Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Om man hör av sig till kundtjänst går det fortfarande bra att avbeställa.

Ok, tack. Men du får gärna bekräfta om PS4-nattöppet blir av?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av s0sdaf:

Ok, tack. Men du får gärna bekräfta om PS4-nattöppet blir av?

Det officiella eventet som Sony är med på är på Sveavägen:
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/kampanjer/ps4_nattoppet/

Även våra andra butiker (med undantag för fruängen) ska ha nattöppet och inbjudan ska ha skickats via mail till alla dem som har en PS4 för upphämtning på launchen.

Även om man inte hade köplats som gjorde att man kan köpa sin konsol på launchnatten så är man givetvis välkommen till butikerna ändå men det är väl framförallt på Sveavägen där det händer grejer.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Vill bara få en sak klargjort till 100%. Det är så mycket snack om folk som får inte får PS4 på releasen.

Om min order står som "behandlad" så är jag garanterad en i första skeppningen, right?=)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jahsoldier:

Vill bara få en sak klargjort till 100%. Det är så mycket snack om folk som får inte får PS4 på releasen.

Om min order står som "behandlad" så är jag garanterad en i första skeppningen, right?=)

Jag vågar inte lova något utan att kolla på exakt rätt order och jag kommer tyvärr inte kunna svara på varje individuell fråga på det sättet.
Är man osäker på status på sin order är det kundtjänsten/butiken som man måste kolla det med.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det officiella eventet som Sony är med på är på Sveavägen:
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/kampanjer/ps4_nattoppet/

Även våra andra butiker (med undantag för fruängen) ska ha nattöppet och inbjudan ska ha skickats via mail till alla dem som har en PS4 för upphämtning på launchen.

Även om man inte hade köplats som gjorde att man kan köpa sin konsol på launchnatten så är man givetvis välkommen till butikerna ändå men det är väl framförallt på Sveavägen där det händer grejer.

Va, har mail skickats ut? Jag har inte fått något... Beställde min PS4 för nästan 2 år sedan (februari 2012), trodde det var långt mer än tillräckligt för att ha en reserverad för releasen?!

edit: Såg ditt tidigare inlägg nu. Jag får väl kontakta kundtjänst helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Har varit black ett bra tag nu och trendpilen har varit positiv hela tiden... Stämmer det att det finns medlemsnivån "Black - Level 2"? Är ju någon som påstår att h*n har det i en annan tråd här på swec, och den personen hade bara ungefär 40k mer handlat än jag har nu.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Avstängd

Surfade just precis in på eran hemsida och blev väldigt överraskad då ni hade en väldigt halvfärdig finsk version av sidan
Så kan jag tolka detta som att ni är på väg att öppna nått i detta land (Finland) ? Skulle nämligen behövas

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Njure:

Har varit black ett bra tag nu och trendpilen har varit positiv hela tiden... Stämmer det att det finns medlemsnivån "Black - Level 2"? Är ju någon som påstår att h*n har det i en annan tråd här på swec, och den personen hade bara ungefär 40k mer handlat än jag har nu.

Nej, de har misstolkat "paus"-tecknet brevid sin medlemsnivå

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av WongFeiHung:

Surfade just precis in på eran hemsida och blev väldigt överraskad då ni hade en väldigt halvfärdig finsk version av sidan
Så kan jag tolka detta som att ni är på väg att öppna nått i detta land (Finland) ? Skulle nämligen behövas

Yes, det är på g

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Har tänkt ställa denna fråga ganska länge nu, men det har aldrig blivit av. Men nu när ni har fått en egen forumdel, blev det ju lite lättare..

Har köpt en hel del hårdvara på Webhallen de senaste 2 åren, både i butik och över nätet. Har en butik i närheten där jag jobbar ibland och då är det bara att slinka in, om jag behöver något.

Men, även om sortimentet är bra, så är kunskapsnivån på personalen oftast likvärdig med en pensionär som fått en laptop av sitt barnbarn typ. Av alla de gånger jag varit i butiken och ställt frågor (råd om vilket som är bäst, funkar det här osv.) och det är många, har jag fått ett enda vettigt svar. Oftast blir det: Jag vet inte.

