Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fänrik Stål:

Har uppdaterat pc från Win 8.0 Pro till 8.1 Pro. Allt var frid och fröjd tills jag skulle ansluta Lumia 920 till datorn och lägga in mer musik. Det är helt dött och datorn hittar inte telefonen. Den laddar så kabeln är hel (originalUSB). Jag har provat olika usbportar 2.0 och 3.0, ingen hittar telefonen. Har googlat att man i enhetshanteraren kan avinstallera RM-821 Nokia Lumia 920 som den heter där, men den finns inte. Någon som har liknande problem och löst dem ?

Om du går in i utforskaren syns inte telefonen då som d: eller e: ?

Permalänk
Medlem

Såhär ett år efter inköp kan jag säga att detta är nog den absolut sämsta telefonen jag ägt. Det började så bra och jag var riktigt nöjd med både hårdvaran och operativet, jag väntade spänt på att alla löften om mjukvara skulle införlivas. Att appar saknas och de som finns fungerar dåligt vande jag mig vid rätt snabbt, även att operativet lever rövare med att telefonen blir varm och drar massor av batteri och allmänt hänger sig är något jag lärt mig leva med.

Däremot har hårdvaran blivit så dålig att det får bli dags att kassera denna och köpa en bättre telefon. Tydligen var det för mycket begärt med förseglingar mot damm då hela frontkameran är igendammad. Även högtalaren vid örat samt mikrofonen är igendammade till den grad att jag knappt hör den jag pratar med samtidigt som de tror jag står i en tornado på grund av allt brus.

När nu telefonen även sporadiskt bestämmer sig för att inte koppla fram samtal har jag fått se mig som slagen, det är svårt att motivera att ha kvar en telefon när man måste räcka sig efter sin arbetstelefon för att kunna ringa samtal.

Att telefonen är så gått som värdelös vid försäljning efter ett år visar ju tydligt vad marknaden tyckte om telefonen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalimac:

Oj, tack för tipsen! Andra personers listor över nödvändiga appar/inställningar mottages också tacksamt.

Det finns en tråd här på Sweclockers om just appar för WP, titta där istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zer0x:

SoundHound (Om man hör någon bra låt på radion eller någonannanstans och bara måste ta reda på vad den heter)

Detta kan göras med Bing som redan finns på telefonen. Bara att trycka på sökknappen och sen på knappen med en not.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Såhär ett år efter inköp kan jag säga att detta är nog den absolut sämsta telefonen jag ägt. Det började så bra och jag var riktigt nöjd med både hårdvaran och operativet, jag väntade spänt på att alla löften om mjukvara skulle införlivas. Att appar saknas och de som finns fungerar dåligt vande jag mig vid rätt snabbt, även att operativet lever rövare med att telefonen blir varm och drar massor av batteri och allmänt hänger sig är något jag lärt mig leva med.

Däremot har hårdvaran blivit så dålig att det får bli dags att kassera denna och köpa en bättre telefon. Tydligen var det för mycket begärt med förseglingar mot damm då hela frontkameran är igendammad. Även högtalaren vid örat samt mikrofonen är igendammade till den grad att jag knappt hör den jag pratar med samtidigt som de tror jag står i en tornado på grund av allt brus.

När nu telefonen även sporadiskt bestämmer sig för att inte koppla fram samtal har jag fått se mig som slagen, det är svårt att motivera att ha kvar en telefon när man måste räcka sig efter sin arbetstelefon för att kunna ringa samtal.

Att telefonen är så gått som värdelös vid försäljning efter ett år visar ju tydligt vad marknaden tyckte om telefonen också.

Det vore intressant att höra vad andra tycker, så här efter ett år. Kommer ni att fortsätta med WP/Nokia?

Själv känns det just nu som att nästa telefon kommer bli iPhone eller en Android-lur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Såhär ett år efter inköp kan jag säga att detta är nog den absolut sämsta telefonen jag ägt. Det började så bra och jag var riktigt nöjd med både hårdvaran och operativet, jag väntade spänt på att alla löften om mjukvara skulle införlivas. Att appar saknas och de som finns fungerar dåligt vande jag mig vid rätt snabbt, även att operativet lever rövare med att telefonen blir varm och drar massor av batteri och allmänt hänger sig är något jag lärt mig leva med.

