Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Dom var väll tvungen med tanke på belastningen på servern för att försöka fixa till det som gör att den ej klarar
av besökarantalet.

Fast nu funkar den till och från.. Problemet är deras "Lägg i kundvagn" knapp >.< Funkar inte oavsett vad man gör..

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Katastrof & Pinsamt Inet.se.

Hur är det pinsamt? Snarare tvärtom. Eller menar du att de skulle skaffat en 20ggr vassare serverpark bara för att kunna hantera anstormningen på en kort kampanj? Gissar att dessa produkter säljs mer eller mindre med liten eller ingen vinst. Kul och najs, men sämst att man såg annonsjäveln en timme för sent när man inte var vid datorn

Hade velat knycka till mig en EVO-disk, men det ser ut att bli lurigt med den saken

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Hur är det pinsamt? Snarare tvärtom. Eller menar du att de skulle skaffat en 20ggr vassare serverpark bara för att kunna hantera anstormningen på en kort kampanj? Gissar att dessa produkter säljs mer eller mindre med liten eller ingen vinst. Kul och najs, men sämst att man såg annonsjäveln en timme för sent när man inte var vid datorn

Hade velat knycka till mig en EVO-disk, men det ser ut att bli lurigt med den saken

Det började krångla så gott som direkt.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av suzaku:

Det började krångla så gott som direkt.

Säkerligen, men jag såg inte annonsen förrän efter en timme så gissar på att det inte är så mycket bättre nu än då

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Hur är det pinsamt? Snarare tvärtom. Eller menar du att de skulle skaffat en 20ggr vassare serverpark bara för att kunna hantera anstormningen på en kort kampanj? Gissar att dessa produkter säljs mer eller mindre med liten eller ingen vinst. Kul och najs, men sämst att man såg annonsjäveln en timme för sent när man inte var vid datorn

Hade velat knycka till mig en EVO-disk, men det ser ut att bli lurigt med den saken

Det finns molnlösningar idag som gör att en webbserver kan expandera med efterfrågan. Att Inet inte har en bättre drift av deras huvudsakliga inkomstkälla, webbsidan, är faktiskt pinsamt och direkt bedrövligt.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Hur är det pinsamt? Snarare tvärtom. Eller menar du att de skulle skaffat en 20ggr vassare serverpark bara för att kunna hantera anstormningen på en kort kampanj? Gissar att dessa produkter säljs mer eller mindre med liten eller ingen vinst. Kul och najs, men sämst att man såg annonsjäveln en timme för sent när man inte var vid datorn

Hade velat knycka till mig en EVO-disk, men det ser ut att bli lurigt med den saken

Det pinsamma är väl att de inte hade räknat med att det skulle bli så högt tryck på sidan.

Är också väldigt sugen på en ny SSD. Hoppas det fixar sig snart (läs: folk ger upp)

Visa signatur

Driver sajten Komponentkoll. PMa mig gärna om du har feedback!

Permalänk
Medlem

Sidan fungerar för mig men kundvagnknappen fungerar inte

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Produkterna säljs förmodligen med förlust då marginalerna redan från början är oerhört små. Så förvänta er knappast att Inet förlänger kampanjen eller har det obegränsat. Vore självmord från deras sida. Bara hoppas att hemsidan kommer upp snart igen

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Att folk kan vara så jäkla ivriga.. ta det lugnt peeps, ta det lugnt.

Permalänk
Medlem

"Sidan kan tyvärr inte visas för närvarande, vänligen försök igen senare.
Felet har rapporterats automatiskt till vår webbmaster. Vi beklagar det inträffade."

Webbmastern kollar mailen imorgon innan han beger sig till jobbet:

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Skall fan ha min Nexus 7

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Skall fan ha min Nexus 7

Sitter och funderar på om jag ska köpa en Nexus 7 om jag får tag på den

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbis:

Sitter och funderar på om jag ska köpa en Nexus 7 om jag får tag på den

har försökt i mer än 1 å en halv timme... men ja jag ska också ha en !!

Permalänk
Skrivet av Gibbis:

Sitter och funderar på om jag ska köpa en Nexus 7 om jag får tag på den

Det är en riktigt trevlig platta. Köpte en åt tjejen i Oktober, nu är det min tur

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Hur kan man tänka så fel? För att fira att man blivit "Årets butik" anordnar man en PRISFEST som kraschar hela sidan.
Vilket man borde kunna räknat ut på förhand.
Så fort kan man gå från årets butik till årets kalkon;) Hoppas INET nyktrar till och inser att man får erbjuda samma pris till alla som vill ha när sidan kommer upp igen så ingen stackare som spammat i flera timmar ska behöva bli utan. Men som årets butik som dom är utgår jag från att man kommer göra det, i alla fall om man vill bli årets butik även nästa år..

