Permalänk

Hur länge tar det innan något händer, har kört så här i ca 15min.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Schackmannen:

Hur länge tar det innan något händer, har kört så här i ca 15min.

Ge det lite mer tid och se om det händer något. Det är arbetsuppgifter som tar mellan några timmar och någon vecka beroende på vilken projekt som bearbetas och vilken hårdvara som man har.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Tror även att du måste öka folding power till full för att den ska använda grafikkortet också.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Kan någon erfaren foldare snälla hjälpa mig i den här tråden http://www.sweclockers.com/forum/104-sweclockers-foldinglag/1...

Permalänk
Medlem

Nvm

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Sitter här och funderar på vilken hårdvara som är värd att utnyttjas. Har två maskiner som kör Pentium G630, är de värda att folda med? Har också ett Nvidia 9500 GS liggande, är det värt strömmen att folda med?

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Sitter här och funderar på vilken hårdvara som är värd att utnyttjas. Har två maskiner som kör Pentium G630, är de värda att folda med? Har också ett Nvidia 9500 GS liggande, är det värt strömmen att folda med?

Kör igång och testa! Då vet du.

Sitter och foldar på en AMD 955 BE. Min dator drar 325W och jag får 5 000 PPD med min CPU. Har för gammalt grafikkort för att äns kunna folda på. Men jag tycker det är värt de PPD jag får.

Från att ha datorn på 24/7 till att maxxa 24/7 folding på CPU, ökade min elräkning med ca 100-150 spänn på 3 månader. Inga pengar trycker jag.

Så klart du ska folda på med det du har!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk

Börjar tröttna... Mitt 290X kraschar alltid efter andra work uniten och min 2600K@4,5Ghz fastnar i andra work uniten. CPU fastnar vid ca 50% och jag får 250 PPD. det är inga temps problem eller stabilitets problem heller. Vad ska man göra?

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

EDIT: Löste mina frågor

EDIT #2: Löste det med

note to self, har lite mer tålamod med googlandet.. :]

/ethnic

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent - 10 TB Storage
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att hoppa in på foldinglaget på något vis? Jag tänkte prova på HTCs app "Power To Give" för att göra lite nytta, skrev in ert team number som team, är det möjligt att få ert fina emblem på forumet?

EDIT: Såg nu hur jag skulle gå tillväga, men mitt namn syns inte när jag söker på den där sidan, beror det på att jag precis registrerat mig tro?

EDIT2: Antar att jag behöver lägga in detta projekt i appen för att hjälpa er, appen frågar om en URL till projektet, någon aning om vad som ska in där?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

Folding@home har ej stöd för smartphones då de anser att dessa inte tillräckligt kraftfulla. De finns intresse av endel som har efterfrågat detta men just nu finns inte detta i dagsläget.
https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=38&t=13821

"Power To Give" är skapad av ur boinc:s som är en annan organisation och har då andra team/projekt.

Men igår gick de ut med en liten notis https://folding.stanford.edu/home/adding-a-completely-new-way...

"Next steps. Finally, as many will probably notice, this opens the door to naturally moving Folding@home from the browser on a computer to a browser on a phone or tablet. We are actively investigating those possibilities.

Jag förstår, får hålla tummarna för det.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Skrivet av sskludde:

Jag förstår, får hålla tummarna för det.

Också på väg att köra igång med Power to give och började undra om det var kompatibelt med Folding@Home. Lite synd. Hade vart kul och bidra med det lilla en smartphone orkar med

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Kan man på något sätt slå samman två account? Mitt gammla kunde jag inte komma åt mitt gammla Ant3 och jag kunde skapa ett nytt med samma nick... Så nu har jag TVÅ platser på Sweclockers lag.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

Kontot är kopplat till Användarnamn samt passkey, För att få tillgång till passkey så behöver du det mailkonto som som du första gången blev tilldelad.

https://folding.stanford.edu/home/faq/faq-passkey/

Verkar som att du har löst detta nu om man kollar på din statistik.

Ligger ju fortfarande TVÅ accounts på listan.

Gamla på 401 och nya på 264.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

Kan enbart se en "Ant3" (User: 489385) på plats 166, det koto som finns angivet i din profil. Kan ej hitta något annat konto under användare "Ant3".
På plats 264 finner jag "m3tr0" och plats 401 "Robin_M".

När jag kollar på dit konto med användare "Ant3" så har du nya poäng de senaste 2 månaderna.
(399,328 poäng sammanlagt)

Ditt konto har har 4,163,013 poäng så det finns gammal aktivitet på detta konto och ser ut att återupptagit detta på nytt de senaste 2 månaderna.

Enligt deras sida så kommer inte kunna slå ihop poäng till ett konto.
Varför jag kollar detta är om kontot verkligen är låst till passkey. Det finns möjligheter att återuppta kontot tills dess att någon begär en passkey.
Om du nu har anslutit med passkey och har kvar mejladressen så kan få passkey till det gamla kontot. Om de ej kan skicka till adressen så får du möjlighet att ange en ny på deras sida.

Om du har någon annan dator med klienten kvar så kan ta passkey från den.

http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=teampage&te...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Hur laddar man ner klienten? Kvittar var jag trycker, jag blir bara skickad till http://folding.stanford.edu/#

Permalänk

Nvm löste det. Fick gå en lite bakväg

Permalänk
Medlem

Objektet hittas ej!
Den efterfrågade adressen hittades inte på denna server. Länken på den tidigare sidan verkar vara felaktig eller inaktuell. Vänligen informera författaren av sidan om felet.

Verkar som länken gått sönder

Permalänk
Geeks Gaming

Började folda på grafikkortet igår (har 213 poäng just nu) men osäker på hur man ställer in så att den jobbar när jag inte använder datorn. Känns som att alternativet "only when idle" inte direkt funkar. Har letat men hittar inga mer avancerade funktioner, inte ens i klient programmet.
pausar det manuellt nu, inte helt perfekt direkt...

Vad har ni för krav för att gå med i sweclockers laget?

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Paddanx:

Objektet hittas ej!
Den efterfrågade adressen hittades inte på denna server. Länken på den tidigare sidan verkar vara felaktig eller inaktuell. Vänligen informera författaren av sidan om felet.

Verkar som länken gått sönder

denna funkar, http://folding.stanford.edu/home/

Permalänk

Börjat vika protein på datorn och telefonen från och med idag.

Kört en stund nu och processorn och grafikkortet jobbar på bra utan några skrämmande temperaturer alls.

Fråga; någon som vet hur jag kan få bägge grafikkorten att arbeta med foldingen? Just nu så ser jag endast arbete i ett och i processorn.

Tacksam för svar

Ha det gott alla glada

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D Svart | ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 ATX | Intel Core i7 4790K 4GHz, 8MB (4.7Ghz) | 2st MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB Gaming | EVGA Supernova G2 1000W, 80+ Gold, Modulär | Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB | 3TB WD Red 7200rpm 64MB | Corsair 16GB (2x8GB) CL9 1600Mhz DOMINATOR | 2st Noctua NF-P14s, redux-1500, PWM, 140mm (på H110) | Corsair Hydro H110 | ett gäng Corsair Air series SP/AF Quiet edition, PWM |

Permalänk
Avstängd

Är det värt att testa på två Intel Xeon E5-2690v2? blir använder rankad när man kör det här?

Hur vet man att inte NSA använder vår dator kraft för att knäcka lösenord?

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Skrivet av zxhosting:

Är det värt att testa på två Intel Xeon E5-2690v2? blir använder rankad när man kör det här?

Hur vet man att inte NSA använder vår dator kraft för att knäcka lösenord?

Att projektet är så stort och gammalt skulle jag anse vara en av anledningarna till att jag törs. Jag vet att en gammal skolkompis lät sin dator vika protein när vi gick i skolan tillsammans för ca 6-7 år sedan. Skulle detta vara dåligt så skulle det nog hamna på någon nyhetssida för universitetet har ju en adress så då skulle i så fall själva universitetet lura oss och det känns lite väl lågt... även för USA.

Skulle självklart låta dem jobba, dom skulle säkert göra bra ifrån sig men några bra poäng kommer dom inte generera om du inte använder några grafikkort. Jag använder ett GTX 780 Ti just nu och har ett till i burken som jag inte kan använda (varav min tidigare post).

Tillägg på min tidigare post;
Jag sitter provisoriskt på ett litet skrivbord och har därför bara en skärm...

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D Svart | ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 ATX | Intel Core i7 4790K 4GHz, 8MB (4.7Ghz) | 2st MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB Gaming | EVGA Supernova G2 1000W, 80+ Gold, Modulär | Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB | 3TB WD Red 7200rpm 64MB | Corsair 16GB (2x8GB) CL9 1600Mhz DOMINATOR | 2st Noctua NF-P14s, redux-1500, PWM, 140mm (på H110) | Corsair Hydro H110 | ett gäng Corsair Air series SP/AF Quiet edition, PWM |

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av 47:an:

Grafikkorten skall arbeta när datorn är i viloläge om den står på låg eller mellan, vad jag tolkar det som. Har enbart kört på fullt så jag har ej provat detta.
Kravet är enbart att du anger användare och att du har skrivit in teamnummer i klienten. Det är bra om du väljer att använda passkey med.

Okej, har manuellt aktiverat det senaste dagarna, inte direkt stabilt. Kör enbart gpu och får ut 7 gånger mer än vad jag hade fått på processorn, har ändå bara ett gtx 650 ti. Hur funkar passkey?

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av 47:an:

Grafikkort som inte är allt för gammla ger betydligt högre poäng än en vanlig processor ger, men de drar också mer ström. Vi brukar istället kolla på
PPD(points per day)/watt för att se hur effektivt det blir.
Flera som foldar brukar använda sig av proccessorer som XEON eller Opteron med 2 eller 4 socket, dessa kan arbeta med ett stort projekt i taget och få betydligt högre poäng.
Kör man med dessa eller senaste grafikkorten så får man väldigt hög PPD/watt. Alla projekt kommer som skickas till grafikkorten ger inte lika mycket, det kommer att variera endel med tiden.

Din passkey är för att verifiera ditt konto. Helt enkelt att hålla borta andra men även koppla din aktivitet med andra klienter om du vill köra med andra datorer.
Du skapar i klienten eller på deras sida och går att återfå denna till din mail och du tappar bort den.
Det är dock ett krav för att få ta del av bonus poäng (QRB). Finns även en tråd här på sweclockers forumet om detta.

Mer om det här: https://folding.stanford.edu/home/faq/faq-passkey/

Tack!

Bor i studentlägenhet o använder inte datorn 2/3 av dygnet och den står ändå på så då kan den lika gärna folda proteiner som att bara flytta luft.
Grafikkortet ger också ifrån sig mindre ljud än processorn så är mest av praktiska skäl.

points per day ligger just på 5959, har ingen aning vad grafikkortet drar då det också är överklockat något.

Ett problem med passkey, sidan som guiden länkar till svarar inte, laddar bara väääldigt länge, http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/getpasskey.py

Vill sätta upp en hyffsat automatisk folding system, som jobbar när jag sover eller inte är hemma, vore kul om det funkade

Update
passkey sidan funkade nu, gött att ha det fixat
Nu kan man ju dela sina stats utan att vara rädd
http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=userpage&us...

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av 47:an:

Sidan fungerar bra för mig, prova igen.

När du fått koden så är det bara att kopiera och klistra in i klienten sen att välja i hur den skall arbeta.

Lycka till och välkommen

uppdaterade förra posten samma minut som du skrev, hehe aja funkar nu iaf

Permalänk

Hej är det lönt att folda med min htpc/mediaPC? . Datorn finns i signatur och är den undre datorn

Visa signatur

PC1:Mobo:P8Z68-V Pro Cpu:i7-2600K @ 4.4Ghz CpuKylare:Noctua NH-D14 Gpu:ASUS GTX 690 Ram:XMS3 DDR3 1600MHz 16GB HDD:HyperX 3K SSD 240GB,OCZ VERTEX Plus 120GB ,1.0TB Bildskärm:3 x ACER 24''TFT 3D 120Hz Chassi:Thermaltake Level 10 GT Psu:HX750W Silver Mod OS:Win 7 Pro
MediaPC: Mobo:GA-78LMT Cpu:II X4 965 3,4GHz Cpukyl:Hyper 212 EVO Ram:8GB 1600Mhz Psu:CX 430M Mod Chassi:Define Mini Svart