Permalänk

Battlefield 4 kraschar

Nu får det vara nog!

Spelet kraschar ständigt. Har precis laddat ner den nya patchen. Och vad är det spelet gör första taget? Kraschar innan jag ens har kommit in i matchen.

Jag menar vad är detta? Det har gått en månad men spelet är fortfarande ospelbart. Jag kan kanske spela 1-3 matcher innan spelet kraschar. Vill reklamera spelet och börja med BF3 igen.
Detta är tyvärr det sämsta släppet någonsin i hela BF historien.

Gamereactor planerar till och med släppa en ny recension och ge spelet ett lägre betyg på grund av all dess buggiga design.

De försöker kompensera spelarna med dubbla XP och något nytt vapen. Jag har betalt för att spela ett spel som ska underhålla mig, inte ett spel som ger mig ett nervsammanbrott.

Spelet får 5/10 av mig. Ångrar verkligen att jag köpte det. Ångrar det djupt!

Är det någon mer som är fortfarande missnöjd?

Visa signatur

|Intel 3770k 4.4GHz Offset OC| Cooler Master Storm Trooper | 2x Sapphire Vapor-X 7970 3Gb CrossfireX OC:1110/1500 | ASUS Maximus V Formula | SSD Samsung 830 128 | Gb Seagate 1TB HDD @7200rpm | Fractal Design 1000w | 2x4GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz | CPU Kylare: Phanteks Ph-Tc14pe |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PappyOdaniel:

Nu får det vara nog!

Spelet kraschar ständigt. Har precis laddat ner den nya patchen. Och vad är det spelet gör första taget? Kraschar innan jag ens har kommit in i matchen.

Jag menar vad är detta? Det har gått en månad men spelet är fortfarande ospelbart. Jag kan kanske spela 1-3 matcher innan spelet kraschar. Vill reklamera spelet och börja med BF3 igen.
Detta är tyvärr det sämsta släppet någonsin i hela BF historien.

Gamereactor planerar till och med släppa en ny recension och ge spelet ett lägre betyg på grund av all dess buggiga design.

Är det någon mer som är fortfarande missnöjd?

Jag köpte BF4 14 november och för mig har spelet crashat två gånger under 27 timmars speltid.
Har du några speciella inställningar i user.cfg, ostabil klock på GPU, CPU och minne? Senaste drivrutinerna till allt, inklusive BIOS?
Windows version?

Visa signatur

[Moderkort: ASRock Z87 Extreme4 ATX] - [CPU: Intel i7 4770K @ 4.4 with Phanteks PH-TC14PE] - [Minnen: Corsair 4st*4GB=16GB-1600Mhz VENGEANCE LP] - [GPU: Asus GTX 780 3GB DirectCU II [SSD: Samsung EVO 256GB] - [Nätdel: be quiet! Straight Power E9 680W - [Chassi: Corsair Obsidian 550D] - [OS: Windows 7 Ultimate 64bit] - [Skärm: BenQ XL2420t]

Permalänk
Skrivet av Gonjer:

Jag köpte BF4 14 november och för mig har spelet crashat två gånger under 27 timmars speltid.
Har du några speciella inställningar i user.cfg, ostabil klock på GPU, CPU och minne? Senaste drivrutinerna till allt, inklusive BIOS?
Windows version?

Hu för mig har det kraschat 63 gånger på ca 40 timmar detta är skandal.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Samma här efter patchen så har det kraschat ni 3 gånger på 40min *arg* Fungerade fin fint före patch. VILKET JÄVLA DYNGA

Visa signatur

|CoolerMaster Silencio 550| Intel Skylake 6700k@4.0GHz |Corsair Cooling Hydro H80i GT |Asus Z170 PRO GAMING |Ripjaws 3000mhz ddr4 ]Asus Strix 970 gtx|Fractal Design Newton R2 800W |

Permalänk

Det är samma för mig! Har spelat 35 min och kraschat 2 gånger. Det är sorgligt asså, nästan 'gråtfärdig'.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z87-GD65 Gaming CPU: i7 4770k Grafikkort: ASUS GTX 780 DCU II - (knäpptyst, supersvalt) RAM: 16GB VENGEANCE PRO 1600Mhz SSD: Samsung EVO 250GB Nätaggregat: Corsair AX860i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Hej, en grej som hjälpte mig, nu har jag inte testat efter patchen så lite brasklapp, var att höger klicka i Origin på BF4, välja "spelegenskaper" scrolla ner till "Battlefield 4TM x64" och välja använd. Detta om man kör på 64 os - det gjorde att en server som jag buggat på tre gånger i rad funakde samt att jag upplevde att jag fick färre ljudloops-crasher än tidigare.

Permalänk
Medlem

Har spelat några rundor nu med nya patchen och det har inte kraschat ännu.
Innan så hade jag 2-3 st per kväll så förhoppningsvis så är det till det bättre nu.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk

Det som är så roligt är att vi alla har datorer som borde göra slarvsylta av bf4 tycker jag. Men ändå kan vi inte spela ett skit AAAGGGHHH blir tokig snart.

Blir ominst av os för mig har inte provat det.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Upplever mer krascher direkt efter patch också. Lite less börjar man bli, när man precis börjat gilla spelet

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Skrivet av Gonjer:

Jag köpte BF4 14 november och för mig har spelet crashat två gånger under 27 timmars speltid.
Har du några speciella inställningar i user.cfg, ostabil klock på GPU, CPU och minne? Senaste drivrutinerna till allt, inklusive BIOS?
Windows version?

Detta har inget med hårdvara att göra eller med Windows. Det är spelet som är helt enkelt kasst programmerat.
Jag har stabila clocks, senaste drivrutinerna till allt.

Tycker detta är väldigt sorgligt att man inte kan släppa ett spel, speciellt efter en månad att det inte ska krascha jämnt och ständigt. Jag trodde att BF3 var buggat vid release.

Men detta, detta tar priset

Visa signatur

|Intel 3770k 4.4GHz Offset OC| Cooler Master Storm Trooper | 2x Sapphire Vapor-X 7970 3Gb CrossfireX OC:1110/1500 | ASUS Maximus V Formula | SSD Samsung 830 128 | Gb Seagate 1TB HDD @7200rpm | Fractal Design 1000w | 2x4GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz | CPU Kylare: Phanteks Ph-Tc14pe |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Det som är så roligt är att vi alla har datorer som borde göra slarvsylta av bf4 tycker jag. Men ändå kan vi inte spela ett skit AAAGGGHHH blir tokig snart.

Blir ominst av os för mig har inte provat det.

Känns passande med nån form av "in mother russia"-skämt haha men jo, det är ironiskt. Själv har jag inte köpt spelet, tänkte ge Dice ett år på sig att fixa spelet, sen köper jag det

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PappyOdaniel:

Detta har inget med hårdvara att göra eller med Windows. Det är spelet som är helt enkelt kasst programmerat.
Jag har stabila clocks, senaste drivrutinerna till allt.

Tycker detta är väldigt sorgligt att man inte kan släppa ett spel, speciellt efter en månad att det inte ska krascha jämnt och ständigt. Jag trodde att BF3 var buggat vid release.

Men detta, detta tar priset

Fast det har dock med just hårdvara och Windows att göra, hur skulle annars folk som jag, inte ha några crasher medans andra crashar var 10:de sekund? Klart det är dåligt programerat och allt, försöker inte heller försvara men det du säger är inte sant.

Permalänk
Medlem

Jag lider också, men mestadels vid kartbyte.
Kompisen däremot kraschar det ibland flera gånger under en rund. För honom funkade det bättre när han dödade alla processer som har med logitech att göra. Kanske en ren slump, men det har fungerat bättre för honom ett par dagar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk

Har fungerat bra för mig länge, inte en enda crash på veckor

Permalänk
Medlem

Patchen före denna löste mina problem, kraschar aldrig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| 4770K @ 4.3 ghz | Asus z87-Deluxe | EVGA gtx780 ACX SC @ 1057mhz core (1189mhz boost) / 3300mhz ram (25mV) | 8gb G.skill ripjaws cl 11 @ 2133mhz | Intel x25m-g2 80gb | Samsung 840Pro 256gb | WD black 500gb | corsair TX750-v2 | Dell u2711 | benQ XL2420T | Corsair Carbide 500r |

Permalänk
Medlem

Men...detta var ju något nytt, du är nog den första jag hör som säger att BF4 kraschar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PappyOdaniel:

Detta har inget med hårdvara att göra eller med Windows. Det är spelet som är helt enkelt kasst programmerat.
Jag har stabila clocks, senaste drivrutinerna till allt.

Tycker detta är väldigt sorgligt att man inte kan släppa ett spel, speciellt efter en månad att det inte ska krascha jämnt och ständigt. Jag trodde att BF3 var buggat vid release.

Men detta, detta tar priset

Uppdaterade BIOS + La in Windows 8.1 + Senaste drivers till allt + senaste Nvidia drivers och kör Borderless istället för Fullscreen och allt på Low med 4xAA, testa detta och jag kör ingen överklockning på grafikkorten.. Inte haft en krasch!

