Permalänk
Medlem

World of warcraft?

Hej!

Skall nu köpa ny dator efter att min krashade för cirka 7 månader sen.

Jag hann köra ett par hc bossar i Mogu'shan vaults & hade väldigt trevligt under progress, vi spenderade verkligen dagar vid samma boss. NU så är jag så sjukt sugen på att börja spela igen..

Så tänkte höra med er om det är värt att komma tillbaka i dagsläget, går det att komma ikapp andra spelare nu när blizzard flaggar för en ny expansion? Den lär väl vara runt hörnet eller kommer de att köra samma patch som det är nu ett bra tag framöver, har för mig att de aldrig släppt en expansion under sommartid?

Reflektera, och jag vill inte höra kommentarer som "WoW suger, för om ni tycker det så förstår jag inte ens varför vissa besöker forumet."

Med vänliga hälsningar!

Visa signatur

Nothing is impossible, just keep going until it works!

Permalänk
Medlem

Frågan är väl hur mycket tid man orkar investera egentligen, med tanke på att det kommer en ny exp snart som kommer göra att den gear du har samlat i timmar plötsligt blir obsolete.

Back to the grind ...

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av qTn92:

Hej!

Skall nu köpa ny dator efter att min krashade för cirka 7 månader sen.

Jag hann köra ett par hc bossar i Mogu'shan vaults & hade väldigt trevligt under progress, vi spenderade verkligen dagar vid samma boss. NU så är jag så sjukt sugen på att börja spela igen..

Så tänkte höra med er om det är värt att komma tillbaka i dagsläget, går det att komma ikapp andra spelare nu när blizzard flaggar för en ny expansion? Den lär väl vara runt hörnet eller kommer de att köra samma patch som det är nu ett bra tag framöver, har för mig att de aldrig släppt en expansion under sommartid?

Reflektera, och jag vill inte höra kommentarer som "WoW suger, för om ni tycker det så förstår jag inte ens varför vissa besöker forumet."

Med vänliga hälsningar!

WoW just nu enligt mig är sådär, alla de nya raidsen är DPS-race, knappt någon taktik öht, gillar man det så är det en väldigt bra expansion men jag som är van vid hur det var under wotlk när det var lite mer taktik inblandat i bossarna tycker inte om det allt för mycket. Ligger du efter i legendary quest kan det ta en månad eller två för att få din legendary cloak + gem (Sjuk dps increase) Men har du inte lirat på 7 månader så kör på och känn efter! 100kr är inte så farligt

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

det är typ alltid värt att spela wow om man har nån att spela med,

dock så kommer det nog inte nån ny content patch innan nästa expansion kommer,bästa fall om typ 6 månader eller mer

Permalänk
Medlem

Nja, någon legendary cloak har jag inte på min Holy paladin, dock så har jag gemmat mitt vapen med legendary, kommer jag ihåg. Tar det lång tid att skaffa cloaken om man har gemmet?

Kanske bara blir slö levla lite gubbar osv, kanske lite raids fram till expansion.. verkar vara krångligt och tidskrävande att komma ikapp som det låter..

Visa signatur

Nothing is impossible, just keep going until it works!

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet är att WoW är endast kul, riktigt kul, när du spelar med bra folk, trevligt folk, kul folk, och man försöker något t ex ta achivements.
Nedan länkad fight var riktigt kul för mig. Achivement run och Heroic 25. The way to go (yes, långt från perfekt så gå inte igång på det) !
http://www.youtube.com/watch?v=tWX7KapaCIg

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk

Förstår inte varför folk började diskutera hur kul spelet är när han har tydliga frågor han vill ha svar på haha!

Men som svar; Blizzard sa nu nyligen på blizzcon att det blir inte en till patch denna expansionen utan istället läggs all energy på att bli klar med WoD istället, så ja.. nuvarande patch kommer köras ett tag till, med undantag prepatch för expansionen.
Dom sa att dom siktar på att släppa nya exp sen vår(april nämnt specifikt)/tidig sommar 2014 men inget går att garantera.

