Köpråd 5s, Nexus 5 eller Note 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Snooze:

Det får bli en Note 3 har jag bestämt mig för, köper från Telia eftersom jag har ett presentkort på 2 k där. Så, vart ska man beställa väska ifrån då? Vill gärna ha någon flipcover som man kan ha som stativ när man kollar film.

Ebay, ebay eller ebay. Någon av de brukar funka.

Om du klarar dig med TouchWiz (=lagg, segt och det fulaste gränssnittet) så är nog Note 3 utmärkt.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SweFox*:

Hehe okej! Vilken långt inlägg jag gjorde i onödan då xD.

Du kan ju se om butiken har några väskor? Ja, min Z Ultra har ett sådant case :D!

Här har du en hel del nice! http://www.mytrendyphone.se/shop/samsung-galaxy-note-223436s....

Jag beställde skal från den sidan.

Nej det var inte alls onödigt, jag tror nog att det är många som läser den här tråden och då får dem veta vad de har att göra med. Jag har tidigare haft Samsung och aldrig haft några problem med dem. Dock har jag haft Sony Ericsson innan, då har jag bara erfarit problem oavsett om det var knapp/touch telefon. Testade på X1, X10 och vad nu alla Windows lurar hette hos dem. Fick lämna in telefonerna gång på gång. Så det kan vara därför jag är lite allergisk mot Sony, då dem har haft väldigt dåliga mobiler tidigare tillsammans med Ericsson. Lite OT är också att Playstation spårar ur, har ni sett PS4? OSet där är hur kasst som helst om man jämför med Xbox ONE. Lär garanterat lämna Sony för ett långt tag framöver.

Det är ungefär som att jämför äpplen och päron som jag drog upp nu dock. Men ja, jag har svårt för Sony tyvärr.

Ska kolla sidan, var du nöjd med skalet? Bra kvalité?

Skrivet av phyxii:

Hade jag fått välja hade jag återgått till iOS igen. (har haft min note2 i snart ett år).
Iphone 5s har en grymt bra kamera då apple gör rätt och inte fokuserar på megapixels utan förbättrar linsen som låter mer ljus komma igenom vilket resulterar i skarpare bilder och finare kontraster.

Fast, jag har iOS just nu och är ganska trött på den. Man vill inte ha en avlång iPhone, går inte att kolla film och spela på den ordentligt, skit tråkigt. Man blir så sjukt begränsad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sir.Snooze:

Det är ungefär som att jämför äpplen och päron som jag drog upp nu dock. Men ja, jag har svårt för Sony tyvärr.

Ska kolla sidan, var du nöjd med skalet? Bra kvalité?

Jag har alltid varit rädd för att testa Sony då jag alltid haft Samsung. Nu kände jag dock att det var dags för något nytt och gjorde en ren chansning, till min förvåna älskar jag mina två. Jag vet att du kommer bli nöjd då s-pen och medföljande multitask funktioner är faktiskt händigt.

Absolut! Till min Z Ultra köpte jag något som hette ROCK flipcase. Det är precis som du ville ha att har det som ett stöd också.

Men ja, ROCK gör bra skal! Men om du nu ska ha en Note 3 så rekommenderar jag nog ändå det officiella flipskalet. Det är av bra kvalité.

Innan jag sålde min Note 3 så beställde jag det officiella skalet och testade. Något annat du borde skaffa är en docka! Det är OTROLIGT händigt.
http://www.mytrendyphone.se/shop/samsung-edd-d200weg-bordslad...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SweFox*:

Jag har alltid varit rädd för att testa Sony då jag alltid haft Samsung. Nu kände jag dock att det var dags för något nytt och gjorde en ren chansning, till min förvåna älskar jag mina två. Jag vet att du kommer bli nöjd då s-pen och medföljande multitask funktioner är faktiskt händigt.

Absolut! Till min Z Ultra köpte jag något som hette ROCK flipcase. Det är precis som du ville ha att har det som ett stöd också.

Men ja, ROCK gör bra skal! Men om du nu ska ha en Note 3 så rekommenderar jag nog ändå det officiella flipskalet. Det är av bra kvalité.

Innan jag sålde min Note 3 så beställde jag det officiella skalet och testade. Något annat du borde skaffa är en docka! Det är OTROLIGT händigt.
http://www.mytrendyphone.se/shop/samsung-edd-d200weg-bordslad...

Vilket flip-skal ska man ha då? Och vart får man tag på't?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sir.Snooze:

Vilket flip-skal ska man ha då? Och vart får man tag på't?

http://www.mytrendyphone.se/shop/samsung-galaxy-note-117622p....

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Hur kul är det att få en ny Samsung Note 3 och det första man ser är den skitiga skärmen med gula äckliga nyanser, ojämnheter, svarta tjocka sträck djupt i skärmen osv. Det är detta som fick mig att bli så äcklad för jag insåg att även om Samsung har släpps så många mobiler så är deras skärmar fortfarande som S2 när jag köpte den!

Jag vill bara påpeka att jag själv har noll koll inom området, men här är en recension av S4 Mini där de hyllar displayen, både färgåtergivning och kontrast och betraktningsvinklar och ghosting och ...
Så du kanske haft dåliga exemplar, eller bara har helt enoooorma krav?
Eller så är recensionen köpt

Citat:

By definition, this screen has almost infinite contrast

Citat:

As for colour fidelity, we're close to perfection with a Delta E of 3.5

Citat:

The viewing angles are near perfect

Citat:

thanks to the AMOLED display, ghosting is non-existent

http://www.digitalversus.com/mobile-phone/samsung-galaxy-s4-m...

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk

Apropå uppdateringar till Sonys telefoner, så tror jag nog att de kommer satsa hårt på att få ut senaste versionen så fort som möjligt i framtiden.

Anledningen till att jag tror det är att Sony i sin senaste ekonomiska rapport visade att de blöder pengar från många av sina verksamheter (t. ex. TV-avdelningen), men att mobiltelefonavdelningen stod för en betydande del av den sammanlagda vinsten. Den simpla slutsatsen blir då att Sony kommer storsatsa på sina mobiltelefoner under kommande år, och då kommer naturligtvis uppdateringarna till telefonerna också hålla ett högt tempo.

Jag tror också att Sony snart kommer släppa mini-Z1'an globalt ganska snart (den som bara finns i Japan idag).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ASBR:

Jag vill bara påpeka att jag själv har noll koll inom området, men här är en recension av S4 Mini där de hyllar displayen, både färgåtergivning och kontrast och betraktningsvinklar och ghosting och ...
Så du kanske haft dåliga exemplar, eller bara har helt enoooorma krav?
Eller så är recensionen köpt
http://www.digitalversus.com/mobile-phone/samsung-galaxy-s4-m...

Nja alltså, reviews hyllar AMOLED som fan, det är inget nytt. Men det är heller inget nytt att AMOLED är översaturerat för att dölja alla flaws.

Så man uppskattar en mobil som som inte är AMOLED där färgerna är normala. Folk säger att skärmar som inte är AMOLED är urvattnade, detta är för dom helt enkelt är vana vid översaturerade AMOLED :P.

Flawsen verkar inte vilja komma med i reviews alls. Men testar man en mobil en liten stund så tänker man nog inte på det heller. Jag har ju vetat om att Samsungs skärmar har detta problemet länge och vid varje nytt köp har jag gjort en jämförelse.

Har man ingen aning om det så kanske man aldrig ser det fören man läser om det, brukar väl vara så.

Att få dåliga exemplar kan alla få men jag har dock haft S2, S3, S4, Note II och Note III. Alla dessa mobiler har samma skärmfel. Och för att inte tala om att för varje Samsung mobil finns det en tråd om det på ett kärt forum :D.

Permalänk
Inaktiv

Har Samsung något flip cover med S-flip och stativ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sir.Snooze:

Tjena SweClockare!

Det är nu dags för att mig att låta min iPhone 4s ta en lång vila, därför söker jag en ny lur. Dem lurarna som verkar mest intressanta idag är iPhone 5s, Nexus Google 5 och Samsung Note 3. Jag har även kollat på LG's nya lur (G2?), men hur bra är dem med sina lurar egentligen? Jag vet att Nexus lurarna tillverkas av LG (tyvärr).

Det jag använder min mobiltelefon till är att:
- Ringa
- Smsa/Mmsa
- Fotografera
- Facebook, Instagram, Twitter och andra sociala tjänster
- Spela
- Kolla film på flyg/tåg/buss/sängen(ibland)
- Surfar en hel del också

Så vilken av dessa 3 (4) lurar skulle passa mig mån tro?

Jag vill gärna att det blir fina bilder när man fotograferar. Jag har en systemkamera på sidan om, men man vill gärna ha en duglig fotomackapär i fickan också. De finaste bilderna man tar är oftast oväntade.

Juste, ett till krav är att luren ska ha 4G, det har väl alla lurar nuförtiden?

Skrivet av kenny88g:

Förbered dig på många svar MOT iPhone, för på denna sidan är de coolt att ogilla Apple! Men jag gillar iPhone så hade nog kört på iPhone 5S!

Jag tkr du ska klämma och känna själv, skita fullständigt va folket här tkr.

Ta detta från någon som testat alla iphones, ja, ALLA, och även en hel del windows phones och android.
Om du vill ha någon av 5s, nexus 5 eller note 3 så är det nog nexus 5.
En jäkla snygg telefon, inte allt för stor som jag tycker att note 3 är. Den har nyare Android, snabbare, bättre kamera osv.
och så har vi detta med iphone.
Jag har aldrig varit ett stort fan av iphone. Dom har alltid varit så låsta och tråkiga, även om iphone kommer med en hel del "roliga" appar för den som gillar sånt.
Nu när ios 7 kom så vart ju iphone lite personligare. Men ändå så känns den ganska låst.
Jag hade valt nexus 5 vilket som, då den känns bättre på alla sätt. (ja, allt detta ENLIGT MIG!)
Dessutom så är prislappen en dröm för en sån där bra och ny mobil!
Starta en röstning på denna sida så får vi se vad alla tycker där!
Men som kenny säger, du får ju helt enkelt åka och kolla själv på dom i någon affär!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DevilRape:

Ta detta från någon som testat alla iphones, ja, ALLA, och även en hel del windows phones och android.
Om du vill ha någon av 5s, nexus 5 eller note 3 så är det nog nexus 5.
En jäkla snygg telefon, inte allt för stor som jag tycker att note 3 är. Den har nyare Android, snabbare, bättre kamera osv.
och så har vi detta med iphone.
Jag har aldrig varit ett stort fan av iphone. Dom har alltid varit så låsta och tråkiga, även om iphone kommer med en hel del "roliga" appar för den som gillar sånt.
Nu när ios 7 kom så vart ju iphone lite personligare. Men ändå så känns den ganska låst.
Jag hade valt nexus 5 vilket som, då den känns bättre på alla sätt. (ja, allt detta ENLIGT MIG!)
Dessutom så är prislappen en dröm för en sån där bra och ny mobil!
Starta en röstning på denna sida så får vi se vad alla tycker där!
Men som kenny säger, du får ju helt enkelt åka och kolla själv på dom i någon affär!

Det blev en Note 3, jag klarar faktiskt inte av LG prylar helt ärligt. Jag får ångest direkt jag ser LG logotypen. Har bara varit med om dåliga tv apparater och luftvärme pumpar, riktiga måndags ex, hade även deras första pek mobil, världens sämsta 5 k köp. Aldrig mer LG för mig oavsett om den skulle kosta 1 k med världens specs. Samsung och iPhone har alltid hållit för mig, det är bra grejer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sir.Snooze:

Det blev en Note 3, jag klarar faktiskt inte av LG prylar helt ärligt. Jag får ångest direkt jag ser LG logotypen. Har bara varit med om dåliga tv apparater och luftvärme pumpar, riktiga måndags ex, hade även deras första pek mobil, världens sämsta 5 k köp. Aldrig mer LG för mig oavsett om den skulle kosta 1 k med världens specs. Samsung och iPhone har alltid hållit för mig, det är bra grejer.

Du får GÄRNA adda mig på skype om du vill ha en genomgång om rootning, bra appar för att få det mesta ur din mobil.

Men det officiella samsung flipskalet har ju s-flip du ;)! Det är ett bra kvalitetsskal. Samsung pratat om att ta död på tredjeparts skal så därför rekommenderar jag starkt att du har ett officiellt liggandes.

Angående stativet så är det ju bara att leta runt på skal, finns ju rätt många om man säger så :P. Faktiskt, jag beställde 2 snygga skall från casefanatic.com, skulle du vilja ha dessa helt gratis? Kostade mig sådär 300kr och det skickades från China tror jag. Det är ju inte dumt att ha skal som backup!

http://www.casefanatic.com/samsung-2/galaxy-note-3/flip-galax...

Detta är ett av dom. Sjukt nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Du får GÄRNA adda mig på skype om du vill ha en genomgång om rootning, bra appar för att få det mesta ur din mobil.

Men det officiella samsung flipskalet har ju s-flip du ;)! Det är ett bra kvalitetsskal. Samsung pratat om att ta död på tredjeparts skal så därför rekommenderar jag starkt att du har ett officiellt liggandes.

Angående stativet så är det ju bara att leta runt på skal, finns ju rätt många om man säger så :P. Faktiskt, jag beställde 2 snygga skall från casefanatic.com, skulle du vilja ha dessa helt gratis? Kostade mig sådär 300kr och det skickades från China tror jag. Det är ju inte dumt att ha skal som backup!

http://www.casefanatic.com/samsung-2/galaxy-note-3/flip-galax...

Detta är ett av dom. Sjukt nice!

Vad gör skalen för nytta?
Skärmen ska väl knappast repas av vanligt användande, så den lär väl inte behöva något flip-skydd över i fickan?
Och det kan väl inte hjälpa mycket om den åker i golvet heller?

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ASBR:

Vad gör skalen för nytta?
Skärmen ska väl knappast repas av vanligt användande, så den lär väl inte behöva något flip-skydd över i fickan?
Och det kan väl inte hjälpa mycket om den åker i golvet heller?

Med den logiken så varför köper folk skärmskydd? Det är ju partiklar och sandkorn som repar din skärm när du minst anar det. Fickor är ju knappast rena från ludd.

Meningen är att skydda skämen. Tror inte något flipskal skyddar mot en smäll mot golvet. Det är inte syftet för den delen heller.

Med flipskal behöver man inte vara så extremt försiktig om vart man lägger mobilen. Z Ultra och Z1 har något glasliknande material som baksida t.ex.

Sen agerar flipskalen som ett stativ vilket är populärt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SweFox*:

Du får GÄRNA adda mig på skype om du vill ha en genomgång om rootning, bra appar för att få det mesta ur din mobil.

Men det officiella samsung flipskalet har ju s-flip du ;)! Det är ett bra kvalitetsskal. Samsung pratat om att ta död på tredjeparts skal så därför rekommenderar jag starkt att du har ett officiellt liggandes.

Angående stativet så är det ju bara att leta runt på skal, finns ju rätt många om man säger så :P. Faktiskt, jag beställde 2 snygga skall från casefanatic.com, skulle du vilja ha dessa helt gratis? Kostade mig sådär 300kr och det skickades från China tror jag. Det är ju inte dumt att ha skal som backup!

http://www.casefanatic.com/samsung-2/galaxy-note-3/flip-galax...

Detta är ett av dom. Sjukt nice!

Ja men gärna, du kan PMa mig ditt Skype namn så addar jag dig.

Det känns nog bäst att ta ett Samsung skal då kanske.

Ja, om du inte vill ha kvar dem så tar jag gärna gladeligen emot dem.

Skrivet av ASBR:

Vad gör skalen för nytta?
Skärmen ska väl knappast repas av vanligt användande, så den lär väl inte behöva något flip-skydd över i fickan?
Och det kan väl inte hjälpa mycket om den åker i golvet heller?

Den kan gott och väl repas hur lätt som helst. Som Fox säger, smågrus och mindre partiklar finns överallt som kan ligga och skava på skärmen, visst det kanske inte blir några "sprickor", men det blir små synliga repor som man ser när man drar på ljus över skärmen och kollar. Man vill helst ha en rep fri telefon.

Det enda som kan förebygga telefonslakt är bumber skal, alltså ett sorts silikon skal med mjukt gummi så den stutsar och landar "mjukt". Men det är inget garanterat fall skydd så att säga. Det gäller bara att vara extra försiktig med telefonerna, det är inte som förr då man kunde kasta ner en älg med Nokia 3310 utan att mobilen tog skada.

Permalänk
Medlem

Aha, ok, hade lite fått uppfattningen att det är extremt tåligt glas på skärmarna som det inte blir repor i.
Då kanske någon form av skal/skydd är typ obligatoriskt då - trist gå runt med en dyr fin mobil och så är den full med repor
Å andra sidan kanske inte repor syns särskilt väl när skärmen lyser, utan mest om den är av och solen lyser på den.

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ASBR:

Aha, ok, hade lite fått uppfattningen att det är extremt tåligt glas på skärmarna som det inte blir repor i.
Då kanske någon form av skal/skydd är typ obligatoriskt då - trist gå runt med en dyr fin mobil och så är den full med repor
Å andra sidan kanske inte repor syns särskilt väl när skärmen lyser, utan mest om den är av och solen lyser på den.

Precis, och det kan vara väldigt irriterande ibland. Kan även synas om man sitter vid en lampa som lyser mot skärmen, inte najs alls. Apple har ju börjat sälja sina nya produkter med skal som ingår för att skydda hela mobilen. Så det är något som är ett måste för dagens mobiler om dem ska vara fräscha en längre tid. Allt ska ju vara så "flashigt" på reklam och när man säljer, men i praktiken så blir det lätt repigt och klarar inte av användningsförhållandena utan skydd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Snooze:

Precis, och det kan vara väldigt irriterande ibland. Kan även synas om man sitter vid en lampa som lyser mot skärmen, inte najs alls. Apple har ju börjat sälja sina nya produkter med skal som ingår för att skydda hela mobilen. Så det är något som är ett måste för dagens mobiler om dem ska vara fräscha en längre tid. Allt ska ju vara så "flashigt" på reklam och när man säljer, men i praktiken så blir det lätt repigt och klarar inte av användningsförhållandena utan skydd.

Aha, bra att veta om jag slår till på en smartphone.
Min gamla Nokia för ~200kr som jag haft typ tre år har bara lite små små repor i sin skärm, men då är det ju plast vi snackar.
Tänkte glas var typ som diamant i jämförelse
Fast ju dyrare/finare mobil, desto ledsnare blir man såklart för varje liten repa som tillkommer

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ASBR:

Aha, ok, hade lite fått uppfattningen att det är extremt tåligt glas på skärmarna som det inte blir repor i.
Då kanske någon form av skal/skydd är typ obligatoriskt då - trist gå runt med en dyr fin mobil och så är den full med repor
Å andra sidan kanske inte repor syns särskilt väl när skärmen lyser, utan mest om den är av och solen lyser på den.

De nyaste mobilerna såsom Note 3, Z1 osv har något som kallas Gorilla Glas 3. Även om detta ska vara väldigt reptåligt så räcker det ändå med ett korn av sand för att repa skärmen.

Filmskydd ger är ju som sagt väldigt bra, repas det så kan man lätt byta ut. Den väldigt stora nackdelen med filmskydd är att känslan försvinner när man fingrar på skärmen och beroende på filmskydd så kan färgerna försämras rejält.

Det är av denna anledningen jag älskar flippskydd. Du får ett skydd runt om, baksidan och framsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

De nyaste mobilerna såsom Note 3, Z1 osv har något som kallas Gorilla Glas 3. Även om detta ska vara väldigt reptåligt så räcker det ändå med ett korn av sand för att repa skärmen.

Filmskydd ger är ju som sagt väldigt bra, repas det så kan man lätt byta ut. Den väldigt stora nackdelen med filmskydd är att känslan försvinner när man fingrar på skärmen och beroende på filmskydd så kan färgerna försämras rejält.

Det är av denna anledningen jag älskar flippskydd. Du får ett skydd runt om, baksidan och framsidan.

S4 Mini verkar bara ha vanligt Gorilla Glas, men det hindrar inte denna kille att leka med kniv på den, och tydligen inga repor av det

http://www.youtube.com/watch?v=-oHx4NsCBTg

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ASBR:

S4 Mini verkar bara ha vanligt Gorilla Glas, men det hindrar inte denna kille att leka med kniv på den, och tydligen inga repor av det

http://www.youtube.com/watch?v=-oHx4NsCBTg

Har du en Mini eller xD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Har du en Mini eller xD?

Jag har en gammal Nokia modell billigast-i-världen.
Men om jag skulle köpa en inom en snar framtid lär det bli en S4 Mini.

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ASBR:

Jag har en gammal Nokia modell billigast-i-världen.
Men om jag skulle köpa en inom en snar framtid lär det bli en S4 Mini.

Minis är ganska söta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Minis är ganska söta!

Tycker den är snygg och lagom storlek.

Kan sånt här vara bra? Mindre "i vägen" än större skal och flip ju.

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/skarmskydd/IN...

EDIT: Fan jag har ju kapat tråden, fast TS har ju redan gjort sitt val så kanske är ok :$

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ASBR:

Tycker den är snygg och lagom storlek.

Kan sånt här vara bra? Mindre "i vägen" än större skal och flip ju.

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/skarmskydd/IN...

EDIT: Fan jag har ju kapat tråden, fast TS har ju redan gjort sitt val så kanske är ok :$

Om du inte vill ha ett skal så räcker givetvis skärmskydd utmärkt ;).

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Om du inte vill ha ett skal så räcker givetvis skärmskydd utmärkt ;).

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Snooze:

Fast, jag har iOS just nu och är ganska trött på den. Man vill inte ha en avlång iPhone, går inte att kolla film och spela på den ordentligt, skit tråkigt. Man blir så sjukt begränsad.

Har inte ett enda spel installerat på min note2. dock hade jag nog saknat storleken på skärmen för jag tittar en del på netflix när ja ligger i sängen. Men förhoppningsvis blir iphone 6 större. då slår ja till! 5" skärm gieef <3

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz