XFX HD 7970 BE levererar inte i LoL

Permalänk
Medlem

XFX HD 7970 BE levererar inte i LoL

Hallå,

Sitter på ett XFX HD 7970 BE som jag precis provade i LoL, kör det mesta på High och inga shadows. Jag har klockat kortet till GPU:1050 och Minne:1455.

När jag kör spelat på LoL så ligger jag oftast på 60 fps, men när det blir intensiva effekter hänger inte kortet med och droppar runt 43 och snabbt upp igen på 60 men man känner av att det är lite smålagg. Hade ett ATI MSI R 7850 OC 2GB GDDR5, Twin frozr II som presterade mycket bättre än detta kort i LoL då den höll 60 fps konstant. Däremot funkar detta kortet bra i BF3 och Dota, märker i allafall av lagget på samma sätt.

Jag har senaste catalysten.

Har läst lite trådar och många uttrycker att det är ett problem med detta kort i LoL, stämmer det eller har jag bara fått den uppfattningen?

Visa signatur

Desktop: Case: Loque - Ghost S1 MK2 + L-Top Hat | MB: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac | GK: Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB GAMING OC | CPU: Intel Core i7 9700K @ Stock | PSU: Corsair SF600 v2 | RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x8GB | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | Watercooling: NZXT Kraken X52 (2xNoctua NF-A12x25 PWM)| [Win 10 x64].

Permalänk
Medlem

Sätt så att lol anänvder 120 fps i inställningarna i lol.

Kortet klockar nämligen ner sig i lol.

Visa signatur

not so fast

Permalänk

Lyssna på Homer så ser du att det löser sig.

Permalänk
Entusiast

Nu var det ett tag sedan som jag spelade LoL men jag hade alltid "High framerate" inställt i options också och då gick allting perfekt.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Vsync? Drive sweeper (kanske inte ska behövas)? FPS limiter?

Det är det som poppar upp i huvudet när jag läser dina beskrivningar iallafall.

Permalänk

Undvik vsync på lol, kör frame cap efter din skärm istället.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Nu var det ett tag sedan som jag spelade LoL men jag hade alltid "High framerate" inställt i options också och då gick allting perfekt.

Det var rätt längesen jag spelade lol ocskå. Kommer inte ens ihåg vad inställningen heter, men High framerate stämmer nog bättre än min något dåliga förklaring

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

Tackar alla för svar det stämmer så som ni sade, klickade ur vsync och sen körde uncapped så funkade det som det ska

Visa signatur

Desktop: Case: Loque - Ghost S1 MK2 + L-Top Hat | MB: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac | GK: Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB GAMING OC | CPU: Intel Core i7 9700K @ Stock | PSU: Corsair SF600 v2 | RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x8GB | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | Watercooling: NZXT Kraken X52 (2xNoctua NF-A12x25 PWM)| [Win 10 x64].

Permalänk
Skrivet av Munib:

Tackar alla för svar det stämmer så som ni sade, klickade ur vsync och sen körde uncapped så funkade det som det ska

Det är ett problem med LoL och inte kortet f.ö

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|