Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JimmieSan:

Eftersom din attityd är värdelös så ser jag ingen mening att skriva mer.
Sök själv om du nu är så nosig, gå in på Overlock.com och kolla upp själv, tänker inte göra jobb för någon som dig.

Till skillnad ifrån dom flesta här så har jag testat dom flesta möss på marknaden som är intressanta, vet hur sensor,mcu,switchar osv är på dom olika mössen.
Något jag tvivlar du vet.

Sök själv information om du vill veta mer.

Förstår din reaktion men även att Dimuman är tveksam, finns ju sjukt många som hissar och dissar utan att ha testat själv. Likadant när folk diskuterar Android vs Iphone vs WP8, hur många har faktiskt hårdtestat alla system? Jag har faktiskt ägt både WP8 och Iphone bara för att testa, skulle aldrig kunna leva med någon av dom...

Är dock inte överraskad ifall wow-produkterna är skit, ju mer klistermärken, leds och skit som finns på gamingtillbehör desto sämre är oftast produkten.

__________________________________________________________________________________________________

Köpte några USB-minnen på Siba, kan inte påstå dom är snabba men perfekt att ha en USB-pinne för varje Windows version (har W8.1 pro, W8 och W7)

[IMG]

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kent:

Förstår din reaktion men även att Dimuman är tveksam, finns ju sjukt många som hissar och dissar utan att ha testat själv. Likadant när folk diskuterar Android vs Iphone vs WP8, hur många har faktiskt hårdtestat alla system? Jag har faktiskt ägt både WP8 och Iphone bara för att testa, skulle aldrig kunna leva med någon av dom...

Är dock inte överraskad ifall wow-produkterna är skit, ju mer klistermärken, leds och skit som finns på gamingtillbehör desto sämre är oftast produkten.

__________________________________________________________________________________________________

Köpte några USB-minnen på Siba, kan inte påstå dom är snabba men perfekt att ha en USB-pinne för varje Windows version (har W8.1 pro, W8 och W7)

[IMG]http://img14.imageshack.us/img14/6782/6uwo.jpg

Det ser ju ändå okej ut som slit och släng minnen också. Hur ofta får man egentligen tillbaks USB-minnen man lånar ut?

Jag tänkte beställa ett par imorse men då var de redan slut hehe. Får nöja mig med Webhallens 64GB minne med USB3-gränssnitt antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det ser ju ändå okej ut som slit och släng minnen också. Hur ofta får man egentligen tillbaks USB-minnen man lånar ut?

Jag tänkte beställa ett par imorse men då var de redan slut hehe. Får nöja mig med Webhallens 64GB minne med USB3-gränssnitt antar jag.

dom kostar knappast 9kr

Permalänk
Medlem

Vad har ens folk för nytta av massvis med stora klumpiga usb minne med så lite lagring.

Har 1 64 och 1 16gb usb3 minne för lite mer lagring + hastighet.
Sen 2 mindre för text osv, inte orkar man släpa på så stora klumpiga usb minne dagligen ;O

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av JimmieSan:

Vad har ens folk för nytta av massvis med stora klumpiga usb minne med så lite lagring.

Har 1 64 och 1 16gb usb3 minne för lite mer lagring + hastighet.
Sen 2 mindre för text osv, inte orkar man släpa på så stora klumpiga usb minne dagligen ;O

Det är, som sagt tidigare, väldigt smidigt att kunna ha färdiga USB-minnen med Windows-installationer t.ex.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nacud:

dom kostar knappast 9kr

Hehe, nej tyvärr men 299kr inkl frakt var ändå helt okej. Nu är förvisso 64GB lite mer än jag egentligen ser behov av personligen (behöver jag så mycket så har jag diverse 2,5" externa HDD's med diverse gränssnitt som kan användas). Till nytta lär den nog komma iallafall.

Skrivet av JimmieSan:

Vad har ens folk för nytta av massvis med stora klumpiga usb minne med så lite lagring.

Har 1 64 och 1 16gb usb3 minne för lite mer lagring + hastighet.
Sen 2 mindre för text osv, inte orkar man släpa på så stora klumpiga usb minne dagligen ;O

De kan ju vara rätt smidiga att lägga in grejer och ge bort. Men samtidigt, 4GB är inte mycket idag men ändå bättre än om vi talat om 2GB minnen, eller för den delen minnen med ännu lägre kapacitet. Om det är för egen användning så vore det nog helt klart vettigare att köra den lösning du nämner. Ett enda 64GB minne eller 16st 4GB-minnen för att lagra samma data. Valet blir ganska enkelt då.

