Permalänk
Medlem

Ducky G2Pro vs Filco vs CM mekaniskt?

Eftersom Ducky G2PRO inte verkar att gå och få tag på nytt längre* så kolla jag in Filco, men sen säger nån att CM är samma tillverekare som Ducky, så vad ska man göra? (Filcopriset tänjer budgeten men ska nog gå att klämma in om man "måste"(betalar hellre lite mer än gång än lite mindre två ggr))

Vad jag helst vill ha:
löstagbar sladd = enkelt att ta med.
inga lampor (caps lock, num lock markörer är ok)
100%, alltså numpad och allt inget TKL
Inga extra knappar, bara =() ovanför numpad om det finns
ANSI, US Layout är ett måste.
Cherry MX Brown, skriver/spelar på det men inga avancerade snabbtryckande spel
Europa köp hade väl vart att föredra med tanke på all j.... skatt/avgifter annars

Ducky G2PRO = inga fjantiga lampor, löstagbar sladd, kvalitet, hyfsat pris, ren stil

Filco = inga fjantiga lampor, fast sladd, kvalitet, dyrare än ducky, ren stil

CM = fjantiga lampor, löstagbar sladd, samma kvalitet som ducky(?), bra pris, lite kladdig stil

Angående att Ducky och CM har samma OEM tillverkare verkar ju bara stämma på TKL borden. Och angående plasten så om jag förstått rätt så kan man köpa en uppsättning PBT keycaps eller va man nu vill ha i efterhand, och då detta är mitt första så spelar det mindre roll vad som kommer standard på.

*fick svar från tigerimports idag att de inte vet om de får in detta bord igen och alla är ju slutsålda hos dom och alla andra jag försökt med.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Duckys tangentbord tillverkas inte på samma ställe som CM, utan det är filco och CM som delar OEM(costar).
Filco ingen borttagbar sladd, Iaf inte på fullsize. Filco kan dock vara enklare att hitta i ansi us inom Europa, Keybordco har nog det flesta layouts så du kanske kan kolla där.(såg länken efter jag skrev.)
För att hitta ett Ducky eller CM för lägre pris så måste du kanske beställa hem från usa. Frakt/tull lägger på en del kostnad.
Quckfire TK har piltangenterna integrerade i nupaden, vilket kanske inte passar dig, XT serien är vanliga fullsizes.

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem

tackar Johan, blev inte riktigt klok på CM's modellnummer tidigare

Och får kanske ta ett Filco eller CM istället för ducky då

Visa signatur
Permalänk
Medlem

CM delar väl inte samma OEM som filco utanför just quickfire rapid.
Deras TK,TX osv är inte costar så vitt jag vet iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

CM delar väl inte samma OEM som filco utanför just quickfire rapid.
Deras TK,TX osv är inte costar så vitt jag vet iaf.

Trigger är också tillverkat av costar, tk är inte men har ändå bra kvalite, xt är jag inte säker på.

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem

hmm låter mer och mer som det blir ett filco då, om inte staten har kommit på fler avgifter om man beställer från England ska ringa tullen och kolla imorrn

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Pazzo:

hmm låter mer och mer som det blir ett filco då, om inte staten har kommit på fler avgifter om man beställer från England ska ringa tullen och kolla imorrn

Inga avgifter från England tho. Tycker du ska ha fjantiga lampor!

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem

Efter lite omständigheter så ska nog ett sånt här finnas på nån båt eller så vid det här laget:
Filco Majestouch-2, NKR, Tactile Action, USA Keyboard

Visa signatur