Vad är eran åsikt angående folk som köper PS4 och säljer den direkt ?

Permalänk
Medlem

Var förbi hos Elgiganten här i Västerås idag och frågade när man kan få tag i en PS4. Fick som svar i April, så jag förstår att dom kan sälja konsolerna för dessa priser på Blocket mm.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

man är blåst om man köper en ps4 nu i andra hand till ockerpriser.

Anser du, men dom som gör köpet antar givetvis inte det. Vad som är ocker för dig kanske är ett gyllene tillfälle för någon annan?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag hoppas innerligt att alla de som anser att detta betende är OK själva blir drabbade.

DVS ni är lite sent ute och hamnar inför valet att antingen slänga 3000kr i sjön till någon girig jävel som köpt två stycken, eller får vänta 4 månader på nästa leverans eftersom de tog slut då alla köpte mer än de behövde för att sälja vidare på blocket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryuk00:

Anser du, men dom som gör köpet antar givetvis inte det. Vad som är ocker för dig kanske är ett gyllene tillfälle för någon annan?

Givetvis antar dom som gör köpet inte det eftersom dom är just blåsta.

Permalänk
Medlem

Får jag tag i en närmaste tiden så kommer jag sälja den dyrt. Finns för fan inga spel till dem än. Kan inte begripa varför folk köper dem så här tidigt.

Permalänk

Tillgång och efterfrågan. Man får köpa och sälja saker för vilket pris man vill. Hjälper inte att tycka något om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Jag förstår verkligen inte varför det blir sånt gnäll om det. Han har köpt dom, han gör vad han vill med dom. Inte hans problem att andra var för sent ute.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Jag hoppas innerligt att alla de som anser att detta betende är OK själva blir drabbade.

DVS ni är lite sent ute och hamnar inför valet att antingen slänga 3000kr i sjön till någon girig jävel som köpt två stycken, eller får vänta 4 månader på nästa leverans eftersom de tog slut då alla köpte mer än de behövde för att sälja vidare på blocket!

Jag kan inte säga mer än att jag har exakt lika mycket sympati för dig som du hade haft för blocketannonsörerna om de tvingats sälja med förlust...

Nu tänker jag inte lägga mer energi i den här tråden. Hata mig om ni vill, allt jag kan säga är att båda parter i mitt fall gjort en god affär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisg87:

Jag vill bara höra folks åsikt!
Jag fick min konsol men har bara startat den för att se om den fungerar.
Visst ser jag inte att det är fel att tjäna extra pengar, men hur folk gör det är sjukt! tex jag tycker det är löjligt att sälja konsolerna till en så hög vinst så den täcker upp din egen altenativ bara ta en kö plast från någon annan bara för att tjäna sig massor pengar.

Äsch - se det som en skatt på dumhet. Köper man en sopig konsol för 8 tusen så förtjänar man att bli blåst. Så länge man inte blåser mentalt handikappade och dementa så ser jag det hela som en slags gudomlig rättvisa.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svantesson666:

Jag är så klart partiskt i målet då jag faktiskt beställde PS4:or redan 14 juni med den tanken att sälja dem. Men jag förstår ändå inte den hetsen det är mot personer som mig och andra. Det enda vi gjort (jag iaf) är att förmedla en, eller flera PS4:or till folk som verkligen vill ha en men som inte förbokade tillräckligt tidigt. Jag har inte lurat eller ens försökt låtsas att den enda anledningen till att jag säljer dem är att jag köpt flera med den enda tanken att sälja dem vidare och göra en vinst. De två som köpte de jag förmedlade blev inte ens nästan förbannade av den förklaringen utan var bara glada att de fick en konsol på release-datum något de redan räknat med aldrig skulle ske. Och då jag hade hur många som helst som ringde utan att ens antyda att försöka pruta betyder det ju att varan jag hade att sälja ansågs ha minst det priset. Att det finns några här som anser att så inte är fallet betyder ingenting. Jag anser inte att Skriet av Edvard Munch är värd 120.000.000 USD men tydligen gjorde någon annan det. Ska jag hata försäljaren för att han inte sålde den för de 10.000 kr som jag ansåg att den var värd? Säljaren gjorde dessutom en overklig vinst på den.

Seriöst den här diskussionen är barnslig och tramsig. Motvikten till kapitalism är kommunist och även om kapitalism inte är perfekt eller 100 % rättvist är motvikten grymt mycket sämre. Tycker det osar av folk som tycker som tycker synd om sig själva för att de inte fick på någon release-datum. Hade det gällt något viktigt såsom potatis eller vete hade diskussionen varit på sin plats men nu handlar det om en PS4! En teknikpryl man inte ens knappt kan använda för tillfället. Hela diskussionen blir befängd.

det är både elakt och vidrigt samt själviskt jag förstår inte hur ni inte skäms

Permalänk
Medlem

Har man stått och köat för att kunna knycka en ps4 så får man ju givetvis göra vad man vill med den efteråt.
Och den som varit lat får ju då istället betala överpris för att få tag på en senare, fram tills att tillgången kommit ikapp efterfrågan.

Om nån skulle köpa 100 st och lägga upp dem för 7 papp, det hade varit en annan femma.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Jag är så klart partiskt i målet då jag faktiskt beställde PS4:or redan 14 juni med den tanken att sälja dem. Men jag förstår ändå inte den hetsen det är mot personer som mig och andra. Det enda vi gjort (jag iaf) är att förmedla en, eller flera PS4:or till folk som verkligen vill ha en men som inte förbokade tillräckligt tidigt. Jag har inte lurat eller ens försökt låtsas att den enda anledningen till att jag säljer dem är att jag köpt flera med den enda tanken att sälja dem vidare och göra en vinst. De två som köpte de jag förmedlade blev inte ens nästan förbannade av den förklaringen utan var bara glada att de fick en konsol på release-datum något de redan räknat med aldrig skulle ske. Och då jag hade hur många som helst som ringde utan att ens antyda att försöka pruta betyder det ju att varan jag hade att sälja ansågs ha minst det priset. Att det finns några här som anser att så inte är fallet betyder ingenting. Jag anser inte att Skriet av Edvard Munch är värd 120.000.000 USD men tydligen gjorde någon annan det. Ska jag hata försäljaren för att han inte sålde den för de 10.000 kr som jag ansåg att den var värd? Säljaren gjorde dessutom en overklig vinst på den.

Seriöst den här diskussionen är barnslig och tramsig. Motvikten till kapitalism är kommunist och även om kapitalism inte är perfekt eller 100 % rättvist är motvikten grymt mycket sämre. Tycker det osar av folk som tycker som tycker synd om sig själva för att de inte fick på någon release-datum. Hade det gällt något viktigt såsom potatis eller vete hade diskussionen varit på sin plats men nu handlar det om en PS4! En teknikpryl man inte ens knappt kan använda för tillfället. Hela diskussionen blir befängd.

Varför över huvud taget ha förbokningar i så fall? Låt affärerna auktionera ut konsolerna till högstbjudande när dom släpps. Kösystemet är där för att skapa rättvisa och att gå runt det för att tjäna pengar är inte moraliskt försvarbart enligt mig vare sig det gäller ps4, vete eller Bruce Springsteen biljetter.
Dra inte in något larvigt kommunistdravel i den här diskussionen det handlar om enkel girighet oavsett vad du vill rättfärdiga det med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Jag hoppas innerligt att alla de som anser att detta betende är OK själva blir drabbade.

DVS ni är lite sent ute och hamnar inför valet att antingen slänga 3000kr i sjön till någon girig jävel som köpt två stycken, eller får vänta 4 månader på nästa leverans eftersom de tog slut då alla köpte mer än de behövde för att sälja vidare på blocket!

Ja, bara att vänta eller köpa en konkurrerande produkt istället om det finns. Till nästa gång är det bara att ha lite bättre planering.
Världen går inte under för att någon måste vänta några månader extra på en PS4.

Sen om alla nu tycker att det är så dåligt är det bara att ingen köper av de som lägger ut annonserna. Köper ingen kommer det inte löna sig att göra så här och då försvinner marknaden. Men uppenbarligen finns det folk som hellre betalar 3000kr extra än att boka konsollen alternativt vänta ett tag.

Permalänk
Medlem

Tycker heller ni kan fokusera er rage på dom som måste tillverka dessa konsolerna så ni kan få sitta hemma i era varma stugor och spela. Jag skulle gärna betalt det dubbla om jag visste att pengarna gick till dom i Kina som tillverkar PS4.

Att någon säljer en PS4 för några tusenlappar mer på blocket, so what? Det finns ju en marknad. Företagen själva har ingen som helst moral överhuvudtaget.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Tycker det är moraliskt fel, men inget jag hade gjort uppror mot.

Skrivet av Lepus:

Sjukt och moraliskt fel är när man nyttjar människor hälsa och existentiella behov. Kan inte se något fel i att någon tjänar pengar på en så materialistisk grej som en PS4 som ingen av oss egentligen behöver.

Sväva ut i tanken och tänk att det är ensamstående förälder med mycket knappa ekonomiska resurser vars barn tjatar att de vill ha en ny PS4.
Han, hon kommer då på den smarta idén att köpa två stycken och sälja den ena på Blocket för 7500kr, vilket därmed gör att han hon har råd att ge barnen vad de önskar.

Det som jag tycker är otroligt är att det finns så många som är så enormt prylfixerade att man kan betala nästan vad som helst för att ha det senaste. Man har helt enkelt inte tålamodet att vänta någon månad. Man bara måste ha allt på en gång. Det är på gränsen till sjukt.

Förutom att en familj i ekonomisk nöd inte lär förhandsboka två dyra konsoler, eller i vart fall inte köpa två dyra konsoler och hoppas på att efterfrågan verkligen är såpass stor att de kan sälja den ena till en tillräckligt hög vinst för att kunna "gå runt".

Skrivet av kaput:

Ptja, det är ju så hela marknaden fungerar, oavsett vad det är frågan om. Köp in, gör påslag, sälj vidare. Inget fel i det. Tar inte butikerna ut vad de kan för konsollerna, så kommer någon annan göra det. Det blir precis som med hyreslägenheter i Stockholm; när man kan hyra en lägenhet starkt subventionerat tack vare den s.k. bruksvärdesprincipen, så kommer pengarna tas ut på annat håll, i det fallet genom att förstahandskontrakten helt enkelt säljs svart.

Det finns i korthet alltid någon där som kommer utnyttja slacket mellan vad som verkligen tas ut och vad som kan tas ut.

Det är ju samtidigt också ett risktagande för den som ägnar sig åt sånt här. Rätt vad det är skickar Sony in en ny batch PS4 på den svenska marknaden, och Svenne Kokosnöt sitter där med tio konsoller han måste sälja med förlust till "normala" begagnatpriser för att bli av med dem.

Hyresrätter är ju knappast subventionerade, de är tvärtom dubbelbeskattade.
Tvärtom kan man säga att bostadsrätter är subventionerade, då man med hjälp av ränteavdrag i praktiken kan ta nära 0-räntelån.

Att jämföra bostäder finner jag absurt i sammanhanget, då en PS4 är en ren underhållningsmaskin utan någon större specifik betydelse för samhället, medan bostäder är ett livsviktigt fundament som inte går att jämföra med en vanlig handelsvara.

Skrivet av Cirap:

Varför inte?

Jag menar, jag gör det inte själv eller så* men det är ju exakt så marknaden i sin helhet fungerar.

Sony tillverkar en produkt för x dollar och säljer den för y dollar. Tjänar pengar.
Importören/Distributören köper för x kronor och säljer den för högre y kronor. Tjänar pengar.
Butiken köper den för x kronor och säljer dyrare för y kronor. Tjänar pengar.

Nu handlar det bara om att privatpersoner gör exakt samma sak. Ser inget konstigt med det. Tillgång och efterfrågan.

*har hänt att jag själv köpt exempelvis surfplattor som reats ut billigt för att sedan sälja dyrare. Mins att Telia sålde Xooms förra året väldigt billigt. Köpte en billigt, sedan höjde de priset till det normala och då kunde jag sälja den, fortfarande billigare än marknadspris, och tjäna en hacka.

Den stora skillnaden är att tillverkaren skapar ett mervärde och en helhet, något som är långt mycket större än summan av alla delar. När en privatperson säljer vidare på detta viset finns det absolut inget större värde alls i varan. Den är identisk.

För övrigt, jävla tjat om tillgång och efterfrågan. Ska man definiera livet utifrån det?
Samma mentalitet som folk som begår olika brott och säger "jag gör bara mitt jobb".

Skrivet av Maximo:

Varför över huvud taget ha förbokningar i så fall? Låt affärerna auktionera ut konsolerna till högstbjudande när dom släpps. Kösystemet är där för att skapa rättvisa och att gå runt det för att tjäna pengar är inte moraliskt försvarbart enligt mig vare sig det gäller ps4, vete eller Bruce Springsteen biljetter.
Dra inte in något larvigt kommunistdravel i den här diskussionen det handlar om enkel girighet oavsett vad du vill rättfärdiga det med.

Ord.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

Om du har något emot det, förhandsboka tidigare
Finns det pengar att tjäna så kommer folk utnyttja det, är samma funktion på biljetter till konserter osv, därför man brukar få handla max 4/6/8 på stora artister, still säljer folk överblivna.
Saker med stor efterfråga / lågt lager blir ju mer värda än vad dom säljs för när dom finns, annars skulle det inte vara ett sådant tryck på det.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Testpilot
Skrivet av ozo64:

Är det verkligen så? Jag går på konserter regelbundet och i skåne är det iaf ingen id-koll alls och biljetterna är inte personliga.

Gäller inte alla ställen, men senaste gångerna jag varit i Globen (tex. Avicii etc) så har det varit ID koll på biljetterna.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrgrim:

Var förbi hos Elgiganten här i Västerås idag och frågade när man kan få tag i en PS4. Fick som svar i April, så jag förstår att dom kan sälja konsolerna för dessa priser på Blocket mm.

Låter inte särskilt troligt om inte Sony räknat galet fel på efterfrågan.
Skulle tro att man kan köpa i januari.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Låter inte särskilt troligt om inte Sony räknat galet fel på efterfrågan.
Skulle tro att man kan köpa i januari.

Just hos dom var de det. Många som var i kö tydligen.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="dennisg87;14140362"]

Skrivet av dennisg87:

Jag vill bara höra folks åsikt!
Jag fick min konsol men har bara startat den för att se om den fungerar.
Visst ser jag inte att det är fel att tjäna extra pengar, men hur folk gör det är sjukt! tex jag tycker det är löjligt att sälja konsolerna till en så hög vinst så den täcker upp din egen altenativ bara ta en kö plast från någon annan bara för att tjäna sig massor pengar. Jag tycker det är orättvist mot personer som har verkligen vill ha en men kanske inte har råd att betala 7-8k. Jag har svårt att förstå att personer har ett samvete att göra så mot andra. Man vet vad produkten kostar i butik men ändå begära flera tusen i vinst är fel inom mig. Men du kanske är en sådan person som har köpt på dig 10 konsoler för att blåsa folk på pengar för att du kanske har det dåligt ställt eller att du är penga girrig och vill bara ha mer.
Visst det är ju upp till köparen om dem anser att konsolen är värd 8k eller inte, men hur som helst förstör det ju för andra som hade sin plats i kön.

Men vadå orättvist? Bara för folk inte orkar att vänta någon vecka så kan de köpa sin konsol för butikspris. Har man det dåligt ställt så bör man kanske inte priorietera en konsoll till överpris på 8000kr, utan snarare hålla sig några veckor tills man kan köpa den till normalpris. Det är ju inte så att något blir lurad, det är ju inte säljarens fel att köparen gör en dålig affär bara för att man inte orkar vänta med sitt inköp.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Det är endast 47 stycken (på blocket iaf). Det är de lättaste pengarna man kan tjäna. Vill man ha PS4 så får man väl boka tidigt och det har alltid varit så här och det gäller samma sak med konserter. Känns ganska onödigt att diskutera även fast jag inte gillar det.