Testa oklockade kort + drivers + allt på LOW + Borderless... alltid värt ett försök

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Uppdaterade BIOS + La in Windows 8.1 + Senaste drivers till allt + senaste Nvidia drivers och kör Borderless istället för Fullscreen och allt på Low med 4xAA, testa detta och jag kör ingen överklockning på grafikkorten.. Inte haft en krasch!

Testa oklockade kort + drivers + allt på LOW + Borderless... alltid värt ett försök

Grejen är den att när man lägger runt 500 kr på ett nytt spel så ska man inte behöva göra allt det där, och ingen vill det heller, särskilt inte när man sitter på en dyr rig för tiotusentals kr. Men "nej nej, ni fattar väl att man måste köra allt på low och ändra allt på datorn för att det ska funka" eller "spelet bör programmeras så att det passar dagens datorer", vilket låter bäst och vilket låter som snack från ett as från EA?

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Grejen är den att när man lägger runt 500 kr på ett nytt spel så ska man inte behöva göra allt det där, och ingen vill det heller, särskilt inte när man sitter på en dyr rig för tiotusentals kr. Men "nej nej, ni fattar väl att man måste köra allt på low och ändra allt på datorn för att det ska funka" eller "spelet bör programmeras så att det passar dagens datorer", vilket låter bäst och vilket låter som snack från ett as från EA?

Det är sant det du säger men....
Se det från spelutvecklarnas sida, det går inte att göra ett spel som fungerar på alla tusentals olika uppsättningar som finns av en PC. Skulle dom göra detta skulle vi antagligen aldrig få spela det överhuvudtaget. Törs inte ens tänka på vad spelet skulle kosta!?

Förhoppningsvis patchas spelet framöver och allt fler slipper krascher (Jag har dem också).

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem

Den enda gången jag kraschat sedan en bra tid tillbaka är cpu överklock som varit ostabil och core clock på gpun.

Spelet i sig har inte kraschat minst på en månad. Det har hänt att servern jag spelar på gått ner däremot.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jag har spelat drygt 30 timmar online hittills och jag har kanske crashat två gånger? Det känns som att problemen med bf4 är väldigt induviduella då vissa har extrema problem och andra inga alls, jag själv där inkluderad.

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem

Kraschar för mig med. Fick till och med starta om datorn för det hängde sig.

Visa signatur

Once a gamer always a gamer.

Permalänk
Medlem

Samma här, har inte spelat en hel omgång på ett tag nu. Tänk om man köpte en ny bil som stannade ett par gånger om dagen, och sedan få svaret "Det är lugnt, vi kommer med en mjukvaruuppdatering om en vecka. Tills dess så får du en dunk bensin som kompensation".

Permalänk
Medlem

Skönt att disskutionen äntligen tas upp!

Permalänk
Skrivet av voro12:

Samma här, har inte spelat en hel omgång på ett tag nu. Tänk om man köpte en ny bil som stannade ett par gånger om dagen, och sedan få svaret "Det är lugnt, vi kommer med en mjukvaruuppdatering om en vecka. Tills dess så får du en dunk bensin som kompensation".

Bra sagt kunde inte sagt bättre själv. Spelet ska bara funka där med basta.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Krashade max var 10nde match före patchen kom, nu efter patchen så kan jag inte ens spela 3 minuter före det krashar. Patchar brukar man släppa för att fixa buggar och andra problem, inte göra det värre. Börjar bli riktigt besviken. Bortkastade pengar på BF4 och premium.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Kraschade konstant innan senaste patchen, nu funkar spelet relativt bra igen, får väl se hur länge det håller sig.

Permalänk
Medlem

Det krashar fortfarande för mig när matchen är slut och man tar quit, men det är det enda.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

När spelet släpptes var det helt lugnt för mig. Sen kom en patch som fucka upp allt. Men det blev bättre när jag switchade över till x86 versionen av BF4 och ändrade ljudet till "hi-fi". Får nu bara sound-loop crasher och det är enbart på Siege of Shanghai. Pröva att stänga av moln lagring och origin in-game oxå.

Sen hoppas jag ju självklart att dom fixar den jävla sound-loop skiten för jag har inte kunnat spela klart en enda runda av Shanghai.

Permalänk

Fungerar faktiskt bra nu, har inte kraschat på ca 25-30 matcher, både innan och efter senaste patchen, även om den inte fixar något sådant.

Hett tips: lira inte på 64-spelar-servrar, håll er till 32, mycket mindre krasch-risk, iallafall för mig :/

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.