Msi 780, dålig fps i battlefield 4 *HJÄLP*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridebird:

Testa att gå in i nVidia-inställningarna och sedan 3D settings > Global > Performance mode > Prefer maximum performance.

Jag hade problem med att mitt 670 igår inte ville gå upp i högsta läget och gav mig typ 20 FPS. Det var också använt till typ 40%. Det var efter patchen till BF4 som kom igår. Jag hade det redan på den inställningen men ställde på adaptive igen, sedan maximum och startade sedan om datorn. Fungerade fint sedan.

Okej ska testa det,
Har du lust o ta en print på alla din inställningar i nvidia?

Permalänk
Skrivet av madshit:

Kan det ha något med min skärm att göra?

Kör ju 1 920 x 1 080 144hz med min nya Asus vg248qe.

Sen testade jag min gamla skärm, 75hz på lite lägre upplösning och det flöt ju på mycket bättre.

Det kanske är drivrutinerna till asus skärmen som spökar? eller vad tror ni?

Inte om GPU:ns load är problemet, vilket det verkar framgå som i första inlägget. Är nog mer inne på Ertards eventuella lösning, då 1600MHz (RAM) måhända är att föredra så borde det inte vara problemet. Har svårt att se hur det kan dra ner loaden till 40-50%.

*glömde "på"
Visa signatur

Case: Fractal Design R3 Define * MoBo: MSI P67A-C45 * CPU: Intel i5 2500K @4.5 GHz (CM Hyper Evo 212+, Gentle Typhoon P'n'P, max 63c Prime95) * GPU: Asus GTX 580 DirectCUII * RAM: Corsair 8 GB 1600 MHz * PSU: Corsair HX 750W * SSD: Plextor M5 Pro 256GB + Intel 320 Series 120GB * Monitor: Asus PB278Q 2560x1440 27" * Övrigt: Logitech z506 5.1, Logitech G400, Roccat Arvo

Permalänk
Medlem

Finns fix

Det finns fix nu om ni inte redan upptäckt detta.

Funkar för Windows 7 eller senare om man har multicore-processor. Checka denna videon.

http://www.youtube.com/watch?v=QkfIFP0g2xY

Eller googla på core parking.