Inet är årets datorbutik 2013 – Cdon och Webhallen starkast utmanare

Permalänk
Medlem

Oväntat...

Känner förövrigt killen längst till höger på bilden!

Permalänk
Medlem

Oväntat att Swecare älskar Inet?

Permalänk
Medlem

buuu, har bara haft problem med inets kundservice. webhallen all the way

Permalänk
Inaktiv

Var i inets fysiska butik och köpte en fläkt. Var tvungen betala 50kr mer än på nätet. Ska det vara såhär!?

Dyrt dyrt. Många rika som gillar Inet antar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vilken butik anser du har bäst prissättning? Inet
Vilka LjugeR?

gillar inet generellt men billigast är dom verkligen inte.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

6 år i rad. Not bad
Grattis!

Permalänk

Jag tror jag aldrig sett en produkt där Inet har bättre pris än Komplett, men jag vill ändå säga Grattis till en värdig vinnare!

För övrigt är Komplett etta och Webhallen tvåa i mina ögon

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vilken butik anser du har bäst prissättning? Inet
Vilka LjugeR?

Du har tydligen missuppfattat och tror att bäst prissättning betyder lägst pris.
Bäst prissättning innebär att du betalar för något och anser att du får tillbaka lika mycket eller mer i värde av priset.

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem

Dags för en vinnare per år så får också andra butiker chansen.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Blow:

Du har tydligen missuppfattat och tror att bäst prissättning betyder lägst pris.
Bäst prissättning innebär att du betalar för något och anser att du får tillbaka lika mycket eller mer i värde av priset.

Ehhh, sällan det någonsin finns bättre pris på Inet än andra ställen till och med om jag beställer från utlandet.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Keeper of Traditions

Tja, när de ständigt lyckas vara bäst på samtliga punkter så är det ju inte konstigt att de vinner år efter år, de andra har lite att leva upp till kan man säga.

Grattis!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Jag ser inte riktigt hur inet kan stå som vinnare i kategorin "prissättning".
Röstar folk efter att det är en bra prissättning i förhållande till den höga servicen?
Jag menar, som jag ser det har de väl i genomsnitt högre priser än exempelvis cdon och netonnet.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Skrivet av mille666:

Det är något fel på detta forumet, Inet är inte som det en gång var, och alla på forumet är så extremt kåta i Inet.

Jämfört med komplett som har förbättrats rejält, fri frakt, priserna är lägre, dom har roliga tävlingar på facebook och kör många give-aways och är väldigt generösa.

Sweclockers medlemmar kommer nog för alltid vara kära i Inet, så det känns som om detta pris inte har någon betydelse längre för det är ett så subjektivt forum.

ärligt talat hade jag ingen aning om att Komplett hade gratis frakt nu mer mins bara tiden då de tog 99+ i frakt om man så bara köpte en skruv....

sen angående priserna på inet vs komplett tycker jag att de verkar som att de har ungefär samma priser inkl frakt oftast bara ca 50:- skillnad dvs frakten och minus den om man är swec medlem

visst sen finns det vissa grejjer som inet är dyrare på men samtidigt sånt som de är billigare på med.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vilken butik anser du har bäst prissättning? Inet
Vilka LjugeR?

Ingen - det är du som inte förstår innebörden.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Det var då ett j*kla gnällande i detta forum på Inet, och ofta är det priset som ges som anledning. Nu säger jag inte att Inet är bäst men jag vill belysa att det finns andra sätt att vara en bra datorbutik på. För egen del har de allting gett en bra service när det har gällt problem med hårdvara. Med en hårddisk där de inte kunde replikera felet som jag hade hemma bjöd de på felsökningsavgiften. Jag köpte en disk av ett annat märke som fungerade klockrent och gick därefter tillbaka med den strulande disken en gång till, då tog de tillbaka den på goodwill. Ett sånt bemötande är värt mycket och får mig att fortsätta handla där, men självklart inte enbart hos Inet. Tycker jag det skiljer för mycket i pris så är jag väldigt otrogen, men lite extra är jag beredd att betala för ovanstående service.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Var det någon som trodde något annat ?
Inte för man behöver bry sig egentligen.

Jag köper på alla ställen, men mer sällan Inet nu för tiden då dom är dyrare än många andra samt deras service är inget speciellt.
Deras leveranstider är precis som typ alla andras också fast vissa folk tror det är något speciellt lols

Skrivet av Jilted:

Ingen - det är du som inte förstår innebörden.

Tror nog dom flesta förstår "innebörden" och tvelander har rätt, det är bara strunt
Men som sagt, Inet har flesta fanboys på Sweclockers och har haft alla år, komiskt om inte annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vilken butik anser du har bäst prissättning? Inet
Vilka LjugeR?

Ja det var lite märkligt att Inet kom 1a på prissättningen... Jag tycket Inet förtjänar Bäst Service och Bästa Butik och Bästa Leveranstider men inte Bästa Prissättning.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk

Förstår inte varför alla hatar på inet, visst dom kanske är lite dyrare, men jag har alltid haft ett bra bemötande från kundsupport och även har dom väldigt snabba leveranser(Jag bor på en ö, det går inte fort i allmänhet.).

Men ja, köper oftast på billigare sajter, speciellt vid stor köp(cd-on rabbaten ftw.).
Nästa år kanske det skulle vara mer utmärkelser? t.ex. bäst kundservice, mest prisvärda etc? ^^

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av lucifer579:

Jag ser inte riktigt hur inet kan stå som vinnare i kategorin "prissättning".
Röstar folk efter att det är en bra prissättning i förhållande till den höga servicen?
Jag menar, som jag ser det har de väl i genomsnitt högre priser än exempelvis cdon och netonnet.

Frågan är medvetet formulerad för att inte enbart inbegripa lägst pris. Det står istället "bäst prissättning", vilket är helt subjektivt.

Lägst pris är ju enkelt att ta reda på med exempelvis Prisjakt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Det är något fel på detta forumet, Inet är inte som det en gång var, och alla på forumet är så extremt kåta i Inet.

Jämfört med komplett som har förbättrats rejält, fri frakt, priserna är lägre, dom har roliga tävlingar på facebook och kör många give-aways och är väldigt generösa.

Sweclockers medlemmar kommer nog för alltid vara kära i Inet, så det känns som om detta pris inte har någon betydelse längre för det är ett så subjektivt forum.

Håller med tycker komplett förtjänar det i år

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ehhh, sällan det någonsin finns bättre pris på Inet än andra ställen till och med om jag beställer från utlandet.

Inet mot webhallen, ligger i princip lika på antal lägsta priser:

http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=141&ftgid2=113&cat=32...

Skrivet av EnNickeMan:

Jag tror jag aldrig sett en produkt där Inet har bättre pris än Komplett, men jag vill ändå säga Grattis till en värdig vinnare!

För övrigt är Komplett etta och Webhallen tvåa i mina ögon

Här ser du att Inet över lag har lägre priser än Komplett:

http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=141&ftgid2=33&cat=328

Permalänk
Medlem
Skrivet av #enbom:

Ja det var lite märkligt att Inet kom 1a på prissättningen... Jag tycket Inet förtjänar Bäst Service och Bästa Butik och Bästa Leveranstider men inte Bästa Prissättning.

Bästa leveranstider? Dom flesta har exakt samma leveranstider som Inet.
Service? Absolut inget speciellt, finns gott om andra som har samma eller bättre service.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av #enbom:

Ja det var lite märkligt att Inet kom 1a på prissättningen... Jag tycket Inet förtjänar Bäst Service och Bästa Butik och Bästa Leveranstider men inte Bästa Prissättning.

Bästa leverans tid har jag från tyskland UPS till dörren behöver inte hämta det.

1-2 dagar max.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Var det någon som trodde något annat ?
Inte för man behöver bry sig egentligen.

Jag köper på alla ställen, men mer sällan Inet nu för tiden då dom är dyrare än många andra samt deras service är inget speciellt.
Deras leveranstider är precis som typ alla andras också fast vissa folk tror det är något speciellt lols

Tror nog dom flesta förstår "innebörden" och tvelander har rätt, det är bara strunt
Men som sagt, Inet har flesta fanboys på Sweclockers och har haft alla år, komiskt om inte annat.

Självkostnadskalkylering? Jag anser att de har bäst prissättning med tanke på snabb leverans, klockren service, flera fysiska butiker man kan besöka osv. Allt sådant måste räknas med.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vilken butik anser du har bäst prissättning? Inet
Vilka LjugeR?

Kan inte göra annat än att hålla med. Inet är en sjukt bra butik, men bäst pris? Försöker ni lura er själva eller?

Skrivet av Jilted:

Ingen - det är du som inte förstår innebörden.

Snälla. Bäst prissättning = låga priser hur man än vrider och vänder på det. Finns såklart andra faktorer som spelar roll men priset är viktigast.

Tycker personligen att Webhallen förtjänar titeln, har verkligen inget annat än positiva erfarenheter med dem, men Inet är riktigt riktigt bra de med. Dessutom har de pingvinstången!

Och leveranstider vinner inet på, inget snack om saken. När jag beställde mitt Ducky Shine 3 för inte så länge sen så beställde jag det sent på eftermiddagen och det var framme morgonen därpå. Trots att de skickade från Göteborg och att jag bor i Täby(stockholm). Inget annat än imponerande, helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vilken butik anser du har bäst prissättning? Inet
Vilka LjugeR?

Tjaa, om jag betalar mer för en vara men ändå tycker det är värt det så är det prisvärt för mig.

Om jag köpte på billigaste stället varje gång skulle man säkert spara en slant i längden men varför krångla? Service kostar pengar så enkelt är det.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Fy fan va folk whinar om inet och priser.
Jag tror inte många tänker så långt när ni klagar på priserna.
Jag har en polare som är ganska snål av sig och endast handlar när det är rea och kampanjer på dator saker och sitter på prisjakt som en idiot när han ska köpa något eller vill ha något, tills det kommer på rea eller kampanj.
Han röstade på inet här för bästa pris, för han gick igenom alla sina köp och i år, så har han köpt 8 av 10 saker på inet och alla har varit billigare än resterande butiker.

Finns säkert fler folk som endast köpt när det varit kampanjer/rea och då kanske dom har köpt när inet har haft kampanj och inte andra butiker och då har priset varit mycket lägre än andra.

Jag tycker alla butiker har sina för och nackdelar, men jag har inte varit med om någon datorbutik mer än Inet, som jag har kunnat beställa en Torsdag klockan 14 och få sakerna en Fredag.
Och sedan har allt med vad man köper, jag kan se att Inet har dyrare pris än andra med några kronor hit och dit, men köper jag saker för 14k, så skiter jag i om jag lägger ut 100kr mer än vad jag hade fått göra på andra butiker, för hos Inet är jag garanterad att jag får mina saker dagen efter om jag beställer innan 17.00, vilken jag inte har hos andra.
Nu kommer säkert folk klaga och säga att jag visst har det, men jag har beställt i år hos webhallen,komplett,cdon och dustin.
Och ingen av dom har lyckas leverera mina saker inom 24h, webhallen var dom som var näst bäst och det tog 2 dagar för dom att skicka en vara dom hade på lager till mig.

Men bor man i Stockholm som flera gör, då är det lite smidigare att ta bilen för att handla saker, hos dom stora butikerna, medans jag som bor i en stad med 8k personer och inte många butiker, måste beställa på nätet och där leverans är viktigt för mig.
När jag köper något, vill jag ha det direkt eller dagen efter.

Permalänk
Medlem

Lite frågor och svar för er som inte förstår logiken i en omröstning

För ni som inte förstår hur Inet vann skall jag förklara det för er.
Dom fick flest röster...

Men hur kunde dom få flest röster då? Jag tycker ju inte så!!
Alla tycker inte som du...

Att tjafsa om fanboyism osv känns sjukt patetiskt då det handlar om en omröstning där alla medlemmar har rätt att säga sitt. Deal with it. Inet fick flest röster.

Hade det varit en jury eller liknande hade jag köpt argumentet men nu pratar vi om den fria viljan från medlemmarna.

Visa signatur

Konsumentköplag hit och distansköpslag dit. Tacka vet jag muntliga avtal
En lättläst version av KKL - Och ändå tolkas den fel?

Permalänk

Oväntat Röstade dock själv på Inet då de har snabb leverans bra support och framförallt är deras hemsidan mycket bättre och mer lättnavigerad än de flesta konkurrenter (tänker framförallt på cdon, som är helt värdelös)

Dock handlar jag inte alltid på Inet då deras priser kan ligga lite över konkurrenterna.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av daskedennis:

Tjaa, om jag betalar mer för en vara men ändå tycker det är värt det så är det prisvärt för mig.

Om jag köpte på billigaste stället varje gång skulle man säkert spara en slant i längden men varför krångla? Service kostar pengar så enkelt är det.

Vilken service? köp saker som man går till tillverkaren.

Inget mer med det.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240