Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Juldator-datorkonfigurationer (VAR ÄR ALLA DATORBYGGARE??)

Permalänk
Medlem

---------------------------------- LYSTRING STOCKHOLM ----------------------------------

Hej, För er som finns i Stockholm och donerar!
Ni är välkomna att lämna era donationer, tisdagen den 10/12 mellan 18:30 till 19:00.
Hanjou och SweLingonBerry kommer att finnas på bilparkeringen vid Klarabergsviadukten mitt emot in/ut gången till T-centralen. Kordinater (WGS84): 59.33087, 18.05582.
Om någon av er donatorer är även intresserade av att hjälpa till och bygga i Stockholm är ni välkomna och meddela även det då.
Efter insamlingen av donationer kommer det komma upp ett bildarkiv där ni följa här i Stockholm samt överlämnandet till Kvinnojouren.

För övriga frågor angående donationer/avlämning för er i Stockholm tas kontakt med "Hanjou" och "SweLingonBerry" här på forumet!!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Har inget att skänka, men tid har jag en del!
Så behöver ni någon i eskilstuna som kan bygga ihop en burk, kontakta mig!
Snyggt initiativ!

Permalänk

Ok, bara så ni vet. Kommer INTE ifrån sthlm.
vet inte vart ni läst det.

Kommer behövs frakt för att skicka ner det. Då det inte skickades till gbg, som önskat.
Tidigast nere tisdag nästa vecka, kanske tillochmed onsdag.

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Medlem

Inte för att det är till någon hjälp nu, men om det ska göras ett liknande projekt någon mer gång så skulle jag rekommendera att man skänker juldatorn till Frälsningsarmén. Dels har de redan kontakt med och julklappsutdelning till de som inte själva har råd. Framförallt är de en rikstäckande organisation så de kan säkerligen hjälpa till med lite frakter om de åker runt. De vill ju hjälpa till så har de möjlighet så gör de säkerligen det. Kan ju även vara en möjlighet att få ut datorerna till andra ställen än storstäderna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Inte för att det är till någon hjälp nu, men om det ska göras ett liknande projekt någon mer gång så skulle jag rekommendera att man skänker juldatorn till Frälsningsarmén. Dels har de redan kontakt med och julklappsutdelning till de som inte själva har råd. Framförallt är de en rikstäckande organisation så de kan säkerligen hjälpa till med lite frakter om de åker runt. De vill ju hjälpa till så har de möjlighet så gör de säkerligen det. Kan ju även vara en möjlighet att få ut datorerna till andra ställen än storstäderna.

Skickades från m.sweclockers.com

Misstänker att det finns fler än jag i det här projektet som inte riktigt håller med Frälsningsarméns värderingar, och hellre håller sig till mer neutrala föreningar.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilhe1:

Min åsikt är att behöver dom frakt och har en produkt som vi behöver så får vi ta antingen en fraktsedel eller ur potten för att antingen helt eller delvis ersätta frakten beroende på behov.

Den informationen ang. frakt jag har är:

- Behöver frakt: Znorlaxvgb, Zizoor, Livingdead4life, ev. Falcon

- Står för frakt själva: ballibabb ,GreveFrog, [¿]Gangster, KRQKAN

- Juggernauwt behöver hämtning av chassi i hemmet!

Från övriga donatorer har jag ingen info om behov av frakthjälp varför jag kallt räknar med att det inte är ett problem till dess jag hör motsatsen!

Pga jobb i helgen kommer jag vara här på forumet av och till och då på ganska udda tider. Jag kommer svara på PM och uppdatera bäst jag kan men räkna med svar mestadels nattetid!
Från sön e. 14:00 är jag här dagtid och då är det dags att knyta ihop det här!
// Henrik

@Zizoor: Då bekräftar jag ett av dina GFX och ditt mobo under förutsättning att vi lösar frakten!?!?

Ett grafikkort iallafall, hittar inte moderkortet. Angagligen slängt av en snäsig mor. Var ett http://www.asrock.com/mb/Intel/H67DE3/

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem

Vore en fördel om vi får adressuppgifterna så fort som möjligt för att kunna sända iväg sakerna. Gärna idag på de byggen som är helt bekräftade så vi hinner sända iväg det.

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix B450-F gaming - SSD OS: Samsung 970 EVO (1tb), SSD lagring: Kingston NV2 M.2 NVMe(2tb), CPU: Ryzen 7 5800X3D, AIO: Corsair Hydro H115i PRO RGB, GPU: ASUS TUF Geforce RTX 4070ti RAM: Corsair Vengeance 2x16GB 3600MHz Cl16, PSU: Corsair RM750X v2, Chassi: Fractial Design Define R6, Skärm: ASUS ROG PG278QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hinkan:

Vore en fördel om vi får adressuppgifterna så fort som möjligt för att kunna sända iväg sakerna. Gärna idag på de byggen som är helt bekräftade så vi hinner sända iväg det.

Vi jobbar på det Hinkan!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Då ska jag ge alla medlemmar och donatorer en uppdatering/delsammanfattning!

Det som började med en fråga slutade som ett minst sagt tidsödande, frustrerande men samtidigt givande projekt. Vi har fått massvis med erbjudande om komponenter från Sveriges alla hörn och alla som erbjudit sig att donera ska ha ett STORT tack för eran insats!
Personligen är jag både förvånad och mycket glad över den ENORMA respons vi fått här på SWEC och konstaterar att "Juldator"-tråden måste slagit någon form av rekord med +16500 visningar på ~1v!

Vad som först såg ut att bli 10+ komponentbyggda datorer minskade till 7 och nu när vi sammanfattar resultatet 4. Utöver dessa ett antal kompletta och delvis kompletta. Hur många som i slutet kommer hinna färdigställas är, för mig, fortfarande lite oklart då varje stad ombesörjer byggnation och givande efter bästa förmåga och slutligt svar får vi sannolikt inte förrän efter Jul.

Oavsett antal datorer vi får ihop så är det bättre än 0 som hade varit resultatet om vi inte startat detta projekt.

Om detta ska fortleva som projekt även nästa år bör man nog ha en riktig organisation med någon naturlig strukturerad organisatör i spetsen. Jag har gjort så gott jag kan men är inte sen att erkänna att detta med att organisera inte är min starkaste sida och något jag tänker försöka undvika i framtiden.....

Nu kommer iaf jag dra mig tillbaka och fokusera på att få delarna till min hemstad levererad så jag kan sätta igång på "riktigt" utan att behöva sitta den 23/12 och felsöka!

Donatorer som har komponenter i de byggen vi lyckats få kompletta kommer att bli kontaktade under de närmsta dagarna av respektiva ansvariga på orten.
Ni ska alla ha ett Stort tack för eran generositet och vilja att hjälpa till!

Dessutom vill jag önska er alla en riktigt God Jul!!
// Henrik

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag kan hjälpa till att bygga i stockholmsområdet om det behövs!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Kan man inte bara få leveransadresser så man idag kan skicka grejerna som jag skall skickas? Meddelanden kors och tvärs utan konkret information vad som skall skickas och vart.

Permalänk
Medlem

Tjenare, jag skulle behöva hjälp med frakten för mina saker. Främst en razer deathadder och ett razer tangentbord. Om det skulle gå att få hjälp med frakten kan jag skicka med lite annat också i en kartong eller något.

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk

Då är region Stockholm igång på allvar! Följ vårt arbete i byggloggen: http://www.sweclockers.com/forum/143-projektloggar/1260925-sw...

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry