Fredagspanelen 68: PS4 och Xbox One, SLI och Crossfire samt tillbakablick

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 68: PS4 och Xbox One, SLI och Crossfire samt tillbakablick

Tre år med Fredagspanelen ger Jonas och Emil skäl att fira, men inte utan att gå igenom de senaste veckornas hetaste nyheter. Det blir spelkonsoler, grafikkort och tillbakablickar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

An error occured

Edit: nu funkar det.

Permalänk

ÄNTLIGEN FREDAG!!! =D

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk
Medlem

Satt och stirrade på skärmen sen såg jag Fredagspanelen

Permalänk
Medlem

JAAAAA: D

Har jobbat med F5 hela eftermiddagen för detta.

Visa signatur

*L_A_N_N_Z_Y*

Permalänk
Medlem

Fredagspanelen - Framtiden!

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem

Fredags kvällen är räddad! tjoho!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

apapapapap inte snacka skit om moutain dew! Det är ju den fräschaste och mest uppfriskande drycken som finns efter kaffe

Visa signatur

CPU:i7 3770k @4,5Ghz Kylning:Custom water-loop RAM:16GB @1866Mhz GPU: 2 X R9 290x @ 1200Mhz PSU:Corsair AX 1200w MB: P8 Z77-pro Chassi:NZXT swich 810 white

Macbook Pro Retina.iPhone 7
200/200Mbit/s fiber.

Permalänk
Konsolgrävare

Där är ni ju! trodde ni hade gömt er under en sten Fredag!

Dold text
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kung, äntligen fredag. Då har man bakis lördagen räddad!

Permalänk
Medlem

Härligt grabbar! Fram med snacksen!

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Hur vågar ni tycka mindre bra om mtn dew?!??!

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

"brädgård" dåtiden! Tack för tre års paneler och en någorlunda flummigt roande panel denna veckan

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Redan 3 år? Tiden går fort, jag tittade mer ofta när ni hade den där "muren" som bakgrund

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

nästa videorecension, "Jakob tafsar på en mus"?

Permalänk
Medlem

Riktigt bra Yepp är också ganska trött på att höra om grafikkort nu. Får se vad nästa generation kommer upp med någon gång till vår gissar jag på.
Älskar slutet, övertrötta? Skönt flummigt.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Vem har köpt Mountain Dew om ni inte har köpt den då ?

Permalänk
Medlem

Grymt avsnitt som vanligt!
Det var lite trevligt att bli (indirekt) omnämnd i avsnittet också (@ 46:22, 'tafs-approved')

Permalänk
Medlem

Känner mig som en stolt herre!

Har hängt med varje Fredag i 3 år.

Inte missat en ända nånsin.

19 November 2010 - 22 November 2013.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av VonCarlsson:

Andreas har blivigt stiligare med åren :).

Ja kvinnorna dreglar här på swec nu no doubt.. En del män också skulle jag tro?

Ang: Mountain Dew, måste ha levt under en sten här för visste inte att det har något alls att göra med svagdricka? hehe

Permalänk

Tack för att ni finns SweC! Ni gör mina fredagar! <3

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av VonCarlsson:

Andreas har blivigt stiligare med åren :).

Andreas, vardå någonstans?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Sparka in dörren med yxa lät som ett bra sätt till att få upp en dörr!

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Medlem

Härligt grabbar. Fint slut också ...

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Skrivet av Sebastian R:

Känner mig som en stolt herre!

Har hängt med varje Fredag i 3 år.

Inte missat en ända nånsin.

19 November 2010 - 22 November 2013.

Samma här #dåtiden

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Tycker Mountain Dew smakar avslagen sprite, inte någon favorit alltså.. haha

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Strukt:

Härligt grabbar. Fint slut också ...

Instämmer!

Permalänk
Datavetare

Ni som smakat Mountain Dew, kolla vart den är tappad. Skiljer rätt mycket mellan de från t.ex. USA, Kanada och Tyskland.

De från Tyskland saknar taurin och har "koffeinarom", de från Kanada använder sötningsmedel och saknar helt koffein, de från USA innehåller taurin och rejält med koffein. Finns säkert andra varianter, men de är de tre jag smakat och av dessa är det bara USA-varianten som är OK.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Ni som smakat Mountain Dew, kolla vart den är tappad. Skiljer rätt mycket mellan de från t.ex. USA, Kanada och Tyskland.

De från Tyskland saknar taurin och har "koffeinarom", de från Kanada använder sötningsmedel och saknar helt koffein, de från USA innehåller taurin och rejält med koffein. Finns säkert andra varianter, men de är de tre jag smakat och av dessa är det bara USA-varianten som är OK.

Najs att veta, +1

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |