Villket windows (operativsystem) skulle du köpa om det hade detta:

Permalänk
Medlem

Villket windows (operativsystem) skulle du köpa om det hade detta:

Villket windows (operativsystem) skulle du köpa om det hade detta:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4233905/2013-12-08

Länka det som du rekommenderar.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Internet,uppkoppling och nätverk?
Windows 8 och köra start8.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mytos:

Internet,uppkoppling och nätverk?
Windows 8 och köra start8.

Så du rekommenderar Windows 8 ? Länka gärna:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAJ:

Villket windows (operativsystem) skulle du köpa om det hade detta:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4233905/2013-12-08

Länka det som du rekommenderar.

Tack på förhand

Hade utan en blunds tvekan köpt Windows 95 och sedan spelat spindelharpan till min död 2073.

OnT: Förstår inte exakt vad du är ute efter men jag hade köpt Windows 8 och kört start8 över någon annan Windows version..

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd

8an är ju bättre än 7an men har man redan 7an tycker jag inte det är nån större ide att lägga pengar på 8an men skulle jag köpa nytt är inte valet så svårt

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAJ:

Så du rekommenderar Windows 8 ? Länka gärna:)

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2245389

Start8: http://www.stardock.com/products/start8/ (kostar typ en femtiolapp).

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk

Kör på det senaste - Windows 8.1!

Jag älskar Windows 8, med startsidan där man kan sortera alla program och spel väldigt bra. Startmenyn är inte nödvändig längre. Har vant av mig den. Har kontrollpanelen som en genväg på startsidan istället och lite andra bra genvägar. Man kan annars bara öppna startsidan och söka efter det man letar efter. Smidigt!

När det gäller kompatibilitet, så är det väl inte allt som stödjer Windows 8 fullt ut än. Men skulle tro att dina komponenter gör det, annars brukar väl sånt alltid gå att lösa ändå med kompatibilitetslägen osv.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Corsair HX 650W PSU | ASUS Z87-PRO | Intel Core i7-4770 3.4 GHz | MSI GeForce GTX 770 2GB | 16GB Crucial DDR3 BallistiX Tactical | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Seagate Barracuda 2 000 GB | ASUS BW-16D1HT, Blu-Ray Writer

Permalänk
Medlem
Skrivet av karlstrand:

Kör på det senaste - Windows 8.1!

Jag älskar Windows 8, med startsidan där man kan sortera alla program och spel väldigt bra. Startmenyn är inte nödvändig längre. Har vant av mig den. Har kontrollpanelen som en genväg på startsidan istället och lite andra bra genvägar. Man kan annars bara öppna startsidan och söka efter det man letar efter. Smidigt!

När det gäller kompatibilitet, så är det väl inte allt som stödjer Windows 8 fullt ut än. Men skulle tro att dina komponenter gör det, annars brukar väl sånt alltid gå att lösa ändå med kompatibilitetslägen osv.

Okej då vet jag

Sedan en annan fråga. Kan man använda en Windows-skiva ( operativsystem ) flera gånger? För dom som jag har pratat med säger att man kan bara använda Windows-skiva ( operativsystem ) en gång bara. Stämmer det ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAJ:

Okej då vet jag

Sedan en annan fråga. Kan man använda en Windows-skiva ( operativsystem ) flera gånger? För dom som jag har pratat med säger att man kan bara använda Windows-skiva ( operativsystem ) en gång bara. Stämmer det ?

Nej, du kan använda den flera gånger på samma system. Det vanligaste är att köpa en s.k OEM licens (det som länkades här), vilket är tänkt att vara bunden till en specifik dator. Så länge du inte flyttar den till en annan så följer du deras avtal och då är det inga problem.
Det kan eventuellt bli problem om du byter moderkort, men det är bara att höra av sig till Microsoft då så löser dom det (moderkort kan ju faktiskt gå sönder, tex).
Vill du kunna använda Windows på en annan dator (dock inte samtidigt) så köper du en "vanlig" version, men de är dyrare. Man brukar klara sig bra på en OEM helt enkelt.

http://www.microsoft.com/sv-se/licens/om-licenser/olika-licen...

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

7:an pekskärmsbaserade OS hör inte hemma på stationära datorer.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Windows 8.1 bättre optimerat än alla andra. För hårdvara USB filkopiering, u name it.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Är det en speldator du bygger så kommer det grafikkortet flaska din processor något kopiöst.

I övrigt rekommenderar jag MS DOS, det enda trovärdiga operativsystemet.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd flyttad ***

Jag har flyttat tråden till rätt forumdel, samt raderat ett meningslöst inlägg.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

Windows 8 eller Windows 7 beror på vilket man gillar där, eller linux.

Men det beror också på vad du ska ha datorn till, sen är det lite märklig balans i delarna, som jag inte får ihop riktigt.
Grafikortsvalet tyder på inte direkt spel som primärt syfte, CPU kan tyda på kanske redigering rendering, men då kan man ta lite enklare grafikkort osv, minnet är bara onödigt dyrt i bägge fallen.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300