Permalänk

iPhone 4s låst

Hej, tjejen har nyligen bytt telefon till en iPhone 4s. Den ska vara olåst för den var köpt kontant i butik, första ägaren hade comviq i telefon sedan sålde den till en Telia ägare. Och nu när hon fick telefonen så skulle hon sätta i sitt comviq kort men då står de..

" Sim kortet som sitter i denna iphone kommer från en operatör som inte stöds enligt den aktiveringspolicy som för närvarande har tilldelats av aktiveringsserven. Det är inget maskinellt problem med iphone enheten. Du kan sätta i ett Simkort från en operatör som stöds eller skicka en förfrågan till din operatör att operatörslåset på din ipone ska låsas upp. Kontakta Apple för mer information. "

Förstår inte hur de går ihop när den användes med Comviq i början och de inte fungerar nu? Även om hon tar ur sitt simkort så står de "Comviq 15.5" under Operatör, de gör de även på min och jag har Comviq.

Vore kanon om någon kunde lösa detta.

tack på förhand!

Visa signatur

Intel Core i5 2500k (4.2Ghz) MSI Z77A-GD55 (MS7751), 12GB HyperX 1600MHZ, Asus 290x 4GB, 128gb ssd.

Permalänk
Avstängd

Ring apple?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Är du helt hundra på de här med telia-ägaren talar sanning? Skulle gissa på att denna har ljugit
Aldrig hört talas om att någon går och låser en olåst telefon.

Permalänk
Skrivet av Quelor:

Är du helt hundra på de här med telia-ägaren talar sanning? Skulle gissa på att denna har ljugit
Aldrig hört talas om att någon går och låser en olåst telefon.

Jag antar att hon gjorde de eftersom dom är kompisar. Jag kan inte garantera något men de låter ju väldigt mysko.

Ska jag ringa apple och be dom låsa upp telefonen?

Men då blev jag också lite fundersam eftersom det står Comviq som hennes operatör även om hon har tagit ur sitt Sim kort?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k (4.2Ghz) MSI Z77A-GD55 (MS7751), 12GB HyperX 1600MHZ, Asus 290x 4GB, 128gb ssd.

Permalänk
Medlem

Vad är det för simkort? Om det är nytt så måste det aktiveras innan det kan användas.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Vad är det för simkort? Om det är nytt så måste det aktiveras innan det kan användas.

Det är hennes gamla sim som hon hade i en S3a när dom bytte. Och innan de hade hon samma kort i en annan iPhone 4s.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k (4.2Ghz) MSI Z77A-GD55 (MS7751), 12GB HyperX 1600MHZ, Asus 290x 4GB, 128gb ssd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quelor:

Är du helt hundra på de här med telia-ägaren talar sanning? Skulle gissa på att denna har ljugit
Aldrig hört talas om att någon går och låser en olåst telefon.

Det går inte ens att låsa en olåst. Så någon ljuger.

Skrivet av spritvit:

Jag antar att hon gjorde de eftersom dom är kompisar. Jag kan inte garantera något men de låter ju väldigt mysko.

Ska jag ringa apple och be dom låsa upp telefonen?

Men då blev jag också lite fundersam eftersom det står Comviq som hennes operatör även om hon har tagit ur sitt Sim kort?

Apple låser inte upp telefonen, operatören gör det, och tar betalt för det.