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Skall fan ha min Nexus 7

Verkar iaf att ingen får någon nexus 7, hos mig har det varit 27 st rätt länge. Fast å andra sidan kanske inte databasen har hunnit uppdatera hur många det verkligen finns kvar. Tråkigt att de inte hade tänkt sig för innan de superrear mycket populära produkter. Nog många som blir besvikna efter att ha suttit i flera timmar och viljat lägga i kundvagnen och sedan är de slut. (Jag kommer säkert bli en av de).

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Lustigt att Inet blev utnämnda till bästa butik när dom inte kan sälja något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Be:

Hur kan man tänka så fel? För att fira att man blivit "Årets butik" anordnar man en PRISFEST som kraschar hela sidan.
Vilket man borde kunna räknat ut på förhand.
Så fort kan man gå från årets butik till årets kalkon;) Hoppas INET nyktrar till och inser att man får erbjuda samma pris till alla som vill ha när sidan kommer upp igen så ingen stackare som spammat i flera timmar ska behöva bli utan. Men som årets butik som dom är utgår jag från att man kommer göra det, i alla fall om man vill bli årets butik även nästa år..

Nej, det tycker jag inte. Det är bra att erbjuda detta för dessa priser men jag tror dock inte att Inet har råd att sälja ut allt till de priserna!

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Medlem

Oh yes! Lyckades få en orderbekräftelse på mail, men blev skickad till felsidan.

Router, kylare, tangentbord, SSD och såklart lite pingvinstänger på ingång snart

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Be:

Hur kan man tänka så fel? För att fira att man blivit "Årets butik" anordnar man en PRISFEST som kraschar hela sidan.
Vilket man borde kunna räknat ut på förhand.
Så fort kan man gå från årets butik till årets kalkon;) Hoppas INET nyktrar till och inser att man får erbjuda samma pris till alla som vill ha när sidan kommer upp igen så ingen stackare som spammat i flera timmar ska behöva bli utan. Men som årets butik som dom är utgår jag från att man kommer göra det, i alla fall om man vill bli årets butik även nästa år..

Det är väl samma som när man köar utanför en fysisk butik för att få köpt någonting till ett nedsatt pris och det bara finns ett visst antal, inte sjutton kommer butiken sälja ännu fler till det lägre priset bara för att alla som inte var tillräckligt snabba fick stå ute i kylan en stund och sen inte fick någonting...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Cutters:

Verkar iaf att ingen får någon nexus 7, hos mig har det varit 27 st rätt länge. Fast å andra sidan kanske inte databasen har hunnit uppdatera hur många det verkligen finns kvar. Tråkigt att de inte hade tänkt sig för innan de superrear mycket populära produkter. Nog många som blir besvikna efter att ha suttit i flera timmar och viljat lägga i kundvagnen och sedan är de slut. (Jag kommer säkert bli en av de).

Förmodligen blir man en utav dem som går tomhämt...

Spärrar dock ögonen på min "ping -t www.inet.se" i hopp om att få kontakt och beställa illa kvickt. Dessutom uppdaterar jag 3 flikar i 3 webbläsare kontinuerligt, bara för att!

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhedlof:

Oh yes! Lyckades få en orderbekräftelse på mail, men blev skickad till felsidan.

Router, kylare, tangentbord, SSD och såklart lite pingvinstänger på ingång snart

du får vänta och se vad som händer då man max fick beställa 3st kampanj varor per hushåll

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhedlof:

Oh yes! Lyckades få en orderbekräftelse på mail, men blev skickad till felsidan.

Router, kylare, tangentbord, SSD och såklart lite pingvinstänger på ingång snart

Hur lyckades du få in varorna i kundvagnen?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av fax110:

du får vänta och se vad som händer då man max fick beställa 3st kampanj varor per hushåll

Han kanske hade flera konton?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhedlof:

Oh yes! Lyckades få en orderbekräftelse på mail, men blev skickad till felsidan.

Router, kylare, tangentbord, SSD och såklart lite pingvinstänger på ingång snart

Troll.

"max 3st kampanjprodukter per hushåll"

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jhedlof:

Oh yes! Lyckades få en orderbekräftelse på mail, men blev skickad till felsidan.

Router, kylare, tangentbord, SSD och såklart lite pingvinstänger på ingång snart

Det stod väl max 3 erbjudanden per kund, så din order lär troligen bli makulerad.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Nu går det inte ens att uppdatera sidan så funderar om detta kommer lösas idag eller inte.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

NU dog hemsidan.. officiellt?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Icte:

NU dog hemsidan.. officiellt?

Japp, bara att pinga servrarna så ser man snabbt när de vaknar till liv igen!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Dom har det svettigt nu

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |