Tävla och vinn datorsystem med Fractal Design och Dustin PC

Permalänk
Medlem

Ragge pryder julhatten hyfsat

Kände att jag bryter trenden här lite.. Med lite annat julemys. Nu är jag garanterat redo för alla kommande mörka och långa vinterkvällar.
Jag vet, jag vet. Det är inte jul än.. men det är här jag kommer sitta bänkad fram tills dess. Cozy up!

Visa signatur

iMac mid 2011. Your argument is invalid.

Permalänk
Medlem

Min hörna

Simulatorhörnan!

Visa signatur

Relationships come and go, Epics are soulbound.

Permalänk
Medlem

Keep calm & keep it simple

Permalänk

Delad glädje är dubbel glädje

Här myser vi båda om kvällarna, uppgraderingar blir dyra när tjejen vill ha samma delar i sin dator

Permalänk

Här är mitt bidrag! Min tron till höger och flickvännens till vänster.

Det är mycket som har hänt i vår tvättstuga och detta är resultatet med Röd och blå neon (trots att man närmar sig 30 år)

Helt osmiknat med blixt på och bättre syn på detaljerna (som namnskylten) och PIRATSKEPP YAAARGH!

Visa signatur

i7 920 @2.66 (överclockad till 3.8Ghz) på GA-EX58-UD5 mobo.Antech 620 kylare(PnP). 7870 referenskylning (med 120mm fläktmod). 6 Gig Adata 1333 Mhz (3x2Gig). Antech 300: Hål i moboplåten,Hål i botten för att nätagget ska suga luft under datorn. Hemmagjord 5.25 till 2x 3,5 konverterings plåt för HDD. 2st WD 1Tb green och 1st 2Tb WD Green HDD. 2x ADATA 120 Gig SSD.

Permalänk
Medlem

Hörnan

Här sitter jag och har det riktigt bra.
Jag har en sambo som har en jättebra dator och så har även alla vänner som det spelas med. Dom skrattar åt min gamla skruttdator.
Men jag tycker i alla fall att jag har det mysigare än dom!

Permalänk

Här kommer mitt bidrag:

Och så klart utan blixten:

Blev precis färdig med det vita skärmbordet, tycker det blev ganska bra. Måste bara fixa kabeldragningen lite

Visa signatur

Fractal Design R5 (White, Windowed) | Asus Z170-Deluxe
Intel I7-6700k | Trident Z 3600Mhz DDR4 CL15
Asus Strix GTX1080 8GB | Samsung SM951 256GB
EVGA Supernova G2 850W | Acer Predator x34

Permalänk
Permalänk

Min härskar hörna

Det framgår inte av bilden, den oerhörda prestation det har varit att, bit för bit, smyga in en datorhörna i min och min flickväns lägenhet. Det har varit en kamp i över tre år, många slag har blivit utkämpade, förlorade och vunna.

Det finns många i denna tävlingen som har behov för den datorn, men jag behöver den för att ta över världen, jag har väntat i över tio år på uppföljaren till Rome, och förberett ytterligare tre med min härskarhörna.

Winter is coming!

Permalänk

https://docs.google.com/file/d/0BwIpUw9IYUV8TjRzUHRxMFZTeTg/e...

Super laddad för en skön spelhelg! Ledsen om det är svårt att se vad som står på lappen.

Permalänk
Medlem

Temporär "spelhörna"

Håller på att flytta för tillfället och har mellanlandat hos mina föräldrar, så detta är min temporära hörna med laptop (speldatorn är nerpackad).

Hörnan innehåller allt man kan tänkas behöva, bra kamouflage så man är dold från omvärlden(väldigt mysigt för övrigt) en stor termos med kaffe, ett stormkök om man skulle bli hungrig, kikare för att spana efter inkräktare.

Hörnan är lite inspirerad av Battlefield och CoD, men även lite julkänsla.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 - Gigabyte Z390 AORUS MASTER - Intel 9900K - EVGA GeForce RTX 2080 Ti - Corsair 4x8GB 3200 MHz CL16

Permalänk
Medlem

Redo för en intensiv spelhelg!

Jag laddar upp med cola, godis och fulladdade AA-batterier. Känner dock att det snart är dags för en uppgradering.

Gameboy advance
CPU: 32-bit RISC (16MHz)
Coprocessor: 8-bit Z80 CISC (8.4MHz)
RAM: 256KB WRAM
Screen: Reflective TFT (40.8 x 61.2mm) 240x160 pixels
Sound: Mono

Headset:
Deltaco HL-9

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MODERKORT Asus Rog Strix Z270E CPU i7 7700K GPU MSI 1080 Gaming X HDD Samsung 850 EVO 500GB & Firecuda 2TB RAM Corsair 16GB DDR4 2400Mhz Vengeance PSU RM850i CASE Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Jag börjar dagen på Sweclockers, Sätter paddan, telefonen (som jag tar bil med) på laddning så att dom klarar sig hela helgen. Plockar fram ölen mm från varandan, kastar ut det gamla skruttiga plast tangentbordet och pluggar i mitt acer med vita Apls brytare Spelar lite på ps3an om jag får lust för det.

Jag har också förberett mig genom att ha en spray deo frame för att ta en såkallad "snabbdusch" på sidan av den står det 3 st sportstejp rullar. Framför dom så står det en rakapparat eftersom att jag har bestämt mig för att vara med i movember, Och under spelande vet man aldrig hur länge man blir sittande.

Om så behovet skulle behövas så har jag ett föråd med dricka rakt på sidan av mig.

längst ut på boret står det lite munskölj.

En sak till. det används inga hörlurar, här är det 5,1 ljud som gäller. Skulle förstärkaren av någon anledning få lite dricka i sig så har jag en annan liggandes.

(Bilden tagen med telefonen samt uppladdat till molnet och nerladdat till datorn därva kvaliteten)

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag, Ryska mössan och pastabibeln (om det syns, är boken på bordet) får man ju ha med. Men Talisman är nog det man helst kör, rollspel FTW

Visa signatur

The game | Fraktfritt Inet

Ebolaexpressen är under uppbyggnad, sleeve och 240 rad i ett Silverstone SG05B

Permalänk
Medlem

Yngsta sonen på (eller i) stor säck och ytterst modest rigg.
Minecraft och skype med kompisarna. Så där kan han befinna sig i timtal.

Edit: Creepern är tillverkad i skolslöjden.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Datorhörnan för BF4. Lite inspirerande taktikbilder på väggen, inspiration från vapnet (paintball) samt M90 uniformen som man kan sitta och spela i om man vill känna sig extra "inne" i spelet

Permalänk

Retro Gaming as it should be!

Min spelhörna inför höstens mörka timmar består av mitt Playstation 1 tillsammans med Command & Conquer: Red Alert och Lego Rock Raiders. Detta väcker många barndomsminnen, och med flickvännen som armstöd är min spelhörna riktigt bekväm och redo för många timmar av spel ... och andra aktiviteter

Visa signatur

Main: i7 3770K @ 4.4Ghz- Seidon 120M | Gigabyte 7970 3GB Windforce 3x GHz Edition | Asus 24" 144Hz | Samsung PRO SSD 120GB + 3TB HDD | Corsair 16GB 1600Mhz RAM | Gigabyte Z77X-UD3H | Corsair 330R Window-mod | Corsair AX850

Consoles: Xbox 360 Custom Xk3y | Flashat Wii | PS1 | SNES

Misc: ReadyNAS Ultra 4TB | Boxee Box | Ipad 32GB Jailbroken | Galaxy S4 | 460UXN-2

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag min sambo köpte precis ett par nya, egna skärmar, så jag fick möjlighet att slänga upp de två överst och yttersta skärmar till min spelhörna precis innan fotot Perfekt för att glo genom sweclockers under många timmars lirade av... You guessed it, Battlefield 4
Hittade några skitcoola reklamställ för BF4 utanför en känd återförsäljare, som vi låter vara onämnt, som jag passade på att sno innan de kasserades!
Laptopen är främst för battlescreen, alternativt slänger jag upp en på tv'n ovanför skärmarna.
Ett ihopsläng av det ena och det andra, flera år gamla skärmar, blandat med en tv, två ips, en benQ-gamingskärm och en gtx770 samt ett billighetskort av märke okänt för att öka på med de sista två skärmarna
Mat behöver jag inte när jag nöter bf4 i dagar i sträck Bara jag har mina skärmar, min MX518 och mina lurar så är jag fan nöjd!

Visa signatur

"If it ain't broke, don't fix it"

Permalänk
Medlem

Mic: Sennheiser MKH 805 T-power tuchel connector 1966
Skärm: Dell u2010f rev a001 utan skärmkant och AG-coating, väggmonterad. köpt på dustin med studentrabatt. 2009?
Möss: militär trackball Penny Giles 1993
Keyboard: Televideo Tele-PC Plus Model TS-1605 1983
Handlovsstöd: Vikingsvärd ukänd ålder
Hörlurar: Dual DK 710, sawafuji drivare, shure pads, avionikk top "guld"-kabel 197?, 1983,2011,2012,2012
Hörlur stativ: Aluminiumslist påmonterad skärm hemtilvärkad lösning
Forsterkare: Topping D2 Köpt brukt. 2009?
Högtalare: Hemgjorda 2012
Openpandora GC edition: 2012
Dreamcast kontroll HKT-7700 Sega japan 1998
Vattenflaska: arvgods, 1870-1910?
Soppa: Grönsaks hemgjord
Brød: Hvitlök och pesto hemgjord
Lampa/micstativ: Fått från en granne, modifiserad
Hylla: Gratis på fyndbörsen Ikea
Bord: Hemgjord
Dator: hylla på undersidan hemgjord. uråldrig

Edit: min bild slutade fungera hos bayimg. Länket funkar dog http://image.bayimg.com/104860b177ce9e84543e95520c4a6afef4bba066.jpg

Permalänk
Medlem

Tävlingsbidrag

Mitt bidrag !
Tog en storstädning av hörnan och myste till det med lite julbelysning

Permalänk
Medlem

Tävlingsbidrag

Jag och datorhörnan är redo för spelhelger hela vintern lång!
Förhoppningsvis med en ny kickass Dustin PC som klarar mer än CS 1.6

Permalänk

I NEED THIS!

Här kommer mitt bidrag

Först en overview över det hela. GTA V på 360 när man latar och inget annat. Annars på datorn allt från CS till LFS. Musik inkluderas.

Här har vi mina små hjärtan :')

Den dåliga datorn, trassel och allt.

Visning under bord och upp i tak med härlig julbelysning.

Permalänk
Medlem

Spelkväll med nybakade bullar

Mitt recept för en lyckad spelkväll är - många - nybakade kanel- och vaniljbullar.

Permalänk

Julpynt i studentrummet

Med förhoppningen om att julen ska komma tidigt i år började jag i god tid med julpyntandet. Med årets glögg, lussebullar och massvis med pepparkakor är spelhelgen säkrad!

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mitt skrivbord är som synes rätt stökigt men skönt e det allt

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk

Hahaha orka låna polares skärmar haha

Permalänk
Medlem

Min lilla hörna efter en dags fixande med datorn. Dax att spela lite. Keepin it retro med sterion. (BTW har roligt nog funderat länge på att göra ett bygge med node 304, dock har jag inte råd

Permalänk

Min hemma bas under spelhelger, rent ska det vara.