Permalänk
Medlem

See det för vad det är, återsrivbart minne med dvd-kapacitet som du kan kasta iväg till höger och vänster utan att bry sig om priset. Jag köpte tio, vi får se om dom dyker upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Vad har ens folk för nytta av massvis med stora klumpiga usb minne med så lite lagring.

Dagens ungdom
... prova släpa runt disketter istället. (Eller kassetter om vi ska bli riktigt old-school)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Kassetter?! Jag önskar att vi hade haft kassetter när vi släpade hålkort genom snöstormen i uppförsbacke

Permalänk
Medlem

Det är även bra att skicka med filer till datorokunniga personer, samt till folk med kasst Internet. Den stora vinsten är att eftersom dom kostar 9kr st spelar det ingen roll om ngn glömmer att lämna igen dom.

Permalänk
Medlem

Försökte köpa http://julkalender.mediamarkt.se/tavling/9 men den landar bara på vanliga priset, 799, fler som har samma problem?

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Det här med att ange fyndpriser med generiska rabattkoder, är det bara jag tycker det är ett ofog?

Om det finns en specifik rabattkod för en produkt som gör att det är ett fynd så bör man ju givetvis ange det priset och koden, men att skriva typ "FYND Produkt P 123 kronor med rabattkod 2013XMAS" är ju meningslöst eftersom rabatten bara går att använda en gång och dessutom inte är knuten till produkten. Om produkten inte är ett fynd utan den generiska rabattkoden, hör den då hemma i fyndtråden?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Skrivet av Joole22:

Om man är sugen på nytt abonnemang så har tre en bra deal på Nexus 5 samt HTC one
https://www.tre.se/privat/erbjudanden/Mobiler/3Deals/
350kr/månaden i 24 månader.

Ex HTC:

Spara 3826 kr.
Mobil + abonnemang.
Fast pris på samtal och SMS (10000sms 10000min samtal)
5GB surf i 4G ingår**
Webbunikt erbjudande*
Fri aktivering på tre.se - spara 250 kr
Minsta totalkostnad: 8376 kr.

Den var bra fast det är kanske bättre om man väntar och köper ex. HTC one på mellandagarna!
Just nu kostar den 4 185:-kr (alltså 4185/24= 174kr/månad )
Och Comviq fast 145 kr/månad
totalt 174+145= 319kr/ månad dvs lägre än 3s erbjudande

Permalänk
Medlem

Jag håller med dig Hurtigbulle! Vi har för många här inne som gärna delar med sig av sina "fynd". Beställa saker utomlands för det är mycket billigare och dessa 5-10% på divers svenska sidor. Om man följer den "riktlinje" så får vi vänja oss vid " köp gps från kina! 70% billigare mot Mediamarkt här i Göteborg!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av devour:

Försökte köpa http://julkalender.mediamarkt.se/tavling/9 men den landar bara på vanliga priset, 799, fler som har samma problem?

De verkar ha sålt slut redan under natten

(jag skulle föredra om tillfälliga rabatter presenterade kl 12 på dagen istället för efter dygnsklockan, men men)

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mastereza:

Den var bra fast det är kanske bättre om man väntar och köper ex. HTC one på mellandagarna!
Just nu kostar den 4 185:-kr (alltså 4185/24= 174kr/månad )
Och Comviq fast 145 kr/månad
totalt 174+145= 319kr/ månad dvs lägre än 3s erbjudande

Vill inte göra detta till en diskussionstråd, för det håller på att bli det! Men skulle uppskatta om du länkade abonnemanget för 145 kr i månaden?
Det enda jag kan se är 195 kr i månaden och då ingår det 1gb surf eller 245 kr i månaden och 3gb surf! Det är stor skillnad mellan 1gb surf och 5gb surf kostnad messigt. 245+174= 419 kr och 2gb mindre surf än 3!

Visa signatur

GPU: XFX Radeon HD 7870 2GB GDDR5, CPU: AMD FX-8320 X8 3.5GHz Socket AM3, Moderkort: MSI 990FXA-GD65 AMD 990FX 4xDDR3 SLI CrossFireX Socket AM3+ ATX, Chassi: Cooler Master HAF 922 Midi Tower,Kylning: CPU kylare: Cooling-CPU Cooler Master Hyper 412S, 120mm fläkt +orginal fläktar. Nätagg: Chieftec Super Series 650W PSU, Minne: 4x2gb 1333mhz ddr3, Hårddiskar: Samsung 840 Basic Series SATA III 2,5" SSD - 120 GB och 650 gb westerndigital!

Permalänk
Skrivet av Rappee:

Vill inte göra detta till en diskussionstråd, för det håller på att bli det! Men skulle uppskatta om du länkade abonnemanget för 145 kr i månaden?
Det enda jag kan se är 195 kr i månaden och då ingår det 1gb surf eller 245 kr i månaden och 3gb surf! Det är stor skillnad mellan 1gb surf och 5gb surf kostnad messigt. 245+174= 419 kr och 2gb mindre surf än 3!

ja, surfen är enda nackdelen
https://www.comviq.se/kontantkort/fastpris

men den går och öka om man nu vill:
https://www.comviq.se/kontantkort/mobilsurf

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Det här med att ange fyndpriser med generiska rabattkoder, är det bara jag tycker det är ett ofog?

Om det finns en specifik rabattkod för en produkt som gör att det är ett fynd så bör man ju givetvis ange det priset och koden, men att skriva typ "FYND Produkt P 123 kronor med rabattkod 2013XMAS" är ju meningslöst eftersom rabatten bara går att använda en gång och dessutom inte är knuten till produkten. Om produkten inte är ett fynd utan den generiska rabattkoden, hör den då hemma i fyndtråden?

Antar att du bl.a menar mitt tips om Acer W3 plattan och Football manager 2014. T.ex. kostar Acer plattan 2390:- överallt, då tycker jag att cash-backen på 400:- är rätt bra och dessutom har man möjligheten för att få den ännu billigare hos CDON. Minns inte att Acers cash-back har funnits i tråden heller.
Även FM2014 för 199:- är faktiskt rätt bra även utan rabattkoden (närmaste enligt prisjakt ligger på 289:-).
Ska sägas att jag tvekade när jag skrev rabattkoderna då det kändes tjatigt och håller faktiskt med dig . Tänkte dock på alla som droppar in i tipstråden och inte känner till Xmas-kodarna, bara ta en titt i cdon-tråden, hur ofta kommer inte frågan "var är 5% koden?" trots att den har varit borta sedan länge. Även Inets fri frakt för sweclockers tjatas det jämt om. (som säkert har funnits i 10 år).

När jag skriver tips försöker jag få så många med som möjligt, speciellt nu när det är div. julkalendrar och skit. Anledningen är att annars kommer det 27 olika tips med ett j*vla fynd eller icke-fynd i varje = Massor påminnelser och mejl till alla som prenumererar på tråden, bättre att samla så mycket som möjligt i ett inlägg.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Har ju omnämnts här och otaliga gånger av moderator i huvudtråden, men diskussion och sunkiga fynd igen. Abbonemang där man faktiskt betalar för hela telefonen är för bövelen inget fynd. Betala 8400kr för en nexus 5 är inget fynd oavsett om man får ringa/surfa för en del av det.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om Siba endast sålde USB-minnena för 9:- igår? Det står nämligen 49:- när jag kollar på deras hemsida idag. Typiskt, jag som hade tänkt att åka och köpa några minnen idag.

http://www.siba.se/product/10077767/transcend-4-gb-usb-minne-...

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg inflyttade från fyndtråden*

Skrivet av Mastereza:

Den var bra fast det är kanske bättre om man väntar och köper ex. HTC one på mellandagarna!
Just nu kostar den 4 185:-kr (alltså 4185/24= 174kr/månad )
Och Comviq fast 145 kr/månad
totalt 174+145= 319kr/ månad dvs lägre än 3s erbjudande

Skrivet av Rappee:

Vill inte göra detta till en diskussionstråd, för det håller på att bli det! Men skulle uppskatta om du länkade abonnemanget för 145 kr i månaden?
Det enda jag kan se är 195 kr i månaden och då ingår det 1gb surf eller 245 kr i månaden och 3gb surf! Det är stor skillnad mellan 1gb surf och 5gb surf kostnad messigt. 245+174= 419 kr och 2gb mindre surf än 3!

Skrivet av Mastereza:

ja, surfen är enda nackdelen
https://www.comviq.se/kontantkort/fastpris

men den går och öka om man nu vill:
https://www.comviq.se/kontantkort/mobilsurf

Övriga som lyssnar på fyndtråden blir inte glada när där skrivs icke-fynd. Läs fyndtrådens rubrik och första posten i den tråden (och denna) för utförligare förklaring.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knetha:

50 kr vart det i rabatt för mig...

Skrivet av Knetha:

Rabattkod CDON:

100 kr rabatt på order över 500 kr.

Men lägg av.

Permalänk
Medlem

Hur svårt ska det vara att hålla fyndtråden fri från en massa snack? Vilka julnötter till medlemmar!!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av SUMITOMO:

Men lägg av.

