Skapa en grupp av appar i Android?

Permalänk
Medlem

Skapa en grupp av appar i Android?

Hej har en samsung galaxy nexus som jag precis installerat en custom rom på, iom det så måste jag installera om alla mina appar. I den förra versionen av android var det möjligt att ha åtminstone alla google appar samlade som en gemensam genväg....dvs det blev som en ring som man kunde dra appar till, och när man tryckte på den så öppnades ett nytt fönster med dessa appar. Hur går man till väga för att skapa en sådan grupp av appar? Har googlat men inte hittat något svar. Kör CyanogenMod 4.3 om det spelar någon roll.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Orisons:

Hej har en samsung galaxy nexus som jag precis installerat en custom rom på, iom det så måste jag installera om alla mina appar. I den förra versionen av android var det möjligt att ha åtminstone alla google appar samlade som en gemensam genväg....dvs det blev som en ring som man kunde dra appar till, och när man tryckte på den så öppnades ett nytt fönster med dessa appar. Hur går man till väga för att skapa en sådan grupp av appar? Har googlat men inte hittat något svar. Kör CyanogenMod 4.3 om det spelar någon roll.

Dra och släpp en app/genväg på en annan så ska det fungera.
Eller så skapar du först en mapp och sedan drar alla appar dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Dra och släpp en app/genväg på en annan så ska det fungera.
Eller så skapar du först en mapp och sedan drar alla appar dit.

Tack för hjälpen men tyvärr får jag inte det att fungera.
Om jag lägger två ikoner över varandra åker de bara omkring när man släpper dem? Hur skapar man en mapp då? om man kör "longpress" på ett tomt utrymme på skärmen så finns det inget sådant alternativ?

Edit: Fick det precis att fungera, måste bara vara exakt ovanpå varandra! Tack så mycket

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet