[BF4] Bannad från Sweclockers servrar?

Permalänk
Moderator
Moderator

[BF4] Bannad från Sweclockers servrar?

Om du blivit bannad och vill överklaga, skriv i denna tråden.

Hur skriver du ditt inlägg?
Vad är ditt ingame namn: Utan namn kan vi inte göra något
Vad hände: Beskriv händelsen tydligt.
När hände det (klockslag och datum): Med tidsangivelse så hittar vi lättare och snabbare just din situation i våra loggar.
Vilken av våra servrar skedde detta på: Olika servrar har olika loggar.

Exempel på en bra post.

Citat:

Vad är ditt ingame namn:Leffe
Vad hände: Jag skrev något dumt och inser nu att jag inte borde ha gjort det, förlåt!
När hände det (klockslag och datum): Ca kl 23, 31/10
Vilken av våra servrar skedde detta på: SweC 64 HC

Detta gäller alltså enbart SweClockers.com servrar och inga andra. Våra server regler hittar du nedanför, de är till för allas trivsel ingame. Längre diskussioner tas aldrig i chatten utan skall istället föras i servertråden ovan, i denna tråd behandlas enbart bans!

Spelregler

Citat:
  1. Fusk i alla dess former är förbjudet.

  2. Chattar gör vi på svenska eller engelska.

  3. Vi vill ha en trevlig stämning på serven, stötande eller förolämpande uttryck som namn, emblem eller smädningar i chatten är inte tillåtet. I chatten är vi trevliga, respekterar andra och använder ett vårdat språk. Alla har någon gång varit nybörjare! Tillrättavisa andra spelare istället för att förolämpa dem!

  4. Team damage i alla former är förbjudet, även på lagfordon. Om någon lagmedlem skadar dig, avsiktligt eller oavsiktligt, skjuter du inte tillbaka.

  5. Team killing (att döda en lagmedlem) är självklart inte tillåtet. Om du råkar döda en lagmedlem ber du om ursäkt i spelets chatt.

  6. Det är inte tillåtet att använda buggar i spelmekaniken eller kartorna för att skapa fördelar för dig själv eller ditt lag (s.k. exploits).

  7. Så kallad stat padding är inte tillåten. Stat padding innebär att nyttja spelets poängsystem för att manipulera din statistik.

  8. Spawn rape - att döda fiender som precis spawnat i sin icke erövringsbara huvudbas - är inte tillåtet. Denna regel utvärderas för att ge spelnöje åt båda lagen.

  9. Fordon: Först till kvarn är det som gäller. Det är förbjudet att stjäla fordon från lagmedlemmar. T. ex. att ta någons tank när denne har hoppat ur för att laga fordonet.

  10. Auto-balance är påslaget. Admins kommer inte att flytta dig eller någon kompis på begäran.

  11. En server-admins uppmaning skall alltid omedelbart följas. Om du har klagomål på en admin, kontakta den serveransvarige på Lan (at) sweclockers.com.

  12. Admins äger tolkningsföreträde till ovanstående regler.

Dold text
Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Är det tillåtet att stjäla fiendelagets fordon (t.ex Scout Helicopters) eller klassas detta som Spawn rape?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Casper:

Är det tillåtet att stjäla fiendelagets fordon (t.ex Scout Helicopters) eller klassas detta som Spawn rape?

Står den obemannad så får dom ta den om dom lyckas.

Det är ju lagets uppgift att hålla den igång eller skydda den för att inte fienden ska få den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Om du blivit bannad och vill överklaga, skriv i denna tråden.

Hur skriver du ditt inlägg?
Vad är ditt ingame namn: Utan namn kan vi inte göra något
Vad hände: Beskriv händelsen tydligt.
När hände det (klockslag och datum): Med tidsangivelse så hittar vi lättare och snabbare just din situation i våra loggar.
Vilken av våra servrar skedde detta på: Olika servrar har olika loggar.

Exempel på en bra post.

Detta gäller alltså enbart SweClockers.com servrar och inga andra. Våra server regler hittar du nedanför, de är till för allas trivsel ingame. Längre diskussioner tas aldrig i chatten utan skall istället föras i servertråden ovan, i denna tråd behandlas enbart bans!

Spelregler

Dold text

Själv så har jag aldrig blivit bannad men bra o veta utifall hehe själv så var det endast camping o mkt trolling med C4 på BF3 blir likadant på BF4 när min dator är färdig ^^

Edit: jag citera för det skulle sparas så jag ser det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Står den obemannad så får dom ta den om dom lyckas.

Det är ju lagets uppgift att hålla den igång eller skydda den för att inte fienden ska få den

Ok, bra att veta.

Jag har varit med om att bli bannad på BF3 när jag stjäl fiendens helikopter med hjälp av teamwork.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Står den obemannad så får dom ta den om dom lyckas.

Det är ju lagets uppgift att hålla den igång eller skydda den för att inte fienden ska få den

Men skjuter han tillbaka när de försvarar helikoptern så blir det spawnrape?*^^

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Megacrash:

Men skjuter han tillbaka när de försvarar helikoptern så blir det spawnrape?*^^

Vi kan diskutera "What if" scenarion hur länge som helst, det kommer alltid att finnas frågetecken i samband med regeltolkningar. Hur ska hans avsikter kunna förklaras? Skjuter han någon i mainbase när de precis har spawnat, då är det spawnrape. Han har inget att göra i fiendens mainbase förutom möjligen att stjäla ett fordon. Vill han göra det då får han väl leka ninja eller fallskärmsglida in men börjar han skjuta på nyligen spawnade så är regeln tydlig.

Citat:

Spawn rape - att döda fiender som precis spawnat i sin icke erövringsbara huvudbas - är inte tillåtet. Denna regel utvärderas för att ge spelnöje åt båda lagen.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Om du blivit bannad och vill överklaga, skriv i denna tråden.

Hur skriver du ditt inlägg?
Vad är ditt ingame namn: Utan namn kan vi inte göra något
Vad hände: Beskriv händelsen tydligt.
När hände det (klockslag och datum): Med tidsangivelse så hittar vi lättare och snabbare just din situation i våra loggar.
Vilken av våra servrar skedde detta på: Olika servrar har olika loggar.

Exempel på en bra post.

Detta gäller alltså enbart SweClockers.com servrar och inga andra. Våra server regler hittar du nedanför, de är till för allas trivsel ingame. Längre diskussioner tas aldrig i chatten utan skall istället föras i servertråden ovan, i denna tråd behandlas enbart bans!

Spelregler

Dold text

Vad är ditt ingame namn: Vreskuken86
Vad hände: Ingen anning vad som hände blev bara bannad.
När hände det (klockslag och datum): ca 16:00 & 11/6 -13
Vilken av våra servrar skedde detta på: SweC 64 HC

Visa signatur

AMD FX 8350 4.0ghz (stock) | H90 | Corsair 8gb 1600mhz | GTX 760 2gb | A-DATA 256GB SSD | CX 750M | Obsidian 750D | WIN 8.1 PRO

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av LilleChrille86:

Vad är ditt ingame namn: Vreskuken86
Vad hände: Ingen anning vad som hände blev bara bannad.
När hände det (klockslag och datum): ca 16:00 & 11/6 -13
Vilken av våra servrar skedde detta på: SweC 64 HC

Stod det ingen anledning när du blev bannad? Jag frågar eftersom jag är nyfiken på vad Battlelog visar. Du blev dels varnad i chatten av admin och sedan bannad med anledning.

Ditt nickname blev bannat, inte din GUID eller IP, på grund av namnet. Könsord är olämpliga som namn och inget vi vill ha på servern, beklagar men så är det. Det är en regel som vi tydligen glömt skriva med som borde vara under §3 om en trevlig stämmning, ber om ursäkt för att den inte fanns innan.