Skrivet av Dunde:

Hur svårt ska det vara att hålla fyndtråden fri från en massa snack? Vilka julnötter till medlemmar!!

Det är helt sinnessjukt hur svårt det ska vara. Är minst 3-4inlägg om dagen med nötter.

Så var det inte för ett halvår sen....

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Det är helt sinnessjukt hur svårt det ska vara. Är minst 3-4inlägg om dagen med nötter.

Så var det inte för ett halvår sen....

Vet ni vad som är nästan lika irriterande som diskussion i fyndtråden?
Diskussion i diskussionstråden om diskussion i fyndtråden.

Anmäl and move on.

Permalänk

Jag prenumererade ett tag på fyndtråden med två saker gjorde att jag la ner det efter några veckor.
För det första alla j*vla diskussionsinlägg som det aldrig verkar bli nån rätsida på (HOST BAN HOST) samt att många läser rubriken "Dagens obetydliga rabatt" och länkar diverse saker som är prissänkta 3,50 kr.

Nuförtiden går jag bara in och kollar sidan ett par ggr om dagen och blir bara irriterad dessa gånger

Sätt en gräns för vad som är fynd, tex 10% under närmsta på prisjakt samt ban för diskussion.

Permalänk
Medlem

reggade bara för att tipsa om detta. utmärkt julklapp till vem som helst med en bärbar dator och en tv.

edit: menar såklart den sistnämnda artikeln, "Netgear PTVU1000 UNIVERSAL PUSH2TV HD"

Permalänk
Medlem
Skrivet av foh668:

Raspberry Pi Model B / 512MB för 279 kr.
www.webhallen.com/se-sv/hardvara/167996-raspberry_pi_enkortsd...
Endast IDAG.

Är väl inte heller något riktigt fynd om ord.pris är 309kr? Med rabattkod på CDON är den ju billigare där..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Antar att du bl.a menar mitt tips om Acer W3 plattan och Football manager 2014. T.ex. kostar Acer plattan 2390:- överallt, då tycker jag att cash-backen på 400:- är rätt bra och dessutom har man möjligheten för att få den ännu billigare hos CDON. Minns inte att Acers cash-back har funnits i tråden heller.
Även FM2014 för 199:- är faktiskt rätt bra även utan rabattkoden (närmaste enligt prisjakt ligger på 289:-).
Ska sägas att jag tvekade när jag skrev rabattkoderna då det kändes tjatigt och håller faktiskt med dig . Tänkte dock på alla som droppar in i tipstråden och inte känner till Xmas-kodarna, bara ta en titt i cdon-tråden, hur ofta kommer inte frågan "var är 5% koden?" trots att den har varit borta sedan länge. Även Inets fri frakt för sweclockers tjatas det jämt om. (som säkert har funnits i 10 år).

När jag skriver tips försöker jag få så många med som möjligt, speciellt nu när det är div. julkalendrar och skit. Anledningen är att annars kommer det 27 olika tips med ett j*vla fynd eller icke-fynd i varje = Massor påminnelser och mejl till alla som prenumererar på tråden, bättre att samla så mycket som möjligt i ett inlägg.

Ditt inlägg var bara ett i raden och mitt inlägg var inte riktat mot dig specifikt och du ska absolut inte ta mitt inlägg som riktat mot din person.

Acer plattan är nog ett fynd med cashbacken, men du angav faktiskt pris med cashback och CDON generisk rabattkod. Det jag inte gillar med det var att du blandade två "fynd". Den generiska rabattkoden är i sig ett fynd, men kan bara nyttjas en gång. Jag hade inte reagerat överhuvudtaget om du angett pris med cachback och sen påmint om möjligheten med XMAS koderna.

Såg precis ett till tips med generisk CDON rabattkod, Raspberry Pi för 259:-, men som egentligen kostar 309 kr. 259 kronor får man den för om man, just det, utnyttjar XMAS koden hos CDON. Knappast ett fynd och dessutom ett tramstips för att vara spydig mot ett tidigare tips på samma vara.

Jag skrev mitt inlägg här mest för att se om fler är av samma åsikt.

Avslutningsvis så vill jag bara säga att jag uppskattar tipsen om dagens fynd och önska dig och alla andra en God Jul!

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Är väl inte heller något riktigt fynd om ord.pris är 309kr? Med rabattkod på CDON är den ju billigare där..

Men för dom som kanske redan har använt koden hos cdon vid tidigare beställningar, då är ju fortfarande webhallen lite billigare. Ingen fraktkostnad dessutom.