Har ni några krav på personalen innan ni anställer? Internutbildar ni dem? Får de testa olika produkter?
Jag menar så de vet vad det är de säljer..
Alla jag pratat med och frågat om råd, utgår från vad de själva har hemma och det har inte verkat vara några dyra byggen om man säger så..

Till och med min lokala lilla handlare ger bättre svar, men är dock 30% dyrare överlag.

Edit: Då ingen butik ska känna sig särskilt utpekad, så jobbar jag över halva Sverige..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det officiella eventet som Sony är med på är på Sveavägen:
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/kampanjer/ps4_nattoppet/

Även våra andra butiker (med undantag för fruängen) ska ha nattöppet och inbjudan ska ha skickats via mail till alla dem som har en PS4 för upphämtning på launchen.

Även om man inte hade köplats som gjorde att man kan köpa sin konsol på launchnatten så är man givetvis välkommen till butikerna ändå men det är väl framförallt på Sveavägen där det händer grejer.

Hej!

jag bokade min PS4 2013-02-21 00:56 för upphämtning i butiken i Solna och har inte fått ett mail!
vad innebär detta?!

jag har tidigare under sensommaren varit i kontakt med webhallen och då har de mer eller mindre lovat att jag skulle ha en tillgänglig eftersom jag beställde så tidigt.

Permalänk
Inaktiv

Jasså webhallen, det var ni som jag ringde och frågade om 14 dagar öppet köp gällde om jag hämtade ut varan i butiken varpå kundtjänsten svarade ja. Jag köpte en 32" tv skärm (12000kr på den tiden) som reklamerades som att den skulle fungera utmärkt som datorskärm. När det visade att TV'en var helt oduglig som datorskärm (Dynamisk kontrast som smälte ihop alla svärtor/vita delar) och jag försökte lämna tillbaka den efter 10 dagar så fick jag ett snävt "nej det skulle kundtjänsten aldrig kunnat påstå", det var visst bara 7 dagar öppet köp om man köpte i butik. Istället fick jag skicka in TVen på reperation och vänta i över 3 veckor. Tillbaka fick jag sedan en fraktskadad TV. Fick skicka tillbaka den igen och vänta ytterligare några veckor tills dess att jag fick en ny TV med 1/3 av den kontrasten som var utlovad men fortfarande fungerade väldigt dåligt som datorskärm.

Av någon konstig anledning kunde man dock ta emot det trådlösa tangentbordet som jag hade köpt samtidigt till TV'n. Inte hjälpte det att prata med eran butikchef heller.

Hur ofta tror ni jag har handlat hos er sedan dess?

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen,

Skickar ni någonsin ut Insider-mail?
Jag har varit silvermedlem i några månader, men vad jag ser har inte fått något sådant, och undrar om det är fullt normalt.

Det är inga problem med era övriga mail, som bekräftan på köp, nyhetsbrev och dylika.

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webhallen:

Yes, det är på g

Nice ! Vågar man fråga vilken stad ? Or are you not at liberty to tell ?

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av WongFeiHung:

Nice ! Vågar man fråga vilken stad ? Or are you not at liberty to tell ?

Till en början snackar vi bara online.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av buchno:

Hej Webhallen,

Skickar ni någonsin ut Insider-mail?
Jag har varit silvermedlem i några månader, men vad jag ser har inte fått något sådant, och undrar om det är fullt normalt.

Det är inga problem med era övriga mail, som bekräftan på köp, nyhetsbrev och dylika.

Det skickas inte fler än ca 4 om året. Så det är normalt.

Vi ska försöka öka takten lite

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av dammskog:

Hej!

jag bokade min PS4 2013-02-21 00:56 för upphämtning i butiken i Solna och har inte fått ett mail!
vad innebär detta?!

jag har tidigare under sensommaren varit i kontakt med webhallen och då har de mer eller mindre lovat att jag skulle ha en tillgänglig eftersom jag beställde så tidigt.

Om du hör av dig till butiken eller vår kundtjänst kan de kontrollera din order.
Jag kan inte gå in på ett specifikt fall här tyvärr.

Mer generell info här:
http://www.sweclockers.com/forum/147-webhallen/1257008-webhal...

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Ni har inte lust att dra med er ett gäng volt cola flak till dh? Hade vart sjukt nice o köpa 2

Permalänk
Webhallen
Skrivet av HallbyOgge:

Ni har inte lust att dra med er ett gäng volt cola flak till dh? Hade vart sjukt nice o köpa 2

Tyvärr har DreamHack sålt ensamrätt på "vanliga" drycker till andra företag så vi är väldigt begränsade i vad vi kan erbjuda.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Jag ska till Dreamhack Winter nu om ett par dagar (!!!). Eftersom ni har hand om butiken så undrar jag, kommer det vara bättre priser än vanligt? Ska jag vänta till dreamhack eller är det lika bra att köpa i er butik i malmö nu innan så man har produkten när man kommer dit?

Permalänk
Medlem

En trivial fråga av ren nyfikenhet; hur funkar det när ni kategoriserar produkterna i olika fraktklasser? Det har slagit mig att det ibland känns väldigt inkongruent, småsaker kan ha en högre fraktklass än något som är betydligt tyngre och mer skrymmande. Ett exempel:

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/11503-netgear_8_porta... (fraktklass 1) var en stor tung klumpeduns, medan http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/114513-scythe_kaze_q_... (fraktklass 2) var en liten lätt skrutt.

Reagerat på detta vid flera tillfällen. Den här gången var den lättare grejen också väldigt mycket billigare, men tycker mig sett samma sak när priserna varit ungefär desamma, så finner ingen sådan korrelation. Hur funkar det egentligen?

Och när vi ändå håller på om frakt; köpte en Nexus 7 häromdagen, som det var fri frakt på. Försökte slänga med en Zalman Fanmate, och plötsligt åkte man på frakten för den. Om det nu är försäljningspriset och i förlängningen er marginal på produkterna som styr fraktpriserna, så kunde det ju kanske vara en rätt bra idé att bjuda på frakten på såna här småsaker vid ett större köp, då det inte skulle innebära någon merkostnad för er att slänga med småplock i det redan fraktfria paketet

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Ni har inte lust och ta med jag kan köpa av nån utav er utanför dreamhack då? ;D

Permalänk
Medlem

Hej..

Välkomna till forumet. Kul att även ni har hittat hit.

Jag har en fråga som jag funderar på..

Jag är generellt nöjd med webhallen och har handlat en del av er.

Det enda som jag vill göra er uppmärksamma på är att ni bör se över er hemsida. Jag upplever den som mycket rörig och ostrukturerad.

Produktinformationerna ser olika ut på respektive produkt och är oftast copy/paste från leverantörens hemsida eller produktblad.

Jag tror ni skulle vinna mycket på att skapa en bättre sida. Några av er konkurrenter ligger lite före er på just denna punkten.

/Oaky

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ThePartyPig:

Jag ska till Dreamhack Winter nu om ett par dagar (!!!). Eftersom ni har hand om butiken så undrar jag, kommer det vara bättre priser än vanligt? Ska jag vänta till dreamhack eller är det lika bra att köpa i er butik i malmö nu innan så man har produkten när man kommer dit?

Vi brukar alltid ha specialpriser på en massa varor på plats!

Skrivet av kaput:

En trivial fråga av ren nyfikenhet; hur funkar det när ni kategoriserar produkterna i olika fraktklasser? Det har slagit mig att det ibland känns väldigt inkongruent, småsaker kan ha en högre fraktklass än något som är betydligt tyngre och mer skrymmande. Ett exempel:

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/11503-netgear_8_porta... (fraktklass 1) var en stor tung klumpeduns, medan http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/114513-scythe_kaze_q_... (fraktklass 2) var en liten lätt skrutt.

Reagerat på detta vid flera tillfällen. Den här gången var den lättare grejen också väldigt mycket billigare, men tycker mig sett samma sak när priserna varit ungefär desamma, så finner ingen sådan korrelation. Hur funkar det egentligen?

Och när vi ändå håller på om frakt; köpte en Nexus 7 häromdagen, som det var fri frakt på. Försökte slänga med en Zalman Fanmate, och plötsligt åkte man på frakten för den. Om det nu är försäljningspriset och i förlängningen er marginal på produkterna som styr fraktpriserna, så kunde det ju kanske vara en rätt bra idé att bjuda på frakten på såna här småsaker vid ett större köp, då det inte skulle innebära någon merkostnad för er att slänga med småplock i det redan fraktfria paketet

Angående sampackning av fraktfria och icke fraktfria produkter så kan det bli lite knasigt ibland ja. Vi har inte fått så mycket feedback kring det så vi har inte lagt någon tid på att utvärdera det.

Angående fraktklasser så förstår vi om det inte alltid framstår som logiskt.
Det vi går på är:
* Den faktiska fraktkostnaden för oss
* Vår vinstmarginal (är marginalen hög kan vi ju lättare bjuda på frakten)
* Om våra konkurrenter tar frakt eller ej
* Våra konkurrenters prissättning
* Hur het produkten är
* Om vi har mycket på lager
* Varans pris (många tycker till exempel att vi borde ha gratis frakt på kylpasta men det vore helt menlöst att sälja dem då då frakten skulle käka upp vinsten och mer därtill på en så liten sak)
* Massa andra små faktorer

Så därför blir det inte helt logiskt alltid för kunden.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Oaky:

Hej..

Välkomna till forumet. Kul att även ni har hittat hit.

Jag har en fråga som jag funderar på..

Jag är generellt nöjd med webhallen och har handlat en del av er.

Det enda som jag vill göra er uppmärksamma på är att ni bör se över er hemsida. Jag upplever den som mycket rörig och ostrukturerad.

Produktinformationerna ser olika ut på respektive produkt och är oftast copy/paste från leverantörens hemsida eller produktblad.

Jag tror ni skulle vinna mycket på att skapa en bättre sida. Några av er konkurrenter ligger lite före er på just denna punkten.

/Oaky

Hej, tackar för din feedback.
Vi är medvetna om att det är långt ifrån optimalt i dagsläget. Sättet vi presenterar produktinformation och vår sökfunktion är inte direkt "super".
Det finns definitivt i pipelinen att förbättra det i framtiden.
Det är tyvärr ett av de mest tidsödande och kostsamma projekten vi kan ta oss an så det är inget som kommer att förändras i en handvändning.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

när skickar ni mail om vilka som får PS4?

eftersom jag inte fått mail än och "du" skrev att man ska ha fått mailet igår så har jag mailat Webhallens kundtjänst med fråga om min beställning, men har inte fått något svar

Permalänk
Medlem

Skulle också gärna få svar på det dammskog tar upp.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av dammskog:

när skickar ni mail om vilka som får PS4?

eftersom jag inte fått mail än och "du" skrev att man ska ha fått mailet igår så har jag mailat Webhallens kundtjänst med fråga om min beställning, men har inte fått något svar

Skrivet av FLCL:

Skulle också gärna få svar på det dammskog tar upp.

Svarstiden på mailen är upp till 24 timmar (normalt sett går det snabbare). Eller så kan man ringa in också om man behöver svar direkt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Vad har hänt med veckans tips? Har ni lagt ner det eller har ni bara tagit ett långt uppehåll?

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Fritjof92:

Vad har hänt med veckans tips? Har ni lagt ner det eller har ni bara tagit ett långt uppehåll?

Vi stängde ner bloggen och konceptet som varit så populärt på bloggen har inte alls funkat på vår facebook-sida.
Vi är lite förbryllade till varför det blev så men ska försöka hitta på ett nytt koncept.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch