha kommit in senare?

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Vad har du gjort exakt för att kanske undvika krascher?

uppdaterat allt som man kan komma på. Kör borderless samt headphones som ljudinställning mm..o desutom på low på allt ungefär bara för att. men det skumma är att ibland kan man spela bra länge bara man kommer in på rätt server verkar det som, dock kraschar singelplayer också men aldrig server krasch..utan det är freeze/soundloop som blir.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av MacPain:

När ska detta ha fixats? Jag trodde också att det gjorde det förut. Men för några dagar sedan när jag spelade, en låång runda och spelet kraschade. Så hade jag efteråt fortfarande 0 kills på några nya vapen som jag började använda den där matchen. Kan det ha kommit in senare?

Har ingen bra tidsram tyvärr. Sen har jag nästan suttit på en och samma server sedan spelets släpptes för det krashade mindre där än andra servrar. Så eventuellt är det kanske en server inställning? Jag har i alla fall behållt min progress, t e x någon gång har det krashat det när det är 10 tickets kvar. Men då kan jag gå in på battlelogen och se battlereporten och även se progressen från kartan.

Edit:Stavfel

Permalänk
Medlem

Fan spelet har blivit sämre nu med patcharna, försökt att spela 4gånger nu och spelet stängs ner efter runt 5-15min så man inte hinner spela klart en karta. Förrut krasha det ju oftast bara vid mapbyte...

Permalänk
Medlem

Jag kraschade nån gång under betan, och kan räkna antalet krascher på en hand sen jag installerade spelet på releaseday. Räknar dock inte med de gånger en server går ner, det händer då och då, men då ligger problemet hos servern.

Kör normalt, fullscreen, det mesta på Ultra, MSAA på 2x och sänker till SSAO från HBAO om det är 40+ spelare på servern.
Hade ett tag ljudloopsbuggen framförallt på Hainan Resort och Golmud Dam eller vad den nu heter, inte haft dessa på länge dock.

En kompis dock, snarlik dator som min, fast haswell, kraschar iaf 2-3 gånger per 2 timmarssession.

Visa signatur

Spelar tyvärr inte lika mycket längre som för 15 år sedan, vart tog fritiden vägen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

När spelet släpptes var det helt lugnt för mig. Sen kom en patch som fucka upp allt. Men det blev bättre när jag switchade över till x86 versionen av BF4 och ändrade ljudet till "hi-fi". Får nu bara sound-loop crasher och det är enbart på Siege of Shanghai. Pröva att stänga av moln lagring och origin in-game oxå.

Sen hoppas jag ju självklart att dom fixar den jävla sound-loop skiten för jag har inte kunnat spela klart en enda runda av Shanghai.

Sound-lopp buggen kan du fixa själv.

Sätt ljud till Stereo och headphones i BF4, spela i borderless och ändra windows systemsound till DVD kvalité.

Jag ändrade till detta efter att jag konstant crashade med sound-loop buggen och crashar nu aldrig pga. den buggen.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Sound-lopp buggen kan du fixa själv.

Sätt ljud till Stereo och headphones i BF4, spela i borderless och ändra windows systemsound till DVD kvalité.

Jag ändrade till detta efter att jag konstant crashade med sound-loop buggen och crashar nu aldrig pga. den buggen.

Nä det funkar inte. Krashade förövrigt mer när jag hade headphones som val i BF4 är Hi-Fi. Bytt ljudkvalitén till varje möjlig inställning utan förändring. Borderless gör ingenting på denna typen av krasher.

Har ett externt ljudkort, kan vara därför det inte blir samma.

Permalänk

Har inte kraschat på länge nu, det är helt annorlunda mot för några veckor sedan. Körde då dxsetup som finns i BF4 mappen. Frameratsen steg kraftigt/dipparna nästan försvann, kör cappat på 61fps (60+1 för att slippa screen tearing) och GPU kör vissa maps i 60-70%, andra 70-99%, bara när det bli pajkastning i fängelsehålan blir det ryckigt och spelkänslan försvinner. Testade igår igen med HT påslaget i Windows 7, funkar inte alls , ryckigt som f-n.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G17 G713QR-HG022T (Ryzen 9 5900HX, RTX 3070 Max-P 115+15W, G.Skill Ripjaws 2x16GB 3200MHz CL22 1.2v (F4-3200C22D-32GRS), 17.3" 1920x1080 300Hz 3ms, 2x1TB NVMe) + 27" 2560x1440 Acer Nitro XV272UV + Corsair K55 RGB + Deltaco DM210

Permalänk
Medlem

Siege of Shanghai kraschar konstant för mig. Ingen annan bana dock.

Vill anmärka att den inte kraschade förut.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Om detta påstående stämde så skulle ju alla, verkligen alla PC-spel krascha för att det finns sånna otroliga mängder uppsättningar att PC-datorer. Jag skulle vilja säga att jag har 200+ spel i mitt Steam-bibliotek som bevisar motsatsen!

Jo fast ditt påstående är ju inte korrekt det heller, bara för dina 200 andra spel fungerar för dig behöver dom ju inte göra det för alla andra?
Spel är olika programmerade, använder olika motorer, och så självklart det jag redan nämnt om olika uppsättningar av en PC.
Men visst kan jag hålla med om att man tycker det borde fungera bättre än vad det gjort.

För övrigt har mina krascher försvunnit helt sedan de senaste patcherna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Avstängd

För alla som har soundloop krascher kan ni kolla här http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1260672-mojl...

Det är det enda som har fungerat för mig

Visa signatur

Mr. Scriptman