Sony säljer en miljon Playstation 4 under det första dygnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av ayne:

du kan lägga till dom spelen via store.playstation.com sålänge, så har du tillgång till dem när du väl skaffar PS4 senare.

Trevligt, tack för tipset.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Kul för Sony men ett lyft, hoppas inte att problemen är så stora. Får se om de kan slå PS2 i antal sålda enheter Dock tvivlat jag

Skrivet av lastninja:

AMD asså..
Brinnande CPUer, Xbox 360's Red ring of death, och överhettande Macbook's som måste nerklockas .. med mera.
Det är inte lätt att vara underdog på en sämre tillverkningsteknik då alla produkter måste fabriksöverklockas.

Hoppas att ps4 och xbone klarar sej bättre.´

PS. bara för att ge lite luft under vingarna till inlägg #2

Lägg ner! Vad pratar du om? Inga enheter som du har listat utöver de nya konsolerna innehåller AMD

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Honk:

Varken jag eller någon jag känner kommer att skaffa PS4 eller nya Xbox. Consolspel är fullständigt ute ur leken.

Verkar som att det är rätt många som inte håller med dig

Permalänk
Skrivet av SiRai:

Verkar som att det är rätt många som inte håller med dig

Sant intresset är enormt i landet

Permalänk
Avstängd

Blir nog att köpa en Ps4 i New York i december, komma undan den Svenska ocker skatten

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Jag är huvudsakligen en PC gamer själv. Men jag äger ändå de flesta konsoler. Mest för JRPGs och SRPGs som inte finns på PC. Allt annat spelar jag på PC.

PS4 och Xbone köper jag när det släpps ett spel i nämnda genrer.

Edit: Detta bådar gott för Sony när det gäller att slå sitt eget mål på 3 miljoner sålda konsoler.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carolus Rex:

källa på det?

Duger EA's egna speltjänst?

https://www.origin.com/sv-se/store/buy/titanfall-ANW.html

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Playstation 4 säljer väl av en anledning, priset!?

PS3 som bara sålde 198 000 under det första dygnet i USA för 6k.

Blir en PS4 när Thief kommit.

Den främsta anledningen var väll att xbox 360 redan hade funnits på marknaden i ett år och hade hittat hem till de flesta konsumenter redan.

Men den här gången kommer PS4 krossa xbox som det ser ut som, känner mig rätt neutral i frågan eftersom jag inte tänker köpa någon konsoll och är inte fanboy till någon av konsollerna. Men xbox har verkligen gjort alla fel man bara kan göra, att dessutom inte släppa sin konsoll i europa förens nästa år, wow vilken megaförlust för microsoft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCarl:

Blir nog att köpa en Ps4 i New York i december, komma undan den Svenska ocker skatten

Du måste fortfarande betala moms om du för in den i landet.
Om du inte hoppar över att deklarera den i tullen. Men då räknas det väl som smuggling?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

YLOD, RROD, BBLS, BSOD... alla dessa förkortningar...

Men förstår inte varför folk har så bråttom, det är alltid barndoms sjukdomar på konsoler och dessutom fick Knack extremt dålig kritik. Så man har i princip 2 spel att välja på Contrast och Killzone...

Man kan hoppas det är firmware relaterade problem iallafall. Annars har dom en stor andel väldigt sura konsumenter som stirrar dem i nacken.

Så vad tror ni Xbone kommer ha för felmeddelande? White pulsing ball of death? WPBOD?

Xbones felmeddelande kommer vara WTF - Windows Terminal Failure.

Kul att det går bra för någon av dem i alla fall.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tigerhamster:

Siffrorna på felaktiga konsoler ska tydligen inte vara högre än någon annan elektronikprodukt - självklart kommer det finnas defekta och DoA-exemplar

Ja, den stora effekten är nog just att de sålde så groteskt många på en och samma dag. Sony själva rapporterade tidigt 0.4% felretur, och även om det mot förmodan skulle vara så lågt så blir det ju 4 000 högljutt reagerande konsumenter när deras enhet inte fungerar. En storleksordning mer vore fortfarande helt rimligt för en så komplex produkt, inte minst under lanseringsdagen. Lägg därtill att dessa rubriker genererar mer klick så blir rapporteringsbias säkerligen stor.

Att BSOD och RROD blev bestående akronymer är ju för att de fortsatte plåga produkterna över tid. Ifall detta fel för PS4:an fortsätter breda ut sig bland konsoler med tiden så är det ett problem, men om det (vilket låter troligt) är ett fabrikationsfel inom vanliga felmarginaler som direkt och tydligt drabbar vissa enheter så kommer det klinga av med tiden. Än så länge finns ingen anledning att tro något annat, men så var läget angående RROD också ett längre tag innan siffrorna började klargöras.

Enligt RROD-länken ovan så uppskattades Xbox 360 så sent som 2009 ha haft en felprocent på 23.7 % (upp till 54.2 % i en undersökning vars absoluta tal troligen är skeva, men där relationen mellan konsolerna borde vara korrekt), vilket är vansinnigt högt, för att efter ett par tillverkningsår till slut nå ner till ~4 %, vilket är en rimlig siffra, där det nog skulle börja kosta mer att sänka felprocenten än att bara lösa returärenden.

Det känns osannolikt att Xbox One ska gå på samma nit som 360 efter de erfarenheter den innebar. Sony har tillverkat elektronikhårdvara sedan kort efter andra världskriget, och Nintendo sedan 30+ år tillbaka, så de lär inte "missa" så stora releaser nu heller, ifall inget ytterst oförutsett inträffar, så denna generation misstänker jag kommer vara mindre plågad av returer än den förra.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
99:e percentilen

BLODBlinking Light Of Death

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Grattis Sony.
Kul det säljer så pass bra.

Blir en PS4 för mig utan tvekan om man nu skulle få för sig att köpa konsol framöver.

Permalänk
Medlem

Tror man avvaktar som alltid tidiga sjukdomar på konsoller det är riktigt trist och det finns ändå inte måste ha spel nu direkt.. min gamla ps3 duger för tillfället.

Permalänk
Medlem

Finns ett namn redan sluta hitta på egna.

http://www.cad-comic.com/cad/20131115

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HurMycket:

BLODBlinking Light Of Death

Ett alternativt förslag [Ctrl+Alt+Del] (lite lustigt är att personens egen enhet visade sig ha detta fel efter att serien gjorts ).

EDIT: Föll på målfoto.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Subzero299:

Finns ett namn redan sluta hitta på egna.

http://www.cad-comic.com/cad/20131115

Hahaha! Fyfan. Det är det bästa jag läst! Karma osv! Kram på honom!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Kan mycket väl bli ett köp senare men då måste det först kommit ett par bra titlar som "gör sig bäst" på konsol. Kan vara sociala "partyspel" eller vissa RPGs, bilspel eller andra sportspel.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MrM3:

Vet inte om BBLS låter lika bra som RROD

Kommer i alla fall avvakta tills början på nästa år innan jag bestämmer mig om det blir Xbox one eller ps4. Just nu tycker jag Xbox one har bättre spel, halo, forza, titan fall osv, men vill avvakta eventuella barnsjukdomar även på Xbox one. Kan klara mig med min PC ett tag till

Skrivet av Arazand:

YLOD, RROD, BBLS, BSOD... alla dessa förkortningar...

Men förstår inte varför folk har så bråttom, det är alltid barndoms sjukdomar på konsoler och dessutom fick Knack extremt dålig kritik. Så man har i princip 2 spel att välja på Contrast och Killzone...

Man kan hoppas det är firmware relaterade problem iallafall. Annars har dom en stor andel väldigt sura konsumenter som stirrar dem i nacken.

Så vad tror ni Xbone kommer ha för felmeddelande? White pulsing ball of death? WPBOD?

http://www.cad-comic.com/cad/20131115

Det nya officiella namnet är Pulsing Blue Dickpunch Of Sadness eller PBDOS.

Spread the word!

Skrivet av anon5930:

Bra försäljningssiffror, speciellt då det verkar vara riktiga sålda ex och inte ex sålda till butiker.

Dock tycker jag fortfarande att spelutbudet iallafall inledningsvis är klent. Hade den varit bakåtkompatibel hade jag kunnat se det stora intresset för konsollen, de spel som faktiskt kommit ut till PS4 och som är exklusiva till den har inte direkt fått några bra betyg hos recensenterna.

Hade PS4 varit bakåtkompatibel hade jag nog kunnat överväga en uppgradering då jag är tveksam till hur bra min PS3'a egentligen är i dagsläget. Det har gått åt en hel del hårddiskar samt diverse övriga problem. Men så länge jag inte ser någon för mig intressant PS4-exklusiv titel så blir det inget köp för min del. Om tre år borde det nog ha dykt upp fem titlar vilket skulle göra ett köp lättare att genomföra, antar jag.

Jo det är ju nackdelen med att helt byta arkitektur och design på konsolen. Bakåtkompatibiliteten försvinner helt. Hade varit intressant om de byggt en emulator fast antar att de hellre säljer nya spel istället. Flera större titlar som skulle släppas till både PS3 och PS4 har ju i alla fall erbjudit gratis eller väldigt billig uppdatering från PS3 till PS4 vilket ju är hyfsat i alla fall.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Wohoo, en nära vän i usa köade för att få tag på de första som såldes. En extra kontroll och fifa14 blev det också... Nu skickad och bör komma till mig i veckan. Hoppas tullen inte snokar upp mitt fina paket. Dock så har han skrivit "gift" på paketet och så länge värdet underskrider $300 så får de inte beskatta det. Och man anger värdet själv, visst minskar en ps4 i värde när man har öppnat kartongen

Ingen dålig 30-års present må jag säga

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

Köpte även min PS3:a i usa vid release. Den är nu död efter andra bakningen i ugnen. Bågon som vet om det är samma? Dvs att nätdelen är inbyggd och växlar 110/220 volt och man bara behöver byta kabel?

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gling:

Köpte även min PS3:a i usa vid release. Den är nu död efter andra bakningen i ugnen. Bågon som vet om det är samma? Dvs att nätdelen är inbyggd och växlar 110/220 volt och man bara behöver byta kabel?

JAg har en gammal 40gb ps3 som jag köpte till releasen av mgs 4, den snurrar glatt på än idag helt felfritt.
Ska bli intressant att se när man kan få tag på en ps4a!

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gling:

Wohoo, en nära vän i usa köade för att få tag på de första som såldes. En extra kontroll och fifa14 blev det också... Nu skickad och bör komma till mig i veckan. Hoppas tullen inte snokar upp mitt fina paket. Dock så har han skrivit "gift" på paketet och så länge värdet underskrider $300 så får de inte beskatta det. Och man anger värdet själv, visst minskar en ps4 i värde när man har öppnat kartongen

Ingen dålig 30-års present må jag säga

Ganska liten chans att paketet fastnar i tullen om det är skickat privat men värdet får högst vara 400:- sek som gåva till en person.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

Ganska ljummet intresse från min sida vad det gäller de båda lanseringarna, kommer nog att dröja tills deras nästa "slim" eller liknande planeras för ps4 / XboxOne som jag bli intresserad då priserna har humaniserats och förhoppningsvis de flesta barnsjukdomar har åtgärdats.

Visa signatur

Hårdvara: Intel i5 4670K @ 3,4 ghz | ASUS Gryphon m-ATX | 16 GB RAM | GIGABYTE 7950 | Samsung 840 Series 250 GB | 120 GB Intel SSD | Skärmar 3 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennyfax:

Ganska liten chans att paketet fastnar i tullen om det är skickat privat men värdet får högst vara 400:- sek som gåva till en person.

Tråkiga svenska tullen ska vara då. USPS anger $300 dollar som sagt. Men att tullen ska slita upp ett paket för 400kr och lägga på en hundring känns inte direkt värt det. Aja, det är väl som du säger, privatpaket har ju mindre chans att öppnas.

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

Ja 0.4% av 1,000,000 sålda enheter rapporteras haft/har problem.

Dvs. 4000st av 1,000,000st

''The Verge rapporterar att flera köpare drabbats av problem där konsolen bara står och tuggar och aldrig skickar ut en videosignal. Sony har kommenterat och sagt att det rör sig om ”isolerade incidenter” och att endast 0,4 procent av konsolerna har hårdvaruproblem (vilket skulle innebära 4 000 PS4 av den första miljonen).''

Källa: http://www.prisjakt.nu/pryl/ovrigt/4518_succe_1_miljon_ps4_pa...

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gling:

Tråkiga svenska tullen ska vara då. USPS anger $300 dollar som sagt. Men att tullen ska slita upp ett paket för 400kr och lägga på en hundring känns inte direkt värt det. Aja, det är väl som du säger, privatpaket har ju mindre chans att öppnas.

Det är inte tullen du skall oroa dig för. Det är skatteverket. Visst, du är skyldig att betala tull, annars är det smuggling vilket är brottsligt. Men tullen är en liten organisation. MOMS däremot! Herregud, bedra staten på pengar? Då spelar inte värdet någon roll utan huvuden kommer att rulla

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carolus Rex:

källa på det?

Källa på att det kommer till PC: https://www.origin.com/sv-se/store/buy/titanfall-ANW.html (Det borde göra det om Origin lägger ut det på förhandsbokning)

Källa på att det skulle kunna se bättre ut på PC mot XBone http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20131024/rykte-call-of-duty...

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Det är inte tullen du skall oroa dig för. Det är skatteverket. Visst, du är skyldig att betala tull, annars är det smuggling vilket är brottsligt. Men tullen är en liten organisation. MOMS däremot! Herregud, bedra staten på pengar? Då spelar inte värdet någon roll utan huvuden kommer att rulla

Snällt att du förtydligade detta. Ska genast åka till skatteverket och deklarera mitt brott så jag kan sova om nätterna och behålla mitt huvud

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Det är inte tullen du skall oroa dig för. Det är skatteverket. Visst, du är skyldig att betala tull, annars är det smuggling vilket är brottsligt. Men tullen är en liten organisation. MOMS däremot! Herregud, bedra staten på pengar? Då spelar inte värdet någon roll utan huvuden kommer att rulla

Man betalar inte svensk moms på varor köpta utanför sverige