Vill du spela på servern så är du välkommen tillbaka med annat namn, vill du inte det så önskar vi dig lycka till med BF'andet.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Okej tack svaret :). Då får jag byta nickname

Visa signatur

AMD FX 8350 4.0ghz (stock) | H90 | Corsair 8gb 1600mhz | GTX 760 2gb | A-DATA 256GB SSD | CX 750M | Obsidian 750D | WIN 8.1 PRO

Permalänk
Skrivet av Lan:

Stod det ingen anledning när du blev bannad? Jag frågar eftersom jag är nyfiken på vad Battlelog visar. Du blev dels varnad i chatten av admin och sedan bannad med anledning.

Ditt nickname blev bannat, inte din GUID eller IP, på grund av namnet. Könsord är olämpliga som namn och inget vi vill ha på servern, beklagar men så är det. Det är en regel som vi tydligen glömt skriva med som borde vara under §3 om en trevlig stämmning, ber om ursäkt för att den inte fanns innan.

Vill du spela på servern så är du välkommen tillbaka med annat namn, vill du inte det så önskar vi dig lycka till med BF'andet.

Ha ha, bra att veta, antar att mitt BalleBlomm kan ligga i farozonen med då...

Visa signatur

i7 930; RAMPAGE III GENE; 2st GV N470D5-13I-B; TR3X6G1600C8D; AX1200W; X25-M G2 160GB; U2711; EK-CoolStream RAD XT 120(2st) & 360; EK-DCP 4.0; EK-FC470 2st; EK-Supreme LT; mm...

Permalänk

Önskar att min ban tas bort.

Vad är ditt ingame namn: Pzieye
Vad hände: Jag blev irriterad på en som Tka mig flertalet gånger och skrev något dumt. ber om ursäkt för det.
När hände det (klockslag och datum): Ca kl 10.08, 7/11
Vilken av våra servrar skedde detta på: SweC 64 HC

Visa signatur

Intel 4670K @ 4.6Ghz 1.2Vcore - 2x4GB Corsair Vengance 1600mhz - 2x GTX 760 EVGA´s SC -
Samsung 840 evo 256GB - Western Digital Green 1TB - Silverstone Argon AR02 - Fractal Design R4 Arctic White - ASUS VG248QE

Better a dead hero, then a livin´ faliure

Permalänk
Medlem
Skrivet av spazmodic:

Önskar att min ban tas bort.

Vad är ditt ingame namn: Pzieye
Vad hände: Jag blev irriterad på en som Tka mig flertalet gånger och skrev något dumt. ber om ursäkt för det.
När hände det (klockslag och datum): Ca kl 10.08, 7/11
Vilken av våra servrar skedde detta på: SweC 64 HC

Är bara en temporär ban. 3h var den på. Kan släppa på den men vi kommer hålla ett extra öga på om det fortsätter.
Försök hålla en bättre nivå på chatten nästa gång så är du varmt välkommen tillbaka.

Permalänk

Skicka gärna en länk till rätt forumtråd om jag ställer frågan i fel tråd.
Kan man anmäla andra spelare för t.ex olämpligt uppförande eller olika former av hacks eller andra saker som inte är tillåtet?
Vart gör man de isf (förutom via battlelog)?
Är funktionen !votekick / !voteban / !punish / !forgive påslagen (!voteban / !votekick fanns i BF3 men osäker om dett finns i BF4)?

//Hasseman

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Hasseman84:

Skicka gärna en länk till rätt forumtråd om jag ställer frågan i fel tråd.
Kan man anmäla andra spelare för t.ex olämpligt uppförande eller olika former av hacks eller andra saker som inte är tillåtet?
Vart gör man de isf (förutom via battlelog)?
Är funktionen !votekick / !voteban / !punish / !forgive påslagen (!voteban / !votekick fanns i BF3 men osäker om dett finns i BF4)?

//Hasseman

För tillfället finns det ingen anmäla funktion, tyvärr.
Just nu så kan man skriva det här istället. Skriv t.ex "otrevlig person" eller "hack?" Och sen namn/server och gärna tid.

!votekick/voteban är samma sak. Vi ska försöka lägga in lite plugins nu i helgen och hoppas att servern lever.

Något !punish-commando kommer vi inte ha så länge den drar en @kill.
När vi kan ställa in att den istället gör "punish, punish, kick" då kommer fixa det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

För tillfället finns det ingen anmäla funktion, tyvärr.
Just nu så kan man skriva det här istället. Skriv t.ex "otrevlig person" eller "hack?" Och sen namn/server och gärna tid.

!votekick/voteban är samma sak. Vi ska försöka lägga in lite plugins nu i helgen och hoppas att servern lever.

Något !punish-commando kommer vi inte ha så länge den drar en @kill.
När vi kan ställa in att den istället gör "punish, punish, kick" då kommer fixa det.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför inte när den drar en kill iom att blir man skjuten får man ju en death eller är det avslaget på Swec servrarna?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Ferrat:

Varför inte när den drar en kill iom att blir man skjuten får man ju en death eller är det avslaget på Swec servrarna?

Du får ursäkta med jag förstår inte vad du menar. Formulera gärna om det.

Jag antar att du pratar om !punish-systemet?

Permalänk

Vad är ditt ingame namn: Atarnasen
Vad hände: Jag hade en olämplig emblem, det är nu åtgärdat och kommer inte ske igen.
När hände det (klockslag och datum): Ca kl 22, 9/11
Vilken av våra servrar skedde detta på: SweClockers.com 64 HC Conquest

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Infirnity:

Vad är ditt ingame namn: Atarnasen
Vad hände: Jag hade en olämplig emblem, det är nu åtgärdat och kommer inte ske igen.
När hände det (klockslag och datum): Ca kl 22, 9/11
Vilken av våra servrar skedde detta på: SweClockers.com 64 HC Conquest

Jag har kollat ditt emblem nu och det ser bättre ut nu.

Du är unbannad nu. Tänk på reglerna (Skriv @rules i chatten på serverna)

Permalänk
Medlem

Bannad

Vad är ditt ingame namn: BlackAngel933
Vad hände: Jag skrev i chatten att en kille vid namn vallentiin skulle köra "Vallentiin kör" med capslock intryckt vilket jag inte märket för ens efteråt och av någon konstig anledning fick jag bann vilket gör att jag är fruktansvärd besviken och tappar förtroendet för er just nu och börjar tappa lust att köra på era servrar
När hände det (klockslag och datum): ca 00.30
Vilken av våra servrar skedde detta på: SweClockers.com 64 HC Conquest

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom Full Tower Moderkort Sabertooth x58 CPU Intel core I7 960 @ 3.6GHz GPU Gigabyte GeForce GTX 580 3GB PSUCorsair 750W Enthusiast Series RAM Corsair Dominator GT Quad 16GB 2133MHz HDD OCZ Intern SSD 240GB RevoDrive 3 PCI-E 4x

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av deniss93:

Vad är ditt ingame namn: BlackAngel933
Vad hände: Jag skrev i chatten att en kille vid namn vallentiin skulle köra "Vallentiin kör" med capslock intryckt vilket jag inte märket för ens efteråt och av någon konstig anledning fick jag bann vilket gör att jag är fruktansvärd besviken och tappar förtroendet för er just nu och börjar tappa lust att köra på era servrar
När hände det (klockslag och datum): ca 00.30
Vilken av våra servrar skedde detta på: SweClockers.com 64 HC Conquest

Beklagar. Caps lock scriptet är menat att fånga upp skrikiga personer som kontinuerligt spammar chatten i stora bokstäver. Det finns en del tweakningar kvar. Det är dock inte en bann utan en kick, du borde kunna återansluta?

Vi ska se över hur känsligt det är och när den löser ut.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Har ni bara bann och kick som åtgärder?
Nu vet jag inte hur mjukvaran för alla dessa delarna ser ut, men märkte på en server att när man campade för länge (exempel som Sniper på en kulle) så blev man automatiskt dödad för att sedan spawna på samma ställe igen. Man gick alltså bara minus i statistiken på antalet gånger man blivit dödad.

Tänker på mindre fall som för deniss93 med Caps Lock. Måste vara riktigt irriterande för en sådan "skitsak" även om Lan nu förklarade läget att det behövs lite tweak. Men deniss93 har rätt, sånt kommer i längden att dra ner på förtroendet.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Poison:

Har ni bara bann och kick som åtgärder?
Nu vet jag inte hur mjukvaran för alla dessa delarna ser ut, men märkte på en server att när man campade för länge (exempel som Sniper på en kulle) så blev man automatiskt dödad för att sedan spawna på samma ställe igen. Man gick alltså bara minus i statistiken på antalet gånger man blivit dödad.

Tänker på mindre fall som för deniss93 med Caps Lock. Måste vara riktigt irriterande för en sådan "skitsak" även om Lan nu förklarade läget att det behövs lite tweak. Men deniss93 har rätt, sånt kommer i längden att dra ner på förtroendet.

De åtgärder som finns är:
Say
Kill
Kick
Temp. ban
Perm ban

Vi använder alla utom kill då just kill kommandot är det i särklass mest missbrukade admin kommandot i spelvärlden. Du anar inte vad fort folk klagar om admin abuse när kill används. Den skapar mycket mer irritation än den är värd. Dock håller vi på att revidera det för en tråkig men kanske nödvändig lösning (annat script).

Say används för varning och man får flera innan kick eller temp ban.

Det enda man inte får varning för är vissa rasistiska termer som är omedelbar perm ban utan överklagan. Vi har noll tolerans, precis som forumet och många andra situationer IRL.

Vad det gäller caps scriptet speciellt så anser tydligen flera spelare att det är fånigt att vi har ett sådant. Grejen är att vi kan inte vara online jämt. Alla våra automatiska script är till för att ta hand om automatiserade uppgifter, särskiljt när vi inte kan vara där. 64'a servern är igång nästan 24h om dygnet och för att hålla en god ton på chatten behövs en del automatik.

Vi välkomnar all konstruktiv kritik för hur vi kan anpassa scripten för att fånga upp bråkmakare istället för folk som råkat komma åt caps lock. Där borde väl man se första eller andra varningen?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poison:

Har ni bara bann och kick som åtgärder?
Nu vet jag inte hur mjukvaran för alla dessa delarna ser ut, men märkte på en server att när man campade för länge (exempel som Sniper på en kulle) så blev man automatiskt dödad för att sedan spawna på samma ställe igen. Man gick alltså bara minus i statistiken på antalet gånger man blivit dödad.

Det går till överstyr om man börjar kontrollera spelet för folk, till den där nivån. Det finns som sagt 31 andra eller så, som gör mer eller mindre nytta beroende på vem man frågar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Du får ursäkta med jag förstår inte vad du menar. Formulera gärna om det.

Jag antar att du pratar om !punish-systemet?

Ja, !punish kostar en kill för den som blir "punishad" som jag förstår det och det är det ni är emot? Dock om du skjuter något i ditt eget lag så få ju den en death


Person A har 2-4(0.5KD) och person B har 5-1(5.0KD)
Person A dödar person B
Person A har nu 2-4(0.5KD) och person B har nu 5-2(2.5KD)

Med punish får man iaf visa att det inte är ok eller förlåta om man själv gjorde fel, just nu blir det bara att man blir irriterad, får sämre stats och inte har möjlighet att straffa personen alls och teoretiskt sett så länge den håller sig under kick limit hela tiden fortsätter det.
Stats punishment kanske inte är optimalt men bättre än inget och ger lite rättvisa till personen som faktiskt kan förlora ganska mycket på det?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Ferrat:

Ja, !punish kostar en kill för den som blir "punishad" som jag förstår det och det är det ni är emot? Dock om du skjuter något i ditt eget lag så få ju den en death


Person A har 2-4(0.5KD) och person B har 5-1(5.0KD)
Person A dödar person B
Person A har nu 2-4(0.5KD) och person B har nu 5-2(2.5KD)

Med punish får man iaf visa att det inte är ok eller förlåta om man själv gjorde fel, just nu blir det bara att man blir irriterad, får sämre stats och inte har möjlighet att straffa personen alls och teoretiskt sett så länge den håller sig under kick limit hela tiden fortsätter det.
Stats punishment kanske inte är optimalt men bättre än inget och ger lite rättvisa till personen som faktiskt kan förlora ganska mycket på det?

1. vårat punish-system kör på varningx4 och sen kick. Vi vill inte köra med kill för det kommer verkligen missbrukas, vi ser ofta folk som skriver punish direkt för sakens skull.

2. KD är inte allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Ferrat:

Ja, !punish kostar en kill för den som blir "punishad" som jag förstår det och det är det ni är emot? Dock om du skjuter något i ditt eget lag så få ju den en death


Person A har 2-4(0.5KD) och person B har 5-1(5.0KD)
Person A dödar person B
Person A har nu 2-4(0.5KD) och person B har nu 5-2(2.5KD)

Med punish får man iaf visa att det inte är ok eller förlåta om man själv gjorde fel, just nu blir det bara att man blir irriterad, får sämre stats och inte har möjlighet att straffa personen alls och teoretiskt sett så länge den håller sig under kick limit hela tiden fortsätter det.
Stats punishment kanske inte är optimalt men bättre än inget och ger lite rättvisa till personen som faktiskt kan förlora ganska mycket på det?

Ett problem med punish är allt missbruk av det, många punishar för allt även dom dom själv var orsaken, om man då dödar personen så skapar det irritation. Dessutom så försämrar man för hela laget genom att man förlorar extra tickets.

Visa signatur
Permalänk
SpelClockers

Zold0t
Blev bannad för vad han skrev i chatten.
Det har inget med tk´s att göra.

Permalänk

Vad är ditt ingame namn: hette tidigare PeeOnMyButt. Heter nu Chinesuz.
Vad hände: jag tror att jag blev bannad pga mitt förra nickname. Ledsen för det. Har bytt namn nu.
När hände det (klockslag och datum): Vet inte. Någon vecka sen kanske. Jag trodde först det var spelet som bara krånglade och att det var därför jag inte kunde ansluta till er server. Jag fick bara upp ett meddelande att jag inte kunde ansluta till servern, men sen vid ett tillfället såg jag i en kort stund ett kort meddelande om att jag blivit bannad.
Vilken av våra servrar skedde detta på: Sweclockers.com 64 HC Conquest.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av brumelibrum:

Vad är ditt ingame namn: hette tidigare PeeOnMyButt. Heter nu Chinesuz.
Vad hände: jag tror att jag blev bannad pga mitt förra nickname. Ledsen för det. Har bytt namn nu.
När hände det (klockslag och datum): Vet inte. Någon vecka sen kanske. Jag trodde först det var spelet som bara krånglade och att det var därför jag inte kunde ansluta till er server. Jag fick bara upp ett meddelande att jag inte kunde ansluta till servern, men sen vid ett tillfället såg jag i en kort stund ett kort meddelande om att jag blivit bannad.
Vilken av våra servrar skedde detta på: Sweclockers.com 64 HC Conquest.

Det var bara en nick ban så inget som är kopplat direkt till ditt konto byter du nick så kan du komma in igen. Dock så har det varit en hel del problem med kösystemet och man får ibland "could not connect to server".

Visa signatur