JulRean för Datorer och datorkomponenter

Permalänk

JulRean för Datorer och datorkomponenter

Hejsan alla glada Sweclockare.

När tror ni, om det kommer någon, julrea för datorer och datorkomponenter?
Har för mig att det fanns relativt bra priser förra året runt jul på sidor som Inet och Dustin (Dustin har ofta lite lägre reor)

Vad tror ni :)?

Visa signatur

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Inaktiv

Jag brukar vänta tills mellandagsrean istället

Permalänk
Skrivet av anon152617:

Jag brukar vänta tills mellandagsrean istället

Jasså, hur mycket bättre är reorna då :)?
Vilka sidor handlar det om?

Visa signatur

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CollardGreen:

Jasså, hur mycket bättre är reorna då :)?
Vilka sidor handlar det om?

Nästan alla butiker i alla branscher vill sälja ut så mycket som mjöligt av det som finns kvar av lagret och sen få in nya produkter till nyårsskiftet. "25-50% rea ibland"

Permalänk

Man skall passa sig på mellandagsrean. Många butiker höjer priserna stegvis innan rean för att sen sänka den till strax under det ursprungliga priset. Sen kan dom erbjuda "25% rabatt"

Visst finns det fynd att göra men man bör kolla prisutvecklingen på till exempel pricerunner.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Avstängd

Haha vem använder pricerunner år 2013...

Ontopic du kan ju hålla lite koll på cdon och webhallens julkalender.

Permalänk
Medlem

Som robinragg - Mellandagsrean brukar vara ganska bra, kolla på Dustin, Netonnet, inet de bruka ha en bred rea, inte som vissa som siktar in sig på ett smalare sortiment med högre marginaler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CollardGreen:

Hejsan alla glada Sweclockare.

När tror ni, om det kommer någon, julrea för datorer och datorkomponenter?
Har för mig att det fanns relativt bra priser förra året runt jul på sidor som Inet och Dustin (Dustin har ofta lite lägre reor)

Vad tror ni :)?

Oftast är det mer lönande att köpa i januari. Brukar snarare så still under mellan rean (ökar innan jul och sänker igen till mellandagsrean). Bara vissa produkter med mycket marginal som det går att fynda.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Helt ärligt dock, som diskuterats tidigare här på Swec så lyser de stora fynden med sin frånvaro nuförtiden. Visst kan man hitta något halvgammalt grafikkort till 10% lägre pris men de stora klippen finns inte längre inom den hårt pressade elektronikbranschen. Däremot är det ett ypperligt tillfälle att fynda exempelvis HiFi-utrustning då den fortfarande är högt prissatt.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Inaktiv

Kommer ihåg förra året när jag köpte 3 st Intel 240Gb hyperx SSD diskar med 75% rabatt på cdon. Grym deal

Det erbjudandet tog slut på ett par min.