När kommer update till BF4, blir så trött...

Permalänk
Medlem

När kommer update till BF4, blir så trött...

Tjenare, någon som vet när en uppdatering kommer för BF4, spelet crashar hela jävla tiden, blir så arg. man betalar flera hundra kronor för ett spel som inte fungerar, visst jag förväntade mig inte ett spel som är 100% färdigt men herregud, massa bugs, det crashar osv osv.

Permalänk
Inaktiv

Går inte spela 5 minuter utan att få meddelandet "Bf4 har slutat fungera" eller att det fryser. Har uppdaterat allting som går...

Permalänk
Medlem

Vad har ni för typ av hårdvara? Sitter själv på en intel i5-2500k och ett GTX570, inte kraschat sedan 11-05 updaten, förutom på Siege of Shanghai

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Voff89:

Vad har ni för typ av hårdvara? Sitter själv på en intel i5-2500k och ett GTX570, inte kraschat sedan 11-05 updaten, förutom på Siege of Shanghai

Sitter på samma processor och ett 6870. Testat med lägsta grafikinställningarna så jag tror inte det är minnet som tar slut.

Kommer det släppas någon patch snart?

Permalänk
Medlem

Det tråkiga är att patchen som ska fixa majoriteten av server problemen redan släppts. Kom i förrgår (?)

Jag har en 4670k, gtx760 och msi g-45 bräda. Spelet kraschar nu 1 av 10 gånger för mig, innan patch var det 2 av 3 så det har blivit bättre... Tråkigt att ni har problem :/

Mitt tips:

Håll er borta från 64/48 man servrar och spela på low/medium. Funkade för mig innan patchen.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Entusiast

Vad tråkigtför er
Själv har jag och en polare inga problem alls med att spela i timtals utan problem, det enda är väl att det hackar då och då vilket ju verkar vara möjligt att fixa med lite tweaking.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voff89:

Vad har ni för typ av hårdvara? Sitter själv på en intel i5-2500k och ett GTX570, inte kraschat sedan 11-05 updaten, förutom på Siege of Shanghai

Sitter på en bättre hårdvara än dig, men tror inte det har någonting med hårdvaran att göra utan med själva spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ursäkta men hur laddar man ner och installerar den nya patchen ?
Eller går det automatiskt via origin ?

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Ursäkta men hur laddar man ner och installerar den nya patchen ?
Eller går det automatiskt via origin ?

Filerna som vi har på datorn är inte uppdaterade alls än sedan spelsläppet... Det är serverprogramvaran som är uppdaterad.

Nu kraschar spelet varannan spelomgång på ett snitt på min dator.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ainok:

Det tråkiga är att patchen som ska fixa majoriteten av server problemen redan släppts. Kom i förrgår (?)

Jag har en 4670k, gtx760 och msi g-45 bräda. Spelet kraschar nu 1 av 10 gånger för mig, innan patch var det 2 av 3 så det har blivit bättre... Tråkigt att ni har problem :/

Mitt tips:

Håll er borta från 64/48 man servrar och spela på low/medium. Funkade för mig innan patchen.

Och inte nog med det, den patchen sabbade netcode ännu mer och gjorde pingen ostabil ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

tror inte det är fel på spelet utan att grafikkorten inte har rätt drivers osv, då många har inte haft en enda crash nu sedan patchen, sj har jag inte haft någon utan 1 polare får crasher då och då med sitt 280x medans en annan inte med 290x så rätt konstigt. testa installera om punktbuster?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Skrivet av Sneaky_rhino:

tror inte det är fel på spelet utt grafikkorten inte har rätt drivers osv,näste ånga har inte haft en enda crash nu sedan patchen, sj har jag inte haft någon utan 1 polare får crasher då och då med sitt 280x medans en annan inte med 290x så rätt konstigt. testa installera om punktbuster?

Vadå inte fel på spelet. många har uppdatera allt som går och ända ballar spelet ur. Som för mig har senaste
Av allt i drivar väg. Det har blivit bättre men händer väldigt ofta ändå.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Hur installerar man patchen och vart finns den att ladda ner ?

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Hur installerar man patchen och vart finns den att ladda ner ?

Det är en server patch inte en client patch. Så du behöver inte ladda ner något.
En client patch är på gång enligt DICE men inget datum är sagt ännu.

http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955065...

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Hur installerar man patchen och vart finns den att ladda ner ?

Som någon skrev det är netcode/servrarna som är uppdaterade inte kienten, när det kommer en patch uppdateras det automatiskt via origin

Permalänk
Medlem

till och med sp läget crashar haaha aldrig sett ett så ostabild spel !? samma i betan och de bryddde sig inte ens om att få spelet att funka innan släpp ? det är grovt fel i spelet det kan man lugnt säga.. det är på ALLA system med alla olika grafikkort drivers,färg på låda,skostorlek ja allt är olika.... sen är dom helt random.. kan spela 1h utan crash, sen får ja en crash då är det var 5min, sen är crasherna olika, ibland loopar ljudet å måste boota, ibland blåskärm tillåmed , ibland bara starta om spelet..

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Avstängd

Mitt krashade också men jag gjorde regedit-haxxet för att få bort "TM" ur namnet sen har det varit guld och gröna skogar sen dess

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Medlem

Jag krashade också ofta förut men efter patchen och att jag kör x86 klienten samt stängt av Origin overlay (Origin -> Högerklicka på BF4 -> Spelegenskaper och bocka för saken där) så krashar det aldrig. Fungerar verkligen prima nu. Repairade visserligen mitt spel via Origin också.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

För mig flyter det på jättebra, crashar aldrig och strålande prestanda.

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Vadå inte fel på spelet. många har uppdatera allt som går och ända ballar spelet ur. Som för mig har senaste
Av allt i drivar väg. Det har blivit bättre men händer väldigt ofta ändå.

om vi säger såhär "Det är fel på spelet" då borde alla få samma fel hela tiden vid samma tidpunk?

det jag menar är att ALLT är inte dices/bf4's spel. utan ligger mycket i drivers och optimeringar för olika grafikkort osv.

Mycket som spelar in.. inte bara dices fel här.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Före sista server uppdatering funkade det bra. Igår var det ospelbart för mig.

Permalänk
Medlem

Fullt spelbart från mig. Passade på att uppdatera Punkbusters och det har, sen dess, reducerat alla krasherna till 0 st.

Permalänk
Medlem

har inte spelat massor med timmar, men har inga problem att det kraschar eller liknande, jag skulle nog kolla över sakerna i eran dator, kanske ominstall, kolla drivare,, som någon sa tidigare, kör lägre inställningar, och mindre banor,

Visa signatur

Intel Core i7-3930K @ 4,5 Ghz (Extreme) || GTX1080 || Cooler master HAF X ||Corsair vengeance 16GB || Eizo Ips x2 || Corsair HX1050 ||Asrock Extreme9 X79 || Corsair H100 || Samsung 256gb PRO 950 x3 || Freenas server 12tb || DELL 1950 samt MD1000, HP580DL G5

Permalänk
Medlem

Jag uppdaterade till Windows 8.1, uppdaterade punkpuster manuellt samt DirectX. Läste på battlelog att det kunde fattas filer till DirectX. För att uppdatera så kör installationen av DirectX igen som ligger i bf4 mappen.

Det kraschar kanske 1/15 för mig!

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Tråkigt för er att ni fortfarande har problem. Jag kan inte säga att mitt är 100% men efter de senaste server fixarna så går det riktigt bra för mig.

Det har ju kommit 6-7st server uppdateringar som löst massa connection problem. Det är inte så att de skiter i problemet direkt...

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0pe:

Mitt krashade också men jag gjorde regedit-haxxet för att få bort "TM" ur namnet sen har det varit guld och gröna skogar sen dess

Kan du förklarar hur, eller länka?

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Det kan inte va så att ni kör med klockade grafikkort? Kraschade ibland för mig men sänkte klocken på grafikkortet en aning och kraschar ej längre.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Det kan inte va så att ni kör med klockade grafikkort? Kraschade ibland för mig men sänkte klocken på grafikkortet en aning och kraschar ej längre.

+1 på den
Mitt var stabilt i Heaven osv, men Bf4 nån timme så sket det sig.
Resetade och har inte haft problem sen dess....

Permalänk

Det är spelet som är felande. Sista R7 patchen som kom för servrarna skulle ju eliminera rena serverkrasher, trots det hände det ett par gånger för mig igår.

Något annat konstigt hände också, det verkar som att poäng från kraschade omgångar har ackumulerats och tillkommit till mig, då jag har gått från rank 53 -> 55 utan att det syns som progress på Battlelog, inte nog med det så är det nästan nog med poäng till rank 56.

Man kan se progress på den vita raden med ett "play" tecken på nedanför Dogtag fältet.
http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/thomasson1979/st...

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk

Som vissa säger här, så är det inte spelets fel(inte enbart iaf.). Själv så vet jag att jag hade problem med att BF3 kraschade vid release. Det berodde då på realtek drivrutinerna(till det integrerade ljudkortet på moderkortet) och punkbuster inte rockade alls. Köpte ett ljudkort och problemet försvann helt.
Har inte haft en enda krasch på klienten i BF4 so far. Men det verkar som att det är många med dom senaste generationernas grafikkort som får dessa beryktade krascher.

Hur som, lycka till för er med kraschande klienter

Visa signatur

Modekort: ASUS P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 @ 4.0 Ghz Gpu: Gigabyte GTX 460 SLI @ 890/1780/2000 Ram: Corsair XMS3 6x2048MB CL9 @ 1600Mhz Nätagg: Corsair AX 850 Chassi: Corsair Obsidian 800D

Ändå, INTE endå | Enda ända | Learn how to use those words, PLEASE!!!