experia z1 tar ej emot imessage

Permalänk

experia z1 tar ej emot imessage

tjenare! Gjorde det stora steget att uppgradera mig från min gamla trasiga iphone 4s till en ny experia z1 problemet är att att alla iphones inte kan skicka sms pågrund av att deras iphones fortfarande tror att jag har en iphone och darför skickar deras mobiler imessage som jag inte kan ta emot! Nån med en lösning på detta?

Visa signatur

i5 + antec 620 35c idle | asus 6870 | asus p8h61/usb3 | corsair 8gb xms3 | fractal design tesla 650watt | antec dark fleet 85

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxor1337:

tjenare! Gjorde det stora steget att uppgradera mig från min gamla trasiga iphone 4s till en ny experia z1 problemet är att att alla iphones inte kan skicka sms pågrund av att deras iphones fortfarande tror att jag har en iphone och darför skickar deras mobiler imessage som jag inte kan ta emot! Nån med en lösning på detta?

Enklaste sättet är att stoppa tillbaka simkortet i din 4s och kryssa ur iMessage.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Toke:

Enklaste sättet är att stoppa tillbaka simkortet i din 4s och kryssa ur iMessage.

Skickades från m.sweclockers.com

problemet är att skärmen har tyvärr gått sönder:/

Visa signatur

i5 + antec 620 35c idle | asus 6870 | asus p8h61/usb3 | corsair 8gb xms3 | fractal design tesla 650watt | antec dark fleet 85

Permalänk
Medlem

Lösningen är att sätta tillbaka kortet i en hel iphone och klicka ur iMessage då

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk

Slusats: köp inte iphone

Permalänk
Medlem

Gick det inte att göra i itunes eller något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Gick det inte att göra i itunes eller något?

Nix

Visa signatur

Lyckligt ovetande.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem, hängde kvar även när jag kryssat ur iMessage. Nu har ju som tur är även mina nära och kära som skickat iMessages till mig bytt telefoner så problemet är borta. Enda grejen som fungerade var att de inaktiverade iMessage.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem

jag hade samma problem.
be de som skickar till dig att inte använda en gamal konversation när de skickar sms.
utan gör ett "nytt" sms. då funkade det för mig.

Visa signatur

\\ Intel® Core i5-2500K Processor Quad Core, 3.3Ghz, 6MB \\Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB Heatspreader \\ EVGA GeForce GTX 780 CLASSIFIED \\ Nätagg Corsair AX760 \\ Moderkort ASUS P8Z68-V PRO/GEN3\\ Bitfenix Raider chassi \\ Mus logitec G500 \\ Hårddisk Samsung 840 pro 256 gig \\ Maxtor 500 gig 7200 rpm \\ Steelseries mekaniskt tangentbord \\ Världens bästa pappa kaffekopp "blue edition" \\