Webhallen öppnar i SweClockers forum

Permalänk
Melding Plague

Webhallen öppnar i SweClockers forum

Återförsäljaren Webhallen tar klivet in på SweClockers med en egen forumdel, där medlemmarna får möjlighet att ställa frågor om alltifrån service och sortiment till kommande evenemang.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Välkomna!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Whut har de inte haft en redan?.. Shiet, måste bara ha trott så för de har varit så aktiva i Webbhallen trådarna.. -.-

Permalänk

Härligt Webhallen! Ni är den bästa butiken att handla på!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd

Ett dåligt företag med usel kundsupport. Men hej ändå!

Permalänk
Medlem

välkomna! alltid trevligt med nära kontakt

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tivk:

Ett dåligt företag med usel kundsupport. Men hej ändå!

Det håller jag inte med om.

Men Webhallen är så välkomna in i den här värmande sidan.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tivk:

Ett dåligt företag med usel kundsupport. Men hej ändå!

har handlat hos webhallen ett flertal gånger med varierande summor, aldrig haft problem hos dem med varken utbud, leverans eller support.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Välkomna ska ni vara!

Permalänk
Medlem

Hoppas vi får se fler butiker med egna forumdelar i framtiden

Välkommna

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tivk:

Ett dåligt företag med usel kundsupport. Men hej ändå!

Kan jag inte hålla med om alls faktiskt

Permalänk
Skrivet av Tivk:

Ett dåligt företag med usel kundsupport. Men hej ändå!

Det var ju konstruktivt...NOT
håller f.ö. ej med.

Permalänk
Skrivet av Tivk:

Ett dåligt företag med usel kundsupport. Men hej ändå!

hitta killen som handlar på inet.

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk

Välkomna!

Det är en trevligt med butiker/tillverkare som har en egen forumdel. Det är bra för både dem och sweclockers.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Gillar att Webhallens "ansvariga" på denna sida sa att det var "överflöd" med en forumdel här och att man skulle svara på frågor som rör företaget via sökfunktionen. Ändrade planer!

För övrigt gillar jag Webhallen. Bra support alla gånger jag handlat. Och de är generösa.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Skrivet av Tivk:

Ett dåligt företag med usel kundsupport. Men hej ändå!

Haha, Webhallen har den bästa supporten jag varit med om. Webhallen är bättre än Inet tycker jag, aldrig förstått varför de flesta här på Sweclockers gillar Inet bättre än Webhallen då Inet har högre priser men likvärdig support? Handlar oftast från Webhallen men även komplett och CDON men aldrig från Inet längre eftersom jag märkt att deras priser är högre än många andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tivk:

Ett dåligt företag med usel kundsupport. Men hej ändå!

Så du anser genom att fixa en egen forumdel på ett av sveriges största hårdvaru-/datorforum är ännu ett led i det dåliga företaget Webhallens usla kundsupport? Tänkte du dig för innan du valde att skriva ditt inlägg?

Permalänk
Medlem

Man får hoppas att personen från webbhallen som huserar i tråden om 7970-kampanjen är samma person som sköter deras egna forum. Bättre service får man leta efter!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Golvmopp:

Man får hoppas att personen från webbhallen som huserar i tråden om 7970-kampanjen är samma person som sköter deras egna forum. Bättre service får man leta efter!

Itsa me!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av lossah:

Gillar att Webhallens "ansvariga" på denna sida sa att det var "överflöd" med en forumdel här och att man skulle svara på frågor som rör företaget via sökfunktionen. Ändrade planer!

hehe "överflöd" skrev jag nog inte: och jag avslutade ju faktiskt med " i framtiden kan vi förhoppningsvis göra både och" och nu råkade framtiden komma lite snabbare bara

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt! Handlar ofta där både butik och online och har själv bara goda erfarenheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tivk:

Ett dåligt företag med usel kundsupport. Men hej ändå!

Konstruktiv kritik ftw.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem

Angenämt Bara +

Visa signatur

Moderkort: Asus H87M-PRO Cpu: i5 4670 @ 3,4 Ghz (3,8 Ghz) Ram: Corsiar Vengeance Pro 8GB 1600Mhz Kylare: C/M Hyper 212 Evo Gpu: Nvidia Geforce 750Ti Chassi: Silverstone SG10B SSD: Samsung 840 250gb PSU: Be-Quiet Straight Power E9 400W Flås: 3x Be-Quiet Silent Wings 2 (120mm)

Permalänk
Medlem

So far har jag inte handlat utav Webhallen men handlat på Inet & Komplett. Där Inet enligt mig vart väldigt bra både supporten samt inga problem att skicka in trasiga saker med snabb respons (emails, problemhantering m.m). Komplett har jag lite 50/50 då supporten inte vart direkt top-notch vid problemhantering, mer specifikt så blev jag bollad mellan email till telefon, till email, till telefon och så fortsätter det. Supporten visste inte heller huruvida det gällde med garanti (ena 7970 trasigt och eftersom det används exklusivt för just CrossFire. Först sa man blankt 'nej', sedan var det prata med chefen och ringa om ett par timmar vilket slutade i att inget samtal inkom.

Webhallen (vad jag sett i 7970 tråden etc) verkar vara väldigt likt Inet i respons, erfarna inom datorer/support m.m)

Ska göra mitt nästa inköp hos Webhallen för att 'testa dem'

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem

Gillar webhallen. Av de 73 beställningarna jag har lagt där så har jag än så länge inte haft strul med någon.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Skulle vilja veta vilka som modererar den forumdelen. Jag ser det inte tydligt någonstans. Är det betrodda SweClocker-medlemmar, eller är det exempelvis Webhallen själva?

Kul att se dem här förresten! Jag hoppas bara de är någorlunda aktiva.

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk

Välkommen till Swec's forum, Webbhallen :3

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem

webbhallen verkar vara grymma men det är en sak ni ska lägga av med!
de har hänt att ni har haft rea på en vara under ca en timme och när man ser detta då har tiden redan runnit ut, man blir besviken och arg och vill inte köpa av er överhuvudtaget!
varmt välkommna och hoppas rean håller längre!

Permalänk
Skrivet av Zakalwe:

Skulle vilja veta vilka som modererar den forumdelen. Jag ser det inte tydligt någonstans. Är det betrodda SweClocker-medlemmar, eller är det exempelvis Webhallen själva?

Kul att se dem här förresten! Jag hoppas bara de är någorlunda aktiva.

Intressant fråga! Samma gäller Inet, vem modererar deras tråd?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Webhallen:

hehe "överflöd" skrev jag nog inte: och jag avslutade ju faktiskt med " i framtiden kan vi förhoppningsvis göra både och" och nu råkade framtiden komma lite snabbare bara

#framtiden. Välkommen till forumet, eller rättare sagt, välkommen till er egna forumdel!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner