Billig mediaspelare utan krav för internetuppkoppling

Permalänk
Medlem

Billig mediaspelare utan krav för internetuppkoppling

Letar efter en billig mediaspelare till min syster som klarar av uppspelning av MKV samt undertexter.
Eftersom hon bor mitt ute i skogen så saknar hon internetuppkoppling. Söker därför en mediaspelare som inte kräver internetuppkoppling.

Vet att XBMC inte kräver detta, men vill undvika mediaspelare som scrapar från nätet och vill ha ett enkelt rent gränssnitt där man bara kan koppla in en extern hårddisk och knappa in på filerna.

Så billigt som möjligt

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Jag har en WD TV Live som jag är väldigt nöjd med. Funkar alldeles utmärkt att bara köra in en extern hårddisk i. Däremot kan det vara lite problem med ljudet om man inte koppar via en förstärkare som jag har. För DTS o sånt funkar inte via hdmi.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk

En begagnade "WD TV" kan du hitta för runt 300kr på t.ex blocket. Har en i sommarstugan, funkar prima med en extern hårddisk inkopplad! (inget internet)

Visa signatur

Main: i7 3770K @ 4.4Ghz- Seidon 120M | Gigabyte 7970 3GB Windforce 3x GHz Edition | Asus 24" 144Hz | Samsung PRO SSD 120GB + 3TB HDD | Corsair 16GB 1600Mhz RAM | Gigabyte Z77X-UD3H | Corsair 330R Window-mod | Corsair AX850

Consoles: Xbox 360 Custom Xk3y | Flashat Wii | PS1 | SNES

Misc: ReadyNAS Ultra 4TB | Boxee Box | Ipad 32GB Jailbroken | Galaxy S4 | 460UXN-2