tips på smidig och nätt arbets/spel laptop? 4~7000kr

Permalänk
Medlem

tips på smidig och nätt arbets/spel laptop? 4~7000kr

Hej allihop, har fått lite behov av en laptop att framförallt jobba på men även shop och då spela lite och se å film.

Jobb innebär i princip enbart att fylla i massor av excel dokument och liknande så större prestanda behövs ej till detta. dock ska det vara bekvämt, inte som att göra det på en galaxy note t.ex...

spelat har jag inte gjort på länge men jag har lust att ta upp det igen och då lutar det åt BF, Total war serien m.m jag är inte överdrivet kåt på grafik men bättre är givetvis inte fel. kommer nog mest spela äldre spel som might n magic, sothr ( Kan du den förkortningen utan att googla så får du plus poäng av mig!) och liknande så det behöver som sagt inte världens prestanda monster.

när det gäller film antar jag att frågan är full hd eller ej, och för mig spelar det ingen roll. ryms det i budgeten så visst, annars nej

krav som måste uppfyllas är,

stabil konstruktion, vill inte ha något som vrider sig eller spontant imploderar.

snabb. fullkomligt hatar när det går segt att öppna dokument, kolla igenom bilder osv.

lätt, vet inte riktigt vad som räknas som lätt men under 2 kilo kanske?

sval, i alla fall vid lättare användning.

pris så lågt som möjligt givetvis men taket ligger runt 7k. mer om det verkligen är motiverat.

I prioritet ordning

liggfaktor
snabb
lätt
kvalitet känsla
spel

tack på förhand!

edit: glömde givetvis minst en sak, storlek på skärm. Inte heller så extremt petigt. runt 15" kanske? min enda laptop jag har Hade 17,x men den räknas mer som släpbar tror jag. Inte så stor och t ung igen

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle vilja rekommendera denna.
www.webhallen.com/se-sv/hardvara/180716-lenovo_g500_156-i3-23...

Finns en variant med lite mer kräm i processorn också.
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/180714-lenovo_g500_15...

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Lenevo har jag aldrig sett innan, är det ett märke att lita på? noterade att ingen av dessa har en ssd, känns som att jag nog vill att datorn borde ha en sådan, iallafall som system disk.

bra priser dock om dessa två alternativen kan uppfylla de krav jag har lagt fram. klarar dessa t.ex bf4 i medium?

och är den inte lite tung? Verkar ligga på.2.4 kg

Edit: nytt krav vill inte ha ett dwarfat t-bord. vill kunna skriva hyfsat mycket på den så tangentbordet måste verkligen vara trevligt.

Permalänk
Hedersmedlem

Lenovo köpte IBM's hela laptopdivision. Det är ett av få företag idag som har laptops som sin huvudverksamhet.

Jag tror inte att du ska vänta dig att datorer i denna prisklassen klarar BF4 på medium. Du behöver spendera >10k för att få tag i en sådan dator. Jag tror att du ska vänta dig att kunna spela BF4 på låg grafik.

Det kommer även att bli svårt för dig att hitta en dator som väger under 2kg. Den typ av datorer som oftast har spelgrafikkort inriktar sig inte på att vara lätta. Det finns en del som väger neråt 2kg, men då blir det dyrare.

När det gäller tangentbord så tycker jag att du ska se ut några intressanta modeller och sedan läsa på om dem själv eller ännu hellre gå till någon affär och testa dem. Jag sitter själv just nu och skriver detta på en Lenovo Thinkpad och jag tycker att det är helt ok, men det är skillnad mot ett riktigt tangentbord och det brukar det vara när det gäller laptops tycker jag.

Här är två modeller till med SSD. Tänk bara på att om du kan tänka dig att sätta i en SSD själv så ökar du dels utbudet rätt så markant och dels så slipper du snubbla över datorer som marknadsförs som att ha SSD men i själva verket bara har en SSD-buffert på några GB och sedan en vanlig mekanisk disk.

Här är en variant med sådan hybrid SSD.
http://www.dustinhome.se/product/5010759928/lenovo-thinkpad-e...

Och ytterligare en som är lite lättare, även den med hybrid SSD. Som du ser börjar priset springa iväg nu.
http://www.komplett.se/lenovo-ideapad-z510-156-full-hd/797335

Edit: Här kan du se prestanda i bland annat BF4 för ett antal laptopgrafikkort.
http://www.notebookcheck.se/Spel-paa-baerbara-datorer-GPU-jae...
Notera att Mediumkolumnen bara har en upplösning på 1366x768. De flesta datorer med lite bättre grafik, som de två senaste jag länkade, har ofta 1920x1080 upplösning. Det är nästan dubbelt så många pixlar att rendera, så du kan halvera fps'en om du tittar i den kolumnen. Titta istället i High, som även den är 1366x768, men skillnaden i settings tar ut skillnaden i upplösning.
Listan är sorterad från bäst till sämst. För många kort finns inte någon uppmätt fps. Då är det bara en färg som är uträknat teoretiskt från resultat i andra spel och i jämförelse med andra kort i listan. Notera också att grönt betyder spelbart, inte 60fps.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Ska jag rekommendera lite löst så är Lenovos Thinkpads och HP ProBook kanontrevliga laptops. De är de två bästa modellerna jag prövat.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

tack så mycket giplet, det där var bra med info. jag kan absolut komplettera med själv med ssd, det har jag inga bekymmer med.

angående grafiken så det som sagt inte prioriterat så det gör mig inget att nyare spel kommer köras på låg upplösning .

sitter just nu i Norge utan möjligt att ta mig till någon butik, ska försöka hitta någon när jag kommer till Sverige så jag kan klämma lite på olika modeller.

kom gärna med mer alternativ och som sagt så är 7k Inte fast, kan gå upp om det är motiverat.

tack såhär långt båda två.

Permalänk

såg priset på edge 540 igår, det är ju riktigt riktigt bra, har letat laptopfynd länge nu o har eg tänkt ligga i 4-5000 kr men vill helst ha thinkpad eller probook, det där är ju eg nästan perfekt. Bra serie hos lenovo i övre segment, 8 gig, 4 gen haswell (men ändå 6-cellsbatteri) intel fyra kärnor 1 TB o lite SSD, fraffe rätt oviktigt förutom att den ska klara att spela film på HDMI men det klarar väl de flesta laptops iaf. Förutom att priset är lite i överkant för mig så är den helt perfekt framtidssäker låda och förhoppnigsvis mkt tålig osv, det finns tom plats för en sticka till men det är nog inte nödvändigt i framtiden iaf.

Har eg bara två mindre betänkligheter, hybrid SSD det anses väl vara lite bräckligt, sånt som kan paja?

Sen skärmen, datorn är ju helt ny så jag hittar inga reviews men det där är väl standard TN-panel, är skärmarna på lenovos finare serier bättre än t.ex. på B-serien?

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobby Tex:

såg priset på edge 540 igår, det är ju riktigt riktigt bra, har letat laptopfynd länge nu o har eg tänkt ligga i 4-5000 kr men vill helst ha thinkpad eller probook, det där är ju eg nästan perfekt. Bra serie hos lenovo i övre segment, 8 gig, 4 gen haswell (men ändå 6-cellsbatteri) intel fyra kärnor 1 TB o lite SSD, fraffe rätt oviktigt förutom att den ska klara att spela film på HDMI men det klarar väl de flesta laptops iaf. Förutom att priset är lite i överkant för mig så är den helt perfekt framtidssäker låda och förhoppnigsvis mkt tålig osv, det finns tom plats för en sticka till men det är nog inte nödvändigt i framtiden iaf.

Har eg bara två mindre betänkligheter, hybrid SSD det anses väl vara lite bräckligt, sånt som kan paja?

Sen skärmen, datorn är ju helt ny så jag hittar inga reviews men det där är väl standard TN-panel, är skärmarna på lenovos finare serier bättre än t.ex. på B-serien?

Så fort jag såg denna edge 540 igår morse runt 6:00 så lag jag in en beställning. Kl 8:17 (!!!) fick jag mail från Dustin att paketet var levererat. Får den idag Grymt prisvärd dator och grym service från Dustin, aldrig varit med om något liknande. Hade tänkt vänta till mellandagsrean, men svårt att tänka mig att jag kan göra så mycket bättre fynd. Enda haken vad jag kan se är att det var "bara" ett års garanti!? Annars när jag jämför specs på andra Lenovo´s så får man gå upp i 9-10000 för att få en motsvarande maskin.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bobby Tex:

Har eg bara två mindre betänkligheter, hybrid SSD det anses väl vara lite bräckligt, sånt som kan paja?

Ja, som kanske framgår av min text ovan så är jag inte heller helt possitiv till hybrid-SSD. Varför inte smälla dit en 256GB riktig SSD istället? Behöver man lagra mer på sin laptop kan man med fördel skaffa en USB-disk.

Men vad jag har förstått på diverse artiklar jag läst så ska en hybrid-SSD vara en bra kompromiss som snabbar upp datorn en hel del även fast SSD-delen är ganska liten. Jag har inte läst något om att de skulle gå sönder, men jag är inte så rädd för det. Hårddiskar går ju också sönder ibland.

Själv köpte jag en laptop med mekanisk disk och monterade i en SSD själv.

Skrivet av Bobby Tex:

Sen skärmen, datorn är ju helt ny så jag hittar inga reviews men det där är väl standard TN-panel, är skärmarna på lenovos finare serier bättre än t.ex. på B-serien?

Ja, det är en matt TN-skärm i den. Vet dock inte hur den står sig mot andra laptops.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Kopierar mig själv från en annan post CDON kör en 500 kr-rabattkod på vissa datorer nu vilket gör att du kan köpa denna http://cdon.se/hemelektronik/15inch-acer-v5-573g-54208g50aii-... för 6490 med rabattkod (xYtTHtUU). Väldigt prisvärd! FHD IPS-skärm. Haswell i5. 8GB. Backlit kb. 4GB GT750 som verkar prestera rätt bra i spel. Min tjej har samma chassi men en annan spec, och det är lätt och ser bra ut. Här är kampanjen http://cdon.se/hemelektronik/datorer_-500/?utm_source=newslet...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Suffer1:

Kopierar mig själv från en annan post CDON kör en 500 kr-rabattkod på vissa datorer nu vilket gör att du kan köpa denna http://cdon.se/hemelektronik/15inch-acer-v5-573g-54208g50aii-... för 6490 med rabattkod (xYtTHtUU). Väldigt prisvärd! FHD IPS-skärm. Haswell i5. 8GB. Backlit kb. 4GB GT750 som verkar prestera rätt bra i spel. Min tjej har samma chassi men en annan spec, och det är lätt och ser bra ut. Här är kampanjen http://cdon.se/hemelektronik/datorer_-500/?utm_source=newslet...

Det är ett mycket bra pris, men tänk på att Acer nyligen gick ut med att man hade stora ekonomiska problem. Om Acer lägger ned eller slutar med bärbara datorer så kan man glömma att få nya drivrutiner till sin dator. Det är en helt annan sak med drivrutiner till en bärbar eftersom de ofta behöver viss handpåläggning från det som komponentleverantören tillhandahåller. Kan även bli svårt att få datorn reparerad.

Det är möjligt att det låga priset väger upp för risken, men jag tycker att man ska känna till att den finns innan man bestämmer sig. Jag skulle inte köpa en Acer av bland annat denna anledning.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Det är ett mycket bra pris, men tänk på att Acer nyligen gick ut med att man hade stora ekonomiska problem. Om Acer lägger ned eller slutar med bärbara datorer så kan man glömma att få nya drivrutiner till sin dator. Det är en helt annan sak med drivrutiner till en bärbar eftersom de ofta behöver viss handpåläggning från det som komponentleverantören tillhandahåller. Kan även bli svårt att få datorn reparerad.

Det är möjligt att det låga priset väger upp för risken, men jag tycker att man ska känna till att den finns innan man bestämmer sig. Jag skulle inte köpa en Acer av bland annat denna anledning.

Vad är det för drivrutiner du tänker på? Drivrutinerna kommer väl ifrån tillverkaren av CPUn, GPUn osv? Hade en HP som funkade klockrent i 4 år och då tankade jag aldrig uppdateringar ifrån HP.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bodli:

Vad är det för drivrutiner du tänker på? Drivrutinerna kommer väl ifrån tillverkaren av CPUn, GPUn osv? Hade en HP som funkade klockrent i 4 år och då tankade jag aldrig uppdateringar ifrån HP.

Alla laptops jag ägt har haft typ samma problem. Ibland kan man ladda ner drivrutiner från tillverkaren av komponenten direkt, men då har man förlorat vissa funktioner såsom strömsparfunktioner och liknande. Andra drivrutiner har inte alls gått att ladda ner från tillverkaren av komponenten.

Ett lysande exempel är min nuvarande laptop som har ett GTX765M. Nvidias drivrutiner funkar ibland, men till och med Nvidia själv rekommenderar att man laddar ner den senaste versionen från laptoptillverkarens hemsida. I detta fallet är det bland annat vissa anpassningar beroende på om batteriet behöver laddas samtidigt som man spelar som Nvidias drivrutiner inte hanterar och man får mycket sämre prestanda med dem om det läget uppstår.

Av de andra delarna så vet jag att bland annat drivrutin till trackpaden inte alls går att ladda ner från tillverkaren av den. Man är helt beroende av vad laptoptillverkaren tillhandahåller. Har strulat med den när jag försökte uppgradera till Windows 8.1.

Till sist har jag varit med om fall där folk har gjort en ren installation av Windows 7 på sin laptop och sedan fått värmeproblem. Efter installation av alla drivrutiner från laptoptillverkaren försvann värmeproblemen.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av Elival:

Så fort jag såg denna edge 540 igår morse runt 6:00 så lag jag in en beställning. Kl 8:17 (!!!) fick jag mail från Dustin att paketet var levererat. Får den idag Grymt prisvärd dator och grym service från Dustin, aldrig varit med om något liknande. Hade tänkt vänta till mellandagsrean, men svårt att tänka mig att jag kan göra så mycket bättre fynd. Enda haken vad jag kan se är att det var "bara" ett års garanti!? Annars när jag jämför specs på andra Lenovo´s så får man gå upp i 9-10000 för att få en motsvarande maskin.

Funderade lite till och kom fram till att hybrid är en icke-fråga, sen kan man ju läsa ut att det är en relativt ny full HD-skärm på iaf
So far so good! sen såg jag det här ha ha!

- Display
E540 15.6WFHD, NW AG Red

och sen såg jag det här på dustin
LENOVO THINKPAD EDGE E540 CI7 2.2 8GB/1000 + 16 SSD GT740M FHD 15.6" W8 RED

Helt sjukt att en sån här grej får en att tveka egentligen men den är ju skitful

Såg du det här kl 6 imorse?

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobby Tex:

Funderade lite till och kom fram till att hybrid är en icke-fråga, sen kan man ju läsa ut att det är en relativt ny full HD-skärm på iaf
So far so good! sen såg jag det här ha ha!

- Display
E540 15.6WFHD, NW AG Red

och sen såg jag det här på dustin
LENOVO THINKPAD EDGE E540 CI7 2.2 8GB/1000 + 16 SSD GT740M FHD 15.6" W8 RED

Helt sjukt att en sån här grej får en att tveka egentligen men den är ju skitful

Såg du det här kl 6 imorse?

Ful?? Den röda metallicfärgen är ju hur snygg som helst. Det är bara övre ytterhöljet som är rött. Resten är svart. Jag såg den kl 6 i Tisdags, beställde den på en gång. Kl 8:17 samma dag fick jag mail och igår onsdag kunde jag hämta ut datorn hos ombudet.

Permalänk
Skrivet av Elival:

Ful?? Den röda metallicfärgen är ju hur snygg som helst. Det är bara övre ytterhöljet som är rött. Resten är svart. Jag såg den kl 6 i Tisdags, beställde den på en gång. Kl 8:17 samma dag fick jag mail och igår onsdag kunde jag hämta ut datorn hos ombudet.

du verkar mycket säker på dig själv i detta val Jag har haft en del rosa och röda mp3 och mobiler etc tidigare till fyndpriser men laptop är lite större commitment

Vore schysst att höra nåt om skärmen, framförallt vid filmvisning, det skulle jag uppskatta

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elival:

Så fort jag såg denna edge 540 igår morse runt 6:00 så lag jag in en beställning. Kl 8:17 (!!!) fick jag mail från Dustin att paketet var levererat. Får den idag Grymt prisvärd dator och grym service från Dustin, aldrig varit med om något liknande. Hade tänkt vänta till mellandagsrean, men svårt att tänka mig att jag kan göra så mycket bättre fynd. Enda haken vad jag kan se är att det var "bara" ett års garanti!? Annars när jag jämför specs på andra Lenovo´s så får man gå upp i 9-10000 för att få en motsvarande maskin.

Visst verkar den vara sjukt prisvärd?!
Funderar själv på att köpa den till min lillasyster
Men hade också tittat på denna http://h20386.www2.hp.com/swedenstore/merch/Product.aspx?id=E...
Som man kan få för 5990kr, men lenovon har ju en sjuk processor, dock så saknar jag belyst tangentbord..
Vet du hur kvalitén på lenovo är?
När får du den?

Permalänk
Medlem

Nu har jag varit inne och klämt på ett par stycken datorer.

Alla förutom en mindre dator med 11" skärm kändes som billigt plast skräp. Fruktansvärt tråkiga datorer och ingenting föll mig i smaken. Dock bör det väl nämnas att det var en Audio Video butik jag var inne i och dom har inte särskilt stort utbud i deras butiker.

Jag har i alla fall kommit fram till att jag vill ha en dator med byggkvalitet. Och jag tummar mer än gärna på spelprestanda i förmån för bättre konstruktion.

Hur känns acer datorn i det sammanhanget? Finns det någon kvalitet i bygget?

Finns det någon passande dator med runt 13" skärm, klarar att köra 1080p till projektor och som är tyst och snabb för 4-7500kr?

Gärna med ett trevlig tangentbord också.

Samsung NP730U3E-S03SE verkar vara något av vad jag söker men enligt omdöme så ska tangenbordet inte vara något att hurra för :/ någon som kan uttala sig om denna eller komma med alternativ?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1863225

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscarh93:

Visst verkar den vara sjukt prisvärd?!
Funderar själv på att köpa den till min lillasyster
Men hade också tittat på denna http://h20386.www2.hp.com/swedenstore/merch/Product.aspx?id=E...
Som man kan få för 5990kr, men lenovon har ju en sjuk processor, dock så saknar jag belyst tangentbord..
Vet du hur kvalitén på lenovo är?
När får du den?

Jag har haft den några dagar nu och jag är helnöjd verkligen. Enda jag inte gillar 100% än är Windows 8.1, men det beror ju inte på datorn Sen vet jag inte SSD:n på den. Inte den största, men den går att byta ut har jag lärt mig. Åt mig räcker den bra i varje fall. Har inte testat skärmen fullt ut än. Men den ser bra ut. Hur den ser ut när man kör en film vet jag inte eftersom jag inte har testat det än. Processorn är minst sagt helt sjukt snabb. Alla som sett den röda färgen på datorn har hajat till och sagt att den är vrålsnygg. Det är bara att köpa den åt din lillasyster, tror hon skulle gilla både datorn och färgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elival:

Jag har haft den några dagar nu och jag är helnöjd verkligen. Enda jag inte gillar 100% än är Windows 8.1, men det beror ju inte på datorn Sen vet jag inte SSD:n på den. Inte den största, men den går att byta ut har jag lärt mig. Åt mig räcker den bra i varje fall. Har inte testat skärmen fullt ut än. Men den ser bra ut. Hur den ser ut när man kör en film vet jag inte eftersom jag inte har testat det än. Processorn är minst sagt helt sjukt snabb. Alla som sett den röda färgen på datorn har hajat till och sagt att den är vrålsnygg. Det är bara att köpa den åt din lillasyster, tror hon skulle gilla både datorn och färgen

Det får nig bli en sån, känns värt 500kr för att få den istället för hp:n.
Vart är det den röda färgen är??

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscarh93:

Det får nig bli en sån, känns värt 500kr för att få den istället för hp:n.
Vart är det den röda färgen är??

Du ser den till vänster i den här bilden och den är så mycket snyggare i verkligheten.
http://img.notebooksbilliger.de/images/misc/lenovo_thinkpad_e...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elival:

Du ser den till vänster i den här bilden och den är så mycket snyggare i verkligheten.
http://img.notebooksbilliger.de/images/misc/lenovo_thinkpad_e...

Oj, haha då passar den ju din min lillasyster
Men dey är ju konstigt att dom intr visar det på bilden på dustin..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elival:

Du ser den till vänster i den här bilden och den är så mycket snyggare i verkligheten.
http://img.notebooksbilliger.de/images/misc/lenovo_thinkpad_e...

Men visst har den inte belyst tangentbord?

Permalänk
Medlem

Nej, inget belyst tangentbord.

Permalänk
Medlem

Jag kollar också efter ny dator nu i dagarna och funderar över det här med touch kontra inte touch. vad ärfördelarna/nackdelarna? Jag sitter fortfarande på en laptop från typ 2004 och kör XP så jag har inte riktigt häng med i utvecklingen. Men Lenovo edge som ni länkade verkade ju lockande, hur skiljer den sig från den här datorn http://www.dustinhome.se/product/5010750213/lenovo-thinkpad-s...
Såg att det låg på ungefär samma pris men hade ett högre pris sen tidigare. Som jag förstår det så är det en äldre processor (i5) och mindre hårddisk (500gb) än edge 540 men touch. Vad är att föredra? Kommer man ens använda sig av touchfunktionerna? S440 har jag belyst tangentbord i alla fall vilket jag tycker verkar lockande. Men ni kanske har bättre koll på skillnanden? Hur mycket märks skillnaden mellan i5 och i7 t.ex?

Permalänk

Här har du review på den du frågar om
http://www.notebookcheck.net/Review-Lenovo-ThinkPad-S440-Touc...

Ang skärmen på E540 så har jag letat recensioner på andra sprillans haswell från Lenovo med FHD-skärmar och hittade denna som ju är en TN-panel med de specsen som får bra omdöme faktiskt. Jag har IPS hemma men detta verkar ju inte så dumt om det är samma

http://www.notebookcheck.net/Review-Lenovo-IdeaPad-Y510p-Note...

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk

Har fått hem den nu och tycker att locket är i ett riktigt snyggt matt material ändå även om det är rött. Ska försöka komma igång med lådan när jag åker iväg över jul.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobby Tex:

Har fått hem den nu och tycker att locket är i ett riktigt snyggt matt material ändå även om det är rött. Ska försöka komma igång med lådan när jag åker iväg över jul.

Va bra då!
Beställde den för 10 minuter sedan

Permalänk
Medlem

Hey! Är det denna laptop fler av er har köpt? http://www.dustinhome.se/product/5010759928/lenovo-thinkpad-e...

Funderar på att göra det samma, värt priset?

Bra processor?
Hyffsat grafikkort?
Batteritid?
Skärm?

Visa signatur

OS: Windows 8.1 Moderkort: ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 Processor: Intel Core i7-2600K Grafikkort: XFX Radeon HD 7970 RAM: Corsair Vengeance 16 Gb PSU: XFX ProSeries Core Edition 750W SSD: Corsair Force GT 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krokben1:

Hey! Är det denna laptop fler av er har köpt? http://www.dustinhome.se/product/5010759928/lenovo-thinkpad-e...

Funderar på att göra det samma, värt priset?

Bra processor?
Hyffsat grafikkort?
Batteritid?
Skärm?

Tjenare! Ja, Jag skulle säga att den är sjukt värd priset!
Grym processor och helt okej grafikkort, skärmen är också bra
Batteritiden vet jag inte hur den är