Bredband2 - Behöver lite info av er som är kunder

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Bredband2 - Behöver lite info av er som är kunder

Jag undrar hur funkar Bredband2 idag ? Om man bortser ifrån kundtjänsten som jag iaf antar är som alla andras kundtjänst, dvs helt värdelös.
Hur är farterna får man ut det man betalar för, 100mbit alt 1000mbit (är dem två tjänsterna jag är intresserad av).
Är farten max hela dagen, eller får man tex 950mbit mitt i natten kl 03.00 men på kvällen vid 20.00 så har man "bara" 2-300mbit ?
Hur är pingen när man spelar diverse online spel ? (WoW, bf4 m.flr)

Ni som har BB2 får gärna kasta upp lite screenshots ifrån bredbandskollen.se

Andra tankar och funderingar välkomnas

Tack för hjälpen!

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Jag har haft bredband2 i runt 6år nu tror jag och det funkar riktigt bra.
Internet har varit nere kanske max en gång eller två per år och varannan gång beror det på Mälarenergis stadsnät och inte bredband2.
Har 100/100 och kanske får ut en 85-90% av hastigheten och det är acceptabelt. Då är det vid 20-22 tiden på kvällen då jag spelar bf4. Till vår bf server som är i Stockholm har jag ca 2 i ping i bf4.

Har inte behövt ha så mycket kontakt med kundtjänst men dom gånger jag har haft det är inte mitt intryck att dom är kassa.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

100/100, får ut 90-95.
Låg ping.

Varit nere två gånger på 4 år, ena gången hade någon grävt av en kabel, andra var det strömavbrott som ställde till något.
Tyckte kundtjänsten var helt ok enda gången jag pratat med dem.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag har bara varit kund i ungefär 4 månader. Men kan dela med mig med min erfarenhet. Första månaden var ett rent helvete. Hade inget internet 3 gånger i ungefär 24-48h. Det hände även ett par gånger att deras DHCP server slutade fungera och därav inte gav ut några IP adresser. Hade tidigare Ownit (som jag inte hade ett enda problem med under ca 2½ år).

Hursomhelst på senaste tiden har det fungerat bra. Hastigheter är OK, ping är bra. Har du möjlighet så välj en annan leverantör!

Edit: Har 100/100

http://i.imgur.com/R0xuQBg.png
http://i.imgur.com/TcydkyW.jpg

Visa signatur

Desktop: Win7 @ CPU: AMD X4 640 @ 3.5GHz RAM: 16GB DDR3
Server: ESXi @ CPU: AMD FX8120 @ 3.8GHz RAM: 32GB DDR3
Laptop: Lenovo G500 Win8 @ CPU: Intel i5 2.6GHz RAM: 8GB DDR3
NAS: Synology DS211j HDD: 2 x 2TB RAID1
Webb: http://www.ciph.se/

Permalänk
Medlem

Jag hade bara 100/10, men det maxades hela tiden. Jag sa upp av en annan anledning. De spärrar vissa portar så du kommer till exempel inte att kunna ansluta till externa sql-servers (kanske du inte har det behovet, då kvittar det ju)

Permalänk
Medlem

250/100 MB/S

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz

Permalänk
Medlem

Hade det för något år sedan. Hastighet och stabilitet var väldigt bra.
Men kundtjänsten är under all kritik, ibland omöjligt att få tag på någon.
Även en vän hade stora problem när de sade upp abonnemanget, slutade med att dom fick stämma bredband2 för de skulle sluta skicka fakturor. Men även dom var nöjda med hastighet och stabilitet.

Permalänk
Medlem

Jag har varit kund hos Bredband2. 6 avbrott på 5 veckor. Ett varade i 6 timmar.
Kundtjänst, nja jag skulle inte vilja kalla det. Telefonvakt är en bättre beskrivning.

Jag kontakta dem för att få information varför internet inte fungera under gårdagen. De återkom till mig och frågade om internet fungerar nu, Ja svarar jag. Då undrar han vad problemet är?!?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Har Bredband2 och har inte haft problem med dem överhuvudtaget.

*UPDATE*

Ligger på stadiga 61MB/s via torrents ! Och den hastigheten är detsamma oavsett tid på dygnet.

Ta en titt här så kan du se på ett ungefär vad sweclockers medlemmar får.
http://www.speedtest.net/wave/92e6289fcc2aaea1

Visa signatur

8700k @5.2ghz