Flashat bort /efs (IMEI) Galaxy S3

Permalänk
Medlem

Flashat bort /efs (IMEI) Galaxy S3

Hej!
Köpte igår en S3'a och den funkade ypperligt. Glad som få ville jag lägga in custom ROM och gjorde detta (och glömde såklart att göra backup)
I proceduren råkade min /efs partition antingen raderas eller skadas, vilket medförde att mitt IMEI-nummer blev ett som börjar på 0049. De som börjar på dessa visen är visst inga riktiga IMEI, utan random pga något gått fel.
Efter MYCKET undersökning så kan jag inte fixa detta själv (hade jag haft qualcomm versionen istället för exynos hade det gått) utan det behövs en flashbox (namn), typ z3x box, smartsambox eller annan.
Det jag frågar efter är om du kan fixa detta eller om du vet någon som kan fixa detta. Jag betalar självklart för tjänsten.

OBS: Jag vill inte ha ett nytt IMEI-nummer (vilket är olagligt), utan bara återställa det befintliga som står på lappen bakom batteriet och på lådan.

Visa signatur

Hej jag heter Patrik och jag är eBay-narkoman

Permalänk

Är du helt säker att du flashade bort IMEI nummret? Testa att flasha en stock image av din i9300 så borde den vara tillbaka. Har själv kört en full erase på min och det tar inte bort IMEI. Kommer du in i download mode?

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppoolliiss:

Är du helt säker att du flashade bort IMEI nummret? Testa att flasha en stock image av din i9300 så borde den vara tillbaka. Har själv kört en full erase på min och det tar inte bort IMEI. Kommer du in i download mode?

Redan testat att dra in stock image med odin, men får ändå "falskt" IMEI som börjar på 0049.
Så min gång har gått:
Köpte telefonen -> root, cwm och flashade (s5 revolution) med erase utan backup -> märkte att det inte funkade -> flashade tillbaks till stock och funkar fortfarande ej.

Visa signatur

Hej jag heter Patrik och jag är eBay-narkoman

Permalänk
Skrivet av WarSpaz:

Redan testat att dra in stock image med odin, men får ändå "falskt" IMEI som börjar på 0049.
Så min gång har gått:
Köpte telefonen -> root, cwm och flashade (s5 revolution) med erase utan backup -> märkte att det inte funkade -> flashade tillbaks till stock och funkar fortfarande ej.

Hmm verkar väldigt konstigt, startar telefonen och funkar det andra IMEI nummret?
IMEI nummer går inte att ändra bara sådär men om du har fått ett annat IMEI nummer som funkar så skulle jag inte klaga för det.

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppoolliiss:

Hmm verkar väldigt konstigt, startar telefonen och funkar det andra IMEI nummret?
IMEI nummer går inte att ändra bara sådär men om du har fått ett annat IMEI nummer som funkar så skulle jag inte klaga för det.

Telefonen startar, men jag får inget nät.
Och när man googlar IMEI 0049 så förklarar folk att det är random-IMEI som telefonen blir tilldelat om något gått snett.
Dessa IMEI's funkar inte, utan agerar bara som place-holder typ.

Visa signatur

Hej jag heter Patrik och jag är eBay-narkoman

Permalänk
Skrivet av WarSpaz:

Telefonen startar, men jag får inget nät.
Och när man googlar IMEI 0049 så förklarar folk att det är random-IMEI som telefonen blir tilldelat om något gått snett.
Dessa IMEI's funkar inte, utan agerar bara som place-holder typ.

Du behöver en jtag då. Kanske testa att lämna den till någon telefon affär eller i värsta fall samsung? Tror de kan fixa det.

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

tack för tipset, men redan testat det utan någon tur.
har förhoppningsvis hittat en kille som kan hjälpa mig nu så det är bara att hålla tummarna!

Visa signatur

Hej jag heter Patrik och jag är eBay-narkoman

Permalänk
Medlem

Tjena, jag undrar om du har lyckats med att fixa det? jag har fått samma fel

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

Tjena, jag undrar om du har lyckats med att fixa det? jag har fått samma fel

härligt. jag med igår... Min note 2 funkar som en dyr mediaspelare just nu... haha

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Jag flashade nyss in en NEE firmware 4.1.2 från nått ställe jag googla fram å nu har jag både imei och bootloader... Så... nu har jag lärt mig en läxa.. haha

(en note 2)

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av WarSpaz:

Redan testat att dra in stock image med odin, men får ändå "falskt" IMEI som börjar på 0049.
Så min gång har gått:
Köpte telefonen -> root, cwm och flashade (s5 revolution) med erase utan backup -> märkte att det inte funkade -> flashade tillbaks till stock och funkar fortfarande ej.

Det är inte så att telefon hade senaste samsung mjukvaran med baseband mg4 eller senare, o du nu flashat en äldre?
Fr.o.m mg4 så ändrade samsung efs partitionen så du måste använda mg4 eller senare baseband/modem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Jag flashade nyss in en NEE firmware 4.1.2 från nått ställe jag googla fram å nu har jag både imei och bootloader... Så... nu har jag lärt mig en läxa.. haha

(en note 2)

kan du länka mig dem? sitter här med s3 som mediaspelare

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

kan du länka mig dem? sitter här med s3 som mediaspelare

Hittade min här http://samsung-updates.com/device/

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

går inte o ladda ner :/ måste registrera mig o sånt

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem

Jag reggade mig på nån cloudgrej bara. Sånt e inte farligt hehe

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

gick inte o lösa för mig :/ imei står null/null nu :/

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!