Permalänk
Medlem

vps köpa domän?

hallå, jag undrar om man kan göra så den ip man får blir tex naion.nu:27016
via köpa den domänen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Exempelvis via Loopia kan man köpa ett domänkonto och sedan peka om domänen till din VPS.

Permalänk
Medlem

Du kan aven kopa en doman pa t.ex. godaddy eller one.com och bara andra DNSen sa att den pekar pa din VPS.

Permalänk
Medlem

Man bör dock undvika godaddy eftersom det är känt att de har visat sitt stöd för SOPA.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

och one.com KRÄVER att du har webbhotell hos de Köp hos någon av dessa

Loopia
Binero
Citynetwork
Fsdata
Crystone

I DNS gör du sedan en "A" pekare mot din VPS ip-adress så fungerar domannamn.tld:1234
Om du behöver ange "namn" för din pekning använder du @ för domannamn.tld (utan www) & www (för www.domannamn.tld)

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idleworks:

och one.com KRÄVER att du har webbhotell hos de Köp hos någon av dessa

Loopia
Binero
Citynetwork
Fsdata
Crystone

I DNS gör du sedan en "A" pekare mot din VPS ip-adress så fungerar domannamn.tld:1234
Om du behöver ange "namn" för din pekning använder du @ för domannamn.tld (utan www) & www (för www.domannamn.tld)

Dom kräver att man har webhotell hos dem, men du behöver inte använda webhotellet. Själv kör jag one.com, använder deras email server men själva sidan är hostad på Amazon EC2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snowy86:

Dom kräver att man har webhotell hos dem, men du behöver inte använda webhotellet. Själv kör jag one.com, använder deras email server men själva sidan är hostad på Amazon EC2.

Har också one.com, har haft det sedan ca 5 år tillbaka. Aldrig ett enda problem. Har en "hemsida" där för att spara information osv. Använder bara mailen annars. Funkar kanon. Å kostar typ par hundra om året. Helt klart värt det. Bara peka om DNSerna till din VPS som de andra säger.
Enda nackdelen med one.com (om de inte ändrat sig) är att man kan inte ringa till dem för support. Så man ska väl inte ha livsviktiga saker där. Å andra sidan har jag aldrig behövt kontakta deras support så...

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Jag har kört Binero ett par år och aldrig haft några problem. Just nu kan du även få en .SE domän för 12.50kr första året. https://www.binero.se/bestall

Visa signatur

Desktop: Win7 @ CPU: AMD X4 640 @ 3.5GHz RAM: 16GB DDR3
Server: ESXi @ CPU: AMD FX8120 @ 3.8GHz RAM: 32GB DDR3
Laptop: Lenovo G500 Win8 @ CPU: Intel i5 2.6GHz RAM: 8GB DDR3
NAS: Synology DS211j HDD: 2 x 2TB RAID1
Webb: http://www.ciph.se/

Permalänk

Citynetwork har ju .se för 10kr kan ju vara läge att skaffa nu
FÖRSTA ÅRET!

Visa signatur

Citera för svar!