Huruvida du kommer hinna "ikapp" folk skulle jag vilja garantera att du lär göra med tanke på att det är några månader kvar och det är otroligt lätt pve jämfört med wotlk/tidigare expansioners pve hehe

Bara att tuta och köra!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Kör du LFR några gånger i veckan kommer du få Legendary cloaken innan expansionen. Jag gör likadant nu, bara slökör och levlar upp yrken osv till max.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Du kan komma ikapp, men frågan är om det är värt det. Nyaste raiden är den tråkigaste jag spelat

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk

I nuläget går det att komma ikapp i ledgendary questerna. Då Blizzard har valt att lägga till fler bossar som droppar dom items man behöver. Enda questen som tar tid, är 3000 valor questen. Vilket vill säga, 3veckor om man capar varje vecka. Ut över det så får man rätt snabbt gear. Om man har tur med droppas osv.

Så det är väl bara att tuta och köra och känna efter. Har man en bra guild att spela med och man trivs där. Så blir det roligare att spela.

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem

Haha fin film på Halfus. :>

Tack så mycket för alla svar! Jag har läst på lite, det finns ju Timeless isles om jag vill börja slögeara en alt osv, sedan verkar det som att det är ganska lätt att komma ikapp även om jag börjar nu som det låter på er, och på nästan ett halvår så borde jag kunna till och med bli bra gearad ;> skall förmodligen köpa dator när lönen kommer, sen blir det spela! fifan vad skojj. Någon här som spelar på Silvermoon (A) förresten?

Visa signatur

Nothing is impossible, just keep going until it works!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geforce9500gt:

I nuläget går det att komma ikapp i ledgendary questerna. Då Blizzard har valt att lägga till fler bossar som droppar dom items man behöver. Enda questen som tar tid, är 3000 valor questen. Vilket vill säga, 3veckor om man capar varje vecka. Ut över det så får man rätt snabbt gear. Om man har tur med droppas osv.

Så det är väl bara att tuta och köra och känna efter. Har man en bra guild att spela med och man trivs där. Så blir det roligare att spela.

Hur är det med den? 3k valor questen alltså, måste jag tjäna ihop 3k ifrån början av questet eller räcker det med att jag har 3k valor?

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddieT:

Hur är det med den? 3k valor questen alltså, måste jag tjäna ihop 3k ifrån början av questet eller räcker det med att jag har 3k valor?

Freddie

Från det att du startar den questen. Hade varit lite för lätt annars

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddieT:

Hur är det med den? 3k valor questen alltså, måste jag tjäna ihop 3k ifrån början av questet eller räcker det med att jag har 3k valor?

Freddie

3k från när du får den delen av questet.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddieT:

Hur är det med den? 3k valor questen alltså, måste jag tjäna ihop 3k ifrån början av questet eller räcker det med att jag har 3k valor?

Freddie

Tjäna ihop ( aka 3 veckor cappad ) men du kan använda valorn under tiden.

Till TS , jag hade en lvl 89 sedan mogushan tiden och ett par pilade fick mig att börja spela igen för 2-3 veckor sedan, jag har nu 531 ilvl vilket nästan räcker för att börja raida normal med en Guild så det tar lite tid men har man tur går det snabbt, har man vänner som kan boosta normal kan det gå på 1-2 veckor.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddieT:

Hur är det med den? 3k valor questen alltså, måste jag tjäna ihop 3k ifrån början av questet eller räcker det med att jag har 3k valor?

Freddie

Du måste samla 3k från scratch.. Alltså, De kvittar om du har 1k redan innan du påbörjar..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Tjäna ihop ( aka 3 veckor cappad ) men du kan använda valorn under tiden.

Till TS , jag hade en lvl 89 sedan mogushan tiden och ett par pilade fick mig att börja spela igen för 2-3 veckor sedan, jag har nu 531 ilvl vilket nästan räcker för att börja raida normal med en Guild så det tar lite tid men har man tur går det snabbt, har man vänner som kan boosta normal kan det gå på 1-2 veckor.

531 räcker långt till normals =D
Vi hade ilvl510~ när vi började köra SoO, två första tog man utan problem.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

531 räcker långt till normals =D
Vi hade ilvl510~ när vi började köra SoO, två första tog man utan problem.

Guilden kör 7-13 bossar dock. Jag har redan puggat 2 första.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Från det att du startar den questen. Hade varit lite för lätt annars

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av BergEr:

3k från när du får den delen av questet.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Tjäna ihop ( aka 3 veckor cappad ) men du kan använda valorn under tiden.

Skrivet av Nevil:

Du måste samla 3k från scratch.. Alltså, De kvittar om du har 1k redan innan du påbörjar..

Misstänkte det, tackar för svar

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

WoW just nu enligt mig är sådär, alla de nya raidsen är DPS-race, knappt någon taktik öht, gillar man det så är det en väldigt bra expansion men jag som är van vid hur det var under wotlk när det var lite mer taktik inblandat i bossarna tycker inte om det allt för mycket. Ligger du efter i legendary quest kan det ta en månad eller två för att få din legendary cloak + gem (Sjuk dps increase) Men har du inte lirat på 7 månader så kör på och känn efter! 100kr är inte så farligt

Jag håller verkligen inte med, de nya raidsen (Mest ToT) är riktigt roliga och inte bara ett dps-race. Tycker man det inte finns tillräckligt med taktik kan man alltid köra heroic. Det märks att du inte raidat på ett tag

Visa signatur

En dator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av qTn92:

Hej!

Skall nu köpa ny dator efter att min krashade för cirka 7 månader sen.

Jag hann köra ett par hc bossar i Mogu'shan vaults & hade väldigt trevligt under progress, vi spenderade verkligen dagar vid samma boss. NU så är jag så sjukt sugen på att börja spela igen..

Så tänkte höra med er om det är värt att komma tillbaka i dagsläget, går det att komma ikapp andra spelare nu när blizzard flaggar för en ny expansion? Den lär väl vara runt hörnet eller kommer de att köra samma patch som det är nu ett bra tag framöver, har för mig att de aldrig släppt en expansion under sommartid?

Reflektera, och jag vill inte höra kommentarer som "WoW suger, för om ni tycker det så förstår jag inte ens varför vissa besöker forumet."

Med vänliga hälsningar!

altså det beror väl på vad du är ute efter, menar det att jag kommer inte att geara upp för nya expantionen tycker det är totalt ovärt om man nu har fullt 555 item level gears när det garanterat kommer gröna gears som sopar mattan med dina gears.

i litch king va det kul att geara upp fullt när man nu nyligen startade upp world of warcraft men nu 5 år senare känns det totalt ovärt. Men som sagt det är ditt val inte vårat.

lycka till i allfall

edit: Hej igen efter att ha kollat videon va va det för addon dom körde med den som såg princip ut som ett musikprogram i mitten till vänster. där man såg spelsen pasera såg nästan ut som en rotations hjälp

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Enligt mig är WoW enbart roligt om man kör på en seriös nivå.
Men sen består en ganska stor procent utav nuvarande WoW spelare utav casual pve/pvpare som inte direkt gör så mycket.

Kommer ihåg min första Madness HC kill på HC 0%
http://www.youtube.com/watch?v=pYPdJrB1XPI

(Jag är holy paladinen. Vi var även realms first att ta ner honom utan buff)
Har inte spelat direkt något sedan slutet av cata. Testade i en månad eller så i MoP men tröttnade.

Jag saknar dock kemin man hade med guildies i hardcore raiding.

Min gamla paladin: http://eu.battle.net/wow/en/character/silvermoon/B%C3%A1lyn/a...

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av XxX watercooling:

Jag håller verkligen inte med, de nya raidsen (Mest ToT) är riktigt roliga och inte bara ett dps-race. Tycker man det inte finns tillräckligt med taktik kan man alltid köra heroic. Det märks att du inte raidat på ett tag

Märks och märks, raidade ToT och SoO men dock endast casual (så att jag dödade bossarna i normal, bara försökt lite i heroic). Och kan inte påstå annat än att de endast är dps race men någorlunda undantag för siegecrafter.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8