Tävla och vinn datorsystem med Fractal Design och Dustin PC

Permalänk

Den här "datorhörnan" behöver verkligen hottas upp...

Ingen storbilds-TV, inga downligths, inga Noctuafläktar med coola ljuseffekter... Bara en sunkig gammal Pentium 4 med 2 GB RAM, en rosslig IDE-disk och ett Radeon x1950 under huven. Inte kul! USB-portarna funkar inte heller så det får bli ett gammalt PS2-tangentbord till. Har inte kunnat pysslat med datorer och spel ordentligt sen ungarna kom men nu är det dags att ta tag i gejmingen igen på allvar, och då passar ju inget bättre än en ny speldator!

Ni ser ju själva hur deprimerande det ser ut... Det inbjuder ju inte ens att försöka spela något! Har pimpat datorhörnan med en utriven tidningssida från Gamereactor med motiv från Skyrim som stämningshöjare i bakgrunden, men inte ens det funkar något vidare Här behövs hjälp!

Lyckades med nöd och näppe skriva detta inlägg på datorn trots att det snurrar ett relativt nyinstallerat och obesudlat Windows XP under huven, men jag känner att nu får det bli bättring här

Visa signatur

Growing old is ineviteble - growing up is optional

Permalänk

Såhär kommer man spendera vintern!
https://skydrive.live.com/redir?resid=F2CAA4E6F5A134ED!1459&authkey=!AMo84RLlIfCZIDU&v=3
Hela kostcirkeln på bilden: Chips, Kaffe, Brewski, Snus och Godis.

Hoppas det blir en låååång vinter!

Synd att min (inte så) smällfeta dator skymdes bakom chips å kaffet, står på golvet till vänster om tv:n.

Bjuder på en till bild som är lite mer spelhörna-ception *inceptionljudet baaaa baaaa*
(en spelhörna som visar en bild på en spelhörna som i bilden visar en bild på en spelhörna som i bilden visar en...)
https://skydrive.live.com/redir?resid=F2CAA4E6F5A134ED!1471&a...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Proffsmoddare

A little bit of gaming and reading at work during the night shifts isn't so dumb

MetallicAcid

Permalänk
Medlem

Min hörna :)

Här är mitt bidrag

http://imgur.com/kg1AENl

Tack för mig

Permalänk
Medlem

Spel hörnan

http://i985.photobucket.com/albums/ae337/asddnaslund/IMG_2124...

Permalänk
Medlem

Bilden är gjord i datorn. Lägg upp en bild som du ha tagit med kameran och vissa ditt nicknamn på papper.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk

Min lekhörna. Pimp i form av röd bakgrundsbelysning bakom skärmarna, och godis-askar á la Nintendo.
Även lödkolv, synth-leksak (Korg Monotribe) och klisterlappar får anses som gedigen prydning till gaminghumöret.

Gaming @ night.

http://i.imgur.com/2uDzxCV.jpg

Permalänk

Mitt lilla hörn!

4st 21" Skärmar ger en cool effekt, man duckar för det mesta när man lirar.

Permalänk
Medlem

Tomten kommer tidigt i år.

Helg?! Pfft, här kommer jag spendera min tid fram till jul!

//Oobah45

Visa signatur

5900X || GTX3080 || Impact DTX || 32GB RAM @ 3600MHz || Custom Loop i Lian Li Tu150 ||

Permalänk
Medlem
Permalänk

Msan får tillexempel inte klistra in en bild på en lapp med ditt namn i en annan bild som inte till hör dig för att få en större chans att vinna!

Permalänk

ankaTAC-2

Ägg, ost, skinka, sallad, tomat, paprika, gurka, bregott och varm choklad

http://i.imgur.com/96kXmlk.jpg
(handskriven lapp på tangentbordet)

Permalänk

Mitt bidrag till tävlingen!

Permalänk
Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem

Min gaming hörna

Här är min lilla Gaming "Hörna" =P. Fungerar helt okej lite segt på Battlefield 4 bara. Men annars är det ju okej =P hehe.

Permalänk

Hur får ni så bilderna visas utan att gå in på länken

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk

Barrikad - check
Djurhållning - check

Kudde och filt för powernap i högra hörnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik910402:

Hur får ni så bilderna visas utan att gå in på länken

Tja, Du klickar på, "Infoga bild" och sedan skriver in din länk där så kommer den upp =P

Permalänk
Medlem

Vyn från min gamingsoffa

Battlefield på bärbar dator (lägsta grafikinställningar 720p), lite xboxspel och en cola så klarar jag mig helgen ut iallafall!

Extrabild på mitt fina namnpapper !

Permalänk

Min tur då ;)

Laddat med snacks och läsk inför helgen, tonfiskburkarna är mer generell mat på vardagar, nyttigt, snabbt och gott Tejpen är för emergency repairs, yxan har jag ifall det skulle intfäffa en zombie apokalyps eller om någon stör mig 5.1 Surroundsystem och headset med 7.1 surround. Dessutom är mitt gamingrum i vår källare, så det finns inga fönster som släpper in jobbigt solljus eller oljud utifrån Böckerna finns där om Internet skulle krascha och om jag då vore lugn nog för att låta yxan vara ifred
Btw, ni kan behöva klicka på bilden för att läsa lappen, insåg inte hur liten texten blev

EDIT: Gick inte att klicka på bilden, så jag lägger upp originallänken: http://i.imgur.com/3FrTrsi.jpg

Visa signatur

Amd Radeon HD 6990 4gb, Intel Core i5-3570k, Corsair Vengeance 2x8gb 1600MHz, ASUS P8Z77-V Deluxe, Cooler Master Sniper Storm (Chassi), 3st skitgamla 19"-skärmar, fungerar hyffsat i Eyefinity, 1x BenQ XL2420T

Permalänk

Då min sorgligt åldrande speldator (sig) plötsligt dött och tre laptops beslutade att simultant börja frenetiskt bluescreena av hetta, nätverkskort och minnesplats respektive, i sorg blev jag tvungen att uppta den normala hörnan till mek.
Min nya lätt ljuddämpade hörna blir nog tyvärr högst temporär. (Frugan kan ha invändningar mot att permanenta den.) Men trevlig medans den lever.

Efter att tre dagars konstanta skrik av fasa och den efterföljande apatin lagt sig har jag dock i ärlighetens namn nästan mer kul i den gamla fortfarande...

Visa signatur

"If you know the answers beforehand, it isn't research" - J. Allen Hynek
Dator högtidligen döpt till Dame Stephen Mongrella von FrankenPC:
|Asus P5Q PRO(socket 775)|Xeon E5430(socket 771 oh yeah!)|8gb ddr2 800MHz: 2x2gb Corsair XMS2(1066 uc till 800MHz)2x2gb Team Elite||XFX 5850BE(combo av stock & AC Twin Turbo kylare och limmad kondning!)|Define r3|Samsung 830 120gb|1750gb misc WD diskar|

Permalänk
Medlem

Nuförtiden är man förflyttad till det minsta rummet.. Min chieftec full tower från förra decenniet känns lite off på ett litet vitt datorskrivbord, speciellt när man skulle kunna ha en fin fractal design-låda

Permalänk

Mitt bidrag i tävlingen

Här kommer mitt bidrag. Det verkar ju väldans modernt med fläktar som har lysdioder, så körde en jule-pimp på min gamla trotjänare. Hängde en luva på ena datorskärmen också, så man har nåt som kan fladdra i vinddraget.

/ Spelledaren

Permalänk

Gaminhörnan förberedd för gaming

Här är mitt bidrag, känner att jag har det man behöver för att röra sig så kort sträcka ifrån tangentbordet och musen som möjligt. Toalett finns 2 meter ifrån datastolen

Visa signatur

MSI Z77A-S01 | i7 3770K | Corsair H80 | Gigabyte gtx 680 SOC x2 | Corsair Vengaence 4x4GB 1600Mhz | Corsair SSD Force 3 Series 128GB | Corsair HX 850W 80+ Silver | 3TB Seagate 7200rpm | Thermaltake Level 10 GT Snow Edition

Permalänk

Här är mitt bidrag!

Inför spelhelgen bäddar jag fåtölj och fotpall till en sov-och spelplats. Ljus tänds och mikro samt förnödenheter i form av kaffe/te och snacks plockas fram. En fläkt finns när det blir för hett i rummet och den enda gången jag behöver lämna platsen är för toabesök!

Visa signatur

Intel E6750 @ 3.2Ghz, 6Gb 800mhz Corsair, 250Gb HDD, Sapphire 4870 1Gb

Permalänk

Umbans Gaming hörna

Min spel hörna är redo för allt ^^

Visa signatur

Gaming Machine: Steam Deck.

Permalänk
Medlem

Hoppas inte att det räknas som att man har ändrat bilderna om man gör en GIF av det men tyckte att det blev bättre då man ser hur jag använder det (mörkt) och att man ser nåt (t.ex. namnlappen) när det är ljust

Visa signatur

Chassi: Scratchbygge | Grafikkort:2x Powercolor Radeon HD7970 3GB | Processor: Core i7 4790k 4.4Ghz | SSD: Corsair Force GT 120GB | Moderkort: Asus Z97 Gryphon | Nätagg: Corsair RM750 80+ Gold| RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | HDD: Seagate 1TB |
Custom Vattenkylning

Permalänk
Medlem

Behöver verkligen en ny dator!

Jag behöver verkligen en ny dator..

Skulle betyda hela världen för mig om jag vann den här tävlingen! Vill så gärna kunna spela Battlefield 4!

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H