Däremot har hårdvaran blivit så dålig att det får bli dags att kassera denna och köpa en bättre telefon. Tydligen var det för mycket begärt med förseglingar mot damm då hela frontkameran är igendammad. Även högtalaren vid örat samt mikrofonen är igendammade till den grad att jag knappt hör den jag pratar med samtidigt som de tror jag står i en tornado på grund av allt brus.

När nu telefonen även sporadiskt bestämmer sig för att inte koppla fram samtal har jag fått se mig som slagen, det är svårt att motivera att ha kvar en telefon när man måste räcka sig efter sin arbetstelefon för att kunna ringa samtal.

Att telefonen är så gått som värdelös vid försäljning efter ett år visar ju tydligt vad marknaden tyckte om telefonen också.

Fy fan vad tråkigt, rent ut sagt, att du haft en sådan dålig upplevelse utav telefonen. Har själv en 920 och jag måste bara säga det att ingenting utav ovanstående problem har uppstått för mig, förutom det snåla utbudet av appar såklart; men även det har ordnat upp sig för min del nu.

Jag har alla appar jag behöver, telefonens batteritid ligger på ~30h give or take beroende på vad man gör (aldrig laddat ur inom 24h åtminstone), och med kameran har jag tagit ruggigt fina bilder. Spelen är skitsnygga och flyter på som ingenting tidigare, jag både hörs och hör utmärkt under samtal och jag har aldrig haft problem med damm.

Jag säger inte att det du nämner ovan inte stämmer, och hade det varit så för mig hade jag garanterat spytt galla över Lumia/WP. Men faktiskt måste jag säga att det var längesedan jag hade en sådan problemfri lur, återigen med undantag precis vid release då applikationutbudet var allt annat än godkänt.

Må väl och bättre lycka med ditt nästa köp. Tips: "Årets Telefon: Sony Xperia Z1" - Källa

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Tydligen var det för mycket begärt med förseglingar mot damm då hela frontkameran är igendammad. Även högtalaren vid örat samt mikrofonen är igendammade till den grad att jag knappt hör den jag pratar med samtidigt som de tror jag står i en tornado på grund av allt brus.

Damm på frontkameran tar Nokia på garantin. Har du kollat med dem? Högtalaren och mikrofonen kan de väl gör rent om den ändå är på garantiservice..? Angående batteriet, att den plötsligt drar batteri och blir varm, kan det vara hårdvarurelaterat? Har inte stött på någon 925 som gör så men min egen 920 gör så ibland.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Skrivet av Aktsu:

Såhär ett år efter inköp kan jag säga att detta är nog den absolut sämsta telefonen jag ägt. Det började så bra och jag var riktigt nöjd med både hårdvaran och operativet, jag väntade spänt på att alla löften om mjukvara skulle införlivas. Att appar saknas och de som finns fungerar dåligt vande jag mig vid rätt snabbt, även att operativet lever rövare med att telefonen blir varm och drar massor av batteri och allmänt hänger sig är något jag lärt mig leva med.

Däremot har hårdvaran blivit så dålig att det får bli dags att kassera denna och köpa en bättre telefon. Tydligen var det för mycket begärt med förseglingar mot damm då hela frontkameran är igendammad. Även högtalaren vid örat samt mikrofonen är igendammade till den grad att jag knappt hör den jag pratar med samtidigt som de tror jag står i en tornado på grund av allt brus.

När nu telefonen även sporadiskt bestämmer sig för att inte koppla fram samtal har jag fått se mig som slagen, det är svårt att motivera att ha kvar en telefon när man måste räcka sig efter sin arbetstelefon för att kunna ringa samtal.

Att telefonen är så gått som värdelös vid försäljning efter ett år visar ju tydligt vad marknaden tyckte om telefonen också.

Har just nu min 920 på service då micken inte fungerar (eller proximitysensor), deras lösning var att ta bort dammet..
Känns som det problemet lär dyka upp efter en månad igen.

Men skulle aldrig kunna lämna WP-lägret nu när man vant sig, tycker android och iOS känns som win 3.1.
Lär nog inte vara rädd att överge Nokia däremot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Såhär ett år efter inköp kan jag säga att detta är nog den absolut sämsta telefonen jag ägt. Det började så bra och jag var riktigt nöjd med både hårdvaran och operativet, jag väntade spänt på att alla löften om mjukvara skulle införlivas. Att appar saknas och de som finns fungerar dåligt vande jag mig vid rätt snabbt, även att operativet lever rövare med att telefonen blir varm och drar massor av batteri och allmänt hänger sig är något jag lärt mig leva med.

Däremot har hårdvaran blivit så dålig att det får bli dags att kassera denna och köpa en bättre telefon. Tydligen var det för mycket begärt med förseglingar mot damm då hela frontkameran är igendammad. Även högtalaren vid örat samt mikrofonen är igendammade till den grad att jag knappt hör den jag pratar med samtidigt som de tror jag står i en tornado på grund av allt brus.

När nu telefonen även sporadiskt bestämmer sig för att inte koppla fram samtal har jag fått se mig som slagen, det är svårt att motivera att ha kvar en telefon när man måste räcka sig efter sin arbetstelefon för att kunna ringa samtal.

Att telefonen är så gått som värdelös vid försäljning efter ett år visar ju tydligt vad marknaden tyckte om telefonen också.

Lämna in den på garanti. Då kommer de fixa den och sätta in dammskydd, om du inte får en ny.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Fy fan vad tråkigt, rent ut sagt, att du haft en sådan dålig upplevelse utav telefonen. Har själv en 920 och jag måste bara säga det att ingenting utav ovanstående problem har uppstått för mig, förutom det snåla utbudet av appar såklart; men även det har ordnat upp sig för min del nu.

Jag har alla appar jag behöver, telefonens batteritid ligger på ~30h give or take beroende på vad man gör (aldrig laddat ur inom 24h åtminstone), och med kameran har jag tagit ruggigt fina bilder. Spelen är skitsnygga och flyter på som ingenting tidigare, jag både hörs och hör utmärkt under samtal och jag har aldrig haft problem med damm.

Jag säger inte att det du nämner ovan inte stämmer, och hade det varit så för mig hade jag garanterat spytt galla över Lumia/WP. Men faktiskt måste jag säga att det var längesedan jag hade en sådan problemfri lur, återigen med undantag precis vid release då applikationutbudet var allt annat än godkänt.

Må väl och bättre lycka med ditt nästa köp. Tips: "Årets Telefon: Sony Xperia Z1" - Källa

Mvh. Mansion

Som sagt, hårdvaran var väldigt solid fram tills att den dammade igen helt efter 10 månader, förutom att de ibland blev varm och drog väldigt mycket batteri. Glömde även nämna att batteriet har blivit löst nu senaste 2-3 veckorna så det åker runt i telefonen så fort man rör på den.

Skrivet av '[SH:

;14124266']Damm på frontkameran tar Nokia på garantin. Har du kollat med dem? Högtalaren och mikrofonen kan de väl gör rent om den ändå är på garantiservice..? Angående batteriet, att den plötsligt drar batteri och blir varm, kan det vara hårdvarurelaterat? Har inte stött på någon 925 som gör så men min egen 920 gör så ibland.

Som skribenten under skriver är lösningen att de tar bort dammet, det kommer tillbaka enligt alla jag läst med samma problem.

Skrivet av xibalba_SWE:

Har just nu min 920 på service då micken inte fungerar (eller proximitysensor), deras lösning var att ta bort dammet..
Känns som det problemet lär dyka upp efter en månad igen.

Men skulle aldrig kunna lämna WP-lägret nu när man vant sig, tycker android och iOS känns som win 3.1.
Lär nog inte vara rädd att överge Nokia däremot.

Hur länge säger de att servicen skall ta? Blir nog att gå tillbaka till iPhone för mig. Eftersom jag kör iPad istället för laptop kan det bli skönt att ha samma ecosystem.

Skrivet av betan:

Lämna in den på garanti. Då kommer de fixa den och sätta in dammskydd, om du inte får en ny.

Skickades från m.sweclockers.com

Aldrig hört om någon som fått dammskydd i den när de haft problem. Alla jag läst inlägg från som lämnat in den för damm har bara fått tillbaka den rengjord bara för att få den igendammad igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Fy fan vad tråkigt, rent ut sagt, att du haft en sådan dålig upplevelse utav telefonen. Har själv en 920 och jag måste bara säga det att ingenting utav ovanstående problem har uppstått för mig, förutom det snåla utbudet av appar såklart; men även det har ordnat upp sig för min del nu.

Jag har alla appar jag behöver, telefonens batteritid ligger på ~30h give or take beroende på vad man gör (aldrig laddat ur inom 24h åtminstone), och med kameran har jag tagit ruggigt fina bilder. Spelen är skitsnygga och flyter på som ingenting tidigare, jag både hörs och hör utmärkt under samtal och jag har aldrig haft problem med damm.

Jag säger inte att det du nämner ovan inte stämmer, och hade det varit så för mig hade jag garanterat spytt galla över Lumia/WP. Men faktiskt måste jag säga att det var längesedan jag hade en sådan problemfri lur, återigen med undantag precis vid release då applikationutbudet var allt annat än godkänt.

Må väl och bättre lycka med ditt nästa köp. Tips: "Årets Telefon: Sony Xperia Z1" - Källa

Mvh. Mansion

Kan bara hålla med Mansion. Allt funkar klockrent efter ett år,blir säkert nån liknande den dagen jag byter. WP blir det definitivt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Aldrig hört om någon som fått dammskydd i den när de haft problem. Alla jag läst inlägg från som lämnat in den för damm har bara fått tillbaka den rengjord bara för att få den igendammad igen.

Du får du höra om det nu då:
När skärmen gick sönder på min Lumia 920 lämnade jag in den. Fick tillbaka den med ny skärm och insatt dammskydd, kan försöka leta fram kvittot från reperationen om du inte tror mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Du får du höra om det nu då:
När skärmen gick sönder på min Lumia 920 lämnade jag in den. Fick tillbaka den med ny skärm och insatt dammskydd, kan försöka leta fram kvittot från reperationen om du inte tror mig.

Skulle lämna in min för skärmreperation. 1600kr + frakt skulle skiten gå för. Mobilen går ju för 2000kr ny... Helt absurt. Vad fick du betala?

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Det vore intressant att höra vad andra tycker, så här efter ett år. Kommer ni att fortsätta med WP/Nokia?

Själv känns det just nu som att nästa telefon kommer bli iPhone eller en Android-lur.

Sitter och väntar på Lumia 1520. Så, absolut, iOS7 verkar både fult och buggit Android ännu fulare och mera buggar.

min åsikt.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Skulle lämna in min för skärmreperation. 1600kr + frakt skulle skiten gå för. Mobilen går ju för 2000kr ny... Helt absurt. Vad fick du betala?

Inget, det var ett garantiärende. Det var alltså själva IPS-panelen som gick sönder inte glaset, kanske uttryckte det lite slarvigt.

Permalänk
Medlem

Jag har haft min 920 i 11 månader nu. Jobbar på på byggen med mycket slipdamm och annan skit, och har aldrig haft något extra skydd till telefonen. Har tappat den i betongen flertal ggr, även i krossgrus och asfalt osv. Den har fått lite småmärken på skalet som man inte ser om man inte verkligen letar efter dem. Har inte sett några repor på skärmen, och hörnen på skalet är också hela.

Har inte märkt av att något damm skulle ha trängt in i telefonen, vare sej i kameror, mick eller hörlur. Inte heller någon som klagat på ljudkvaliten under samtal.
Laddar den varannan dag, har hänt att strömmen tagit slut efter en halv dag några gånger så det är väl någon app eller något som stular. Blir bra igen efter en omstart.

Har förbrukat en hel del mobiler under mina snart 10 år på bygge men den här är absolut bäst hittills. Jag har aldrig varit nöjdare med en lur efter 1 år som med denna, så jag kommer hålla kvar den minst ett år till tills abonemanget är slut.

Visa signatur

D600 | D7200
8mm Fisheye | 10-24mm | 24-70mm | 35mm | 70-200mm | 150-600mm |

Permalänk
Medlem

Nytt skal

Skrivet av spicata:

Tog min tumme ur och fixade blixten på min 920. Jag kollade några youtube klipp : http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/236773-%5Bsolutio... och det var hur enkelt som helst!

Har vart utan i några månader och riktigt dragit mig för att lämna in den i 3 veckor, så när jag såg hur enkelt det såg ut att vara, så var det bara att sätta igång.

Nästa gång ett nytt skal!

Hej!

Fick grejer från Hong Kong, bla ett blått skal och nya skruvar. Kvalitén verkar original, men jag fick en liten glipa som jag inte kunde acceptera, den var liten,men jag störde mig på den förstås. Det blir en utbuktning på samma ställe, trots flera försök att få till det.

Knapparna blev också mer "inne", vilket jag inte heller tyckte var bra, skönt med knappar som känns, när man fumlar i mörkret.

Så tillbaka till svart matt, helt ok att ha prövat, men glossy ? Nja, inte för mig.

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Inget, det var ett garantiärende. Det var alltså själva IPS-panelen som gick sönder inte glaset, kanske uttryckte det lite slarvigt.

Ursäkta "noob" frågan men vad är det för skillnad på ips-panelen och glaset? Är inte ips-panelen glaset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Ursäkta "noob" frågan men vad är det för skillnad på ips-panelen och glaset? Är inte ips-panelen glaset?

Kanske jag som uttrycker mig dåligt.
Men gorillaglaset sitter på som skydd samt på något sätt även där "digitizer" arbetar/läser av.(inte insatt på exakt hur).

Omkring 2.5 minuter in i filmen går det att se när han sepparerar glaset från själv IPS-panelen.

Det var alltså panelen som gick sönder för mig och massvis med pixlar började lysa rött.

EDIT:
Missade visst själva filmen:
https://www.youtube.com/watch?v=or1mcpaVxOU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Ursäkta "noob" frågan men vad är det för skillnad på ips-panelen och glaset? Är inte ips-panelen glaset?

Bildpanelen (kan vara IPS, kan vara AMOLED, etc) visar bilden. Glaset skyddar panelen och är även den touch-känsliga biten.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Kanske jag som uttrycker mig dåligt.
Men gorillaglaset sitter på som skydd samt på något sätt även där "digitizer" arbetar/läser av.(inte insatt på exakt hur).

Omkring 2.5 minuter in i filmen går det att se när han sepparerar glaset från själv IPS-panelen.

Det var alltså panelen som gick sönder för mig och massvis med pixlar började lysa rött.

Skrivet av Valiumballong:

Bildpanelen (kan vara IPS, kan vara AMOLED, etc) visar bilden. Glaset skyddar panelen och är även den touch-känsliga biten.

Tack!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Sjukt billigt!..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Känns så sjukt ovärt att jag köpte den för bara ett år sedan (på abonnemang iofs) för ett värde av 6000kr ungefär. Finns vissa fördelar med att köpa en mobil som en Iphone t.ex. Alltid samma pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:
Skrivet av Asusboy:

Känns så sjukt ovärt att jag köpte den för bara ett år sedan (på abonnemang iofs) för ett värde av 6000kr ungefär. Finns vissa fördelar med att köpa en mobil som en Iphone t.ex. Alltid samma pris.

Jag köpte den för någon månad sedan när Elgiganten sålde för 2222:-. Svider lite att se en sådan här prissänkning så snart även om det inte handlar om några tusenlappar i mitt fall. Nåja, är väldigt nöjd med telefonen än så länge, så får försöka inte grubbla över det

Permalänk
Medlem

Fy satan vad gött! Jag fick tag på en av telefonerna på elgiganten för 1490 Sitter med Lumia 800 idag men har tvekat tidigare då jag inte egentligen tyckt att uppgraderingen motiverar priset. Nu var det ju inget snack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Känns så sjukt ovärt att jag köpte den för bara ett år sedan (på abonnemang iofs) för ett värde av 6000kr ungefär. Finns vissa fördelar med att köpa en mobil som en Iphone t.ex. Alltid samma pris.

Tänk så mycket pengar man sparar på sikt om man skulle köpa telefoner som är typ 1 år gamla skillnaden i teknologi är ju inte enorm precis

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Tänk så mycket pengar man sparar på sikt om man skulle köpa telefoner som är typ 1 år gamla skillnaden i teknologi är ju inte enorm precis

Skickades från m.sweclockers.com

Ja eller hur? Jag funderar på att bara köpa budget/mellanklass mobiler framöver. Sitter med en lumia 520 nu och tänkte beställa en 920 från elgiganten igår men de va slut

Permalänk
Medlem

Går det inte internetdela med sladd?

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem

Jag tänkte inte köpa ny telefon förrän våren men kunde inte hålla mig borta från elgigantens erbjudande, så har en vit 920 på väg.
Bara hoppas den håller minst 23 gånger bättre kvalitet än HTC 8x annars blir jag missnöjd.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb