nödvändigt med nytt ljudkort? sp2500

Permalänk
Medlem

nödvändigt med nytt ljudkort? sp2500

Hallå köpte Corsair sp2500 för en månad sedan, har detta ljudkortet atm, Creative Sound Blaster Audigy SE Bulk. Och jag har tänkt att köpa ett nytt ljudkort, funderar på asus xonar dx. Men jag undrar om det kommer att bli någon märkbar ljudskillnad från det jag har idag? tacksam för svar. Ni får gärna ge tips på bra ljudkort.

Permalänk
Medlem

Det är olika från person till person om det låter bättre eller inte. Ingen kan riktigt svara på om det kommer bli någon märkbar skillnad för dig, eftersom man endast kan tala om sin egna erfarenhet. Ljud är helt individuellt.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av tony_97:

Hallå köpte Corsair sp2500 för en månad sedan, har detta ljudkortet atm, Creative Sound Blaster Audigy SE Bulk. Och jag har tänkt att köpa ett nytt ljudkort, funderar på asus xonar dx. Men jag undrar om det kommer att bli någon märkbar ljudskillnad från det jag har idag? tacksam för svar. Ni får gärna ge tips på bra ljudkort.

Nej, inte för de högtalarna. Du måste ha bättre grejer för att det ska göra skillnad. Spara hellre de pengarna till ett nytt system om du är ute efter en förbättring.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av tony_97:

Hallå köpte Corsair sp2500 för en månad sedan, har detta ljudkortet atm, Creative Sound Blaster Audigy SE Bulk. Och jag har tänkt att köpa ett nytt ljudkort, funderar på asus xonar dx. Men jag undrar om det kommer att bli någon märkbar ljudskillnad från det jag har idag? tacksam för svar. Ni får gärna ge tips på bra ljudkort.

Tja!

Är verkligen ingen ljudnörd med har läst i ett antal trådar att ljudkort gör nästan bara skillnad på system över 3500kr+. Så hade jag nog sparat pengar för att köpa ett par bättre högtalare. Eller något annat roligt!

Permalänk

Nog blir det en viss skillnad, men om det är värt det eller inte är svårare att säga. Växlar jag mellan det inbyggda och ett Xonar D1 med mitt SP2500 så är det en väldigt liten skillnad, det känns som att något ''fattas'' i ljudet när man använder det inbyggda. Vill du verkligen ha det absolut bästa av ditt system så visst, ett ljudkort gör skillnad, men väldigt minimalt.

Jag tycker inte att det är värt att lägga säg 500kr eller mer på ett ljudkort till SP2500 då det gör så pass liten skillnad med ett ''finare'' ljudkort utan lägg hellre pengarna på ett bättre system som andra sagt så kan du sedan bygga vidare med ljudkort på det.

Visa signatur

| 5820K @ 4Ghz | Asus Strix X99 | KFA2 1080 EXOC | HyperX 16GB | Asus Xonar U7 | RM750x | Fractal Design Define S | custom loop 420+280 |