Battlefield 4 Patcher: Uppdaterat - 2014-08-22

Permalänk
Medlem

Har fortfarande ljud loop kraschen

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Efter senaste patchen så envisas BF4 med att starta i windowed mode, precis som att jag har tryckt "alt+tab". Trycker jag på rutan så får jag fullscreen i någon sekund innan det flyger ner till windowed igen.

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfish:

Efter senaste patchen så envisas BF4 med att starta i windowed mode, precis som att jag har tryckt "alt+tab". Trycker jag på rutan så får jag fullscreen i någon sekund innan det flyger ner till windowed igen.

Hade detta fel innan senaste patchen. Det uppstod från ingenstans. Och nu är det fixat.
Omöjligt att veta vad det berodde på. Har inte ändrat något alls.

Men så du vet att det inte är något med den senaste patchen utan något som bara något fel dyker upp.
Ibland fixar man det om man dubbelklickar på bf4 skärmen några gånger.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Hoppas dem fixar det där i hardcore så att man slipper sikta in på personen för att se om dem är friendly eller inte ;>

Permalänk
Medlem

Har kört på en 8-server i 3 h, kanske 5 rundor. Har inte haft ett enda problem.
Kör Nvidia SLI

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem

Alla patcher är inte klara än heller, iaf inte serverpatcher kolla battlelog det står att det startar 11:30 UTC+2, runt 6-8 tiden på morgonen?

Visa signatur

i7 6700k AMD RX 5600XT

Permalänk
Skrivet av Psychadaelic:

Hoppas dem fixar det där i hardcore så att man slipper sikta in på personen för att se om dem är friendly eller inte ;>

Det ska vara så i HC

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Medlem

Gick fint för mig att spela igår. Gjorde även core unpacking och fick mycket bättre flyt(tyvärr vet jag inte om det enbart är core unpacking, kan ju vara nån optimering i spelet med) dock får jag fortfarande kraftiga fps drops när man snabbscopar å helt random på tex zavod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferre3:

För mig crashar det fortfarande på Siege. Upplever även något sämre fps än innan.

Har inte kraschat speciellt mycket för mig på flera veckor. Men däremot tycker jag också att FPS blev sämre efter senaste patchen. (Helt ovetenskapligt - har inte mätt upp)

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfish:

Efter senaste patchen så envisas BF4 med att starta i windowed mode, precis som att jag har tryckt "alt+tab". Trycker jag på rutan så får jag fullscreen i någon sekund innan det flyger ner till windowed igen.

Hände mig i bf3 en gång.
Hjälpte att starta om datorn.

Permalänk
Medlem

Spelade 14 matcher igår, blandade servrar/game modes.
0 krascher!
Bra patchat Dice! TackaRR

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

HAr haft några enstaka kracher tidigare, främst vid mapchange men så pass lite att det inte stört.
Efter senaste patchen dock, igårkväll, 3 kracher 2-4 minuter in i mappen på lika många maps...
Blir ju lite fundersam faktiskt.

Permalänk

Jag crashar mer och mer efter varje patch som kommer. För 2 patcher sen så crashade jag aldrig när jag spelade i borderless. Nu crashar jag varannan timme. Jag har börjat tappa hoppet nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För mig chrashar det på gamla banor men i China Rising har det inte chrashat en enda gång och där har jag spelat kanske 10-12h.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av Ferre3:

För mig crashar det fortfarande på Siege. Upplever även något sämre fps än innan.

Det kraschar för mig på SoS också , som vanligt. Men det rullar på som det ska på alla andra banor (detta efter 4h spelade).

Visa signatur

CPU: i5 3570K [Antec 620 V4]| GPU: MSI GTX 770 4GB OC TwinFrozr | MOBO: Gigabyte GA-Z77M-D3H |
PSU: be quite! L8 630W | RAM: Corsair Vengenace Quad 4x4Gb @ 1600Mhz | HDD: WD CG 2TB @ 5400RPM | SSD: Corsair Force 3 F120 120GB | LÅDA: FD Define Mini | SKÄRM: Dell S2340L

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Hade detta fel innan senaste patchen. Det uppstod från ingenstans. Och nu är det fixat.
Omöjligt att veta vad det berodde på. Har inte ändrat något alls.

Men så du vet att det inte är något med den senaste patchen utan något som bara något fel dyker upp.
Ibland fixar man det om man dubbelklickar på bf4 skärmen några gånger.

Okej. Ja jag har märkt att man kommer in genom att klicka som en galning i rutan men det var oerhört irriterande när jag tabbade ner och sen inte kom in igen. Får hoppas att det hjälpte med en omstart!

Skrivet av foxzox7:

Hände mig i bf3 en gång.
Hjälpte att starta om datorn.

Får se om det hjälpte något senare.

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

För mig chrashar det på gamla banor men i China Rising har det inte chrashat en enda gång och där har jag spelat kanske 10-12h.

Samma här, undra vad det är som orsakar krashen. Har kollat GPU användning när jag spelat banor och vissa banor som krashar använder mindre kraft/minne än såna som aldrig krashar så det kan inte vara att GPU:n belastat för mycket. Kanske nån speciellt ljudeffekt eller grafikeffekt som gör det vem vet..

China Rising banorna fungerar jue klockrent lixom..

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Samma här, undra vad det är som orsakar krashen. Har kollat GPU användning när jag spelat banor och vissa banor som krashar använder mindre kraft/minne än såna som aldrig krashar så det kan inte vara att GPU:n belastat för mycket. Kanske nån speciellt ljudeffekt eller grafikeffekt som gör det vem vet..

China Rising banorna fungerar jue klockrent lixom..

Mitt krashar också sjukt mycket mera nu än förut :/, hade knappt några problem alls förut mer är att ljudet försvann och kösystemet. Igår slutade BF att fungera 3 ggr under samma omgång!, sen la jag ner för kvällen.

Visa signatur

Cooler Master Nepton 120XL | i7 3820 @ 4,2ghz | Asus P9X79 Pro | 16 GB Kingston HyperX DDR3 PC12800 | Sapphire r9 290x Tri-X | Samsung 250gb SSD

Permalänk
Medlem

Tycker det har varit svårt att komma in på vissa servers de senaste två veckorna.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Uppdaterat med nya fixar Go dice!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Nu är det OSPELBART igen! SLI Texture Flickering!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Nu är det OSPELBART igen! SLI Texture Flickering!

Låter ju lovande då man själv kör med sli

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av Ceogar:

Låter ju lovande då man själv kör med sli

https://www.youtube.com/watch?v=7QZqJgjsf2Q

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Låter ju lovande då man själv kör med sli

Lika trist med crossfire

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Nu är det OSPELBART igen! SLI Texture Flickering!

Skrivet av Ceogar:

Låter ju lovande då man själv kör med sli

Skrivet av kyro2:

Lika trist med crossfire

Har liknande som i youtubeklippet men väldigt mycket snabbare. Rejält flimmer på det mesta ljuset. Har 660 Ti och har testat både senaste beta och vanliga drivisarna. =/

Permalänk

För mig blev det bättre nu kan jag köra med överklock på graffet. Det kunde jag inte förut o speciellt på operation locker då kraschade det direkt.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

GG WP.
Var lite hyped o komma hem o lira näst jag läst patchnotes, men det verkar dock som att jag kommer får mer problem än förut, efter era kommentarer.

Blir väll Arma 3 då..

Permalänk

Orkar snart inte. http://youtu.be/mNYoE3FVPrI

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem

Försvann inte allt långt gräs också på alla banor efter denna uppdatering?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:
Skrivet av JohnnyGreed:

Försvann inte allt långt gräs också på alla banor efter denna uppdatering?

Ser ut som en alpha.