Permalänk
Medlem

Gör man en rejäl vinst på det så tycker jag att det är förjävligt, annars har jag inget emot att någon köper två stycken ps4 och säljer de för dyrare. Däremot om man lyckas få tag på 50 exemplar och får sålt på de alla så börjar det närma sig en vinstsumma som borde skattas.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Smart move. Det är vad det är. Finns ju en risk också, vilket är att ingen köper den.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk

Jag tycker att den är en jävligt "dick move" att köpa någonting som man vet att det finns begränsad utav och man planerar bara att sälja det vidare med dubbla priset. Eftersom det helt klart var folk som förbokade och inte fick sin konsol. Men samtidigt tycker jag är man dum nog eller helt enkelt kan inte vänta en månad så förtjänar man att betala det höga priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrgrim:

Just hos dom var de det. Många som var i kö tydligen.

Webhallen mfl har ju sagt att de får in fler i december, men vet inte hur många.
Gissar att elgiganten inte heller vet. Märkligt iofs att en säljare tar i så.

Såvitt jag vet har ingen konsoll hittills varit slutsåld så länge.
Men visst, det kanske är så illa.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Utbud och efterfrågan som styr precis som för allt annat. De som förbokar tar ju dessutom en ekonomisk risk att lanseringen blir totalt misslyckad och det inte finns någon efterfrågan.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Svantesson666:

Jag är så klart partiskt i målet då jag faktiskt beställde PS4:or redan 14 juni med den tanken att sälja dem. Men jag förstår ändå inte den hetsen det är mot personer som mig och andra. Det enda vi gjort (jag iaf) är att förmedla en, eller flera PS4:or till folk som verkligen vill ha en men som inte förbokade tillräckligt tidigt. Jag har inte lurat eller ens försökt låtsas att den enda anledningen till att jag säljer dem är att jag köpt flera med den enda tanken att sälja dem vidare och göra en vinst. De två som köpte de jag förmedlade blev inte ens nästan förbannade av den förklaringen utan var bara glada att de fick en konsol på release-datum något de redan räknat med aldrig skulle ske. Och då jag hade hur många som helst som ringde utan att ens antyda att försöka pruta betyder det ju att varan jag hade att sälja ansågs ha minst det priset. Att det finns några här som anser att så inte är fallet betyder ingenting. Jag anser inte att Skriet av Edvard Munch är värd 120.000.000 USD men tydligen gjorde någon annan det. Ska jag hata försäljaren för att han inte sålde den för de 10.000 kr som jag ansåg att den var värd? Säljaren gjorde dessutom en overklig vinst på den.

Seriöst den här diskussionen är barnslig och tramsig. Motvikten till kapitalism är kommunist och även om kapitalism inte är perfekt eller 100 % rättvist är motvikten grymt mycket sämre. Tycker det osar av folk som tycker som tycker synd om sig själva för att de inte fick på någon release-datum. Hade det gällt något viktigt såsom potatis eller vete hade diskussionen varit på sin plats men nu handlar det om en PS4! En teknikpryl man inte ens knappt kan använda för tillfället. Hela diskussionen blir befängd.

Nu var ju så saken att det sitter tusentals med personer som inte ens fick sina konsoller vid förhandsbokningen för det finns giriga papp-skallar som dig som sitter och köper ut en eller flera för att göra vinst.. hade varit en sak om alla som förhandsbokat fick sina, eller det är några veckor kvar tills det kommer in nya. Men nu är det så att det sitter en massa personer med just en förhandsbokning, utan konsoll EFTER release datum och dessutom lär vänta månader på nästa shipping hit till EU.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/stockholm/Playstation_4_Obruten_forpack... är sjukt sugen på att köpa denna. 1500 kr mer kostar det men undrar om det inte är värt det. Annars måste man vänta tills nästa år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mhj:

http://www.blocket.se/stockholm/Playstation_4_Obruten_forpack... är sjukt sugen på att köpa denna. 1500 kr mer kostar det men undrar om det inte är värt det. Annars måste man vänta tills nästa år.

De som köper begagnat är ganska körda om det är något fel på enheten. Vet hur det var med PS3 då Nordiskfilm sköter PS i norden. De ville ha 3500 för att reperera en PS3 jag hade köpt begagnat, just pga att jag inte var ursprungskunden. När nya kostade runt 3000:- i affären. Sålde den som reservdels ps3 på tradera för 800kr då BD enheten fungerade som den skulle men det inte gick uppdatera flash.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Är någon beredd att betala 4000kr mer för att få en konsol direkt istället för att vänta 1-2 månader.. så är det väl upp till köparen.